Suhkur kg 0,025 Muud Sinep kg 0,002 Till kg 0,001 Basiilik kg 0,001 Vanill kg 0,001 Meliss kg 0,001 Koriander kg 0,001 Sool kg 0,001 Leib viil 1 11 6. Seadmed, töövahendid, serveerimisvahendid Köögi sisustus Kogus Elektripliit 1 Kombiahi 1 Mikser 1 Saumikser 1 Elektronkaal 1 Külmkapp 1
Nimelt toimub toodangu turustamine praktiliselt samal hetkel, kui toodang valmib. Seega puudub vajadus toodangut ladustada ning transportida. Samuti saab toorainet varuda ning toitu toota täpselt konkreetse päeva külastajate prognoositava arvu järgi. Külastajate arvu on aga pärast ettevõtte mõningast tegutsemisaega võimalik küllalt täpselt hinnata. Ka tagasiside klientidelt on vahetu ning otsekohene, mis võimaldab pidevalt jälgida ning parandada toodangu kvaliteeti. Kinnisvara, seadmed, investeeringute plaan: Ettevõtte tegutsemiseks vajalikud ruumid on plaanis rendile võtta ning teha neis ettevõtte käivitamise etapis 100 000.- maksev remont (ümberehitus). Ettevõtte loomise hetkel on plaanis soetada uued seadmeid nende asemele, seda 200 000.- väärtuses. Kulud ruumide ettevalmistamisele: Ruumide ettevalmistamisel on kõige tähtsam lähtuda tervisekaitse nõuetest. Ettevõtte juht võtab juba enne remondi alustamist ühendust selle piirkonna
Tuleb mõelda sellele, mida sellist ettevõttel on, mida valitud sihtgrupp vajab või soovib (näiteks ruumid klienditeeninduseks ja toiduvalmistamiseks, teadmised toorainete käsitlemisest ja valmistamisest või midagi muud). (6;36) KUIDAS Planeerimisel tuleb võtta arvesse tegevuse eeldusi ja võimalusi. Köögi tegevusest saadakse selge pilt, kui skeemile kantakse liikumistrajektoorid, millede abil määratakse näiteks seadmete nimistu ja ratsionaalne paigutus. Köögi seadmed, tooted ja tegevuskeskkond peavad olema sellised, et nad oleksid omavahel kooskõlas. Võtmesõnaks on personali 2005 Maire Merits 5 kutseoskused ja personali piisavus. Lisaks kasutada olev rahasumma, mis peab katma kõik tegevuskulud ja toorainekulud ning saadav kasum, mis tagaks ettevõtte tegevuse jätkusuutlikkuse. (6;36) ÄRIIDEE JÄTKUSUUTLIKKUS Äriidee ei tööta iseenesest
(3;21) Suurköögi planeerimine Köögi planeerimisel on tähtis ruumide otstarbekus ja hubasus. Ehituskulud tõusevad jätkuvalt ja köögi jaoks arvestatud ruumid on tihti väikesed. See nõuab erilist hoolt ja tähelepanu iga töökoha planeerimisel/kavandamisel. Ideaalne oleks, et ruumi olemust võiks tootmis-iseloomu muutudes kiiresti ja kergesti muuta. Köögiplaanis määratakse köögi ja söögisaali ruumide vajadus ja nende kasutamine ning valitakse seadmed ning paigutatakse need. Lisaks planeeritakse sellised detailid nagu vee- ja elektriühendused, ventilatsioon ning kanalisatsioon. Algusest peale võetakse arvesse ka köögi võimalikku kasvu ja seadmete lisavajadusi. Köögi planeerimisele lisandub köögipersonali sotsiaalruumide, toidu väljastamise ning mustade nõude tagastussõlme planeerimine. Köögi ruumide jaotuse määrab äriidee. 1Planeerimise lähtekohad
1. Toitlustusettevõtete ja -teenuste liigid Eesmärk: Õppida tundma toitlustusettevõtete tüüpe, toitlustusettevõtete äriideid ja eripärasid Alapeatükid: 1.1.Toitlustusettevõtete tüübid ja äriidee 1.2. Kiirtoitlustusettevõtted 1.3. Kohvikud ja café´d 1.4. Sööklad ja teised suurköögid 1.5. Restoranid 1.6. Baarid 1.7. Catering-ettevõtted 1.1. Toitlustusettevõtete tüübid ja äriideed Toitlustusettevõtete tüübid Toitlustusettevõtteid võib liigitada erinevalt. Levinud on nende liigitamine toimimispõhimõtete järgi. Nii võib ettevõtte toimimispõhimõtetele toetudes välja tuua järgmised ettevõtete tüübid: · kiirtoiduettevõtted · kohvikud ja café´d · baarid · restoranid · catering-ettevõtted Toitlustusettevõtete äriideed Igal toitlusutusettevõttel on missioon ja äriidee. Ettevõtte misioon iseloomustab ettevõtte tegutsemise peasuunda (ehk MIKS ettevõte on turul?) ja on aluseks äriidee sõnastamisele. Äriidee sõnas
Toitlustusettevõtete tüübid ja nende iseloomustus. Take-awai(kiirtoiduettevõtted) Toit kas koiu,töökohale,söömiseks tänaval,autos,pargipingis.Teenindus lihtne,kiire jasoodsa hinnaga.Tavaliselt on iseteenidus.Menüü nähtaval kohal. Kohvikud. Kohvikud on toitlustusettevõtted,kus kliendid tulevad lõõgastama ja saavad kerged einet puhtas keskonnas.Kindlasti peab olema kohvi ja saiakesed.Menüü nähtaval kohal.Teenindus lihtne,söögid taskupärased. Suurköögid. Koolid,haiglad,meditsiiniasutused,hoolduskodud.Toidu valmistamine suurtes kogustes.Iseteenindamine.Söök lihtne,pakutakse päeva menüüd. Restoraanid.(Hotell restoran,lõunasöögi restoraan,esindusrestoraan,spetsialiseeritud restoraanid,aiaviiterestoranid.) Kvaliteetne toit ja teenindus,mugav keskkond,toit rikkalik,sageli on eripära spetsialiiseritud restoraanid. Baarid.(toidubaarid,spetsikiseeritud baarid,pubid ,fuajeebaarid.) pakuvad jooke ja suupisteid,õdusad keskonna ajav
turismiettevõtluse spetsialiseerumise lõpueksami märksõnad Teeninduspsühholoogia 1. Teenindusühiskonna ja majanduse areng Teenindusühiskonna tekke ja kasvu peamised põhjused tulenevad ühiskonna ja töömaailma muutustest: Kasvav jõukus suurem nõudlus teenuste järele nagu kodu koristamine, akende pesemine jm mida varem tehti ise. Vaba aja väärtustamine suurem nõudlus reisi, SPA, toitlustusteenuste järele. Suuremad eluootused suurem nõudlus hooldekodude ja tervishoiuteenuste järele Vajaduse kasv teeninduslike oskuste järele. Toodete suurem kompleksus suurem nõudlus remondi ja parandusteenuste järele. Kasvav komplitseeritus igapäevaelus suurem nõudlus abielunõustajate, advokaatide, maksunõustajate, töönõustajate järele. Kasvav tähelepanu ökoloogiliste ja säästva arengu küsimustele suurem nõudlus. bussiteenuste ja autorendi järele isikliku auto kasutamise a
Programm „Kutsehariduse sisuline arendamine 2008-2013“ SIRJE REKKOR ANNE KERSNA ANNE ROOSIPÕLD MAIRE MERITS TOITLUSTUSE ALUSED KOHANDANUD: ANA KONTOR 2013 1 SISUKORD 1. Toitlustusettevõtete ja teenuste liigid 4 Toitlustusettevõtete tüübid ja äriideed 4 Kiirtoiduettevõtted 6 Kohvikud 8 Sööklad ja teised suurköögid 10 Restoranid 13 Baarid 19 Catering-ettevõtted 21 2. Toitumise alused
Kõik kommentaarid