TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL Ehitusteaduskond Teedeinstituut Veonduslogistika õppetool Kristi Alunurm Lendude hilinemisest põhjustatud kulude juhtimine Estonian Air AS näitel Magistritöö Juhendaja: Professor Ott Koppel Tallinn 2009 Sisukord Sissejuhatus ...................................................................................................................... 4 1. Estonian Air AS ........................................................................................................ 6 1.1
Autor: Triin Tammert Juhendaja: Pille Pruulmann-Vengerfeldt (PhD) Tartu 2010 1 Sisukord Sissejuhatus ................................................................................................................................6 1. E-turundus ...........................................................................................................................8 1.1. Turundus ja e-turundus .................................................................................................8 1.2. E-turunduse võimalused ja riskid ..................................................................................9 1.3. ICDT mudel ................................................................................................................ 11 1.3.1. Virtuaalne inforuum ......................................................................
Lennukompaniide kaubaveoteenuse puhul liiguvad saadetised Eestisse ja Eestist välja peamiselt reisilennukite kaubaruumis, mis mahutavad kuni 2000 kg. Et reisilennukitel on kaubakogused piiratud, siis pakuvad mitmed lennukompaniid Tallinnast nn lennuauto teenust, st et lähima suurema lennujaamani (tavaliselt Helsingi või Stockholm) liiguvad kaubad autoga ning sealt edasi lennukiga. Ka suuremõõdulised ja raskekaalulised importsaadetised saabuvad Tallinna lennuautoga. Rahvusvaheliste kullerfirmade saadetisi veavad Tallinnasse ja Tallinnast välja regulaarselt kaubalennukid: peamiselt AN-28 tüüpi kaubalennuk, mahuga kuni 1500 kg. Harvemini kasutatav lennutranspordivõimalus on tsarterlend, st eraldi lennuki rentimine kauba transpordiks soovitud lennusuunal. Et lennuki rentimine on kulukas, kasutatakse seda võimalust vaid juhul, kui tegemist on suure kaubakogusega ning selle kiire transportimise vajadus kaalub üles kaasneva lisakulu. Majanduslikud kaalutlused Ajalooliselt on lenn
nõrgem omavaheline osalus, vahel ei pruugi nad üldse üksteisega majanduslikult seotud olla, vaid panustatakse pigem koostööle turunduse, kauba- ja reisijate veo valdkondades. Näidetena saab tuua ühiseid müügi- ja teeninduskontoreid, lennukite hooldusjaamu, kui ka tegevustest ühishankeid suuremate allahindluse saamiseks ning transporditava kauba jagamise abil parema efektiivsuse saavutamist. Kuna hiljuti oli võimalus ka Estonian Airi nõukogu liikme Erki Urvaga lennunduses kasutatavatest alliansidest rääkida, siis kinnitas ka tema nende kasu just suuremate lennufirmade tegevusele. Estonian Air polevat nendega liitunud just oma väiksuse tõttu, mistõttu sobivat meile pigem kahepoolsed kokkulepped. Klientide jaoks positiivsete tegurite kõrval esineb samas ka negatiivset. Nii võivad lennupiletite hinnad kasvada, kui kogu konkurents teatud liinil on koondunud ühe ühenduse kätte
Turundusuuringud Meelis Zimmermann Tüüpilisteks eksperimendi näideteks on hindade tõusus või languse mõju uurimine müügimahule. Levinumaks eksperimendi variandiks on prooviturundus, kus uue toote turundus viiakse läbi teatud geograafilises piirkonnas KÜSITLUSTEHNIKAD Peale küsitlusformaadi valikut tehakse otsus küsitlustehnika kohta. Küsitlustehnikaid on 4: - telefoniküsitlus, - postiküsitlus, - personaalküsitlus, - internetiküsitlus. 4.1.1.1 TELEFONIKÜSITLUS on üks populaarsemaid küsitlusmeetodeid. Intervjuu läbiviimiseks võtab küsitleja respodendiga ühendust telefoni teel ning kui vastajale sobib, viiakse intervjuu kohe läbi
toetamine. Turismisihtkoht. Füüsiline keskkond, kliima, globaalne ökoloogia. Hooajalised, looduslikud turismiatraktsioonid. Sotsiaal-kultuurilised kunstid ja väärtused, spaakultuur. Kindel juhtimisstruktuur, sageli erafirma. Juhtimine, turundus, operatiivtasand. Vähemalt ühenädalased puhkepaketid. Aeg, rütm, tsüklid. Kuurordiarst. Kindlaksmääratud indikaatorite põhjal ja meditsiinilise kontrolli all toimuv ravimine. Mererand, puhas loodus. Asukoht mere ääres või merelise kliima mõjusfääris.
Õppeasutused: Haaga-Helia Ammattikorkeakoulu, Consorcios Escuelas de Hosteleria de Malaga and Benalmadena, Jyväskylä Palvelualuen Oppilaitos, Tallinna Teeninduskool, Kuressaare Ametikool, Kehtna Majandus- ja Tehnoloogiakool, Vana-Vigala Tehnika- ja Teeninduskool, Olustvere Teenindus- ja Maamajanduskool. Turismifirmad: Estravel AS, AS Tallink Grupp, Nordic Jet Line, Balti Silver Reisid, Bergland OÜ, Meelismatkad AS, Reisieksperdi AS, American Tours, Eckerö Line AG OY Eesti, Estonian Holidays, Mainor Meelis AS, Vip Reisid OÜ, Viru Reisid OÜ, Fiesta Travel OÜ, Wris AS jt. EHTE on ka mitmete organisatsioonide liige: AEHT - Euroopa Hotelli- ja Turismikoolide Assotsiatsioon, EHRL - Eesti Hotellide ja Restoranide Liit, ETFL - Eesti Turismifirmade Liit kaasliige, Eesti Kutsehariduse Edendamise Ühing, Eesti Giidide Liit. Konkurendid Eestis on lisaks EHTE-le hetkel võimalik õppida (keskhariduse baasil) hotelliteenindust
saavutada tarbijate margitruudus. Eristumise aluseks võivad olla toote füüsilised omadused, laiem toote valik, kiirem tooteuuendus, disain, imago, kvaliteet, vastupidavus, garantiid, hoolduse ja remondikorraldus, lisateenused personaalne teenindus jpm. PARIMAD KULUD: madalate kulude kombineerimine toote minimaalsest nõutavast tasemest veidi paremate omaduste, teeninduse ja/või kvaliteediga. Printsiip: "More value for the money." Näited: Estonian Air, Elisa FOKUSSEERITUD E TURUNISSI STRATEEGIA: Keskendumine kitsale turusegmendile, mis eristub nt geograafiliselt või erinõuetelt toote omadustele. Eesmärk on teenindada sihtsegmendi tarbijaid konkurentidest paremini Konkurentsieelise aluseks võivad olla: madalamad kulud nissi teenindamisel võime pakkuda nissi kuuluvatele tarbijatele midagi teistest eristuvat 44. Turuliidri, -järgija ja nõrga konkurentsipositsiooniga ettevõtte põhivõimalised.
Kõik kommentaarid