Plaanid puhkusele minna? Võta endale majutus AirBnb kaudu ja saad 37€ kontoraha Tee konto Sulge
Facebook Like

Tervislik eluviis ja selle mõju organismile (8)

5 VÄGA HEA
Punktid
 
Säutsu twitteris
SISUKORD
SISSEJUHATUS 3
1. TERVISLIK ELUVIIS 4
1.1. Füüsiline tegevus 4
1.2. Õige toitumise tähtsus 4
1.3. Ebatervislikud eluviisid 5
1.3.1 Suitsetamine 5
1.3.2. Alkoholi tarvitamine 6
1.3.3. Narkootikumide tarvitamine 7
KOKKUVÕTE 8
KASUTATUD KIRJANDUS 9

SISSEJUHATUS
Juba vanad kreeklased pidasid kehalist liikumist võrdselt oluliseks õppimisega. Kreeklaste elufilosoofia põhines keha ja meele seotusel. Sisuliselt sama kinnitavad ka tänapäeva läänemaailma teadlased – aeroobne liikumine paneb südame hoogsamalt verd pumpama ning selle tulemusena paraneb verevarustus nii ajus kui ka kogu ülejäänud kehas. Kiirem vereringlus tähendab aga rohkemat hapnikuhulka ning see omakorda paremini toidetud ajurakke.
Tänapäeva teadusaparatuur on täiustunud määral, mis võimaldab uurida meie kehas toimuvad biokeemilisi protsesse veelgi täpsemalt. On selgunud , et treenimise mõju mentaalsele tervisele on märksa sügavam kui seda on tõestanud kõik eelnevad uurimused. Seetõttu on aktiivne kehaline tegevus inimese täisväärtuslikuks eluks väga vajalik.
Eesti elanike eluiga ei ole kiita võrreldes teiste riikidega, samuti esineb meil liiga palju südamehaigusi ja teisi terviseprobleeme, mis paljuski oleks ennetatavad.
Tervislikult elamine ei tähenda meeletut pingutamist või kõigest heast - paremast loobumist. Ka tervislik eluviis võib olla maitsev ja lõbus. Tuleb vaid leida endale sobiv kehaline tegevus ja tervislik toitumine.
Käesolev referaat vaatab tervisliku eluviisi mõju organismile. Esimeses peatükis käsitletakse füüsilist tegevust ja tervislikku toitumist. Kuivõrd tervislik eluviis sisaldab endas oskust lõdvestuda ja õiget puhkust. Suitsetamise, alkoholi ja narkootikumide negatiivset mõju organismile.
1. TERVISLIK ELUVIIS
1.1.Füüsiline tegevus
Regulaarne liikumine ei ole mitte ainult kasulik, vaid lausa vajalik. Inimene peaks päevas liikuma vähemalt 30 minutit. See aeg, mis kulutatakse liikumisele aitab ennetada hilisemaid terviseprobleeme. Lisaks on füüsilisel tegevusel positiivne mõju enesetundele.
Treenima peaks vähemalt kolm korda nädalas ning sobiva koormusega. Südamele on kasulik, kui liikuda või sportidad kogu treeningu vältel mõõduka intensiivsusega, mis on 60–70% maksimaalsest pulsisagedusest. Treeningu lõppedes peaks treeningueelne pulsisagedus taastuma kuni 10 minuti jooksul.
Kehaline võimekus ehk fitness on oluline komonent peale kehalise hariduse ja spordi ka üldise heaolu saavutamisel. Kehalise võimekuse taset näitavad painduvus , jõud, tasakaal, osavus , vastupidavus, kiirus, tasakaal.
Kehalist valmisolekut iseloomustavad pulsisagedus pärast kehalist treeningut või pingutust , lihaste tugevus, painduvus, koordinatsioon, hea rüht ja liigse rasvkoe puudumine. Selleks et keha oleks mitmekülgselt arenenud ja terve on vaja mitmekülgsed harjutused. Erinevad harjutused treenivad inimest
80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
Vasakule Paremale
Tervislik eluviis ja selle mõju organismile #1 Tervislik eluviis ja selle mõju organismile #2 Tervislik eluviis ja selle mõju organismile #3 Tervislik eluviis ja selle mõju organismile #4 Tervislik eluviis ja selle mõju organismile #5 Tervislik eluviis ja selle mõju organismile #6 Tervislik eluviis ja selle mõju organismile #7 Tervislik eluviis ja selle mõju organismile #8 Tervislik eluviis ja selle mõju organismile #9
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 9 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2008-10-09 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 208 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 8 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Karet Õppematerjali autor

Mõisted


Kommentaarid (8)

reku13 profiilipilt
Reigo Rannak: no täitsa hea materjal
19:12 28-02-2010
KKatariina profiilipilt
KKatariina: Sellest oli palju abi
18:16 26-09-2010
krizzuke111 profiilipilt
krizzuke111: Oli abiks, hea sisu!
18:02 15-11-2010


Sarnased materjalid

14
doc
Tervisekasvatuse alused konspekt eksamiks
24
doc
Tervislik toitumine
28
doc
Sport ja tervislikud eluviisid
9
odt
Sport ja tervislikud eluviisid
13
doc
Liikumise tähtsus tervisele
26
doc
DIEEDI NEGATIIVNE MÕJU ORGANISMILE
21
docx
Tervislik toitumine
937
pdf
Erakorralise meditsiini tehniku käsiraamat





Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
Pole kasutajat?

Tee tasuta konto

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun