Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Teatriteaduste alused (3)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • MIS ON ÜHIST MIS ERINEVAT?
  • Millised on teatriteaduse peamised valdkonnad ja nende uurimisprobleemid?
  • Mis eristab teatrit teistest kunstiliikidest?
  • Mida tähendab fiktsiooni ja reaalsuse pingeväli teatris?
  • Mis on draamateksti osad?
  • Mis on dramatiseering?
  • Mis on libreto mis on stsenaarium?
  • Millised on dramaatika põhizanrid?
  • Mis on tragöödia komöödia ja draama põhilised tunnused?
  • Millised on klassikalise tragöödia osad?
  • Millised on koomika liigid?
  • Millised on komöödia alazanrid?
  • Mis on melodraama tragikomöödia well-made-play in-yer-face drama?
  • Millised on loo esitamise tasandid teatris?
  • Mis on draama suletud vorm mis avatud vorm?
  • Mida tähendab draama episeerumine?
  • Millised on peamised teatrikunsti liigid?
  • Kuidas erinevad üksteisest?
  • Mis on buto rakendusteater objektiteater?
  • Mida tähendab rezii mõiste?
  • Mis on lavastaja ülesanded teatris?
  • Kuidas lavastus valmib?
  • Millal ja kuidas tekkis lavastajateater?
  • Mis on misanstseen?
  • Mis on stsenograafia?
  • Millised on lavakujunduse funktsioonid teatris?
  • Milline on lava-saali suhe mis materjali kasutatakse?
  • Mis on väline mis sisemine rezii?
  • Mis alusel vastandumine toimub?
  • Mille poolest tegelased üksteisest erinevad?
  • Mille poolest tegelased üksteisega sarnanevad?
  • Mis on nulltasand mis on miinusvõte?
  • Mis võib olla nulltasand kostüümis grimmis?
  • Kuidas mõjutab rolli loomist näitleja isik?
  • Mis on näitleja ülesanded rolli loomisel?
  • Kuidas mõjutab rolli loomist lavastaja?
  • Mis on aktantanalüüs?
  • Mis on konfiguratisoonianalüüsi meetod?
  • Kuidas erineb kõne draamas ja teatris kõnes argielus?
  • Millised on näidendi tekstikihid?
  • Mis on dialoog repliik remark polüloog duoloog?
  • Mis on monoloog?
  • Milliseid monoloogikontseptsioone on võimalik eristada?
  • Mis on monoogi dialogiseerumine ja dialoogi monologiseerumine?
  • Mis on monodraama mononäidend?
  • Mis on epistolaardraama?
  • Kuidas remark ja dialoog suhestuvad?
  • Mis iseloomustab kõnet postdramaatilises teatris?
  • Kuidas eristada mõisteid näitleja ja etendaja performer?
  • Mis on näitleja ülesanded laval?
  • Millised on näitleja väljendusvahendid?
  • Mis on nende funktsioonid?
  • Mis on kostüümi funktsioonid?
  • Milliseid ajatasandeid eristatakse etenduses?
  • Millised on ajakujutuse eritingimused draamas ja teatris?
  • Millised on peamised teatri ruumikontseptsioonid teatriajaloos?
  • Mida tähendab keskkonnateater?
  • Mida tähendab leitud koht?
  • Mida tuleb silmas pidada leitud kohas mängimusel?
  • Mis on kohaspetsiifiline teater?
  • Mille kaudu on näidendis esitatud ruumisuhted?
  • Mis on mimeetiline mis on mänguline lavaruum?
  • Mida tähendab tegelase siseruum simultaanlava ruumi fragmenatriseerumine?
  • Mis on lavakujunduse dekoratsiooni funktsioonid?
  • Mis on valguskujunduse funktsioonid?
  • Mis on rekvisiit?
  • Millised on helikujunduse ja muusikalise kujunduse võimalused?
  • Mis on teatrietenduse retseptsioonistrateegia?
  • Mis on esteetiline konventsioon ja reaalsuskonventsioon etenduse vastuvõtus?

Lõik failist

FLKU.05.155 Kirjandus- ja teatriteaduse alused
Kordamisküsimused.
  • Millega tegelavad draamauuringud, teatriteadus ja etendusuuringud? Mis on ühist, mis erinevat?
    Draamauuringud (dramatic studies )
    Teatriteadus ( theatre studies, Theaterwissenschaft)
    Etendusuuringud (performance studies)
  • Millised on teatriteaduse peamised valdkonnad ja nende uurimisprobleemid ?
    • Teatriajalugu on teatriteaduse haru, mis tegeleb allikate (alustekstid, režiiraamatud, kostüümid, dekoratsioonikavandid, kavad, fotod-videod, teatrikriitika, mälestused jm) abil uurimisobjekti rekonstrueerimise, kontekstualiseerimise ja periodiseerimisega.

    • Etenduse analüüs on vaataja subjektiivne arusaamine etendusest (see võib erineda teiste vaatajate arvamusest). Analüüsides on hea teha märkmeid ning kasutada mitmeid allikaid .

    • Tekstist lavale ülekandeprotsessi uurimine

    • Publiku - ja retseptsiooniuurinbgud-teatripubliku ja eteduse vastuvõtu uurimine; publiku-uuring kitsamalt uurib publiku sotsiaalset ja kultuurilist tausta . Retseptsiooniuuringud keskenduvad etenduse vms vastuvõtu uurimisele. Retseptsiooniteooria püüab avstuvõtuprotsessi üldistada.
    • Teatrisemiootika -tegeleb teatrikeele uurimisega: semantline tasand, süntaktiline tasand, pragmaatiline tasand. Teatris on kasutusel 3 koodi: Teatri erikoodid; Esmased kultuurikoodid-elukogemus; Teisesed kultuurikoodid-kultuurikogemus
    • Teatriantropoloogia-Tegeleb teatri tekke, piiride ning funktsioonide uurimisega. Kaks suunda: teoreetiline(A.Artaud, R.Schechner), praktiline(P. Brook , E.Barba)
    • Teatrifenomenoloogia

  • Nimetage tuntumaid teatriteoreetikuid ja nende uurimisalasid
  • Konstantin Stanislavski – näitleja töö endaga. Kuidas näitleja elab oma rolli sisse, kuidas ta elab karakteri rolli läbi.
  • Bertolt Brecht - tema teatri peamisi eesmärke oli mitte lasta publikul hetkekski minna loo sisse ega arvata, et laval toimuv on päriselt. Selleks kasutas ta võõritusefekti, mis väljendus selges loo lineaarsuse järgimises, ning realistlike stseenide vahel esitatavates seletatavates märkustes – kas siis loosungite või vahelaulude ehk songide näol.
  • Peter Brook
  • Jerzy Grotowski
  • Eugenio Barba
  • Richard Schechner
  • Patrice Pavis
  • Manfred Pfister
  • Erika Fischer- Lichte
  • Hans-Thies Lehmann
  • Willmar Sauter
  • Kuidas teatrit defineeritakse (teater kui koht, institutsioon , käitumisvorm, kunstiala)
    Teater kui koht- Teatriruum jaguneb LAVAKS ja SAALIKS ehk etendajate ja vaatajate alaks. Ruumi organiseerimise viisid on muutuvad.
    Teater kui institutsioon- läbi aegade on teater olnud ilmselt kõige institutsioonilisem kunstiala. Teatri-institutsioon on kindel sotsiaalne organisatsioon , mida teatritegijad vajavad, et majanduslikult hakkama saada ja et teater kui kollektiivne kunstiala toimiks kindlate reeglite järgi, mis soodustaksid loomingulist tegevust. Teatrid jagunevad kaheks, lähtuvalt sellest, kes teatrit haldab ja rahastab :
  • riigi- ja munitsipaalteatrid (riik);
  • erateatrid (üksikisikud, grupid, korporatsioonid).
    See institutsiooniline jaotus puudutab eelkõige teatrite majandamist ning ütleb vähe kunstiliste eesmärkide kohta. Siiski on võimalik
  • Vasakule Paremale
    Teatriteaduste alused #1 Teatriteaduste alused #2 Teatriteaduste alused #3 Teatriteaduste alused #4 Teatriteaduste alused #5 Teatriteaduste alused #6 Teatriteaduste alused #7 Teatriteaduste alused #8 Teatriteaduste alused #9 Teatriteaduste alused #10 Teatriteaduste alused #11 Teatriteaduste alused #12 Teatriteaduste alused #13 Teatriteaduste alused #14 Teatriteaduste alused #15 Teatriteaduste alused #16 Teatriteaduste alused #17 Teatriteaduste alused #18 Teatriteaduste alused #19 Teatriteaduste alused #20
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 20 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2011-05-21 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 159 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 3 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor tesi Õppematerjali autor
    Teatriteaduste kordamisküsimused. Õppejõud R.Oruaas

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    14
    doc

    Teatriteaduse aluste kordamisküsimused vastustega

    FLKU.05.155 Kirjandus- ja teatriteaduse alused Kordamisküsimused. 1. Millega tegelavad draamauuringud (dramatic studies), teatriteadus ja etendusuuringud (performance studies)? Mis on ühist, mis erinevat? Teatriteadus tegeleb teatriga kogu selle mitmekesisuses ja keerukuses. Draamauuringud 2. Millised on teatriteaduse peamised valdkonnad ja nende uurimisprobleemid? Teatriteaduse peamised valdkonnad on nt · teatriajalugu · etenduse analüüs · teatrisemiootika - tegeleb teatrikeele uurimisega · teatriantropoloogia

    Kirjandus- ja teatriteaduse alused
    thumbnail
    14
    docx

    Teatriteaduse alused: mõisted

    Teatriteaduse mõisted: Näidend – draamavormis kirjanduslik tekst, mis on mõeldud teatris esitamiseks Lavastus – kirjaniku, lavastajate, näitlejate, heliloojate jt koostööl loodud teos, mida esitatakse reaalses teatriruumis Etendus – lavastuse ühekordne esitamine Näitleja – reaalne inimene, kes kehastab laval tegelast Tegelane – fiktsionaalne olend draamatekstis Roll – tegelane näitleja kehastatuna Tuntud teatriteoreetikud: P.Brooke, K.Stanislavski, B.Brecht / P.Pavis, E.Fischer- Lichte, H-T.Lehmann Teatrikriitika funktsioonid: jäädvustamine, tagasiside teatrile, teatri vahendamine publikule: informeerimine, tähenduste selgitamine, hindamine ja väärtustamine antropoloogia – teadus inimesest kui liigist; hermeneutika – tõlgendusõpetus Teatrisemiootika uurib teatri märgisüsteeme, märkide loomist ja kasutamist etenduses. Performatiivsus: atmosfäär, kehalisus, sündmuslikkus (Erika Fischer-Lichte) Retseptsiooniuuringud – keskendutakse etenduse va

    Teatriteaduse alused
    thumbnail
    20
    docx

    Teatriteaduse alused (kordamisküsimused)

    saj lahku läinud. Tänapäeval tegeletakse etendusuuringutega. Teatriteadus Eestis ­ enne 20.saj saksakeelsed teatriajalood. Professionaalse teatrikriitika väljakujunemine toimus 19.saj lõpus ja 20.saj algul (Vilde, Bornhöhe). Noor-Eesti ,,Teatri-raamat" ilmus 1913, kuhu kirjutasid literaadid, milline võiks teater ideaalis olla. Pärast II MS keskenduti teatriajaloole ­ Nõukogude tsensuuri mõjud. Teatriteaduse eriharu TÜs kujunes välja 1992, pärast mida hakkas teatriteadus ka eraldi arenema. TÜ on ainus keskus, kus tegeletakse teatriteadusega teoreetiliselt. Teatriteaduse naabervaldkonnad ­ a) kirjandusteadus ­ teatriteadus tegeleb (draama)tekstidega. Teatriteadus on kirjandusteadusest välja kasvanud. Kasutavad samu meetodeid ja teooriaid. Lavastuse elus on kirjanduslik tekst. b) kultuuri-uuringud ­ etenduskunstid kui kultuurisüsteem, etendus ja etenduslik käitumine kui kultuuriline fenomen.

    Draama õpetus
    thumbnail
    14
    doc

    Kirjandus- ja teatriteaduse alused

    FLKU.05.155 Kirjandus- ja teatriteaduse alused Kordamisküsimused eksamiks (teatriteadus) 1. Millised on teatriteaduse peamised uurimisalad? Peamised uurimismeetodid? Teatriteaduse peamised uurimisalad: · Ajalugu · Etenduse analüüs Peamised uurimismeetodid: · Teatrisemiootika ­ nähakse erinevaid märgisüsteeme, otsitakse nende tähendusi · Teatrifenomenoloogia ­ vastandub semiootikale; nähtuslikud esemed, mida tajutakse kehaliselt (nt atmosfäär, mõjumine) · Teatriantropoloogia ­ näitlejate tehnika uurimine · Teatrisotsioloogia ­ psühholoogia tasandil uurimine · Publiku- ja retseptsiooniuuringud ­ kuidas publik etenduse vastu võtab 2. Mis eristab teatrit teistest kunstiliikidest? Teatri tegemine on etlemiskunst. Kirjandusteos tehakse liikuvaks, näitlejad toovad teksti kehakeele abil vaatajani. Teater on publikust sõltuv kunst. 3. Kuidas suhestuvad draama ja teater omavahel? Draama on näitekirjand

    Teatriteaduse alused
    thumbnail
    14
    doc

    Teatriteaduse eksam kevadsemestril

    FLKU.05.155 Kirjandus- ja teatriteaduse alused Kordamisküsimused eksamiks (teatriteadus) 1. Millised on teatriteaduse peamised uurimisalad? Peamised uurimismeetodid? Teatriteaduse peamised uurimisalad: · Ajalugu · Etenduse analüüs Peamised uurimismeetodid: · Teatrisemiootika ­ nähakse erinevaid märgisüsteeme, otsitakse nende tähendusi · Teatrifenomenoloogia ­ vastandub semiootikale; nähtuslikud esemed, mida tajutakse kehaliselt (nt atmosfäär, mõjumine) · Teatriantropoloogia ­ näitlejate tehnika uurimine · Teatrisotsioloogia ­ psühholoogia tasandil uurimine · Publiku- ja retseptsiooniuuringud ­ kuidas publik etenduse vastu võtab 2. Mis eristab teatrit teistest kunstiliikidest? Teatri tegemine on etlemiskunst. Kirjandusteos tehakse liikuvaks, näitlejad toovad teksti kehakeele abil vaatajani. Teater on publikust sõltuv kunst. 3. Kuidas suhestuvad draama ja teater omavahel? Draama on näitekirjan

    Kirjandus- ja teatriteaduse alused
    thumbnail
    11
    doc

    Teatriteaduse alused

    Teatriteaduse alused Tarkust jagas Anneli Saro Draama on verbaalne dialogiseeritud tekst, mis on sobiv etendamiseks teatris. "Draama" kasutamisel "dramaatika" sünonüümina tuleb siiski tähele panna, et esimene käibib ka kitsamas tähenduses, märkides üht näitekirjanduse kolmest klassikalisest anrist (tragöödia - komöödia - draama). Dramatiseering ­ eepilise teose ümbertöötlus näidendiks. Dramaturgiline tekst ­ teistele tekstidele tuginev, teatris esitamiseks mõeldud draamateos (nt luulekava). Alustekstide suhtes on see tõlgendus. Kuuldemäng ­ lugemiseks/kuulamiseks raadios esitamiseks mõeldud draamateos. Liberto ­ muusikalise lavateose lühike sisukirjeldus Stsenaarium ­ filmi või saate kirjanduslik alustekst Lavastus ­ kirjaniku, lavastaja, näitlejate, kunstnike jmt loodud teos. Lavastus on füüsilisel kujul olemas vaid selle ette kandmise ajal. Etendus ­ lavastuse 1x esitus. Retsitatiiv ­ lauldes kõnelemine Parateatraalne eksperiment ­ lava ja saali e

    Teatriteaduse alused
    thumbnail
    14
    docx

    Teatriteaduse alused I eksami mõisted

    TEATRITEADUSE ALUSED, MÕISTED 1. Theatron – Vana-Kreeka keeles vaatemängu koht, vaatamise viis Etenduskunstid – performing arts – laiem valdkond kui teater, hõlmab tantsu, tsirkust, muusikat jne Näidend – draamavormis kirjanduslik tekst, teatris edastamiseks mõeldud Lavastus – koostöös kirjaniku, lavastaja, näitlejate, helilooja jne loodud teos, mida esitatakse teatris Etendus – lavastuse ühekordne esitamine, variant Näitleja – reaalne inimene, kes kehastab tegelast Tegelane – fiktsionaalne olend draamatekstis Roll – tegelane näitlejana kehastatuna, näitleja + tegelane = roll 2. Teatriuurimise perspektiivid (kuidas uuritakse): Ajalooline teatriuurimise perspektiiv – alates Vana-Kreekast, kuidas teater kultuurides välja kasvas, Roomas, Euroopas jne Esteetiline ja teoreetiline teatriuurimise perspektiiv – kunstiküsimused, mis toimub laval, publikus, erinevad vaatepunktid Sotsiaalne ja kultuuriline teatriuurimise perspektiiv – teatud

    Teatriteaduse alused
    thumbnail
    6
    docx

    Teatriteadus II

    Etenduskunst(id)- laiem valdkond kui teater, hõlmab tantsu, tsirkust, muusikat, tegevuskunsti vms Näitekunst- teatri ja näitlemise sünonüüm Näidend- draamavormis kirjanduslik tekst, teatris esitamisex mõeldud dialoogiline tekst Lavastus- kirjaniku, lavastaja, näitlejate, kunstnike jt koostöös loodud teos, mida esitatakse reaalses teatriruumis. Virtuaalne kunstiteos, mis realiseerub etenduses. Etendus- lavastuse ühekordne esitamine Lavastuse põhiinfo- kavalehed, afišid, flaierid jne Teatriantropoloogia tegeleb teatri tekke, piiride ning f-de uurimisega Publiku- ja reseptsiooniuuringud uurivad teatripubliku ja etenduse vastuvõttu Sõnateater e draamateater põhineb kirjalikul tekstil- näidendil. Peamised väljendusvahendid on näitleja kõne ja mäng. Ooper- klassikaline, rangelt reglementeeritud muusikateatri žanr Operett- koomilise sisuga muusikaline teos, kus laulud vahelduvad dialoogide ja tantsudega

    Teatriteaduse alused




    Kommentaarid (3)

    Siila profiilipilt
    Siila: Kordamisküsimuste olemasolu aitas mõista, mida õppejõud võib minult oodata.
    01:19 10-05-2012
    martinas profiilipilt
    martinas: kasulik materjal
    01:45 05-01-2013
    cocochoo profiilipilt
    cocochoo: väga hea
    21:16 04-01-2012



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun