Plaanid puhkusele minna? Võta endale majutus AirBnb kaudu ja saad 37€ kontoraha Tee konto Sulge
Facebook Like

Toitumine (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Kui palju peaksime sööm ?
  • Miks me sööme palju rasva ?
  • KUIDAS VÄHENDADA RASVA HULKA TOIDUS ?
  • KUIDAS VÄHENDADA SUHKRU TARBIMIST ?
  • KUIDAS VÄHENDADA SOOLA TARBIMIST ?
 
Säutsu twitteris



Inimese elus täidab väga tähtsat osa toitumine. Selleks, et elada täisväärtuslikku elu tuleb toituda tervislikul. Paljud peavad toitu millekski, mille nimel elada, kui tegelikult on toidu põhieesmärgiks vaid inimorganismi varustamine vajalike toitainetega , mida me vajame elamiseks, kasvamis - ja taastumisprotsessideks, mõtlemisvõime tagamiseks ning hea tervise säilitamiseks.
Kui palju peaksime sööm?
Kasvades nõuab meie organism ka palju enam toitaineid. Samuti nõuavad ka erinevad eluviisid vastava koguse vitamiine ja teisi kasulikke aineid. Seega on paika pandud kindalt toitainete kogused , mida vajavad erinevad inimesed.
  • 1200 kalorit - see on minimaalne kogus; seesugune madal kalorite kogus aitab kehakaalu vähendada ning on sobiv inimestele, kes on istuva eluviisiga ja äärmiselt väheliikuvad.
  • 1600 kalorit - on soovitav naistele, kes on väheliikuvad ning see sobib ka osadele vanainimestele.
  • 2200 kalorit - on soovitav lastele, teismelistele tüdrukutele, aktiivsetele naistele ning istuva eluviisiga meestele. Selline kogus sobib ka rasedatele ja neile, kes toidavad last rinnaga. Siiski, viimastel võib vajadus olla suurem.
  • 2500 kalorit - on soovitav teismelistele noormeestele, aktiivse eluviisiga meestele ning hüperaktiivsetele naistele.

Toiduainete rühmitamine
Ükski toiduaine ei sisalda kõiki vajalikke toitaineid, seetõttu peame toituma väga mitmekülgselt. Et seda oleks lihtsam teha, on toiduained jagatud rühmadesse.
 tärkliserikkad toiduained
 aedvili
piimatooted
 liha, kala ja teised valgurikkad toiduained
 nähtavad toidurasvad ja suhkrud
Samuti kehtib siin ka talriku reegel:

Tärklis ja kiudained .
Üle poole päevasest toiduenergiast peaksid andma süsivesikud, eeskätt tärkliserikked toiduained. Nad toidavad hästi kõhtu, andmata liigset toiduenergiat. Täisteratooted ja aedvili sisaldavad lisaks tärklisele ja kiudainet palju teisi vajalikke toidueineid- vitamiine ja makro- ning mikroelemente. Tähtsuseta
80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
Toitumine #1 Toitumine #2 Toitumine #3 Toitumine #4 Toitumine #5 Toitumine #6
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 6 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2008-02-20 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 108 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor liisap Õppematerjali autor

Lisainfo

Kuidas õigesti toituda- referaat. 5lk
toitumine , dieet , kalorid , kaalujälgimine

Mõisted


Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


Sarnased materjalid

4
doc
Toitained
13
pdf
Toitumine vol 1
10
docx
Toitumine
7
odt
Tervislik toitumine
9
doc
Tervislik toitumine
14
rtf
Eritoitumine
4
doc
Toitumine
62
doc
Toiduained





Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
Pole kasutajat?

Tee tasuta konto

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun