Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Tarne-ja väärtusahel (1)

5 VÄGA HEA
Punktid
Tarne-ja väärtusahel #1 Tarne-ja väärtusahel #2 Tarne-ja väärtusahel #3
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 3 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2010-03-06 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 93 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Mimmuu02 Õppematerjali autor
Referaat tarne-ja väärtusahelast.

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
7
docx

Logistiline ahel kui tarne ja väärtusahel

Kokkuvõte 8 Kasutatud materjal 9 Sissejuhatus Referaadis on juttu tarneahelast, millest see alguse saab ja tarneahela juhtimisest. Tarneahelat saab jaotada nelja põhivaldkonda. Saame teada et tarneahelal on kolm juhtimise funktsiooni- ostu juhtimine, jaotamise juhtimine ja ladustamise juhtimine. Samuti on välja toodud tarneahela võtmetegevused. Väärtusahel toodab ettevõtte lisaväärtust ja konkureerib muude klientidega. Väärtusahel on ise laiem mõiste, ning ta hõlmab ka tarneahelat. Et analüüsida konkreetseid tegevusi, mille kaudu saavad ettevõtted luua konkurentsieeliseid, see on kasulik mudel firma nagu kett väärtuse loomisega seotud tegevuse. Väärtusahela eesmärk on luua väärtust, mis pakub toodet või teenust. Referaadi kirjutamisel kasutasin mitmeid erinevaid interneti allikaid. Referaadi lõpus on välja

Logistika
thumbnail
15
odt

Tarneahela olemus/referaat

Kokkuvõte Tarneahel saab alguse kliendist ja ettevõttele on kahjulik kui nad ei suuda oma võtmekliendile tagada tarnekindlust. Enamik ettevõtte kuludest on seotud tarneahelaga. Ettevõtted peavad kaupa saatma kliendile õigeaegselt, et mitte klienti kaotada. Ettevõtted peavad kindlasti kinni pidama kuupäevadest, et kaup ikka täpseks ajaks kohale jõuaks, sest hilinemine ei ole hea. Tarneahelaid vaadeldakse üha enam väärtusahelatena. Väärtusahel toodab ettevõttele lisaväärtust juurde. Ettevõte peab arvestama klientide vajadusi ja ootusi ning siis kliendi soove rahuldama. Mõni edukas ettevõte, kes suudab endaga siduda kliendid, tarnijad kui ka allhankijad, kindlustab endale selle, et uute konkurentide lisandumine muutub raskemaks. Lõpetuseks tahaksin öelda seda, et sain teada väga palju olulist infot tarneahelate ja kauba liikumisest. Transportimine on väga keerukas, samuti ka kaupade ja saadetiste kättetoimetamine

Logistika
thumbnail
20
doc

Logistika alused

Jaemüüja omakorda on arvamusel, et tähtsaim lüli on tema, kuna tema puutub kokku lõpptarbijaga ja suudab seetõttu kõige enam mõjutada ühise töö tulemust. Toor- All- Tootjad Hulgimüüjad Jaemüügi- Tarbija- aine- hankijad ettevõtted turg tootjad Joonis1.2. Kaubavoog tooraine tarnijalt lõpptarbijani ­ tootja nägemus Ettevõtte laiendatud väärtusahel moodustub nendest partneritest, kellel on toiminguline suhe üla- ja allvooga, ehk suhe hankijate ja klientidega. Ülavoog kujutab endast ettevõtte ostuturgu ja see koosneb tarnijatest ning allhankijatest. Allvoog aga omakorda kujutab endast firma müügiturgu ehk kliente. Ettevõte võib kasutada ostu- ja müügiturgude suhtes väga erinevaid lähenemisviise. Kui müügiturul on enamasti tegemist konkurentsivõistlusega kogu oma

Laomajandus
thumbnail
24
pdf

Logistikaõpik

logistikatoimingutest, tõhusast tootmisprotsessist kui ka efektiivsest müügitööst. Eristumisvõima- lused võivad tuleneda nii tasemel tootearendusest, innovaatilisusest, edukast allhankest või teenuste väljasttellimisest, samuti ka hästikorraldatud ja kliendisõbralikust klienditeenindusest. 18 1 Logistika ülesanded ja missioon Parimaks vahendiks konkurentsieeliste väljaselgitamiseks peetakse väärtusahelat (Value Chain). Väärtusahel moodustub ettevõtte selliste tegevuste jadast, mille abil toodab ettevõte lisaväärtust ja konkureerib muude, klientidele samuti väärtusi tootvate ettevõtetega. Väärtusahela kasutamisel jaotatakse ettevõtte toimingud üksteisest sõltuvateks tegevusteks, et mõista kulude tekkimist ressursside kasutamisel ja toimingute sooritamisel. Väärtusahelaga seotud protsesside tuvastamine ja analüüs kutsuvad ettevõttes sageli esile täiesti uudsete tegutsemismudelite loomise

