Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Tarkvara testimist käsitlev juhendmaterjal (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Miks vead tekivad?
  • Kuidas testitakse?
  • Milline on testimise projekti skoop?
  • Milliseid meetodeid ja vahended kasutatakse testimisel?
  • Kes viivad läbi testimise tegevusi?
  • Milliseid omadusi ja objekte testitakse ja ei testita?
  • Milliste süsteemi osade testimist on otstarbekas automatiseerida?
  • Mis on selles aluses "teda"?
  • Mis ühendab lülitit üldsüsteemiga"?
  • Kui Jaan" Kas Juhani tutvusringkonnas on keegi Jaanist veel rikkam mees?
  • Kui Jaani tutvusringkonnas?
  • Kes viib protsessi läbi?
  • Kelle heaks Millal?
  • Mis on tulemus Kuidas?
  • Kuidas toimub teavitamise protsess mil viisil?
  • Kellele Millal?
  • Kes Millal Kelle heaks?
  • Paljud mõned koos mitmusega?

Lõik failist


Tarkvara testimist käsitlev juhendmaterjal
Tarkvara testimine
Testimise parimad praktikad
Nõudmiste määratlemine
Maili Markvardt
ASA Quality Services
Tallinn 2006
Sisukord
1 Lugejaskond ja käsitlusala 3
2 Kasutatavad mõisted 3
3 Sissejuhatus testimisse 4
4 Testimise koht arendusprotsessis 5
5 Testimise liigid 5
5.1 Liigitus tarkvara testitavate omaduste järgi 5
5.2 Liigitus süsteemi detailsuse järgi 7
5.3 Liigitus testide läbiviija järgi 7
5.4 Liigitus testimise meetodi ja lähenemise järgi 7
5.5 Liigitus testimiseks kasutatavate andmete valiku meetodi järgi 8
5.6 Liigitus testitava objekti spetsiifika järgi 9
6 Testimise parimad praktikad – protsess 10
6.1 Töövoog 10
6.2 Rollid 11
6.3 Artefaktid 12
6.4 Tegevused 16
7 Nõuete määratlemine 19
7.1 Tarkvaranõuete määratlemine 19
7.2 Tarkvara testimist puudutavate nõudmiste määratlemine hanke koostamisel 20
8 Lisa 1 - Spetsifikatsiooni mitmetimõistetavus 23
8.1 Vahemikud 23
8.2 Vähemalt üks AND ja OR samas lauses 23
8.3 Ebamäärased terminid 23
8.4 Spetsiifilised mõisted 24
8.5 Üldistus + mitmus 24
8.6 Üldistused 24
8.7 Asukohakriitilised sõnad 24
8.8 Asesõnad ta, nad, see 25
8.9 Tüüp vs eksemplar 25
8.10 Tingimuslausete täielikkus 25
8.11 Tingimuslausete seotus õige alternatiiviga 26
8.12 Kolme või enama osapoole võrdlus 26
8.13 Protsessi kirjeldava tegusõna täielikkus 26
8.14 Protsessi kirjeldavate nimisõnade täielikkus 26
8.15 Lõpetamata loetelud 26
9 Lisa 2 – Spetsifikatsiooni mitmetimõistetavust leida võimaldav küsimustik 27



  • Lugejaskond ja käsitlusala


    Antud dokumendi lugejaskonnaks on eelkõige avaliku sektori, kuid laiemalt ka igasuguse tellija -poole IT juhid, kes peavad tagama tellitava tarkvara vastavuse hanke aluseks olevatele vajadustele. Dokument kirjeldab testimise alaliike , eesmärke ja seda, kuidas planeerida ning läbi viia tarkvara testimist kogu projekti vältel tagamaks tulemile esitatud nõuded. Esitatakse testimise planeerimise ning läbiviimise tegevused, rollid ning nende sisendid ja väljundid.
    Käesolevas dokumendis kirjeldatud tarkvara testimise üldpõhimõtted on sõltumatud tarkvaraarendusmetoodikast, projekti mahust ja omapärast. Käesolev dokument selgitab ka seda, kuidas kohaldada üldist testimisprotsessi erinevate projektide vajadustele, kuna üksikasjad
  • Vasakule Paremale
    Tarkvara testimist käsitlev juhendmaterjal #1 Tarkvara testimist käsitlev juhendmaterjal #2 Tarkvara testimist käsitlev juhendmaterjal #3 Tarkvara testimist käsitlev juhendmaterjal #4 Tarkvara testimist käsitlev juhendmaterjal #5 Tarkvara testimist käsitlev juhendmaterjal #6 Tarkvara testimist käsitlev juhendmaterjal #7 Tarkvara testimist käsitlev juhendmaterjal #8 Tarkvara testimist käsitlev juhendmaterjal #9 Tarkvara testimist käsitlev juhendmaterjal #10 Tarkvara testimist käsitlev juhendmaterjal #11 Tarkvara testimist käsitlev juhendmaterjal #12 Tarkvara testimist käsitlev juhendmaterjal #13 Tarkvara testimist käsitlev juhendmaterjal #14 Tarkvara testimist käsitlev juhendmaterjal #15 Tarkvara testimist käsitlev juhendmaterjal #16 Tarkvara testimist käsitlev juhendmaterjal #17 Tarkvara testimist käsitlev juhendmaterjal #18 Tarkvara testimist käsitlev juhendmaterjal #19 Tarkvara testimist käsitlev juhendmaterjal #20 Tarkvara testimist käsitlev juhendmaterjal #21 Tarkvara testimist käsitlev juhendmaterjal #22 Tarkvara testimist käsitlev juhendmaterjal #23 Tarkvara testimist käsitlev juhendmaterjal #24 Tarkvara testimist käsitlev juhendmaterjal #25 Tarkvara testimist käsitlev juhendmaterjal #26 Tarkvara testimist käsitlev juhendmaterjal #27
    Punktid 10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
    Leheküljed ~ 27 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2018-07-08 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 9 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor urmash Õppematerjali autor

    Kasutatud allikad

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    22
    docx

    Tarkvara kvaliteet ja standardid kordamisküsimused

    Tarkvara kvaliteedi kordamisküsimused 1. Pakkuge ise kvaliteedi mõiste, võrrelge ülal pakutud mõistega Kvaliteet on nii tootja või kaubamärgiga kaasas käiv omadus, kui ka suhe toote ja nõuete vahel. 2. Kas tarkvara kvaliteedi määratlus erineb teiste toodete kvaliteedi määratlusest? Miks? Ei erine, lihtsalt vaadatakse erinevaid aspekte. 3. Millal võib kvaliteedi määratluses piirduda vaid tootega? Vaid toote ja nõudmistega? Kui kvaliteet on mingi tootja või kaubamärgiga kaasas käiv omadus. 4. Kuidas suhtuda väitesse "Tarkvara kvaliteeti pole olemas, kogu aeg on kiirustamine ja pole aega ühte asja valmis saada, juba tuleb järgmine"? Millist kvaliteedi mõistet siin arvestatakse

    Tarkvara kvaliteet ja standardid
    thumbnail
    21
    docx

    Tarkvara kvaliteet ja standardid

    1. Tarkvaratoode ­ mis siia kuulub? Tarkvara arenduse tulem (toode, teenus) hõlmab mitmesuguseid komponente, mis kõik võivad olla kvaliteedihalduse objektid, näiteks arenduse käigus hangitud infotehnoloogiavahendid: riistvara, standardtarkvara, sideseadmed arenduse käigus tehtud töö: täitja arendatud tarkvara (sealhulgas lähtekood, objektkood, täitmiskood jm); installatsioonid, kohandamised, muudatused; andmehõive muudatused tellija organisatsioonis, protsessides, töökorralduses... projektdokumentatsioon kasutamise kohta (kasutajajuhendid); objektsüsteemi kohta; loodavate objektide kohta (programmi/testimise dokumentatsioon); installeerimise ja seadistamise kohta; arenduse (sh testimise) kohta metoodika: tulemuste kasutamine; tulemuste edasiarendamine; uute arenduste tegemine

    Tarkvara kvaliteet ja standardid
    thumbnail
    138
    docx

    Tarkvaratehnika 2016/2017 eksami materjal

    Tarkvaratehnika: Loeng 1:  Taust: o Tarkvara iseloom o Kõrgenenud nõudmised:  Suuremad süsteemid  Keerulisemad süsteemid  Kiiremini  Erinevad näited vigadest mis on tehtud: o Ariane Crash 1996 kosmosesüstiku alla kukkumine, tuli välja et selle alla kukkumise põhjuseks oli tarkvarasüsteemis viga ilmus trajektoori osas. o Therac-25 kiiritusravi andmises tehti viga kasutaja liideses, kus

    Tarkvaratehnika
    thumbnail
    72
    docx

    Tarkvaratehnika

    Tarkvaratehnika 1. Loeng Kvaliteetse tarkvara atribuudid: 1. Teostab ettenähtud funktsionaalsust 2. Hooldatav ­ Tarkvara peab arenema, et vastata muutuvatele vajadustele. 3. Usaldusväärne ­ Töökindlus ja turvalisus. 4. Vastuvõetav ­ Kasutajad on aktsepteerinud selle. Tarkvara on neile arusaadav, kasutatav ja ühilduv teiste süsteemidega. Mis on tarkvaratehnika? Tarkvaratehnika on tiimide poolt rakendatav distsipliin tootmaks kõrgekvaliteedilist, suuremastaabilist ja hinnaefektiivset tarkvara, mis rahuldab kasutajate nõudmisi ja mida saab hooldada teatud ajaperioodi vältel. Tarkvaratehnika on süstemaatilise, distsiplineeritud ja mõõdetava lähenemisviisi rakendamine tarkvara arendamisele, käitamisele ja hooldamisele,

    Tarkvaratehnika
    thumbnail
    13
    doc

    Tarkvaratestimine

    ............................................................... 3 MIS ON VIGA?.................................................................................................................................. 4 MIKS VEAD TEKIVAD?.................................................................................................................... 5 KUI PALJU VEAD MAKSAVAD?....................................................................................................... 5 MIDA TÄPSELT TEEB TARKVARA TESTIJA?................................................................................. 5 TARKVARA TESTIJAL PEAVAD OLEMA KA KINDLAD OMADUSED............................................. 6 ERINEVAD TARKVARA ARENDUS MEETODID.............................................................................. 6 MUSTA-KASTI, VALGE-KASTI JA HALLI-KASTI TESTIMINE......................................................... 9 STAATILINE JA DÜNAAMILINE TESTIMINE..............................................

    Ainetöö
    thumbnail
    62
    pdf

    Tarkvaratehnika konspekt eksamiks

    Tarkvaratehnika konspekt. Tarkvaratehnika Tarkvaratehnika e. tarkvara inseneeria on professionaalsele tarkvaraarendusele suunatud distsipliin, mis tegeleb sellega, kuidas organiseerida tarkvaraarendust, arvestades organisatsiooniliste ja rahaliste piirangutega. Tarkvaratooted koosnevad valjatöötatud programmidest ja nende dokumentatsioonist. Tarkvaratehnika eesmärgiks on kuluefektiivne tarkvaraarendus kogu tarkvara elukaare ulatuses. Tarkvaratehnika on süstemaatilise, distsiplineeritud ja mõõdetava lähehemisviisi rakendamine tarkvara arendamisele, käitamisele ja hooldamisele, see tähendab, inseneriteaduste rakendamine tarkvarale. Tarkvaratehnika „point“: Tarkvaratehnika on suunatud professionaalsele tarkvaraarendusele. Tarkvaratehnika ei tegele tarkvaraarenduse endaga vaid sellega, kuidas organiseerida tarkvaraarendust. Tarkvaratehnika vajadus - kõrgenenud nõudmised: suuremad süsteemid, keerulisemad süsteemid, kiiremini arendatavad süsteemid. Insener suuda

    Tarkvaratehnika
    thumbnail
    210
    pdf

    Tarkvaratehnika kordamisküsimused

    ○ “tavaline testimine”  28    73. Kus leitud viga on kõige odavam parandada?       74. Räägi statistikast läbivaatuse kohta.   ● Tarkvara inspektsioon võimaldab leida 70%­80% vigadest enne funktsionaalset  testimist.  Standup on ka läbivaatus, probleeme saab kohe lahendada.  ● Tunni jooksul leitav vigade keskmine arv   ○ Funktsionaalne valge kasti testimine – 0.282   ○ Funktsionaalne musta kasti testimine – 0.322   ○ Läbvaatused – 1.056  

    Tarkvaratehnika
    thumbnail
    12
    doc

    Tarkvaraprojekti esijalgne kavandamine

    Projekti visioon. Enne mistahes projekti käivitamist peab projektimeeskond projekti põhieesmärgi suhtes kujundama ühised arusaamad ja need ka kirjalikult lühidalt formuleerima. Põhieesmärk peab olema kõrge, kuid reaalne. Halvim on, kui projekti täitjad saavad aru eesmärkide ebareaalsusest, kuid projekti juhtkond mitte; sellisel juhul täitjate motivatsioon langeb kiiresti. Visioonist peaks lähtuma, määratlemaks, mida loodav tarkvara peab võimaldama ja mida mitte. Näiteks MS Word for Windows 1.0 arendamine võttis algselt kavandatud ühe aasta asemel aega viis aastat, kuna eesmärgid olid seatud liiga kõrged! Seega on näiteks "Luua maailma parim tekstitöötlussüsteem" liiga üldine, parem oleks "Luua maailma kõige kasutajasõbralikum tekstitöötlussüsteem", kuna annab arendajatele ka ideid, mida ei peaks tarkvara koosseisu lülitama. Põhiotsustaja määratlemine

    Projektijuhtimine




    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun