Turismitrendid (0)

1 Hindamata
Punktid
 
Säutsu twitteris
TARTU ÜLIKOOL
Pärnu kolledž
Ettevõtluse  osakond
TURISMITRENDID
Referaat
Juhendaja
Pärnu 2013
SISUKORD

2
SISSEJUHATUS

Turism    on   kasvanud   üheks   populaarseimaks   puhkuse   veetmise   viisiks   tänapäeval. 
Turism   mõjutab   ka   tänu   oma   tugevate   sidemete   tõttu   teise   majandusharudega   kogu 
majandust ning suurendab ka nõudlust erinevate toodete ja teenuste peale, mis kuuluvad 
teistesse elu valdkondadesse. Antud referaadi eesmärgiks on erinevat kirjandust uurides 
koostada ülevaade tursimi üldistest asjaoludest ja ka trendidest selle valdkonnas. Töös 
antakse   ülevaade   turismi   liigitusest,   erinevatest   turismi    vormidest    ja   ka 
turismitrendidest.
Uurimisülesanded, millele vastust otsitakse, on järgmised:
• anda ülevaade turismi üldisest liigitusest;
• analüüsida erinevaid turismivorme;
• leida erinevusi turismifaaside vahel;
• selgitada välja praeguse aja turismitrendid;
• prognoosida lähituleviku turismitrende.
Uurimisülesannete lahendamiseks tuleb tutvuda erinevate  allikatega  turismivaldkonnast. 
Töös kasutatakse peamiselt kirjeldamist, mis esineb verbaalsel kujul. Materjali otsitakse 
raamatutest, kogumikest, ajakirjadest, ajalehtedest, õigusaktidest ja ka internetist. Vanim 
kasutatud allikas pärineb aastast 1998 ja uusimad pärinevad aastast 2013.
Töö koosneb kahest osast, mis mõlemad omakorda jaotatakse kolmeks alapeatükiks. 
Esimeses   osas   kirjeldatakse   turismi   erinevaid   liike   ja   vorme   ning   kirjeldatakse   ka 
nišiturismi . Töö teine osa keskendub turismi ajaloole ja erinevatele turismitrendidele 
praegusel ajal ja ka tulevikus.

3
1. TURISM
1.1. Turismi mõiste ja liigitus

Holloway   (1998,    viidatud     Jakobson    2003   vahendusel)   definitsiooni   kohaselt   haarab 
turism   tegevusi,   mis   on   seotud   inimeste    reisimise    ja   viibimisega   väljaspool   nende 
elukohta   mitte   kauem   kui   üks   aasta   järjest   vaba   aja   veetmise,   äri   või   muudel 
eesmärkidel. Põhjusi, miks inimesed reisivad on erinevaid ja seetõttu jaguneb turism ka 
mitmeks erinevaks osaks.
UNWTO  ehk Maailma Turismiorganisatsiooni järgi liigitatakse turismi järgnevalt:
• väljaminev turism (outbound tourism , outgoing tourism);
• sissetulev turism (inbound tourism, incoming tourism);
•  siseturism  ( domestic  tourism). 
Väljaminev   turism   tähendab   riigi    residentide   reisimine    väljaspool   oma   riigi 
territooriumi.   Sissetulev   turism   on   väliskülastajate    reisimine    vaadeldava   riigi 
territooriumil   ja   seal   reisimine.   Siseturism   on   riigi   residentide   reisimine   oma   riigi 
territooriumil. (Mõisted ....2013) 
Nende eelneva kolme liigi kombineerimisel tekivad aga uued kategooriad (Jakobson, 

2003):

• sisemaine turism ( internal  toursim);
• rahvuslik turism (national tourism);
• rahvusvaheline turism ehk välisturism (international tourism).
4
Sisemaine turism hõlmab siseturismi ja sissetulevat turismi. Rahvuslik turism hõlmab 
aga siseturismi ja väljaminevat turismi. Rahvusvaheline turism hõlmab sissetulevat ja 
väljaminevat turismi. 
1.2. Turismi erinevad vormid
Turismivorme on väga palju ja nende  liigitamine  toimub mitmeti. Inimesed reisivad küll 
erinevatel   põhjustel,   kuid   enim   levinud   on   siiski   näiteks   puhketurism,    linnaturism
massiturism , äriturism, maaturism , seksiturism jne. 
Puhketurismi puhul valib  turist  ise sihtkoha ning tasub ka reisi eest iseseisvalt. Maksab 
ainult   selle   eest,   mida   ta   on   endale   valinud   ja   mis   kohti   ta   külastab.   Puhketurismi 
peamiseks eesmärgiks   on lõõgastus ja puhkus. Soovitakse argielust leida vaheldust. 
Reisitakse puhkuste ajal ning nädalavahetustel. (Turism...2013)
Linnaturismiks   peetakse   aga   turismiteenuste   pakkumist   linnakeskkonnas.   Sinna   alla 
kuuluvad näiteks ostureisid ja ka erinevad kultuurisündmused, mis leiavad aset linnades. 
(Turism...2013)
Massiturism   on   suurte   inimrühmade   reisimine   näiteks   populaarsematesse 
reisisihtkohtadesse.   Massiturismi   üks   osa   tänapäeval   on   kindlasti   ka    ostuturism
Massiturismi    sihtkohad    on   mõjutatud   mitmetest   teguritest.   Põhiliseks   masside 
juhtijateks   on    kuulsad    inimesed,   kui   toimuvad   erinevad   üritused,   kontserdid   jms. 
(Jakobson,   2003)  Näiteks   teame,   et  tänapäeval,   olgu   suve-   või   taliolümpia,   tulevad 
turistid kokku  igalt  poolt maailmast ning need spordivõistlused pööravad kohaliku elu 
vähemalt   mõneks   ajaks   pea   peale.   ( Himma ,   2013)   Aina   rohkem   inimesi   hakkab 
huvituma  seniajani  vähemtuntud või peagu tundmatute imeliste 
80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
Vasakule Paremale
Turismitrendid #1 Turismitrendid #2 Turismitrendid #3 Turismitrendid #4 Turismitrendid #5 Turismitrendid #6 Turismitrendid #7 Turismitrendid #8 Turismitrendid #9 Turismitrendid #10 Turismitrendid #11 Turismitrendid #12 Turismitrendid #13 Turismitrendid #14 Turismitrendid #15 Turismitrendid #16 Turismitrendid #17 Turismitrendid #18
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 18 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2013-11-26 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 41 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor KaRoLy Õppematerjali autor

Lisainfo

Turism on kasvanud üheks populaarseimaks puhkuse veetmise viisiks tänapäeval. Turism mõjutab ka tänu oma tugevate sidemete tõttu teise majandusharudega kogu majandust ning suurendab ka nõudlust erinevate toodete ja teenuste peale, mis kuuluvad teistesse elu valdkondadesse. Antud referaadi eesmärgiks on erinevat kirjandust uurides koostada ülevaade tursimi üldistest asjaoludest ja ka trendidest selle valdkonnas. Töös antakse ülevaade turismi liigitusest, erinevatest turismi vormidest ja ka turismitrendidest.
turism , nišiturism , ajalugu , UNWTO , massiturism

Mõisted

Sisukord

  • TURISMITRENDID
  • SISUKORD
  • SISSEJUHATUS
  • TURISM
  • TURISMISITRENDID
  • Tabel 1
  • Transpordivahendid
  • Osavõtjad
  • Eelfaas
  • Kuni 1850
  • Jalgsi, hobusega
  • Aadel, õppurid
  • Algfaas
  • Rongiga
  • Keskklass
  • Arengufaas
  • Rongiga, autoga
  • Kõik
  • Kõrgfaas
  • Alates 1945
  • Autoga
  • Joonis 1
  • Joonis 2
  • Tabel 2
  • Aasta 2020
  • Turistide saabumine
  • Hiina
  • Prantsusmaa
  • Hispaania
  • Hongkong
  • Suurbritannia
  • Itaalia
  • Mehhiko
  • Venemaa
  • Tšehhi
  • KOKKUVÕTE
  • VIIDATUD ALLIKAD
  • Xianliang, Z
  • LISAD
  • Joonis 3

Teemad

  • TURISM
  • Turismi mõiste ja liigitus
  • Turismi erinevad vormid
  • Nišiturism
  • TURISMISITRENDID
  • Turismi ajalugu
  • Turismitrendid praegusel ajal
  • Prognoositavad turismitrendid lähitulevikus
  • on individuaal i kulu turismile
  • on positsiooni selgitav muutuja
  • on positsiooni selgitava muutuja parameeter
  • on hälbe näitaja, mis eeldatavasti järgib tavapärast levikut
  • Erlich, G., Griest, S. E., Hessler, P., Krich, J., Salzman, M., Ward, T
  • Fujiwara, A., Wu, Lingling., Zhang, J
  • Himma, M
  • Holloway, J. C
  • Jakobson, J
  • Novelli, M., Robinson, M
  • Singh, T. V
  • Lisa 1. Sissetuleva turismi liigitus transpordi alusel

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


Sarnased materjalid

10
docx
Maailma Turismitrendid
5
docx
Puhkusreiside trendid
12
docx
Turismi vormid
95
doc
KUURORDIKONTSEPTSIOONI DISAINIMINE PÄRNU LINNA NÄITEL
193
docx
Turismiettevõtluse lõpueksami märksõnade konspekt
9
odt
Turismi vormid
73
docx
Elamusel põhineva teemapargi arendamine lastega peredele
1072
pdf
Logistika õpik





Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

Pole kasutajat?

Tee tasuta konto

UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !