Plaanid puhkusele minna? Võta endale majutus AirBnb kaudu ja saad 37€ kontoraha Tee konto Sulge
Facebook Like


Transport ja ekspedeerimine, kontrolltöö kordamisküsimused (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Mis põhjustab suuremat vajadust veoteenuse järele ?
 
Säutsu twitteris
  • Mõisted
    Veondus – Tarneahela siduv lüli, mis peab tagama toorainele, kaupadele ja teenustele ruumilise kättesaadavuse, kasutades sobivaimat veotehnoloogiat.
    Veerem – Reisijate ja kaupade veol kasutatavate liiklusvahendite kogum
    Füüsiline infrastruktuur – avatud kommunikatsioonid (teed, torustikud , rajatised)
    Institutsionaalne infrastruktuur – institustsioonid (riigiasutused, ettevõtted) ja seadusandlus
    Infrastruktuur - kõigi organisatsioonide ja abinõude kogum, mis tagab tõrgeteta liikluse , side, elektrivarustuse jne. Sinna kuuluvad nt: raudteed , toruühendused.
    Transpordivõrk – Kõikide veoviiside füüsilise infrastruktuuri (liiklusteede ja rajatiste) kogum teatud piirkonnas
    Isiklik transport - transport isiklikus tarbimises oleva veeremiga
    Paratransport – era-, ameti- või renditud sõidukiga teenuse osutamine ilma tegevusluba omamata
    Avalik transport – tegevusloa alusel korraldatav tasuline sõitjate- ja/või kaubavedu
    Ühistransport – reisijate tasuline vedu avaliku reisijateveoteenuse osutamiseks mõeldud veeremiga (buss, toll , takso, rong , lennuk, laev) kas kindlal marsruudil ja kehtestatud sõiduplaani järgi või ühekordse tellimuse alusel.
    Ühissõiduk – avaliku sõitjateveo osutamiseks ette nähtud veerem: sõiduauto , buss, trollibuss , tramm, rong, laev
    Omavedu – vedu vedaja oma tarbeks oma kulul
    Tasuline vedu – vedu tasu eest veoteenuse tellija kulul
    Rahvusvaheline vedu – vedu riigipiiri ületamisega ja/või teistes riikides
    Kohalik vedu – vedu ühe riigi territooriumil paiknevate lähte- ja sihtpunktide vahel.
    Unimodaalne veduveod , mida tehakse kogu veoprotsessi jooksul ühe transpordiliigiga.
    Multimodaalne vedu – vedu järjestikku vähemalt kahte erinevat veoviisi kasutades ühe ja sama veodokumendi alusel. Üks vedaja vastutab kogu veoprotsessi eest
    Intermodaalne vedu – vedu järjestikku vähemalt kahte erinevat veoviisi kasutades ühes ja samas laadimisühikus ( konteiner , auto, haagis , poolhaagis). Veoprotsessis osalevad erinevad vedajad. Erinevad veodokumendid määravad kindlaks vastutuse jagunemise vedajate vahel.
  • Veoviisid
    • Infrastruktuuripõhised:

    Autotransport – teed ja tänavad, sillad
    Raudteetransport – raudteed, jaamad
    Torutransport – torujuhtmed, pumbajaamad
    Linna elektritransport – rööbasteed, kontaktvõrk
    Konveiertransport – ettevõtte sisene transport (ei kuulu majandusharru)
    • Niidipõhised:

    Meretransportmereteed , meresadamad
    Siseveetransport –siseveeteed, jõesadamad
    Õhutransport – lennukoridorid, lennuväljad
    • Muud:

    Kosmosetransport, Inimtransport, Loomtransport, Kergtransport
  • Veoliigid:
    Reisijatevedu – kaug-, linnalähi- ja linnavedu;
    Kaubavedu – rahvusvaheline (eksport-, import-, transiit-), kohalik (linnadevaheline ja linna-) ning
    tootmissisene vedu (ei kuulu veonduse kui majandusharu koosseisu).
  • Üle-Euroopalise transpordivõrgu (TEN-T) põhi ja üldvõrk.
    • Koosneb transpordiinfrastruktuurist, liikluskorraldussüsteemidest ning asukoha määramise ja navigatsioonisüsteemidest.
    • Transpordiinfrastruktuur koosneb maantee-, raudtee - ja siseveevõrkudest, mere- ja siseveesadamatest ning muudest
    ühenduspunktidest.
    Põhivõrk koosneb üldvõrgu neist osadest, mis on üleeuroopalise transpordivõrgu arendamise eesmärkide saavutamiseks strateegiliselt kõige tähtsamad.
    Üldvõrk koosneb üleeuroopalise transpordivõrgu kõigist olemasolevatest ja planeeritavatest infrastruktuuridest ning hõlmab kõnealuse infrastruktuuri tõhusat, sotsiaalselt ja ökoloogiliselt jätkusuutlikku kasutamist edendavaid meetmeid
    Eesti transpordivõrgu arengut mõjutavad tegurid:
    * Eesti territooriumi asend Euroopa Liidu ja Venemaa olulisemate tõmbekeskuste suhtes;
    • Eesti madal rahvastiku keskmine tihedus, peamiste asualade kontsentratsioon Tallinna ja Tartu ümbrusesse ning Kirde-Eestisse;
    • Kvalifitseeritud tööjõu puudus maapiirkondades ning majandustegevuse ning töökohtade koondumine keskustesse;
    • Eesti ühiskonna kiire autostumine, millega suureneb märgatavalt just töörände tõttu peamiste põhimaanteede koormus.
  • Transpordisüsteemi põhiülesanded (esmane ja sekundaarne )
    Esmane ülesanne on tagada kõikidele inimestele ja ettevõtetele juurdepääs neile igapäevategevusteks vajalikele objektidele.
    Sekundaarne ülesanne tuleneb sellest, et majanduse tõhus toimimine eeldab mitte transpordi kui majandusharu kiiret arengut, vaid transpordikulude optimeerimist kõigi institutsioonide suhtes, sealhulgas asjatu transpordivajaduse vältimist.
    – Transpordipoliitika on teatud avalik-õiguslike prioriteetide ja abinõude kompleks , mille abil mõjutatakse veoteenuste nõudlust ja pakkumist.
    • Liikuvus ( mobiilsus ) - Tegevus [liikumine], mis kindlustab [kellegi või] millegi kättesaadavuse.
    • Sotsiaalse mobiilsuse tüpoloogiad ja mõjurid - kõik nn koduvälised liikumised, mis tehakse kas mittemotoriseeritult (jalgsi, jalgrattaga) või motoriseeritult (isiklik auto või mootorratas, ühistransport).

    Tüpoloogia:
    • Sund- vs vabatahtlik
    • Sõidu või käigu eesmärgi järgi
    Mõjurid:
    • Liiklusesisesed:
    – juhiloa olemasolu
    – sõiduauto kasutamise võimalus
    – ühistranspordi pakkumine ja kvaliteet
    – liiklusteede olem ja kvaliteet
    – transpordi kasutamise kulud (isikukulud)
    • Liiklusevälised:
    – elualade kujundus ja ruumiline paigutus töökohtade suhtes
    – töökohtade kontsentratsioon, eriti teeninduses nii keskustes kui ka asustusalade perifeerias
    – haldus- ja haridusasutuste ruumiline kontsentratsioon
  • 80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
    Vasakule Paremale
    Transport ja ekspedeerimine-kontrolltöö kordamisküsimused #1 Transport ja ekspedeerimine-kontrolltöö kordamisküsimused #2 Transport ja ekspedeerimine-kontrolltöö kordamisküsimused #3 Transport ja ekspedeerimine-kontrolltöö kordamisküsimused #4 Transport ja ekspedeerimine-kontrolltöö kordamisküsimused #5 Transport ja ekspedeerimine-kontrolltöö kordamisküsimused #6 Transport ja ekspedeerimine-kontrolltöö kordamisküsimused #7 Transport ja ekspedeerimine-kontrolltöö kordamisküsimused #8 Transport ja ekspedeerimine-kontrolltöö kordamisküsimused #9
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 9 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2015-03-12 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 59 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor Marite89 Õppematerjali autor

    Lisainfo

    Mõned näited teemadest:
    Mõisted
    Veoviisid
    Veoliigid:
    Üle-Euroopalise transpordivõrgu (TEN-T) põhi ja üldvõrk.
    Eesti transpordivõrgu arengut mõjutavad tegurid:
    Transpordisüsteemi põhiülesanded (esmane ja sekundaarne)
    logistikas
    Jaotuslogistika
    Suundumusi transpordilogistikas
    Ekspedeerimine

    logistika , transport ja ekpedeerimine , kontrolltöö , veod , veerem , infrastruktuur , veoteenus , transpordisüsteem , veoviisid , kindlustamine , jaotuslogistika

    Mõisted


    Meedia

    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


    Sarnased materjalid

    4
    docx
    Transport ja ekspedeerimine KT
    28
    docx
    Transport ja ekspedeerimise eksami arvetuse kordamisküsimuste vastused
    10
    pdf
    Transport ja ekspedeerimine I KT
    20
    docx
    Transport ja ekspedeerimine II KT
    16
    docx
    TRANSPORT JA EKSPEDEERIMINE II KT
    12
    docx
    Transport ja ekspedeerimine
    1072
    pdf
    Logistika õpik
    12
    docx
    Transport





    Faili allalaadimiseks, pead sisse logima

    Kasutajanimi / Email
    Parool

    Unustasid parooli?

    UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
    Pole kasutajat?

    Tee tasuta konto

    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun