Turundus eksam (0)

5 Hindamata
 

1. Turunduse mõiste ja olemus: põhilised kontseptsioonid

Tekkis vajadus tooteid kas omavahel vahetada või neid müüa ja osta.

Turundus hakkas arenema juba 20. sajandi esimesel poolel. Põhiseisukohad kujunesid välja
alles pärast II maailmasõda .

Kaasaegne turunduse definitsioon on järgmine: Turundus on ideede, kaupade ja teenuste
kontseptsiooni, hinna, reklaami ja jaotuse planeerimise ning teostamise protsess loomaks
vahetusi, mis realiseerivad individuaalseid ja organisatsiooni eesmärke.

Vajadused ja nendest tulenevad soovid, mille eest ollakse valmis maksma, moodustavad
nõudluse. Öeldakse, et nõudlus on ostuvõimega kaetud soovid.

Selle info põhjal saab luua vajadust rahuldava toote. Kuid sellest veel ei piisa. Edasi tuleb see
toode anda tarbijale. Ja ka siin ei lõppe see protsess, vaid edasi tuleb muuta, kohendada,
arendada toodet vastavalt sellele, kuidas muutuvad tarbija soovid ja eelistused .

Tehingud toimuvad turul. Turunduses vaadeldakse müüjaid kui tootmisharu ja turu
moodustavad ostjad.

Müüjad ja ostjad on omavahel ühendatud nelja vooga. Müüjad suunavad kaubad , teenused ja
kommunikatsiooni turule ning saavad vastu raha ja informatsiooni.



Turunduskontseptsioonid:

1. TOOTMISKONTSEPTSIOON: tarbijad ostavad kaupu, mis on massiliselt levinud ja

odavad. Üks vanemaid turundustegevuse kontseptsioone.

2. TOOTEKONTSEPTSIOON: tarbijad on nõus rohkem maksma nende kaupade eest, millel

on parem kvaliteet.

3. MÜÜGIKONTSEPTSIOON: ettevõte võib suurendada oma müügikäivet ja kasumit,

kasutades paremaid müügivõtteid.
95% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
Turundus eksam #1 Turundus eksam #2 Turundus eksam #3 Turundus eksam #4 Turundus eksam #5 Turundus eksam #6 Turundus eksam #7 Turundus eksam #8 Turundus eksam #9 Turundus eksam #10 Turundus eksam #11 Turundus eksam #12 Turundus eksam #13 Turundus eksam #14 Turundus eksam #15 Turundus eksam #16 Turundus eksam #17 Turundus eksam #18
50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
~ 18 lehte Lehekülgede arv dokumendis
2015-05-29 Kuupäev, millal dokument üles laeti
111 laadimist Kokku alla laetud
0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Egle0 Õppematerjali autor

Lisainfo

1. Turunduse mõiste ja olemus: põhilised kontseptsioonid
Tekkis vajadus tooteid kas omavahel vahetada või neid müüa ja osta.
Turundus hakkas arenema juba 20. sajandi esimesel poolel. Põhiseisukohad kujunesid välja alles pärast II maailmasõda.
Kaasaegne turunduse definitsioon on järgmine: Turundus on ideede, kaupade ja teenuste kontseptsiooni, hinna, reklaami ja jaotuse planeerimise ning teostamise protsess loomaks vahetusi, mis realiseerivad individuaalseid ja organisatsiooni eesmärke.
Vajadused ja nendest tulenevad soovid, mille eest ollakse valmis maksma, moodustavad nõudluse. Öeldakse, et nõudlus on ostuvõimega kaetud soovid.
Selle info põhjal saab luua vajadust rahuldava toote. Kuid sellest veel ei piisa. Edasi tuleb see toode anda tarbijale. Ja ka siin ei lõppe see protsess, vaid edasi tuleb muuta, kohendada, arendada toodet vastavalt sellele, kuidas muutuvad tarbija soovid ja eelistused.
Tehingud toimuvad turul. Turunduses vaadeldakse müüjaid kui tootmisharu ja turu

kaubad , müüja , nõudlus , positsioonimine , stimuleerimine , käive , segmentimine , swot , hinnastrateegia , elutsükli põhimudel , pudel , Turundus

Mõisted

Sisukord

  • Turunduse mõiste ja olemus: põhilised kontseptsioonid
  • TOOTMISKONTSEPTSIOON
  • TOOTEKONTSEPTSIOON
  • MÜÜGIKONTSEPTSIOON
  • TURUNDUSKONTSEPTSIOON
  • SOTSIAALSE TURUNDUSE KONTSEPTSIOON
  • SUHTLUSTURUNDUSE KONTSEPTSIOON
  • VÄÄRTUSPÕHISE TURUNDUSE KONTSEPTSIOON
  • Turunduse ülesandeks
  • Vahetusfunktsioonid
  • Füüsilised funktsioonid
  • Abistavad funktsioonid
  • Turunduse juhtimised
  • Ansoffi maatriks
  • Turundusvõimaluste analüüs
  • Sihtturgude valik
  • Turunduskompleksi väljatöötamine
  • Turundusmeetmete elluviimine
  • Kontroll
  • Turunduskeskkond
  • Majanduslik keskkond
  • Demograafiline keskkond
  • Sotsiaal-kultuuriline keskkond
  • Poliitiline-õiguslik keskkond
  • Tehnoloogiline keskkond
  • Ökoloogiline keskkond
  • Firma
  • Hankijad (tarnijad)
  • Turundusvahendajad
  • Tarbijad = turg
  • Konkurendid
  • Huvigrupid
  • ettevõtte kohta tervikuna
  • valdkonna siseanalüü
  • Sihtturundus
  • Sihtturu valik
  • Tarbija ostukäitumine
  • Ostueelne etapp
  • Ostmise etapp
  • Ostujärgne etapp
  • Toode
  • Tähed
  • Rahalehmad
  • Koerad
  • Küsimärgid
  • Jaotus: toote turustamine
  • vahetusfunktsioonid
  • füüsilisedfunktsioonid
  • abistavad funktsioonid
  • Hulgikaubandus
  • Jaekaubandus
  • Hinnakujundus
  • Siseteguriteks
  • Välisteguriteks on
  • Stabiilse hinnastrateegia
  • Muutuva hinnastrateegia
  • Hinnasoodustuste
  • Müügitoetus
  • Müügi soodustamise vahendid

Teemad

  • Turunduse mõiste ja olemus: põhilised kontseptsioonid
  • Turundus on ideede, kaupade ja teenuste
  • kontseptsiooni, hinna, reklaami ja jaotuse planeerimise ning teostamise protsess loomaks
  • vahetusi, mis realiseerivad individuaalseid ja organisatsiooni eesmärke
  • Turunduskontseptsioonid
  • Turunduse funktsioonid
  • Levinud on järgnev turundusfunktsioonide klassifikatsioon
  • Turunduse juhtimised
  • Strateegiad on kõikehõlmavad meetodid, mis on valitud konkreetsete eesmärkide
  • saavutamiseks ja kirjeldavad nende eesmärkide saavutamise vahendeid nõutava
  • ajavahemiku piires
  • Turunduse juhtimine - sihtostjatega soodsate vahetuste sisseseadmiseks, alalhoidmiseks ja
  • laiendamiseks mõeldud vahendite ja võtete analüüs, planeerimine, elluviimine ja kontroll
  • lõppeesmärgiga saada kasumit
  • Turunduse juhtimise protsess on esitatav järgmiste etappidena
  • Turundusvõimaluste analüüs
  • turundusuuringud ja turundusinfo
  • turu kohta
  • toote kohta
  • turunduskeskkond
  • Sihtturgude valik
  • Turunduskompleksi väljatöötamine
  • Turundusmeetmete elluviimine
  • toodete osas
  • hinna osas
  • koha osas
  • reklaami osas
  • Kontroll
  • Turunduskeskkond
  • Turunduseesmärk - tasakaal toodete ja turgude vahel ning missugiseid tooteid missugustele
  • turgudele turutada (Ansoffi maatriks)
  • Turunduse makrokeskkond
  • Tarbjate sissetulekute jaotus
  • Kaks osapoolt
  • Kultuuriväärtused on
  • Looduskeskkonnas toimuvad muutused
  • Kaasaja majanduselu iseloomulikud tunnused
  • Turunduse mikrokeskkond
  • SWOT-analüüs
  • Oluline on
  • SWOT-analüüsi võib koostada
  • ettevõtte kohta tervikuna
  • Olulisemate punktidena võiks SWOT-analüüsis käsitleda
  • valdkonna siseanalüü
  • Sihtturundus
  • Sihtturunduses
  • turu segmentimine
  • sihturu valik
  • toote positsioonimine
  • Turu segmentimine tähendab tarbijate rühmitamist vastavalt nende vajadustele, tunnustele
  • ja käitumisele
  • Mitmesegmendiline sptsialiseerumine
  • Tarbija ostukäitumine
  • Mõeldakse kõiki neid tegevusi ja otsustusi, mis seonduvad kaupade valimise, ostmise ja
  • ostujärgse kasutamisega
  • Ostja karakteristikud on järgmised
  • Ostuotsustusprotsessi iseloomustada järgnevalt
  • Ostueelne etapp
  • Ostmise etapp
  • Ostujärgne etapp
  • Ostuosalus näitab aktiivsust, mida tarbija
  • ilmutab ostmisega seonduvate probleemide lahendamisel
  • Eristatakse järgmisi osturiske (tarbijariske)
  • funktsionaalne risk
  • finantsrisk
  • füüsiline risk
  • sotsiaalne
  • psühholoogiline risk
  • Sõltuvalt ostu keerukuse astmest eristatakse ostuotsustusprotsessi kolme põhitüüpi
  • Toode
  • Toode - kõik, mis võib rahuldada vajadust ja mida pakutakse turul eesmärgiga panna
  • tarbima
  • Tooted võivad olla
  • Iga üksikut tarbijale pakutavat toodet võib vaadelda viiel tasandil
  • Sel tasemel jaotuvad kaubad kaheks suureks rühmaks
  • kasutusaja pikkuse
  • alusel
  • võib tooteid/kaupu kõige üldisemalt klassifitseerida järgnevalt
  • järgi jaotatakse kaubad/tooted
  • Teenus - müügiks pakutav tegevus või selle mitteesemeline tulemus (soeng, uus info)
  • Tootesari ja tootekompleks
  • Tootesari - toodete
  • grupp, mis on omavahel seotud oma funktsioonide, tarbijate või hinna seisukohalt
  • Tootekompleks - toodete ja toodanguseeriate kogum, mida tootja tarbijatele pakub
  • markeerida toode
  • Mark - ühe tootja või tootjate grupi toode, mis on märgistatud nime, sümboli, või
  • kujunduse abil ning sellega eristatav konkureerivatest toodetest
  • Marginimi - see osa margist, mida saab suuliselt väljendada - tähed, sõnad, numbrid
  • McDonalds, Bond 007)
  • Margimärk - margi graafiline tunnus (sümbol, kujundus, värvikombinatsioon)
  • Kaubamärk - seaduslikult registreeritud margitunnused, mis kaitseb tootja ainuõigust
  • nendele
  • Toote pakendil on rida funktsioone. Suunitluselt võib funktsioonid liigitada
  • esmast
  • sekundaarset
  • transpordipakendit
  • Tuleb teadvustada ka mitmeid pakenditega seotud probleeme, mis on küllalt teravalt
  • esile kerkinud viimastel aastatel, s.o. pakend kui
  • neljaks faasiks
  • Toote elutsükli põhimudel
  • Uue toote mõistet võib vaadelda kolmelt tasandilt
  • Uue toote väljatöötamisel eristatakse kõige sagedamini seitset vajalikku tööetappi
  • Bostoni maatriks
  • Küsimärgid
  • Jaotus: toote turustamine
  • Turustamise kui tegevusega toimetatakse kaup ostjatele kätte
  • Jaotuskanal - firmade või üksikisikute kooslus, kes võtavad kauba oma omandusse või
  • aitavad kaasa omandiõiguse üle andmisel kellelegi teise teel tootjalt tarbijale
  • Vahendajad täidavad mitmesuguseid turundusfunktsioone
  • Tootmisettevõtted vajavad vahendajaid sest
  • Tarbekaupade turustuskanalid võivad olla järgmised
  • Otsemüük
  • Jaemüük
  • Agendid ja jaemüüjad
  • Hulgimüüjad ja jaemüüjad
  • Agendid, hulgimüüjad, jaemüüjad
  • Jaotuskanali valik tarbekaupade jaoks sõltub
  • Tootest
  • Vahendaja karakteristikutest
  • Konkurentsitingimustest
  • Firma karakteristikutest
  • Keskkonna karakteristikutest
  • Võimalik on valida
  • massturustamine
  • valikturustamine
  • eelisturustamine
  • Jaotuskanali liigid
  • Hulgimüüjate põhilised funktsioonid
  • sihtturg
  • kauba valik
  • Jaekaubandusettevõtete klassifitseerimine
  • Hinnakujundus
  • Laiemas käsitluses (majandusteoorias) - hind mehhanism kaupade ja teenuste jaotamiseks
  • potentsiaalsete tarbijate vahel ning konkurentsi kindlustamiseks müüjate vahel avatud
  • turumajanduses
  • ainuke element, mis mõjutab ettevõtte tulusid
  • Hinnakujundusotsuseid
  • Hinnakujunduse etapid
  • nõudlus
  • Nõudlus - seos hüvise hinna ja koguse vahel, mida tarbijad antud ajaperioodil soovivad
  • suudavad osta
  • Hinnakujunduses on põhimõtteliselt võimalik kasutada ühte kolmest meetodist või
  • nende kombinatsiooni
  • Täiesti uue tootega turule tulles kasutatakse tavaliselt ühte kahest alternatiivsest
  • hinnakujundusstrateegiast
  • alandada
  • või tõsta
  • Hinnasoodustused võivad olla
  • Hindu diferentseeritakse mitmeti
  • Enamlevinud on
  • Müügitoetus
  • Müügitoetus tähendab tarbijatega turundusprotsessis suhtlemist
  • Toetus - ostja ja müüjav vaheline informatiivne suhtlemine, et mõjutada hoiakuid ja
  • käitumist
  • Müügitoetuse eesmärgid
  • Sihtauditooriumi iseärasustest sõltub
  • Müügitoetuse eesmärke võib olla palju, kuid kolm olulisemat on
  • AIDAS mudelist
  • Kommunikatsiooni organiseerija ülesanded
  • Müügitoetuse kompleks
  • reklaam
  • isiklik müük
  • müügi stimuleerimine e. soodustamine
  • avalikkussuhete arendamine
  • Reklaam - mitteisiklik massiteabelevi kanalite kaudu edastatav (tavaliselt tasuline)
  • sisendava iseloomuga teave, mille eesmärk on propageerida teatud tooteid, teenuseid
  • organisatsioone või ideid
  • Reklaami erisus
  • Reklaami kuldreeglid
  • Reklaamikanali valiku piirab
  • Isiklik müük - ostja ja müüja vaheline suhtlus, mis mõjutab isiku ostuotsust
  • Toetusmeetmestiku valikut mõjutavad tegurid
  • Tõukestrateegia
  • Tõmbestrateegia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


Sarnased materjalid

69
doc
20
docx
69
doc
120
docx
5
pdf
6
docx
29
doc
24
docx





30 päevane VIP +50% ROHKEM

Telli VIP ja ole 30+14 päeva mureta

5.85€

3.9€

Oled juba kasutaja? Logi sisse

Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

Pole kasutajat?

Tee tasuta konto