Turunduse alused (3)

5 VÄGA HEA
 
TURUNDUSE ALUSED
Õppevahend

Koostas: Priit Tannik

Tartu 2008
Turunduse alused Mainori Kõrgkool Priit
Tannik
SISUKORD
1. TURUNDUSE OLEMUS.......................................................................................... 2
1.1. Turunduse mõiste ja olemus................................................................................ 3
1.2. Turulõhed ja turunduse funktsioonid...................................................................4
2. TURUNDUSKESKKOND........................................................................................ 4
3. SIHTTURUNDUS..................................................................................................... 5
3.1. Turu määratlemine .............................................................................................6
3.2. Turu segmenteerimine ........................................................................................ 6
3.3. Sihtturgude valimine............................................................................................7
3.4. Positsioneerimine.................................................................................................7
4. TURUNDUSINFORMATSIOON............................................................................. 8
4.1. Turunduse infosüsteem........................................................................................8
4.2. Informatsiooni jagunemine ja allikad...................................................................8
4.3. Turundusuuringute jagunemine........................................................................... 9
4.4. Uuringu läbiviimise etapid................................................................................... 9
5. TOODE.................................................................................................................... 10
5.1. Toote mõiste ja tasandid....................................................................................11
5.2. Toote liigitamine................................................................................................11
5.3. Toote arendus....................................................................................................12
5.4. Pakend............................................................................................................... 13
5.5. Kaubamärk ja bränd...........................................................................................13
5.6. Teenus............................................................................................................... 14
6. HIND........................................................................................................................14
6.1. Hinna tähendus.................................................................................................. 15
6.2. Hinnaotsuste mõjurid.........................................................................................15
6.3. Hinnaeesmärgid................................................................................................. 16
6.4. Hinnakujundusmeetodid.................................................................................... 16
7. TURUSTUS ............................................................................................................ 17
7.1. Turustus ja turustuskanal ..................................................................................17
7.2. Vahendajate tähtsus ja funktsioonid.................................................................. 17
7.3. Turustuskanali struktuur ja turustusstrateegiad.................................................18
8. MÜÜGITOETUS.....................................................................................................19
8.1. Müügitoetuse olemus ....................................................................................... 19
8.2. Reklaam.............................................................................................................22
8.3. Isiklik müük.......................................................................................................22
8.4. Müügiedendus................................................................................................... 24
8.5. Suhtekorraldus...................................................................................................24
9. TARBIJAKÄITUMINE...........................................................................................25
9.1. Tänapäeva tarbija tunnused............................................................................... 25
96% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
Turunduse alused #1 Turunduse alused #2 Turunduse alused #3 Turunduse alused #4 Turunduse alused #5 Turunduse alused #6 Turunduse alused #7 Turunduse alused #8 Turunduse alused #9 Turunduse alused #10 Turunduse alused #11 Turunduse alused #12 Turunduse alused #13 Turunduse alused #14 Turunduse alused #15 Turunduse alused #16 Turunduse alused #17 Turunduse alused #18 Turunduse alused #19 Turunduse alused #20 Turunduse alused #21 Turunduse alused #22 Turunduse alused #23 Turunduse alused #24 Turunduse alused #25 Turunduse alused #26 Turunduse alused #27 Turunduse alused #28 Turunduse alused #29
50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
~ 29 lehte Lehekülgede arv dokumendis
2010-01-31 Kuupäev, millal dokument üles laeti
304 laadimist Kokku alla laetud
3 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
kateriin kliments Õppematerjali autor

Lisainfo

konspekt on turunusest ja selle olemusest
turundusekeskkond , hind , toode , sihtturundus

Dokumendis esitatud küsimused

  • Millistele küsimustele vastust otsitakse ?
  • Milline aga on vahetalitaja roll ?
  • Mis jäi meelde ?
  • Milliseid tundeid äratas läkitus ?
  • Milline oli suhtumine firmasse/kaubasse minevikus ja milline on praegu ?

Mõisted

Sisukord

  • TURUNDUSE ALUSED
  • Koostas: Priit Tannik
  • Tartu 2008
  • Firma
  • Turunduse
  • Turustuskanali
  • Konkurents
  • Tarbijate
  • Hinnaeesmдrgi
  • Kulud
  • Seaduse
  • Turunхudlus
  • Vajaduse vхi
  • Informatsiooni
  • Alternatiivide
  • Ostuotsus
  • Ostujдrgne

Teemad

  • SISUKORD
  • TURUNDUSE OLEMUS
  • Turunduse mõiste ja olemus
  • marketing
  • turustamist
  • rahuldamisele
  • vahetusprotsesside kaudu, saavutamaks ettevõtte eesmärke
  • on tegevuste kompleks, mis hõlmab keskkonna analüüsi, turundus
  • uuringuid, toote arendamist, hinna kujundamist, turustuskanalite valikut
  • müügitoetustegevust ja müüki ennast
  • vajadused ja soovid
  • väljenduvad
  • sisepingetena
  • nõudluse
  • Turulõhed ja turunduse funktsioonid
  • Ruumilõhe
  • kohamugavuse
  • Ajalõhe
  • ajamugavuse
  • Koguselõhe
  • kogusemugavuse
  • Valikulõhe
  • valikumugavuse
  • Infolõhe
  • infomugavus
  • Väärtuslõhe
  • väärtusmugavusena
  • Omandiõiguslõhe
  • omandiõiguse vahetamise mugavusena
  • NB! Vahetuste edukas juhtimine tähendab erinevate tegevuste abil
  • mugavuste loomist nii tarbijatele kui ka tootjatele
  • TURUNDUSKESKKOND
  • Väline
  • mikro- ja makrokeskkonnaks
  • Makrokeskkonda kuuluvad
  • Demograafiline keskkond
  • Majanduslik keskkond
  • Kultuuriline keskkond
  • Tehnoloogiline keskkond
  • Õiguslik keskkond
  • Mikrokeskkonna
  • Sisemise tegevuskeskkonna
  • Finantsressursid
  • Inimressursid
  • Füüsilised ressursid
  • Tehnoloogilised ressursid
  • SIHTTURUNDUS
  • massturundust
  • sihtturundust
  • nelja põhietappi
  • Turu määratlemine
  • Tarbeturu
  • Organisatsioonituru
  • Turu segmenteerimine
  • reageerivad
  • Tuntuimad segmenteerimisnäitajate grupid on
  • Demograafilised näitajad
  • Turu segmentimine on protsess, mille käigus koguturg jaotatakse
  • mõtestatud osadeks ehk segmetideks
  • Geograafilised näitajad
  • Psühhograafilised näitajad
  • Sihtturgude valimine
  • Siht- ehk eesmärgiturg
  • Sihtturu valimine võimaldab
  • Positsioneerimine
  • Sagedamini kasutatavad positsioneerimise vahendid
  • Positsioneerimine on protsess, mille abil tooted/teenused saavad oma
  • asukoha tarbijate teadvuses, sõltuvalt nende eelistest võistlevate toodete
  • suhtes
  • TURUNDUSINFORMATSIOON
  • Turunduse infosüsteem
  • Turunduse infosüsteemi ülesandeks on tagada turundusalaste otsuste
  • tegemiseks vajalik informatsioon
  • Informatsiooni jagunemine ja allikad
  • esmaseks ehk primaarseks ja teiseseks ehk
  • sekundaarseks
  • Esmast
  • Turunduse infosüsteemi all peetakse silmas meetodeid ja protseduure
  • mida kasutatakse turundusalaste andmete süstemaatiliseks kogumiseks
  • analüüsimiseks, säilitamiseks ja levitamiseks
  • Teisene
  • siseseks infoks ja ettevõtte väliseks infoks
  • Ettevõttesisesed allikad
  • Ettevõttevälised allikad
  • Turundusuuringute jagunemine
  • Uuringu läbiviimise etapid
  • Turundusprobleemi täpsustamine
  • andmete kogumise meetodite
  • väljavalimin
  • Vaatlus
  • Küsitluse
  • Eksperimendi
  • Valimi koostamine
  • Aja ja rahakulu täpsustamine
  • Andmete kogumine, töötlemine ja analüüsimine
  • Uurimistulemuste vormistamine ja hindamine
  • Järelduste ja soovituste väljatöötamine ning aruande esitamine
  • TOODE
  • Toote mõiste ja tasandid
  • materiaalseid ja psühholoogilisi
  • Toote tuum
  • Konkreetne toode
  • Laiendatud toode
  • Toote liigitamine
  • lühitarbekaubad
  • kestuskaubad
  • teenus
  • tarbekaubad
  • tootmiskaubad
  • Ostuharjumuse
  • tarbekaubad
  • esmatarbekaubad
  • valikkaupade
  • erikaubad
  • Toote all mõistetakse kõike seda, mis võib rahuldada turu vajadusi või soove
  • Tooteks võivad olla füüsilised objektid (asjad), teenused, kohad
  • organisatsioonid, ideed, informatsioonid jne
  • võõrkaubad
  • regulaarkaubad
  • impulsskaubad
  • hädaabikaubad
  • Toote arendus
  • Toote väljatöötamist võib jagada järgmisteks etappideks
  • a) Ideede otsing
  • b) Ideede valik
  • c) Kontseptsiooni kujundamine ja katsetamine
  • d) Tasuvusanalüüs
  • e) Toote kujundamine
  • f) Turu proovimine
  • g) Turul juurutamine
  • Pakend
  • toote kuvandi loomisel
  • Toote jaoks võib pakend olla
  • Pakendeid jagatakse
  • Pakendamise kolm olulisimat funktsiooni on
  • Kaitse
  • Informeerimine
  • Müügi soodustamine
  • Kaubamärk ja bränd
  • Kaubamärk
  • Bränd
  • Teenus
  • Toote ja teenuse erinevused
  • HIND
  • Teenus on tegevus või selle mitteesemeline tulemus
  • turuhind
  • maksejõud ja –soov
  • tasuvusanalüüs)
  • Hinna tähendus
  • vormi-, aja-, ja kohakasu
  • Kasum = kogutulu (hind x müügikogus) – kogukulu
  • Hinnaotsuste mõjurid
  • sisemõjuriteks
  • välimõjuriteks
  • Hinnaeesmärgid
  • Hinnakujundusmeetodid
  • a) Kulukeskne hinnakujundus
  • b) Tarbijakeskne hinnakujundus
  • eesmдrgid
  • nхuded
  • ootused
  • Muud
  • turundusmхjurid
  • c) Konkurentsikeskne hinnakujundus
  • Konkursihind
  • d) Kombineeritud hinnakujundus
  • TURUSTUS
  • Turustus ja turustuskanal
  • vahepealset
  • vahendajaid
  • Vahendajate tähtsus ja funktsioonid
  • vahetalitaja roll
  • lihtsustavad kaubavahetust
  • Vahendajad võivad täita järgmisi funktsioone
  • Turustuskanaliks nimetatakse isikute ja organisatsioonide (maaklerite
  • ladude, kaupluste, müügipunktide) süsteemi, mille kaudu kulgeb toode
  • tootjalt tarbijani
  • Turustus (jaotus) on tegevus, millega toimetatakse kaup ostjale kätte. See
  • hõlmab turustuskanalite valikut, hindamist ja koordineerimist, toodete vedu
  • ladustamist ja selle korraldamist
  • Vahendjate hulgas on
  • a) Sõltumatud kaupmehed
  • b) Agendid
  • hulgi- ja jaemüüjad
  • isiklikuks tarbimiseks
  • tootlikuks tarbimiseks
  • Turustuskanali struktuur ja turustusstrateegiad
  • otsese kanaliga
  • kaudse kanaliga
  • Kanali laiuse
  • Kanali pikkuse
  • Turustuses eristatakse kolme põhilist strateegiat
  • Intensiivse turustusstrateegia
  • b) Valikturustamise
  • c) Välistava turustusstrateegia
  • MÜÜGITOETUS
  • Müügitoetuse olemus
  • suhtlemist
  • Kommunikatsiooniprotsess
  • Kommunikatsiooni organiseerija ülesanded
  • a) Sihtauditooriumi väljaselgitamine
  • mida öelda;
  • kuidas öelda;
  • millal öelda;
  • kus öelda;
  • kelle nimel edastada sõnum
  • b) Soovitud vastureaktsiooni määratlemine
  • informeeritus;
  • teadmine;
  • soodne meelestatus, poolehoid;
  • eelistus;
  • veendumus;
  • ostu sooritamine
  • c) Pöördumise valik
  • attention - tähelepanu
  • interest - huvi
  • desire - soov, ihalus
  • action - tegu, tegevus
  • satisfaction - rahuolulu
  • mida öelda
  • kuidas öelda
  • kuidas väljendada sisu sümbolites
  • d) Infolevikanalid
  • Isikliku kommunikatsiooni kanalid
  • auditoorium
  • Massikommunikatsiooni kanalid
  • e) Tagasiside
  • Müügitoetuse meetmed
  • Reklaam
  • Isiklik müük
  • soodustamine
  • Suhetekorraldus on
  • Reklaam
  • reclamare
  • Massreklaami
  • Sihtreklaami
  • Isiklik müük
  • Reklaam on kindla isiku või organisatsiooni tellitud tasuline toodete
  • teenuste või organisatsioonide tutvustamine ning esiletõstmine
  • Isiklik müük on ostja ja müüja vaheline suhtlus, mis mõjutab isiku (või
  • rühma) ostuotsust
  • Isikliku müügi roll on suur kui
  • Isikliku müügi eelised
  • Paindlikkus
  • Otsene tagasiside
  • Sihitud turundus
  • Ostuotsutusprotsessi lõpetamine
  • Isikliku müügi puudused
  • suunatus ühele (mõnele) tarbijale
  • kulukus
  • halb maine
  • Turundusteoorias eristatakse kahesugust müügiviisi
  • Pressingmüük
  • Nõuandlik müük
  • Müügiedendus
  • ostustiimuli
  • Suhtekorraldus
  • positiivses tutvustamises
  • Levinumad tegevused on
  • TARBIJAKÄITUMINE
  • eelistuste ja ostuotsustusprotsessi
  • Tänapäeva tarbija tunnused
  • Tarbija on isik, kes ostab toote endale või oma perele tarbimiseks
  • Suhtekorraldus on organisatsiooni suhtlemisprotsessi plaanipärane
  • juhtimine eesmärgiga saavutada hea arusaamine ning side
  • organisatsiooni ja kindlate sihtgruppide vahel
  • Tarbijakäitumise all mõistetakse kõiki neid tegevusi ja otsustusi, mis
  • seonduvad kaupade valimise, ostmise ja ostujärgse kasutamisega
  • Tarbija ostuotsustusprotsess
  • põhjalik, pealiskaudne või harjumuslik
  • põhjalik
  • pealiskaudne
  • harjumuslik
  • Probleemi teadvustamine
  • Ostutarve tekib
  • Ostuvajadus
  • Informatsiooni otsimine
  • Kõrgendatud tähelepanu seisund
  • Informatsiooni aktiivse kogumise seisund
  • sisemise tunnetusliku otsinguga
  • Kaubainfo välisallikad on järgmised
  • isikud
  • turg ja kõik sellega seonduv
  • avalikud kommunikatsiooni vahendid
  • kogemused
  • Alternatiivide hindamine
  • hinnangukriteerium
  • kriteeriumi tähtsus
  • tarbijate vastuvõtlikkus ja väärtushinnangud
  • Otsustamine
  • Ostujärgne hindamine
  • Tarbijakäitumist mõjutavad tegurid
  • Otsesed
  • Kaudsed

Kommentaarid (3)


piip: Väga asjalik, tasub ära!
13:30 13-02-2011

cenjorita: aitas palju, aitäh!
16:25 18-02-2014

devia: väga hea materjal
18:51 13-03-2011


Sarnased materjalid

110
docx
120
docx
39
doc
69
doc
69
doc
12
docx
3
doc
24
docx





30 päevane VIP +50% ROHKEM

Telli VIP ja ole 30+14 päeva mureta

5.85€

3.9€

Oled juba kasutaja? Logi sisse

Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

Pole kasutajat?

Tee tasuta konto