Plaanid puhkusele minna? Võta endale majutus AirBnb kaudu ja saad 37€ kontoraha Tee konto Sulge
Facebook Like

Teedeehituse tehnoloogia (0)

1 Hindamata
Punktid
 
Säutsu twitteris
Teedeehituse tehnoloogia
Segu terastikulise koostise ja bituumeni sisalduse kontrollimiseks võtab ja katsetab tootja tehases valmistatud segust vähemalt ühe proovi iga 500t toodetud segu kohta.
Kui toodetakse vähem siis võetakse üks proov vahetuses iga valmistatud asfaltsegu retsepti kohta.
Lisaks tehases võetud ja katsetatud proovidele võtab omaniku järelvalve segu paigaldaja või tootja esindaja juuresolekul asfalt ja mustsegu proovid segu laotamise ajal teele laotatud segust või laoturi teo välimise otsa juurest.Võetakse vähemalt üks proov iga 1km pikkuse laotatud paani kohta.
Iga asfalditehase juures peab selle töö kestel olema laboratoorium . Sellega peab olema võimalik määrata 1.täitematerjalide terastikulist koostist. 2.asfaltsegu terstikulist koostist. 3. Bituumeni sisaldust.
Mustsegude tootmine.MSE
Mustseguseid võib segada soojalt või külmalt , tsükkel või pidevtoimega, statsionaarses või teisaldatavas seguris. Täitematerjal tuleb kuivatada kui niiskus on üle 3%. Täitematerjal soojendatakse 60-90kraadini. Mustsegu valmistamisel pikema ajaliseks hoidmiseks jahutatakse see laos ringilaadimisega kuni 30kraadini. Soovitatav ladustamise kõrgus on kuni 2m. Mustsegus võib kasutada uue jämetäitematerjali lisamisel korduv kasutatavat asfalti, mille terasuurus ei ületa 20mm.
Teel segatud täitematerjal
Külm täitematerjal segatakse sideainega tellijaga kooskõlastatult segamisseadme abil.
Tellija nõudmisel esitab töövõtja tellijale ülevaate kõigist seadmetest mida kavatseb kasutada. Vajadusel kinnitab töövõtja nende sobivust vähemalt 100m pikkusel katselõigul. Kui materjali niiskus bituumeniga segamisel on üle 4%, bituumen emulsioonil üle 7% tuleb täitematerjali enne bituumeni lisamist kuivatada. Kuivatada võib lisades lupja või tsementi. Mustsegust katted tuleb pinnata mitte varem kui 2 nädalat pärast valmimist ja enne talveperioodi saabumist.
Vedu
Asfaltsegu veo üldnõuded:
  • Veoki kast peab olema puhas.
  • Veol ei tohi segu maha pudeneda ega kihistuda.
  • Asfaltsegu koormad tuleb katta .
  • Mitte kohandatud veokidega ( kandiline kastipõhi): ei loeta sobivaks asfaldiveoks. SMA-kuni 20km. AC- kuni 50km.
  • Kohandatud veokid (ümardatud kastipõhi): SMA – kuni 40km. Ülejäänud – kokkuleppel tellijaga. ( fikseeritakse töövõtulepingus).
Laotamine.
Asfaltsegu paigaldatakse kuivale ja puhtale aluspinnale. Aluspindade kõrgused, kalded ja tasasus peavad olema kontrollitud ja nõuetekohased. Aluspinna pikiroopad ja löökaugud tuleb enne katte paigaldamist parandada. Higistavad kohad tuleb kõrvaldada. Lahtised praod täita. Aluspinna ebatasasused mõõdetuna 3m latiga tohi ületada 10mm.

Töö nr.7
  • Asfaltbetoonides kasutatava bituumeni penetreatsioon 25kraadi juures.
  • Sideainete säilitamise nõuded.
  • Kiudaine lisamine SMA segudesse.
  • Sideaine lisamine SMA segusse .
  • Tsükkeltoimega segurite kasutamisnõuded.
  • Segu terastikulise koostise ja bituumeni sisalduse kontrollimine.
  • Mustsegude täitematerjalide nõuded.
  • Mustsegude ladustamine.
  • Asfaltsegude vedu selleks mittekohantatud veokitega.
  • Asfaltsegude vedu selleks kohantatud veokitega.
    Kattekihid paigaldatakse siis kui materjal on üle 5 kraadi.
    Aluskihid kui üle 0kraadi.
    SMA, PMB üle 10kraadi.
    Kattekihte tuleb paigaldada kuiva ilmaga, tingimusel, et alus ja muldkeha ei ole külmunud.
    Sideainega töödeldud alusele võib kattekihte paigaldada juhul kui alus ei ole märg ning kihtide vaheline nake on tagatud.
    Katendikihtide omavahelise nakke parandamiseks tuleb asfalt ja mustkatte aluskihte kruntida.
    Krunditakse bituumeni või bituumenemulsiooniga.
    Krundi soovitatav kulunorm on 0,1-0,2kg/m2.
    Ühepoolse kaldega teedel alustatakse asfaltsegu paanide laotamist katte madalama ääre poolt arvestamatta laiendusi.
    Lennuväljade asfaltsegu paanide laotamist alustatakse teljelt.
    Omaniku järelvalve teostajal ja tellijal on õigus nõuda laotatavate paanide paigutuse skeemi kõikide laotatavate kihtide kohta.
    Laotatakse ühtlase tempoga reguleerides seguri ja laoturi jõudlust nii, et laotamisel ja segu tootmisel ei tekiks seisakuid.
    Asfaltsegu laotamine ristisuunas põhilise liiklusvooluga on keelatud.
    Vähimad paigaldatavad kihipaksused :
    • D = maksimaalne kivimaterjali paksus.
    • AC/MSE – 2D
    • SMA – 2,2D, mitte väiksem kui 2,5cm
    • Kahe ja
  • 80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
    Vasakule Paremale
    Teedeehituse tehnoloogia #1 Teedeehituse tehnoloogia #2 Teedeehituse tehnoloogia #3 Teedeehituse tehnoloogia #4 Teedeehituse tehnoloogia #5 Teedeehituse tehnoloogia #6 Teedeehituse tehnoloogia #7 Teedeehituse tehnoloogia #8 Teedeehituse tehnoloogia #9
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 9 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2012-01-19 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 70 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor mairoldd Õppematerjali autor

    Lisainfo

    Asfaldi segud, nende vedamine, pindamine, rullimine jms.
    asfaldi segud , nende vedamine , pindamine , rullimine

    Mõisted


    Meedia

    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


    Sarnased materjalid

    9
    docx
    Teedeehituse tehnoloogia kordamisküsimused
    7
    doc
    Teedeehituse eksam
    48
    pdf
    Ehituse organiseerimine ja tehnoloogia
    38
    doc
    Teedeehitus TÖ-le
    472
    pdf
    EHITUSMATERJALID
    103
    doc
    Inseneri eksami vastused 2009
    7
    docx
    Teede ja teerajatiste ehituse ajalugu
    27
    doc
    Teedeehituse eksami vastused



    Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
    Kasutajanimi / Email
    Parool

    Unustasid parooli?

    UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
    Pole kasutajat?

    Tee tasuta konto

    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun