Viimaste aastate jooksul on Tartusse ehitatud mitmeid uusi ning erinevate võimalustega spordiklubisid. Tuntumad neist on Arctic Sport Club, Tartu Ülikooli Akadeemiline Spordiklubi ning Eesti Maaülikooli Spordiklubi. Spordiklubide populaarsusest võib järeldada, et tartlased hoolivad oma tervisest ning hoiavad seda. Järgnevalt püüame välja selgitada, milline hiljuti valminud spordiklubidest on kõige sobilikum inimestele hindade ning võimaluste poolest. EMÜ Spordiklubi 2009 aasta sügiseks valmis Tartus Eest Maaülikooli spordihoone, mis paistab silma oma välimusega eelkõige väljavenitatud ilme tõttu, tekitades nii efektsust ning huvitavaid vaateid. Kuigi spordiklubi tegutseb eelkõige EMÜ tudengkonna ning töötajate teenindamise eesmärgil, on treeningutele oodatud kõik spordist huvitatud inimesed nii Tartust kui mujalt Eestist. EMÜ spordiklubi pakub: · kolm pallimängusaali poole tuhande vaatajakohaga
Eesti Ettevõtluskõrgkool Mainor Ettevõtluse õppetool Strateegiline juhtimine ILUSAIM KLUBI Strateegiline plaan Juhendaja: Tallinn 2012 SISUKORD Ilusaim klubi Sissejuhatus Minu firma ,,Ilusaim klubi" tegeleb iluteenuste pakkumisega, pakkudes lisaks veel spordiklubi teenust ning erinevaid koolitusi. Soovi korral on võimalik ka rentida ruume, sünnipäevade või muude kokkutulekute jaoks. Minu väike ettevõte asub Harjumaal Tallinna linnas ilusas Nõmme roheluses. Hoone ümber on ka veidi maad, kus on võimalik samuti pidada soojemal ajal sünnipäevi või muid kokkutulekuid. Hoone asub metsa piiril. Alumisel korrusel asub administratsioon, ooteruum ja pood. Teisel
koolidele, kus tutvustatakse kiiruisutamise ajalugu ja tänapäeva. 8. Reklaamida kiiruisuklubi tegevust ja uisuhalli võimalusi välismaal. 9. Pakkuda võimalust spordilaagrite korraldamiseks nii Eesti kui välismaa sportlastele. 4 10. Arendada ,,uisuturismi" - koostöös Tartu hotellidega töötada välja turismipakett välismaalastele (teabevideo, kiiruisuklubi treening koos treeneriga, vabajää kasutus, saun). 11. Pakkuda ürituste korraldamise võimalust asutustele, soovi korral mängude korraldamisega. 12. Pakkuda meelelahutusvõimalust kõigile soovijatele, kiiruisulaenutust. 13. Pakkuda tegutsemisvõimalust teistele jääspordialadele (iluuisutamine, jäähoki). 14. Pakkuda jooksuradade, kergejõustikuinventari ja jõusaali kasutamisvõimalust soovijatele. 15
). 7. Kasuta oma konkurendi ressursse ja kasumit Kui sa tegutsed valdkonnas, kus sa teed palju hinnapakkumisi, siis on palju neid inimesi, kellega sa suhtled, aga kes lähevad siiski mõne su konkurendi juurde. Mitte et nad ei tahaks su toodet/teenust vaid selleks, et su toode on neile liiga kallis, liiga odav, liiga keeruline, liiga lihtne, sul ei ole õigeid masinaid või su müügimees mõjub neile negatiivselt ehk siis mis iganes põhjusel. Seda et klient sinult ei osta, saad sa enda kasuks ära kasutada! Suuna ta oma konkurendi juurde ning teeni sellelt vahenduselt oma protsent. Sedasi on sul võimalik teenida tuhandeid ka neilt, kes tegelikult sinult ei osta. 8. Paku lisagarantiisid ja lisastiimuleid. Mida sa tegelikult tahad, on see, et su kliendid vähemalt prooviksid su toodet/teenust. Sa saad selle teha nende jaoks riskivabaks. 9. Lukusta müük ette
Hanseni brändijuht. Raamatupidamine: Pearaamatupidaja finantsjuht, Raamatupidaja, Raamatupidaja ja personaliabi, Raamatupidaja LHP. Motiveerimine Sportland motiveerib oma töötajaid erinevalt. Kuna ettevõtte on suur ja töötajaid palju, peab ettevõte mõtlema pidevalt erinevate motivatsioonipakettide peale. Kuna Sportland sümboliseerib sportlikkust, siis töötajatel on võimalus külastada MyFitnessi Spordiklubi soodsamalt kui tavakülastajal. Lisaks korraldab Sportland aasta jooksul 3-4 korda poodidevahelisi müügivõistlusi. Müügivõistluse võidab see pood, kus müügieesmärgid on täidetud või heal juhul ületatud. Enamasti võidavad müügivõistlused need poed, mis on suurema konseptsiooniga ning asuvad pealinnas. Auhinnaks on lisaraha, mis on mõeldud ühise tegevuse peale, näiteks ühine õhtusöök või mingi sportlik tegevus (uisutamine, bowling vms).
leidmisel. Klienditeekonna analüüsiprotsessis vaadeldakse klienti kui tervikliku väärtusprotsessi osa: · Kas klienditeekond on vastavuses kliendi ootuste, vajaduste ja soovidega · Kuidas ta tunneb ennast teekonnal · Kas see on talle arusaadav · Mugav · Toetav · Kasulik · Väärtuslik · Aega säästev · Huvitav · Positiivset elamust (kogemust) kujundav · Mida peab klient kvaliteediks Klienditeekonna analüüsi meetod on lihtsalt mõistetav ja kergesti kasutatav, see võimaldab tervikprotsessi elementide parendamisele läheneda struktureeritult ja süsteemselt, võrrelda neid klientide ootustega, samuti mõõta ja hinnata nii koguprotsessi kui ka selle elemente. Koguprotsessi on võimalik dokumenteerida ning kasutada parendustegevuste planeerimisel. Klienditeekonna analüüsi tulemused aitavad kujundada juhtkonna otsuseid
KLIENDISUHETE JUHTIMINE ERINEVATE ETTEVÕTETE NÄIDETEL Eksam Kertti Viru Tallinn 2010 ÜLESANNE 1 1. Lojaalsuse määramine Inimene külastab pidevalt ühte kindlat toidupoodi ja omab selle poe kliendikaarti. See pood jääb ka tema koduteele tegemist on funktsionaalse lojaalsusega, kui kauplus asub kliendile väga soodsas kohas, siis on klient tihti nõus ignoreerima hinnataseme või teeninduskvaliteedi puudujääke ja jätkab käimist samas kaupluses. Tal on mugav ja kasulik valida selle kaupluse tooteid või teenuseid. Tal on välja valitud mõned lemmiktooted, mille pärast ta külastab ka selle keti teisi poode, mis juhuslikult jäävad tema teele tegemist on afektiivse lojaalsusega, kus kliendil on konkreetse toote või brändi suhtes tekkinud positiivsed tunded eelkõige
silmsidet; naeratatakse lahkelt; minnakse kliendile vastu. 2. Tervitamine tervitatakse viiskalt koos naeratusega. 3. Naeratamine suheldakse terve teeninduse aja meeldivalt ja tagasihoidlikult naeratades. 4. Tee, kohvi, vee jne. pakkumine kliendile pakutakse alati midagi juua, olenemata sellest, kas ta peab teenindajat natuke ootama või mitte; ootamise korral juhatatakse klient ooteruumi, kus on diivan koos värskete ajalehtedega. 1 Klienditeekond 5. Kehakeel käsi hoitakse keha kõrval (mitte puusas), selg sirge, õlad taga; kliendiga hoitakse mugavat distantsi, ei tungita tema privaattsooni; keha liigutused on sujuvad ja rahulikud. 6
...........................3 2ETTEVÕTTE ÜLDANDMED......................................................................................................4 3 ETTEVÕTTE KIRJELDUS. ÄRIIDEE, MISSIOON, VISIOON JA EESMÄRGID..................5 4 ETTEVÕTLUSKESKKONNA KIRJELDUS..............................................................................7 5 TEENUSED..................................................................................................................................8 6 KLIENT, TURG, KONKURENTS............................................................................................11 7 RISKIANALÜÜS.......................................................................................................................14 8 FINANTSPLAAN JA FINANTSPROGNOOSID.....................................................................16 2 1 KOKKUVÕTE
Kostja: Hageja ja kostja vahel oli näilik tööleping, tegelikult tahtis hageja registreerida ennast FIEna. Hageja reguleeris ise oma tööd, tasus teenuste osutamisega seotud kulud. Maakohus: Pole töölepingut, sest hageja oli iseseisev. Ringkonnakohus: Hageja oli iseseisev, pole töölepingut. RK: Hageja oli kostja töötaja, sest tegutses kostja korralduste alusel, saades telefoni kaudu juhiseid. Leping vastab nii töölepingule kui ka muule lepingule, nii et on tööleping. 10. Spordiklubi kuulutas 07.06.2002 välja stipendiumikonkursi korvpallivõistkonna kuueteistkümnele sportlase stipendiumile. Konkursi tulemuste alusel määras spordiklubi 26.06.2002 L.-le kolmeks aastaks stipendiumi ning pooled sõlmisid stipendiumilepingu tähtajaga kolm aastat. 14.05.2003 saatis spordiklubi L.-le teate stipendiumilepingu ennetähtaegsest lõpetamisest 29.05.2003. Teatise kohaselt leidis spordiklubi, et L. ei ole
2. ETTEVÕTTE PLUSSID JA MIINUSED 2.1. Plussid Ettevõttel on väga ainulaased ja omanäolised tooted (Intelligentne Pubituur, Tartu Teadmisterada). Palju on erinevaid tooteid ja teenuseid (ekskursioonid Tartus ning Lõuna-Eestis, konverentsid, koolitused ja turismivõrguastike arendamine). Enamikel ettevõtte poolt organiseeritud üritustel viibivad nad ka ise kohal giidi, teejuhi või hea reisiseltsilisena. Nii ei pea klient muretsema kellaaegade, kokkulepete jms pärast. Ettevõte teenindab oma kliente nii eesti kui ka inglise keeles. Vajadusel samuti ka saksa ning soome keeles (koostööpartnerite kaasamise nöol). On olemas hea ülevaade Lõuna- Eestis kvaliteetseid teenuseid pakkuvatest sihtkohtadest ning pidevalt tegeletakse uute ja huvitavate ettevõtete või teenusepakkujate leidmisega. Seeläbi oskab ettvõte oma klientidele pakkuda just konkreetselt nende ürituse jaoks parimaid võimalusi. Suureks
perega või temaga kodus koos aega veeta. Tegelikult arvan mina, et nii ei saa öelda. Noori on erinevaid ning väga paljudel noortel, kes meil noortekeskuses käivad, on perega suhted korras. Nad kõik ei ole katkistest peredest ning nad käivad seal lihtsalt oma vaba aega veetmas ja toredatest tegevustest osa saamas. Meie majas on ka treeningud spordisaalis ning paljud esimese kooliastme õpilased tulevad enne enda treeningut noortekeskusesse. Kahjuks terve ülikoolis käidud aja oli meil reaalselt ainult üks aine, kus puutusime kokku erivajadusega noortega. Praktikat selles osas ei saanud ning noortekeskusesse tööle minnes tundsin sellest väga puudust, et ei ole kokku puutunud erivajadusega noortega. Aga ilmselt see tulebki kogemuse ning ajaga. Puudest tingitud erivajadusega noortega kokku ei ole väga puutunud. Kui siis ainult paari liikumispuudega noorega
Tänapäeva teenindusühiskonnas loetakse põhiliseks oskuseks teeninduskvaliteedi saavutamist, kuna see määrab organisatsiooni tulemuslikkuse. Seetõttu on oluline olla teadlik organisatsiooni teeninduskultuurist ning selle toimimisest. Teenindusettevõte toimimiseks ning konkurentsieeliste saavutamiseks on eelkõige vaja juhipoolset nägemust suurepärase teenindamise põhimõttest. See tähendab, et organisatsiooni juht oleks nõus arvamusega: klient on kuningas ning tema soovid ja vajadused on meile kui ettevõttele esmatähtsad. Antud uurimistöö eesmärk on uurida Port Artur I Denim Dream Outleti teeninduskvaliteeti ja esitada vaadeldu põhjal ettepanekud teenindamise tugevuste säilitamiseks ning nõrkuste parendamiseks. Autor püstitas järgmise hüpoteesi: Port Artur I Denim Dream Outleti teeninduskvaliteedi tase pole kõrge. Sellest tulenevalt näeb autor vajadust püstitada uurimisküsimus: „Kuidas tõsta antud ettevõtte
2.1. Ettevõtte logistikastrateegia eesmärgid ja ülesanded, logistikastrateegia seotus ettevõtte üldise äri-ja marketingistrateegiga Logistikastrateegia eesmärk on tagada veol kauba kvaliteet (õige kaup, õigel ajal, õige kogusega), optimaalne parim lahendus nii kliendile kui ka ettevõttele, toiduohutus ning selle dokumenteeritud tõestus logistikaprotsessi järjestikustes etappides kliendi kauba peale võtmisest kuni maha laadimiseni/kohale viimiseni. Klient planeerib kauba koguse vastavalt tarbijate nõudlusele. Logistik kinnitab kliendi tellimuse ning korraldab transpordi kliendi laost või tootmistehasest vastavasse jaotuskeskusesse. Transiitkauba võtavad vastu laotöölised ning laojuhataja planeerib vastava kauba väljaveo. Söödaveo puhul transporditakse sööt kliendi söödapunkrisse ning autojuht võtab mahalaadimise kinnituseks kliendi käest allkirja. Logistik koostab vastava teenuste eest
õnnelikud. Turunduses on tähtis osata rääkida. Toode ja Teenus ¤ Toote kvaliteeti on lihtsam parandada. ¤ Teenuses on teenindaja tähtsal kohal ¤ Toode katsutav ¤ Tooded toodetakse siis müüakse ¤ Teenuses müüakse siis toodetakse ja tarbitakse samal ajal ¤ Tooded võib ladustada ja transportida ¤ Teenus on kaduv, pole laos olemas ¤ Tooded toodetakse kliendist eemal ¤ Teenus ostja juuresolemisel tehakse ¤ Teenuse pakkumise protsessis on oluline, et klient otseselt osaleb protsessis. Turunduse eesmärk 1.saada kliente : toetada müüki, tekitada klietides huvi oma toote ja teenuse vastu 2.hoida kliente 3.et klient tooks uusi kliente juurde Väärtuse loomine 1.Väärtust loob klient! 2.Etttevõtte toetab 3.Looma väärtust koos oma kliendiga Mõjutustegurid ettevõttes kasutavate teenuste puhul: 1.e poes ei saadeta sulle raha tagasi 2.klienditeenindaja ei oska suhelda 3
Juhtkond võib tihtipeale olla erineval seisukohal oma ettevõtte maine suhtes, kui muu maailm. Näiteks mõni konkreetne firma, võib näiliselt inimestele siiski tunduda turuliidrina ja sellisena oma tegevust jätkatagi, kuigi tema kvaliteet võib olla ammu langenud. Samas mõnel teisel ettevõtel võib olla tükk aega veel kehvem maine, kuigi ta on oma tegevuses tõusnud ilmselgelt esmaklassiliseks asutuseks. Maine võib tegelikkusest maha jääda viie kuni kümne aasta jooksul. Philip Kotler võrdleb imagot taevatähtedega, mida me näeme nende tegelikust olekust hiljem, kuna valguse liikumine võtab aega. Inimesed näevad tihtipeale asju, nii nagu nad neid näha tahavad, mitte nii, nagu need tegelikult on. See omakorda tähendab, et ettevõtetel on väga raske oma mainet lühiajaliselt parandada, isegi siis kui ollakse muudatusteks nõus kulutama suuri rahasummasid. Positiivne maine kujuneb heade tegude, sõnade ja sõbraliku suhtumise pikaajalisel koosmõjul
TARTU ÜLIKOOLI PÄRNU KOLLEDŽ Turismiosakond Kvaliteedijuhtimine Teenuste disain ja juhtimine Magistriõppekava Kursusel omandatud teadmiste hindamise test ● Testi leiate ÕIS-ist ning selle eesmärgiks on kvaliteedijuhtimise alaste teadmiste kinnistamine. ● Saatke vastustega test hiljemalt 01.12.2015. a. aadressil: [email protected] ● Testi hindamisel kasutatakse põhimõtteliselt samu põhimõtteid, mis on esitatud Töö (nelja eksamhinde saamiseks vajaliku töö) hindamiseks iseseisvate tööde juhendi lõpul. Testi sooritamise eest on võimalik saada kuni 30 punkti. Nimi:
Ka teenused ei ole midagi uut. Tõsi, uued tehnoloogilised lahendused pakuvad üha rohkem võimalusi uute kaupade ja teenuste loomiseks, andmete ja info töötlemiseks ning teevad need inimestele kättesaadavamaks kui see varem võimalik oli. Infotehnoloogia areng Uueks tuleb aga pidada seda, et tekkinud on ja üha kasvab vajadus informatsiooni, teadmiste, kaupade ja teenuste kasutamiseks klientidele orienteeritud ja väärtust lisaval viisil. Kuna tänapäeva ühiskonnas on iga inimene klient (vt joonis 1.1), siis võiks eeltoodule lisada inimestele orienteeritud ja väärtust lisaval viisil. Igal tööl on oma eripära ja eesmärgid, kuid kõikidest primaarsem ja üllam on orienteeritus inimestele. Kui tekiks vajadus kaasaja ühiskonnale ühe katusnimetuse panemiseks, mille alla mahuks olulisem, mis seda ühiskonda iseloomustab, siis sobiks selleks ilmselt teenindusühiskond, mis baseerub teenindusmajandusele selle kõige avaramas tähenduses. Võib öelda, et me elame
ohjasid käes hoida, näitab paar harjutusi kuidas ennast parem lõdvestada ja mugavamalt tunda. Hobust hakkab kontrollima treener Enne maneezi ehitamist, kõik treeningud hakkavad toimima platsi peal, kuid aga selleks et ratsaniku oleks mugavam sõita, autor pakub teie lugemiseks vajaliku riiete loetelu: - kitsad püksid, teksad -madala kontsaga kingad , saapad - vest või spordi jope - õhukesed kindad - kiiver (saab ka klubi kiivreid kasutada) Iga treening kestab 1 kuni 2 tundi, sõltub treeningu tüübist. Juhul kui on algaja, siis talle piisab ühest tunnist, kuid juhul kui ratsanik valmistub võistluseks treening võib kesta kaks tundi, selleks et keskenduda üksiku elementidele. Seoses sellega, et hobuste jõud ja nende kogus on piiratud , klubis toimub ette broneerimine. 7 Romantilised sõidud hobustega Merimetsa pargis ja Strommi rannal
Hea klienditeeninduse aluseks on just oskuslik suhtlus. Hea klienditeenindamine ei tähenda ainult viisakust ja naeratust. Sellega kaasneb ka klientide teadvustamine, et nad on teretulnud organisatsioonis, pakkuda neile toodet/teenust õigeaegselt, panna neid ennast tundma turvaliselt ja mugavalt ning austatult, pakkuma neile abi ning toetust ja panna neid tundma tähtsalt just selles organisatsioonis. Täpselt neid punkte peavad kõik klienditeenindajad järgima ja täitma, et klient oleks hästi teenindatud. Kuid tänapäeval ei taha paljud klienditeenindajad organisatsioonides neid täita. Väga tähtis on teenindada siseklienti täpselt nende samade punktide järgi, kuna kui siseklient on hästi teenindatud, teenindab ta ka välisklienti hästi. Kui siseklient on pandud ennast hästi tundma, siis tunneb ta ennast ka selles organisatsioonis vajaliku ja tähtsana. Kui need punktid on täidetud ka sisekliendi teenindamisel, siis võib
2. Õppeülesanded Vasta kordamisküsimustele Loe läbi juhtum ja vasta küsimusteles Kordamisküsimused 1. Miks peab ettevõte püüdlema püsiva koostöö poole klientidega? Kaasaegne ettevõte ei müü mitte toodet või teenust, vaid kasu, mida klient sellest saab. Seega on turundustegevus suunatud kliendile ja lähtub kliendist. Võib öelda, et klient on turundusalase tegevuse keskpunkt ja turundustegevuse eesmärgiks on rahulolev klient. Rahulolev klient: ostab uuesti räägib teistele ettevõttest ja selle toodetest / teenustest pöörab vähem tähelepanu konkurentidele ostab pakutavaid uusi tooteid 2. Millele keskendub kliendikeskne turundus? Keskendub : kliendisuhetele ja arendamisele.( kõik osapooled rahul ) Vajatakse informatsiooni klientide vajaduste, soovide ja ootuste kohta, muutuste kohta klienditrendides jne. 3
outdoor, ambient) ja kuus korda aastas ilmuv reisiajakiri Estraveller. Äriklientidele viiakse läbi peamiselt üritusturundust. Turundusinfosüsteemi saaks paremaks muuta seda pidevalt uuendades. Vanad kliendiandmed tuleks muuta või kustutada. Ka peaks aeg-ajalt kontrollima, kas kliendid saavad ettevõtte poolt saadetud info kätte ja kui oluline see nende jaoks on. Kliendikaardi taotlusvorm on hea viis kliendiandmete kogumiseks, kuid kaardi enda valmimine võtab aega ning klient võib tülikast protsessist loobuda. Viisakalt kujundatud ankeet, kus küsitakse kliendi nime, telefoni ja e-meili aadressi, on samuti väga hea võimalus väärtuslike andmete kogumiseks. Lisaks on võimalik küsida täpsustavad küsimusi, et selgitada välja kliendi võimalik huvi Estraveli toodete ja teenuste vastu. Kliendid tuleks määratleda võimalike eelistuste järgi. Kampaaniate käigus saab nii informatsiooni saata just kindlale sihtgrupile.
teinud, on välimuse järgi klienti valida. Tegelikult me ju ei tea kunagi, kui rikas või vaene keegi olla võib lihtsalt välimuse järgi. Mõnel inimesel võib olla lihtsalt erinev stiil, mis võib algselt jätta vale mulje. Mõningad klienditeenindajad vaatavad kohe, et klient tundub nende jaoks kaltsakas, et võimalik, et tal puudub üldse raha et teenuste eest maksta ja sel juhul alahinnatakse klienti. Selle tagajärjeks on kliendi solvamine, ära hirmutamine, klient võib ennast halvasti tunda, et teda ei tahetagi selles ettevõttes. See on üks suurim viga mida tihti tehakse. Tuleks jätta meelde, et klient on klient. Klient on kuningas. Olenemata, milline ta välja näeb. Vigasid on veel palju mida võib teha, nagu näiteks vähene kliendikesksus ja ebapiisav teeninduskvaliteet, ükskõiksus, hoolimatus, ebaviisakus, kliendi ignoreerimine, pikaks ajaks kliendi ootama jätmine, enda tuttavaga lobisemine sel hetkel kui klient ootab,
elustiilile ka individualismi kasvuga seonduvatele tarbijaerinevustele.1980. hinnakonkurentsilt mindi üle hinnavälisele konkurentsile. Tegeleti rohkem toodete kvaliteedi ja selle parandamisega. Suhteturunduse algus. 1990. mõjutasid turundust infotehnoloogia areng, rahvusvahelistumine ja globaliseerumine, konkurentsi teisenemine, muutused tarbijate käitumises, demograafilised muutused ning elukeskkonna, tervise väärtustamine. Kliendisuhete juhtimise algus. Tänapäevase turunduse eesmärk. Kotler on hakanud rääkima turunduse terviklikust käsitlusest. Terviklik turundus = sisemine turundus + integreeritud turundus + sotsiaalselt vastutustundlik turundus + suhteturundus. Sisemise turunduse põhimõte on, et müü oma toode kõigepealt maha oma töötajatele ja küll nemad aitavad seda siis kliendile maha müüa . Integreeritud turunduse turundaja ülesandeks on koondada turundustegevused ning panna kokku täielikult integreeritud turundusstrateegia, et luua,
...................................................................................13 1.4.2. Maksimaalne aeroobne võimsus................................................................................14 1.4.3. Anaeroobne lävi.........................................................................................................14 1.5. Vastupidavuse arendamine................................................................................................15 1.5.1. Aeroobne treening.....................................................................................................16 1.5.2. Intensiivne treening...................................................................................................17 1.6. Jõu arendamine..................................................................................................................17 1.6.1. Jõuvõimete liigitamine.....................................................................................
Laste- ja Noortelaager 4. Valgemetsa Noortelaager 498 / 498 498 / 645 408.- 5. Kurtna Noortelaager 185 / 184 183 / 183 367 / 625 368.- 6. Romaskino Tiigrid 191 / 191 191 / 330 048.- Noortelaager 7. Kloogaranna Noortelaager 150 / 138 6/6 144 / 145 152.- 8. Relvo Sport Noortelaager 56 / 56 56 / 80 640.- 9. Rutja Noortelaager 3/3 3 / 3 024.- 10. Pärlselja Noortelaager 4/4 4 / 5 760.- 11. Vaibla Noortelaager 8/7 7/ 10 080.- 12. Pariisi Noortelaager 2/2 2 / 2 304.-
teeninduskvaliteedi mõõtmise meetodeid Hea klienditeeninduse pädevused: · Terviklik ehk holistline vaateviis; · teenindusmõttekultuur; · teenindushoiak Iga töötaja peab teadma: Milleks on organisatsioon loodud? (visioon, missioon, väärtused, eesmärgid). Milleks on tema töökoht loodud ja kuidas see toetab organisatsiooni eesmärkide saavutamist? Teeninduskultuur saab eksisteerida vaid siis, kui kõigi töötajate poolt ja kõigis tegevustes (mida ja kuidas) on prioriteediks klient, tema soovid, vajadused ja ootused (C. Grönroos alusel). Teeninduskultuur tähendab ühiselt mõistetud ja jagatud väärtusi. Teeninduskultuuri eelduseks on teenindusmõttekultuur (teenindusmõttelaad). Kvaliteetne on teenus, mida peavad kvaliteetseks kliendid Kvaliteet ei tähenda luksust või kõrgklassi (nt luksusrestorani või -hotelli), see on oluline igal pool, igale kliendile, ettevõttele ja töötajale. Kvaliteeti tuleb
ning positsioneeritakse teenindusettevõte turul. Tehniline joonis on teenuse kättetoimetamisprotsessi tehinguid sisaldav tootmise organiseerimise skeem (mida nimetatakse ka tehnoloogiakaardiks). Tehingud võivad olla andmetöötlus, suhtlemine klientuuriga ning osa otsustuspunktidest, millel on tähtis osa vigade vältimisel. Joonisel 1. toodud nähtavuspiir eraldab eesliinis toimuvaid tegevusi tagaliinis toimuvatest. Eesliini tegevustega puutub klient kokku, tagaliinis toimuvaga mitte. Teenuse kättetoimetamise protsessi suure ja väikese kontaktsusega osad võivad asuda teineteisest eraldi, kuid nad on omavahel seotud. Käesolev eristus tõstab esile vajadust pöörata erilist tähelepanu nähtavuspiirist ettepoole jäävale osale, mille põhjal kujuneb kliendi kogemus teeninduse tõhususest. Teeninduskeskkonna paigutus, kujundus, teenistuja suhtlemisoskus ning isegi trükitud materjal — need kõik jätavad teenindamisest teatud mulje
aga ka klientidele, kuna kliendid saavad näiteks midagi soodamalt või siis üldselt tasuta. Kampaaniate alla kuuluvad näiteks: ergutushind ( see kutsub inimesi mingit kindlat toodet või teenust ostma. Kui inimene pole seda toodet või teenust varem kasutanud ning talle see meeldima nüüd hakkab, siis on suur võimalus, et ta hakkab ka seda hiljem kasutama. ), kupong ( nt: esitades selle kupongi enne mingit teatud kuupäeva saab klient midagi soodamalt ), mahahindlus ( nt: ostes näiteks mingi teatud arv toodeid saab ühe tasuta ), boonuspakett ( nt: ostes jumestuskreemi saab huuleläike tasuta kaasa ), võistlus ja/või loterii ( nt: kui ostad 10 euro eest kaupu, siis on võimalus osaleda loteriis, mille peaauhinnaks on auto ), preemia ( nt: ostes mingi toote saab inimene osta teise toote soodushinnaga ) jne. Kõiki selliseid soodustusi korraldab päris tihti kaubamaja.
Ettevõttesisest turundust võib defineerida kui ettevõtte, tema toodete või tootegruppide põhjalikku tutvustamist oma töötajatele. Et seda saavutada peab edu tagamiseks tippjuhtkond täielikult sellist strateegiat toetama, kuna sisemise turunduse idee teostus peab algama juhtimishierarhia ülemistelt astmetelt ja liikuma alla kuni ettevõtte madalaimate osadeni. Sisemine turundus on kui suhete müümine firma sees, mis eeldab arusaamist, et firma esimene ja tähtsaim klient on oma töötaja. Hea teeninduse eeltingimuseks ongi kliendi ootuste mõistmine, kuna kliendid hindavad ettevõtte poolt pakutava teenuse kvaliteeti võrreldes eeltingimusi oma ootustega. Sisemine turundustegevus on oluline kindlasti kõigis tegevusvaldkondades, kuid eriti oluline on see kindlasti teeninduse alal. Antud töös on vaadeldavad teemad tuginevad osaliselt finantsteenuste sektorile ja pangandusele, tuues välja vastavasisulisi näiteid ja soovitusi.
tekkimist kohanemise füsioloogilisi mehhanisme. Organismi regulaarsete kehaliste koormustega kohanemine väljendub treenitusseisundi tekkimises ja arenemises treeningu tulemusena. Kehaliste koormuste mõju inimesele võib sõltuvalt nende kestusest, intensiiv- Treening muudab susest ja sagedusest olla väga mitmepalgeline ja tugev. Treening (kehaliste inimese organismi, koormuste plaanipärane pikaajaline rakendamine) muudab inimese organismi. muutused võivad Esilekutsutavad muutused võivad seejuures olla väga ulatuslikud ning ilmneda
telesaadetega seotud tegevusalad Ettevõtte tegevuspiirkond Eesti 3. Äriidee kirjeldus Ettevõte on meelelahutusäri, mille eesmärk on pakkuda inimestele ja ettevõtetele filmimisteenust (sh ka striimingut ehk otseülekannet) üle eesti, kliendile sobivasse kohta ja ajal. Idee mis pakub filmimis- ja striiminguteenuseid kõigile inimestele, ettevõtetele ja üritustele. Klient peab vaid oma soovi avaldama ja meie tuleme kohale ning teeme asja kõrgkvaliteetselt valmis turu parima hinnaga. Filmimine käib sõltuvalt vajadusest lihtsamate ja väiksemate kaameratega kuni profikaamerate, kaamerakraanade ja rööbasteni välja. Viimased võimaldavad saada eriti huvitavad kaadreid ja võttenurki. Tavaliselt eelneb filmimisele mingilgi määral ettevalmistus – see eeldab tellija poolset koostööd: keda või mida on vaja filmida? Kui kaua
Lühiajaliselt on liidrid peaaegu kõigutamatud. General motors ei muretse kunagi selle või järgmise aasta pärast. Nende mured on pikaajalised. Lühiajaliselt on ainus probleem valitsus. Lühi moto peaks olema selline: Anna minna seni, kuni valitsus sinu vastu huvi tundma hakkab. · Kui liidri positsioon on käes, ei ole mõtet teha reklaami, mis kordaks niigi kõigile selget asja. Tüüpiliseks näiteks on ,,Meie oleme nr 1." Potentsiaalne klient võib teada, et sa oled nr 1 ja imestab, miks sa oled nii ebakindel, et seda rõhutad. Palju parem on suurendada tootekategooria mahtu potentsiaalse kliendi mälus. Liidri positsiooni ei saa luua enda tingimustel. Sa pead looma liidripositsiooni potentsiaalse kliendi tingimustel. Klassikaline reklaamikampaania nagu ,,Tõeline maitse" on strateegia, mis võib sobida igale liidrile. Liider on standardiks, mille põhjal hinnatakse kõiki teisi