Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Turutasakaal- ja hind (1)

1 HALB
Punktid

Esitatud küsimused

  • Kuidas pakkumine ja nõudlus tasakaalustavad turgu?
  • Mis on defitsiit ja ülejääk ning kuidas saab turukonkurents neid kõrvaldada?
  • Kuidas tekitavad nõudluse ja pakkumise muutused muutusi ka turuhindades?
  • Kuidas annavad turuhinnad informatsiooni ja motiive nii tarbijatele kui ka tootjatele?
  • Kuidas turuhinnad tasakaalustavad nõudmist ja pakkumist?
  • Kuidas turuhinnad motiveerivad inimesi tooteid ja teenuseid tootma?
  • Millised on turuhinna rollid?
  • Kes või mis on sõnumitoojad"?
  • Miks nad olulised on?
Turutasakaal- ja hind #1
Punktid 10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
Leheküljed ~ 1 leht Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2010-03-03 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 52 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Ingrid Lettermo Õppematerjali autor
majanduse tööleht turutasakaalu ja hinna kohta. Kuidas pakkumine ja nõudlus tasakaalustavad turgu, mis on defitsiit ja ülejääk ning kuidas saab turukonkurents neid kõrvaldada, kuidas tekitavad nõudluse ja pakkumise muutused muutusi ka turuhindades, kuidas annavad turuhinnad informatsiooni ja motiive nii tarbijatele kui ka tootjatelem, kuidas turuhinnad tasakaalustavad nõudmist ja pakkumist, millised on turuhinna rollid,

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
2
doc

Majanduse KT2 küs.ja vastused+mõisted

Tootlikkus sõltub riigis toodetud kaupade ja teenuste väärtusest, mida mõõdetakse nende vabaturu-hinnas, ja efektiivsusest, millega neid toota suudetakse.Ainult piisav tootlikkus võimaldab riigil säiliada tugevat valuutat ja koos sellega ka kõrget elatustaset. 4.Kuidas pakkumine ja nõudlus tasakaalustavad turgu? Pakkumine ja nõudlus iseenesest mitte ei tasakaalusta turgu vaid määravad hinna tõusu või languse. Turu tasakaalustab tarbija, kuna hind kujuneb vastavalt tarbija subjektiivsele hinnangule toote/teenuse tarbimisväärtuse suhtes. Mida nõutum on toode/teenus, seda rohkem tarbija on nõus tema eest maksma eeldades, et tema esmatarbe vajadused on rahuldatud. 5.Millised on turuhinna rollid? Turuhind (realisatsioonihind) näitab kui palju tarbija on nõus maksma mingi toote/teenuse eest. Hindade tõus või langus CPI ostukorvis näitab inflatsiooni või deflatsiooni. Muidugi näitab ka KÜSITAV hind tootja soove kasumile. 6

Majandus
thumbnail
2
doc

Turumajandus, nõudlus, turu tasakaal, pakkumine

Hinnamuutuse mõju kogusele, mida tarbijad väärtus. Majanduslik mõtteviis on analüüsivahend, ostavad, on nõudluse hinnaelastsus. Kui väike mis uurib otsustamisprotsessi. Majanduslikus hinnamuutus toob kaasa suure nõutava koguse mõtle mi ses on suur tähtsus stiimulitel ning sellel, muutuse, on hinnamõju suur ja nõudlus elastne. kuidas need inimkäitumist mõjutavad. Sellisel juhul vähendab kõrgem hind kogu tulu Piirprintsiibi kasutamine mõtlemises on lisanduvate (hind x kogus). Kui hinnamõju on väike, on nõudlus kulude ja tulude arvestamine ning see mõjutab ini - jäik. Sellisel juhul suurendab kõrgem hind kogutulu. meste aja kasutamise, raha teenimise võimaluste ja Hinnamõju näitab, kuidas inimesed antud nõudluse kulutamise otsuseid. Ettevõtted, kelle eesmärk on juures sõltuvalt hinnast ostetavaid koguseid

Majandus
thumbnail
8
odt

KORDAMINE MAJANDUSEKSAMIKS

ettevõtlikkus. · Eraomand ­ kapital jm ressurss, mille omanik on ettevõte või isik, MITTE RIIK. Eraomandiga on õigus omanikul teha, mida ta soovib. Omamine motiveerib inimesi oma asju kasutama parimal võimalikul viisil, et hiljem poleks liialt palju kulutusi. · Motiiv ­ millegi tegemise ajend ehk motivaator, turumajanduses on selleks kasum · Hinnasüsteem ­ vahetuse tulemusel kehtestatakse toodetele hinnad. Hind kannab endas väga palju informatsiooni. · Turukonkurents ­ piiratud arvu ressurside/toodete pärast võistlemine. · Kasum ­ tulu, mis tuleb, kui kogutuludest lahutatakse kogukulud · Ettevõtja ­ töötab kasu saamise eesmärgil. · Ettevõtlikkus ­ loov ja uuenduslik mõtlemine, riskijulgus, arukas juhtimine, hoiak ja isikuomadused. · Majapidamine ­ ühise eelarvega majandavate inimeste kogum. Tarbija: majapidamiste

Arendustegevus
thumbnail
9
docx

Maaettevõtluse arvestuse/eksami konspekt

ettevõtte ja tema konkurentide tugevaid ja nõrku külgi; (5) konkreetsemalt püstitada turunduse eesmärke. 11. Toote elutsükkel. Toote elutsükli all mõistetakse antud kauba turul tegutsemise aega. Toote elutsükkel saab alguse esimeste eksemplaride müügileilmumisega ja lõpeb antud toote viimaste esindajate mahamüümisega. Toote elutsükkel jaotatakse neljaks faasiks: sisenemine ehk juurufaas, kasvufaas, küsusfaas ja langusfaas. 12. Hinnapoliitika. Hinnapoliitika - hind kõrge või madal, kas hind sõltub tootest saadavatest kasudest või kuludest või hoopis konkurentide hinnast, kui aktiivselt tehakse soodustusi. 3 Hinnapoliitika peamised hinnakujundamise põhimeetodid on: (1) Kulukeskne (lähtutakse kuludest, millele lisatakse teatud protsent.); (2) Lähtumine tarbija hinnatajust (mõjutatav turundusmeetmestiku teiste elementidega); (3)

Ettevõtte majandusõpetus
thumbnail
10
doc

Nõudlus ja pakkumine

hinnad on madalad, tuleb sulle tõenäoliselt rohkem kliente kui siis, kui hoiad kõrget hinnataset. See seadus kehtib aga vaid siis, kui samaks jäävad ka muud tingimused (tehtud reklaami hulk, töö kvaliteet, teeninduse tase jms). Iga toote kohta saab koostada nõudlustabeli, kus on kirjas, kui palju toodet ostetakse iga kindla hinna juures. Toome näiteks jäätise nõudlustabeli keskmisel suvepäeval väikeses kaupluses. Tabel 1 Jäätise nõudlustabel Simulaatori poes Jäätise hind kroonides Jäätise nõudlus tükkides 2.00 60 4.00 40 6.00 30 8.00 25 10.00 20 12.00 15 Kandes selle tabeli andmed graafikule, saame joonistada nõudluskõvera. Graafiku vertikaaltelg tähistab hinda (H) ja horisontaalteljele on märgitud kogus (K). Nagu graafikult näha, liigub nõudluskõver alla paremale. Kõver peegeldab

Majandus
thumbnail
14
docx

Mikroökonoomika I konspekt

käitumist. Uurib miks ja milliseid valikuid nad teevad, kuidas need valikud vastastikku üksteist mõjutavad. Mikroökonoomika - uurib kuidas indiviidid, leibkonnad ja firmad teevad otsuseid kasutadas piiratud koguses ressursse, tavaliselt turgudel, kus müüakse ja ostetakse tooteid ja teenuseid. Uurib, kuidas need otsused mõjutavad toodete ja teenuste nõudlust ja pakkumist, mis omakorda kujundab hinna ja kuidas hind loob jällegi nõudlust ja pakkumist. Mikroökonoomika vastandiks peetakse makroökonoomikat. Makroökonoomika – uurib majandust tervikuna, käsitletakse majanduse koondnäitajaid (inflatsioon, töötus, majanduskasv). Analüüsitakse majapidamiste, firmade ja valitsuste mõju majandusele kui tervikule. Hüvis - kasutatakse tarbijate vajaduste rahuldamiseks (kaup või teenus) Tootmine- hüviste valmistamine Tarbimine – kaupade ja teenuste kasutamine

Mikroökonoomika
thumbnail
11
docx

Majanduse küsimused eksamiks

Majanduslik tõhusus viitab terve majanduse võimele piiratud ressursside juures võimalikult palju toota. 11. Mis on nõudlus? Nõudlus peegeldab toodete ja teenuste koguseid, mida inimene soovib ja suudab osta erinevate hindedega antud ajahetkel. 12. Mis on pakkumine ja kudias see väljendub hinnamõjus? Pakkumine on kaupade või teenuste kogus, mida tootjad soovivad ja suudavad müügiks anda erinevate hindadega teatud ajahetkel. Kui hind langeb, langeb ka pakutav kogus. Pakkumine ei ole mingi kindel kogus kaupa preagusel turuhetkel. See on omavahel seotud hindade ja koguste jada , millega ettevõte on nõus turul kauplema. 13. kuidas pakkumine ja nõudlus tasakaalustavad turgu? Pakkumine ja nõudlus iseenesest mitte ei tasakaalusta turgu vaid määravad hinna tõusu või languse. Turu tasakaalustab tarbija, kuna hind kujuneb vastavalt tarbija subjektiivsele hinnangule toote/teenuse tarbimisväärtuse suhtes. Mida nõutum on

Majandus
thumbnail
7
doc

Mikroökonoomika

3. punktid asuvat tootmisvõimaluste piiri peal maksimaalsed 4. kui tõuseb SKP tõusuga, tehnoloogia tõusu kaudu, · Nõudlus Teatud toote või teenuse kogused, mida tarbijad soovivad ja suudavad osta erinevate võimalike hindadega kindlal ajahetkel. Näitab kui palju sooviksid tarbijad igal konkreetsel hinnatasemel teatud hüvist osta. · Nõudluse kõver Soovitud ostukoguse ja hüvitise hinna vahelise sõltuvuse graafiline kirjeldus Vasakul üles on hind, alla on kogus. Mida kõrgem hind seda v2hem on kogus. · Nõudluse seadus ­ hindade alandamine suurendab nõutavat hüviste kogust ja kõrgem hind vähendab seda. · Nõudluse muutused Kogu nõudluskõvera nihe paremale või vasakule · Asenduskaubad ning täiend- ehk siduskaubad Asenduskaubad (substitutes) ­ kaubad mis rahuldavad sarnaseid vajadusi (nt: kui coca-cola tõstab hinda siis pepsi cola müük kasvab).

Majandus




Kommentaarid (1)

carmeeeen profiilipilt
carmeeeen: Kahjuks ei olnud see mida soovisin.
00:21 17-10-2011



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun