1952. aastal teostas рveitsi insener Alfred Buchi esimesena õhu surumise väljalaskegaaside abil, saades seejuures võimsuse kasvu 40%. See sündmus pani aluse turbotehnoloogia pidevale arendusele ja rakendamisele. Esimeste turbokompressorite kasutussfäär piirdus eriti suurte mootoritega, eelkõige laevamootoritega. Automootorite osas hakkasid esimestena kasutama turbokompressoreid veoautode ehitajad. 1938. aasta. Tehases "Swiss Machine Works Sauer" ehitati esimene veoautole paigaldatud turbokompressor. Esimesteks sõiduautodeks, mis olid varustatud turbiinidega, olid Chevrolet Corvair Monza ja Oldsmobile Jetfire, mis ilmusid Ameerika turule 1962 - 63. aastatel. Vaatamata ilmsetele tehnilistele eelistele tõi väike töökindlus kaasa nende mudelite kiire kadumise. Naftakriis 1973. aastal tõukas tagant turbokompressorite kasutuselevõttu diiselmootoriga kommertsautodel, sest kuni selle ajani pidurdas turbotehnoloogia arendamist
1. 4- ja 2-taktilise diiselmootori ringprotsessid, Kuna sisselaskeklapp (klapid) avaneb enne ÜSS-u , toimub Ülelaadimiseta (sundlaadimiseta ) mootorite täiteaste avaldub arvutuslik ja tegelik indikaatordiagramm. põlemiskambri läbipuhe ( nn. klappide ülekate ). valemiga SPM ringprotsesside arvestus. v = / ( - 1)* Pa / P0 * T0/Ta * 1/ (r+1) Erinevalt teoreetilistest ringprotsessidest saadakse tegelikus 2-TAKTILISE MOOTORI TEGELIK Kui mootor on ülelaadimisega (sundlaadimisega ),siis parameetrite sisepõlemismootoris soojust kütuse põletamisel kolvipealses INDIKAATORDIAGRAMM P0 ja T0 asemele pannakse ülelaadimise õhu pa
Kõik kommentaarid