Kategoriseerimata
thumbnail
5
docx

Pakendite ringlus logistilises ahelas

Tartu kutsehariduskeskus Ärinduse ja kaubandus osakond Lii Pedajas Pakendite ringlus logistilises ahelas Iseseisevtöö Juhendaja: Tiina Kraav Tartu 2013 Pakkimistööl ja pakenditel on suur mõju logistiliste süsteemide produktiivsusele ja logistikakuludele. Pakkimisoperatsioonid koos pakendite maksumusega ja pakkematerjalide likvideerimisega on olulised logistikakulude allikad. Pakkimise ja pakenditega seotud kulud lülitatakse üldjuhul toote omahinda ning seetõttu on need logistika kogukulude hindamisel enamasti vähemärgatavad ja seetõttu ka alatähtsustatud. Pakkimine mõjutab üldjuhul kõiki logistikatoimingute sooritamisega seotud kulusid. Veo- ja laokulud sõltuvad kõige otsesemalt pakend

Transport ja kaubakäsitlemine
thumbnail
19
pdf

Tarnija juhitud laovarud VMI REFERAAT

TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL Majandusteaduskond Ärilogistika 150875CTF TARNIJA JUHITUD LAOVARUD Referaat Juhendaja: Tarvo Niine Tallinn 2015 SISUKORD SISSEJUHATUS ...................................................................................................................... 3 1. VARUDE VÄHENDAMISE TÕDE .................................................................................. 5 2. TARNIJA JUHITUD KAUBAVARU (VMI) OLEMUS ................................................... 8 3. KAUPMEES KARDAB LAOVARUDE ÜLE OTSUSTAMIST TARNIJALE USALDADA ............................................................................................................................ 10 4. KUIDAS VMI TOIMIB ................................................................................................... 13 KOKKUVÕTE ....

Ärilogistika
thumbnail
18
doc

Laomajandus

ABC analüüs (ABC analysis) Logistika instrument varude, klientide ja tarnijate paremaks juhtimiseks. Analüüsi eesmärgiks on selgitada välja kõige enam käivet ja kasumit andvad tooted, kõige suuremad kliendid ja olulisemad tarnijad. Ettevõtte tegevuses on oluline pöörata tähelepanu eelkõige enim müüdavatele toodetele, klientidele, kes annavad põhiosa kasumist ja tarnijatele, kellelt ostetakse suurem osa kaubast. Lihtne ja efektiivne varude juhtimise tööriist. 20/80 reegli järgi annavad 20% toodetest 80% käibest, 20% klientidest ostavad 80% kaubast ja 20% tarnijatest tarnivad 80% toodetest. ABC kõver (ABC curve) ABC analüüsi tulemused graafiku või diagrammina. Graafikul esindab rühm A näiteks kiiresti liikuvaid, rühm B keskmiselt ja rühm C aeglaselt liikuvaid tootegruppe.(ABC curve)- ABC analüüsi tulemused diagrammi graafiku või kõverana. ABC analüüs liigitab tooted või tootesarjad A, B ja C-gruppidesse ning kus A esindab kiireid, B keskmisi ja C aegl

Laomajandus
thumbnail
56
doc

Logistika konspekt

LOGISTIKA BAASKURSUS, MAINORI KÕRGKOOL, Sügis 2009. NR. 1 1. SISSEJUHATUS 1.1. Logistika määratlus Logistika on protsess, mis toimub organisatsiooni tarnijatest klientideni. See mõjutab vastastikku peaaegu iga üksuse tegevust organisatsioonis ja paljusid teisi organisatsioone väljaspool oma organisatsiooni, kaasa arvatud kliendid. Efektiivne logistika pöörleb ümber viie võtmeala ­ toodete liikumine, informatsiooni Hikumine, aeg / teenindus, kulud ja integratsioon (süsteemsus). Igal neist on määrav mõju logistika edukusele, lisandväärtuse loomisele ja organisatsiooni konkurentsivõime parandamisele. Logistika on tooraine, pooltoodete ja lõpptoodete lähtepunktist tarbimispunkti liikumise, ladustamise ning sellega seotud informatsiooni planeerimine, teostamine ja kontrollimine, eesmärgiga rahuldada kliendi nõudmisi (U. S. Council of Logistics Management', (986 Logistika on inimeste ja/või kaupade vedamise ja ladustamise kavan

Logistika




Kommentaarid (1)

merli1991 profiilipilt
merli1991: Väga hea :).
20:44 02-12-2010



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun