Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Tarneahela juhtimine eksamiküsimused vastustega (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Milline lause väljendab üht populaarset seisukohta tänapäevases tarneahelate juhtimises?
  • Millega seda väidet võiks õigustada?
  • Millised on peamised RFID-tehnoloogia rakendusvõimalused tarneahelates?
  • Millised järgnevatest on 4R komponendid?
  • Millised võiksid olla tegurid selle mõõdiku arvutamiseks?
  • Millist kasu see lubab tootmisahelas?
  • Millisesse maatriksi segmenti?
  • Mille poolest on need vastandlikud?

Lõik failist

1. Määratlege vabas sõnastuses tarneahela juhtimise mõiste, kommenteerige, milline on teie arvates 
tarneahela juhtimise seos tootmisjuhtimisega ning finantsjuhtimisega? (6p)  
Tarneahela  juhtimine hõlmab  tarneahela  tegevuste  kompleksset  käsitlust,  arvestades  nende  tegevuste 
planeerimist,  rakendamist  ja  kontrollimist  ja  pidades  silmas  tarneahela  kui  terviku  toimumise  tõhusust. 
Tarneahela  juhtimine  hõlmab  materjalide  hankimise  ja  tootmisega  seotud  kõiki  planeerimis  ja 
juhtimistegevusi, tootmist ja kõiki logistikajuhtimise tegevusi. Hõlmab ka tarne-ja nõudlusahela juhtimist 
ettevõtte sees ja nende vahel. 
Tänapäevast  tarneahela  juhtimise   kontseptsiooni   võib  vaadelda  kui  äritegevuste  integratsiooni 
lõpptarbijast kuni tarnijateni nii, et see  tagaks  toodete teenuste ja info lisandväärtuse loomise kliendile.  
Tarneahelate  juhtimise   paradigma   on  arenenud  välja  strateegilise   logistika -,  ostu-,  tootmise-  ja 
finantsjuhtimise,  samuti  müügi  ning  klienditeeninduse   omavahelise   integreerumise  tulemusena. 
Tarneahela  juhtimise  põhiprobleemiks  on  logistika  kogukulude   optimeerimine .  TJ  põhiküsimuseks  on 
uurida  materjali,  info  ja  rahavoogude  liikumist  alates   tooraine   hankimisest  kuni  toodete  jõudmiseni 
lõpptarbijani.  Eesmärgiks  parandada  kauba-,  materjali-,  ja  infovoogude  liikumist   tarnijalt   lõpptarbijani 
ning  seejuures  peaksid  vähenema  tarnekulud  kavandatud  teenindustasemel.  TJ  tegeleb  vahetussuhete 
juhtimisega. 
2. Esita 4 tegurit, mis panustavad tarneahelates piitsaefekti tekkimisele ja/või võimendamisele ning 
selgita igat tegurit lausega. (8p)  
Piitsaefekti võivad tekitada: 
x
Nõudluse prognoosi ajakohastamine ( demand  forecast updating) – iga ettevõtte esitatud tellimusega 
täiendatakse varusid ning lisatakse ka puhvervaru. Pika läbimisaja puhul võib puhvervaru koguneda 
nädalateks,  mis  muudab  nõudluse  kõikumise  tähtsamaks.  Seetõttu  on  prognoosi  ajakohastamine 
tähtis, et teaks juba ette toota. Sellisel juhul ei ole nõudluse kõikumine nii oluline. 
x
Tellimuste partii ( order   batching) –  ettevõtted võivad telliva kaupa partiidena,  et vähendada  kulusid  
näiteks  transpordile.   Varustaja   jaoks  on  aga  tegemist  korrapäratu  tellimisega,  mis  tekitab  neile 
piitsaefekti. 
x
Hindade  kõikumine  (price  fluctuation)  –  hinnasoodustuste  tõttu  tellitakse  rohkem  ning  soodustuste 
lõppedes taaskord vähem. See tähendab seda, et ostusagedus ei näita otsest tarbimissagedust. 
x
Säästurežiim  ja  puudulik  mäng (rationing  and  shortage  gaming)  –  kui  nõudlus  ületab  varustuse, 
võivad  tootjaid  oma  tooteid  normeerida.  Selle  peale  võivad  kliendid  liialdada  oma  tellimustega  et 
võidelda normeerimise vastu, varustaja aga toodab juurde. Hiljem tellimus tühistatakse ja tootjal on 
raske määrata  tegelikku  nõudlust oma toodete vastu.  
3. Tarneahela juhtimise  kontseptsioon  sai alguse 80ndatel, kui  ilmnes  et ... (3p) 
a) " push " lähenemine toodete  turustamisel  on märksa tõhusam ja kasulikum kui " pull "; 
b) logistikal puudub selline väärtuse loomise potentsiaal nagu turundusel; 
c) tarneahela täiustamine ei saa toimida vaid eraldi iga ettevõtte siseselt; 
d) järjest rohkem hakati tarneahelas vältima  logistikateenuste  sisseostmist. 
4. Milline lause väljendab üht populaarset seisukohta tänapäevases tarneahelate juhtimises? (4p) 
Kõige parem ladu on: 
a) kindlustatud ladu; 
b) täisautomatiseeritud ladu; 
c) odava tööjõuga ladu; 
d) ratastel olev ladu; 
e) võlgu ostetud ladu. 
Kommenteerige lühidalt, millega seda väidet võiks õigustada? 
Parim logistiline lahendus on tihti selline, milles tullakse toime ilma kauba vahepealse lattu paigutamiseta 
Vahel öeldakse, et ladu on märk halvast  logistikast  ehk parim ladu on olematu ladu. Laos kaup peatub ja 
peatumine ei too juurde lisaväärtust. Kui logistika üks eesmärke on kulude minimeerimine, siis igasugune 
ladustamine   ainult  suurendab    logistilisi  kulusid  tarneahelas.   Ladude   arv  tarneahelas  peab  olema 
minimaalne, ladustamisperiood võimalikult lühike ja ladustamiskulud võimalikult väikesed. 
5. Millised on peamised RFID- tehnoloogia  rakendusvõimalused tarneahelates? (4p) 
RFID  ( Radio    Frequency   IDentification)  on  raadiolaineid  kasutav  tehnoloogia  toodete  (ka  elusolendite) 
identifitseerimiseks  ja  nende  automaatseks  jälgimiseks.  RFID  tehnoloogia  võimaldab  panna  igale 
üksikule  tootele  kiibi,  mis  sisaldab  oma  unikaalset  koodi.  Näiteks  noppe  korraldamisel  laos  võib  aluse, 
kasti  laduda  erinevaid tooteid täis (teadmata nende nimetust, tundmata neid välimuse järgi), väljastamisel 
saab  infolugejast  teada,  millised  on  väljastatavad  tooted,  millal  toodetud,  millist  värvi,  ladustamisaja, 
hinna jne. 
RFID kasutuslad: 
x
Sõidukite jälgimine 
x
Tarneahela juhtimine eksamiküsimused vastustega #1 Tarneahela juhtimine eksamiküsimused vastustega #2 Tarneahela juhtimine eksamiküsimused vastustega #3 Tarneahela juhtimine eksamiküsimused vastustega #4
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 4 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2013-09-26 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 166 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor mlp22 Õppematerjali autor
Tarneahela juhtimine eksamiküsimused vastustega

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
44
docx

Ärilogistika kordamisküsimuste vastused

Kordamisteemad ärilogistika eksamiks Kõik alljärgnevalt toodud punktid on vähemal või rohkemal määral loengutest või seminaridest läbi käinud. Loendist leiad ka viited eksami jaoks kõige tähtsamale lugemismaterjalile: Ain Kiisleri „Logistika ja tarneahela juhtimine“. Product, place, time, condition, cost!, quanity, customer Logistika olemus, osategevused, mõiste ajalugu, tähtsus ja tähtsustumine  Kiisler ptk 1 logistika olemus lk 15-37  Märksõnad: interdistsiplinaarsus, logistika missioon, tarneahela ulatus, 7R mudel 1)Logistika missiooniks on pidevalt otsida parimat tasakaalu klientidele maksimaalse väärtuse loomise ja tegevuse minimaalsete kulude vahel.

Ärilogistika
thumbnail
55
docx

ÕPIME LOGISTIKA EKSAMIKS

KIRJELDA KOGUKULUDE KONTSEPTSIOONI LOGISTIKAS?.................... 8 7.KIRJELDA KULUDE KOMPROMISSI LOGISTIKAS?................................... 8 8.MIS ON SUBOPTIMEERIMISE EHK LOKAALSE OPTIMEERIMISE VÄLTIMINE?......................................................................................... 8 9.MIS ON FRAGMENTEERITUS?............................................................. 8 10.MIS ON INTERDISTSIPLINAARSUS?................................................... 8 11.KUI SUUR ON TARNEAHELA ULATUS?............................................... 8 12.MIDA KUJUTAB ENDAST TARNEAHELA JUHTIMINE?............................9 13.SÄÄSTLIK (LEAN) JA NOBE (AGILE) MÕTTEVIIS JA STRATEEGIA TARNEAHELAS................................................................................... 10 14.TARNEAHELA AJALINE KAARDISTAMINE:......................................... 11 15.MIS ON LÜKKAMINE (PUSH) JA TÕMBAMINE (PULL) ?....................... 12 16. TARNEAHELA ÜLEMINEKU- EHK SIIRDEPUNKTID..

Baaslogistika
thumbnail
41
docx

Kordamisteemad ärilogistika eksamiks

Kordamisteemad ärilogistika eksamiks Kõik alljärgnevalt toodud punktid on vähemal või rohkemal määral loengutest või seminaridest läbi käinud. Loendist leiad ka viited eksami jaoks kõige tähtsamale lugemismaterjalile: Ain Kiisleri ,,Logistika ja tarneahela juhtimine". Logistika olemus Logistika eesmärgiks on..... töötab kui sild..... Logistika on osa tarneahela protsessist, mille eesmärgiks on juhtida kauba/teenuse voogusid tarnijalt lõppkliendini kõige efektiivsemal meetodil, rahuldades samaaegselt lõpptarbija vajadused parimal viisil. Töötab kui sild nõudluse ja pakkumise vahel Kolm voogu ­ materjalivoog, infovoog ja ajaline mõõde Ärilogistika eesmärk on tagada katkematu, nõudluse ja pakkumisega sünkroniseeritud voog. Mida parem on voog, seda vähem on seisakuid ning seda vähem on varude kuhjumist

Ärilogistika
thumbnail
24
docx

Ärilogistika aine

1. Üldine logistika ja tarneahela olemus Logistika on osa tarneahela protsessist, mille eesmärgiks on juhtida kauba/teenuse voogusid tarnijalt lõppkliendini kõige efektiivsemal meetodil, rahuldades samaaegselt lõpptarbija vajadused parimal viisil. Logistika rakendusvaldkonnad Äritegevus Tootmine, transport, laofirmad, hulgimüüjad, jaemüüjad, vahendajad, teenusepakkujad Ühiskondlikud teenused Energia, vesi, tervishoid, haridus, politsei Militaarvaldkond Ürituste korraldamine Kvalifitseerunud logistikajuht peab olema pädev paljudes valdkondades:

Ärilogistika
thumbnail
21
docx

Ärilogistika eksamiküsimused ja vastused TTÜ

1. Üldine logistika ja tarneahela olemus Logistika on osa tarneahela protsessist, mille eesmärgiks on juhtida kauba/teenuse voogusid tarnijalt lõppkliendini kõige efektiivsemal meetodil, rahuldades

Ärilogistika
thumbnail
76
docx

Ärilogistika- eksamimaterjal

1. Logistika olemus, osategevused, mõiste ajalugu, tähtsus ja tähtsustumine Märksõnad: interdistsiplinaarsus, logistika missioon, tarneahela ulatus, 7R mudel Logistika mõiste:  Tegevus, mis vastutab organisatsiooni ja tarnijate vahelise materjalivoo eest. Materjalivoog liigub organisatsiooni, selle sisestest tegevustest läbi kuni tarbijani.  Efektiivne logistika pöörleb ümber viie võtmeala – toodete liikumine, informatsiooni liikumine, aeg, kulud ja integratsioon (süsteemsus). Igal neist on määrav mõju logistika

Ärilogistika
thumbnail
20
docx

Logistika konspekt ekasmiks

kohta. Tõhus logistika pöörleb ümber viie põhiala – toodete liikumine, info liikumine, aeg/teenindus, kulud ja integratsioon. Logistikaprotsessi sisenditeks on materiaalsed, inim-, finants-, ja inforessursid. Logistika nõuab arvukate logistikategevuste juhtimist: plaanimist, teostamist ja kontrolli. Interdistsiplinaarsus- Logistika seondub erinevate erialadega - turundus, finantsjuhtimine, töö-operatsioonide juhtimine, IKT ja tehnikateadustega. Kvalifitseerunud logistikajuht peab olema pädev paljudes valdkondades: Majanduse põhitõed, Juhtimine, Finantsid, arvestus, Turundus, Tehnoloogia, inseneeria, IT, Seadused, rahvusvahelised normid, Keskkonnakaitse, Võõrkeeled, suhtlemine, Psühholoogia. Logistika missioon- Logistika kesksed eesmärgid on majanduslik tõhus, klienditeeninduse kvaliteet ja paindlikus. Logistika missiooniks on pidevalt otsida parimat tasakaalu klientidele

Logistika
thumbnail
8
pdf

Väärtusahela juhtimise eksami kordamisküsimused

kuluarvestus (ABC Costing)? Traditsiooniline kontopõhine kuluarvestus on oma olemuselt suunatud ettevõttest väljapoole (maksuamet, omanikud, kreeditorid jt). Traditsioonilise kontopõhise kuluarvestuse korral ei ole võimalik siduda kuluobjekte mingite kindlate tegevustega (üldkulud). Tegevuspõhine kuluarvestus aga otsib üles kulude tekkeallikad ning võimaldab näidata kuluobjektide seotust nende tegevustega. 10. Mis on tarneahela juhtimine? Ülilühidalt öeldes on tarneahela juhtimine eelkõige tellimuste täitmise protsess. 11. Millist kasu annab tarneahela juhtimise põhimõtete kasutamine? head suhted tarneahela partneritega ja integreeritud logistika võimaldab vähendada logistilisi kulusid (näiteks korraga transporditakse tooraineid, pool- ja valmistooteid) kiire info liikumine ja head suhted tarneahela partneritega võimaldab tõsta klienditeeninduse ja tellimuste täitmise efektiivsust ja lihtsustada planeerimist

Väärtusahela juhtimine




Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun