Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Tallinna Reaalkooli 131. lennu õpilaste teadlikkus filmimuusikast ja selle funktsioonidest filmides (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Kui sage filmivaataja Sa oled?
  • Millal sai filmimuusika alguse?
  • Miks hakati filmidele muusikat taustaks mängima?
  • Millised järgnevatest väidetest iseloomustavad muusika funktsioone filmis?
  • Keda antud küsitluses ei ole mainitud?
  • Kui jah siis keda?
  • Kui palju pöörad filmi vaadates muusikale tähelepanu?
  • Mis on Sinu jaoks olulisim muusika roll filmis?
  • Kui jah siis kes?
  • Kes on loonud ka filmimuusikat?
  • Kui hästi Sa arvad ennast filmimuusikaga kursis olevat?

Lõik failist


Tallinna Reaalkool
Tallinna Reaalkooli 131. lennu õpilaste teadlikkus filmimuusikast ja selle funktsioonidest filmides
Uurimistöö
Alar Järvelaid
11.a
Juhendaja : õp Eve Karp
Tallinn 2015


Sisukor
Sissejuhatus 4
1. Filmimuusika olemus 6
1.1. Filmimuusika ajalugu 7
1.2. Muusika funktsioonid filmis 9
1.2.1. Muusika manipuleerib emotsioonidega 9
1.2.2. Muusika tekitab vaatajale meeleolu 10
1.2.3. Muusika tutvustab tegelasi, kohti ja asju 10
1.2.4. Sotsiaalsed, kultuurilised, geograafilised ja ajalised viited 10
1.2.5. Tegevuse iseloomustamine 11
1.2.6. Liikumise illustreerimine 11
1.2.7. Stseenide ja montaažide ühendamine 11
1.2.8. Vaataja ajataju muutmine 11
1.2.9. Ruumi ja tegevuse mõõtmete tajumine 11
1.2.10. Ebareaalsete sündmuste võimendamine ja iseloomustamine 12
1.2.11. Vastuolude tekitamine 12
1.2.12. Paroodia 12
1.2.13. Füsioloogiliste muutuste tekitamine vaatajas 12
1.2.14. Visuaalselt mitte nähtavate mõõtmete andmine 13
1.2.15. Publiku liitmine 13
1.2.16. Vaataja „õigesse suunda“ juhtimine 13
1.3. Filmimuusika loojad 14
1.3.1. Alfred Newman (1901 - 1970) 14
1.3.2. John Towner Williams (1932) 15
1.3.3. Howard Leslie Shore (1946) 16
1.3.4. James Roy Horner (1953) 16
1.3.5. Hans Florian Zimmer (1957) 17
2. Uurimuslik osa 20
2.1. Küsitlus 131. lennule ja tulemused 20
2.1.1. Filmivaatamise sagedus 20
2.1.2. Millal filmimuusika alguse sai 21
2.1.3. Miks hakati filmidele muusikat taustaks mängima 22
2.1.4. Filmimuusika funktsioone iseloomustavad väited 22
2.1.5. Filmimuusika loojatega seotud filmide ära tundmine 23
2.1.6. Küsitluses mitte mainitud filmimuusikute tundmine 25
2.1.7. Eesti filmimuusikat kirjutanud heliloojate tundmine 26
2.1.8. Tähelepanu pööramine muusikale filmi vaadates 27
2.1.9. Õpilaste lemmikheliloojad 27
2.1.10. Filmimuusika olulisim roll 28
2.1.11. Õpilaste hinnangud oma teadmistele filmimuusikast 29
3. Analüüs ja järeldused 31
Kokkuvõte 34
Kasutatud materjalid 35
Lisa 1 Küsitlus 131. lennule 37
Resümee 39
Abstract 40
Sissejuhatus 4
1. Filmimuusika olemus 6
1.1. Filmimuusika ajalugu 7
1.2. Muusika funktsioonid filmis 9
1.2.1. Muusika manipuleerib emotsioonidega 9
1.2.2. Muusika tekitab vaatajale meeleolu 9
1.2.3. Muusika tutvustab tegelasi, kohti ja asju 9
1.2.4. Sotsiaalsed, kultuurilised, geograafilised ja ajalised viited 10
1.2.5. Tegevuse iseloomustamine 10
1.2.6. Liikumise illustreerimine 11
1.2.7. Stseenide ja montaažide ühendamine 11
1.2.8. Vaataja ajataju muutmine 11
1.2.9. Ruumi ja tegevuse mõõtmete tajumine 11
1.2.10. Ebareaalsete sündmuste võimendamine ja iseloomustamine 11
1.2.11. Vastuolude tekitamine 12
1.2.12. Paroodia 12
1.2.13. Füsioloogiliste muutuste tekitamine vaatajas 12
1.2.14. Visuaalselt mitte nähtavate mõõtmete andmine 12
1.2.15. Publiku liitmine 13
1.2.16. Vaataja „õigesse suunda“ juhtimine 13
1.3. Filmimuusika loojad 13
1.3.1. Alfred Newman (1901 - 1970) 13
1.3.2. John Towner Williams (1932) 14
1.3.3. Howard Leslie Shore (1946) 16
1.3.4. James Roy Horner (1953) 16
1.3.5. Hans Florian Zimmer (1957) 17
2. Uurimuslik osa 20
2.1. Küsitlus 131. lennule ja tulemused 20
2.1.1. Filmivaatamise sagedus 20
2.1.2. Millal filmimuusika alguse sai 21
2.1.3. Miks hakati filmidele muusikat taustaks mängima 22
2.1.4. Filmimuusika funktsioone iseloomustavad väited 22
2.1.5. Filmimuusika loojatega seotud filmide ära tundmine 23
2.1.6. Küsitluses mitte mainitud filmimuusikute tundmine 25
2.1.7. Eesti filmimuusikat kirjutanud heliloojate tundmine 26
2.1.8. Tähelepanu pööramine muusikale filmi vaadates 26
2.1.9. Õpilaste lemmikheliloojad 27
2.1.10. Filmimuusika olulisim roll 28
2.1.11. Õpilaste hinnangud oma teadmistele filmimuusikast 28
3. Analüüs ja järeldused 30
Kokkuvõte 33
Kasutatud materjalid 34
Lisa 1 Küsitlus 131. lennule 36
Resümee 39
Abstract 40

Sissejuhatus

Uurimistöö teema õpilaste teadlikkusest filmimuusikast ja selle funktsioonidest filmides sai valitud tänu selle aktuaalsusele sõpruskonnas ja autori isiklikule huvile nii valitud teema kui ka filmimuusika enda vastu. Autor on täheldanud, et noored kuulavad tänapäeval väga palju muusikat ja on sellega ka küllaltki hästi kursis ning vaadatakse ka palju filme. Sellest tulenevalt tekkis küsimus, kui teadlikud ollakse filmimuusikast ja kui palju sellele filmi vaadates tähelepanu pööratakse.
Töö eesmärkideks on välja selgitada 131. lennu õpilaste teadlikkus filmimuusikast ja kuidas see on korrelatsioonis filmide vaatamise sagedusega, samuti õpilaste teadlikkus filmimuusika funktsioonidest filmides. Lisaks huvitab autorit , milliseid funktsioone peetakse kõige tähtsamateks filmi vaatamise seisukohalt ning kuidas see erineb poiste ja tüdrukute seas, kui palju muusikale filmi vaadates üleüldse tähelepanu pööratakse, milliseid Eesti ja välismaa filmimuusika loojaid tuntakse ja kas neid tuntakse rohkem poiste või tüdrukute seas ning milline neist on õpilaste seas kõige hinnatum .
Antud tööl on mitu hüpoteesi. Esiteks on 131. lennu õpilaste teadlikkus filmimuusikast väike ja see on korrelatsioonis vähese filmide vaatamisega. Teiseks, teadlikkus filmimuusika funktsioonidest on küll suurem, aga mitte märkimisväärne ning lisaks leitakse kindel filmimuusika funktsioon, mis on õpilaste jaoks kõige olulisem, ja see funktsioon on samasugune nii poiste kui tüdrukute seas. Kolmandaks , muusikale pööravad õpilased filmi vaadates palju tähelepanu, välismaa filmimuusika loojaid tuntakse peale nende, keda küsitluses mainitakse, vähem kui Eesti heliloojaid (poiste seas paremini kui tüdrukute) ja õpilaste seas on kõige populaarsem filmimuusika kirjutaja Hans Zimmer, kuna ta on tänapäeva üks tuntumaid ja tunnustatumaid heliloojaid.
Uurimistöö on ainulaadne, kuna valitud teema varasem käsitlus puudub.
Seoses selle uurimistööga korraldatakse küsitlus, mis hõlmab tervet 131. lendu. Küsitluses uuritakse õpilaste faktiteadmisi filmimuusikast, uuritakse õpilaste teadmisi filmimuusika funktsioonidest ja filmimuusika kirjutajatest. Küsitakse, kui sageli õpilane filme vaatab, milliseid Eesti ja välismaa filmimuusika kirjutajaid ta tunneb, kes on tema lemmik filmimuusika kirjutaja ja milline on filmimuusika olulisim funktsioon filmis. Küsitluse lõpus palutakse kokkuvõtlikult hinnata oma teadmisi filmimuusikast.
Olgu mainitud, et poiste ja tüdrukute teadmiste erinevusi võrreldakse vaid nende filmimuusika loojate tundmises, keda küsitluses ei mainita.
Uurimistöö esimeses peatükis uuritakse erinevate veebilehtede abil filmimuusika olemust, ajalugu, funktsioone filmis ja selle loojaid. Teises peatükis käsitletakse tervet 131. lendu hõlmava küsitluse tulemusi. Kolmandas peatükis analüüsitakse küsitluse tulemusi ja tehakse järeldus, mis toetub esimeses peatükis välja toodud faktidel.
Autor tänab oma juhendajat, õpetaja Eve Karpi , hea koostöö eest ja kõiki küsitlusele vastanud õpilasi. Erilised tänud lähevad autori õele Agnes Järvelaiule innustamise ja toetamise eest.

1. Filmimuusika olemus


Filmimuusika on muusika, mis on mõeldud filmitegevuse saatmiseks. See hõlmab nii orkestrimuusikat, koorimuusikat kui ka muud instrumentaalset muusikat, mis on hoolikalt ajastatud algama ja lõppema kindlal ajal filmi jooksul, et suurendada mängitava stseeni dramaatilist ja emotsionaalset mõju vaatajale. (Encyclopedia 2007 s.v. film music)
Filmimuusika loojad kasutavad muusikat aitamaks jutustada lugu, juhindudes režissööri nägemusest filmist . Filmimuusika on filmi huvitamaks muutmise seisukohast üks kõige olulisemaid elemente. (Redman 2014)
Filmimuusika on kirjutatud kas ühe või mitme helilooja poolt koostöös filmi režissööri ja/või produtsendiga ning esitatakse tavaliselt orkestri või bändi poolt. Võivad esineda ka instrumentaalsolist, koor ja vokaalsolistid. Muusika salvestatakse helirežissööri poolt. (Wikipedia 2003 s.v. film score )
Filmimuusika hõlmab väga suurt hulka erinevaid muusikastiile olenevalt filmitüübist ja filmi olemusest, mida see saadab . Tänapäeval on enamus loodud muusikast orkestritükid, mis baseeruvad lääne klassikalisel muusikal , kuid suur osa muusikast on mõjutatud ka jazzist, rockist, popist, bluesist ja etnilisest muusikast. Alates 1950. aastatest on filmimuusikasse hakatud kaasama ka elektroonilisi elemente. Tänu tehnoloogia arengule saab ka väikese-eelarvelistele filmidele lisada
Vasakule Paremale
Tallinna Reaalkooli 131-lennu õpilaste teadlikkus filmimuusikast ja selle funktsioonidest filmides #1 Tallinna Reaalkooli 131-lennu õpilaste teadlikkus filmimuusikast ja selle funktsioonidest filmides #2 Tallinna Reaalkooli 131-lennu õpilaste teadlikkus filmimuusikast ja selle funktsioonidest filmides #3 Tallinna Reaalkooli 131-lennu õpilaste teadlikkus filmimuusikast ja selle funktsioonidest filmides #4 Tallinna Reaalkooli 131-lennu õpilaste teadlikkus filmimuusikast ja selle funktsioonidest filmides #5 Tallinna Reaalkooli 131-lennu õpilaste teadlikkus filmimuusikast ja selle funktsioonidest filmides #6 Tallinna Reaalkooli 131-lennu õpilaste teadlikkus filmimuusikast ja selle funktsioonidest filmides #7 Tallinna Reaalkooli 131-lennu õpilaste teadlikkus filmimuusikast ja selle funktsioonidest filmides #8 Tallinna Reaalkooli 131-lennu õpilaste teadlikkus filmimuusikast ja selle funktsioonidest filmides #9 Tallinna Reaalkooli 131-lennu õpilaste teadlikkus filmimuusikast ja selle funktsioonidest filmides #10 Tallinna Reaalkooli 131-lennu õpilaste teadlikkus filmimuusikast ja selle funktsioonidest filmides #11 Tallinna Reaalkooli 131-lennu õpilaste teadlikkus filmimuusikast ja selle funktsioonidest filmides #12 Tallinna Reaalkooli 131-lennu õpilaste teadlikkus filmimuusikast ja selle funktsioonidest filmides #13 Tallinna Reaalkooli 131-lennu õpilaste teadlikkus filmimuusikast ja selle funktsioonidest filmides #14 Tallinna Reaalkooli 131-lennu õpilaste teadlikkus filmimuusikast ja selle funktsioonidest filmides #15 Tallinna Reaalkooli 131-lennu õpilaste teadlikkus filmimuusikast ja selle funktsioonidest filmides #16 Tallinna Reaalkooli 131-lennu õpilaste teadlikkus filmimuusikast ja selle funktsioonidest filmides #17 Tallinna Reaalkooli 131-lennu õpilaste teadlikkus filmimuusikast ja selle funktsioonidest filmides #18 Tallinna Reaalkooli 131-lennu õpilaste teadlikkus filmimuusikast ja selle funktsioonidest filmides #19 Tallinna Reaalkooli 131-lennu õpilaste teadlikkus filmimuusikast ja selle funktsioonidest filmides #20 Tallinna Reaalkooli 131-lennu õpilaste teadlikkus filmimuusikast ja selle funktsioonidest filmides #21 Tallinna Reaalkooli 131-lennu õpilaste teadlikkus filmimuusikast ja selle funktsioonidest filmides #22 Tallinna Reaalkooli 131-lennu õpilaste teadlikkus filmimuusikast ja selle funktsioonidest filmides #23 Tallinna Reaalkooli 131-lennu õpilaste teadlikkus filmimuusikast ja selle funktsioonidest filmides #24 Tallinna Reaalkooli 131-lennu õpilaste teadlikkus filmimuusikast ja selle funktsioonidest filmides #25 Tallinna Reaalkooli 131-lennu õpilaste teadlikkus filmimuusikast ja selle funktsioonidest filmides #26 Tallinna Reaalkooli 131-lennu õpilaste teadlikkus filmimuusikast ja selle funktsioonidest filmides #27 Tallinna Reaalkooli 131-lennu õpilaste teadlikkus filmimuusikast ja selle funktsioonidest filmides #28 Tallinna Reaalkooli 131-lennu õpilaste teadlikkus filmimuusikast ja selle funktsioonidest filmides #29 Tallinna Reaalkooli 131-lennu õpilaste teadlikkus filmimuusikast ja selle funktsioonidest filmides #30 Tallinna Reaalkooli 131-lennu õpilaste teadlikkus filmimuusikast ja selle funktsioonidest filmides #31 Tallinna Reaalkooli 131-lennu õpilaste teadlikkus filmimuusikast ja selle funktsioonidest filmides #32 Tallinna Reaalkooli 131-lennu õpilaste teadlikkus filmimuusikast ja selle funktsioonidest filmides #33 Tallinna Reaalkooli 131-lennu õpilaste teadlikkus filmimuusikast ja selle funktsioonidest filmides #34 Tallinna Reaalkooli 131-lennu õpilaste teadlikkus filmimuusikast ja selle funktsioonidest filmides #35 Tallinna Reaalkooli 131-lennu õpilaste teadlikkus filmimuusikast ja selle funktsioonidest filmides #36 Tallinna Reaalkooli 131-lennu õpilaste teadlikkus filmimuusikast ja selle funktsioonidest filmides #37 Tallinna Reaalkooli 131-lennu õpilaste teadlikkus filmimuusikast ja selle funktsioonidest filmides #38 Tallinna Reaalkooli 131-lennu õpilaste teadlikkus filmimuusikast ja selle funktsioonidest filmides #39 Tallinna Reaalkooli 131-lennu õpilaste teadlikkus filmimuusikast ja selle funktsioonidest filmides #40 Tallinna Reaalkooli 131-lennu õpilaste teadlikkus filmimuusikast ja selle funktsioonidest filmides #41 Tallinna Reaalkooli 131-lennu õpilaste teadlikkus filmimuusikast ja selle funktsioonidest filmides #42 Tallinna Reaalkooli 131-lennu õpilaste teadlikkus filmimuusikast ja selle funktsioonidest filmides #43
Punktid 10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
Leheküljed ~ 43 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2015-06-04 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 6 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor briger Õppematerjali autor
Põhjalik ülevaade filmimuusika funktsioonidest, tuntumatest filmimuusika kirjutajatest ja põgus filmimuusika ajaloo ülevaade. Kaasneb ka küsitlus, mis on läbiviidud gümnasistide seas koos põhjaliku analüüsiga.

Kasutatud allikad

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
32
pdf

Levimuusika

09.06 Koidu Ilmjärv Levimuusika ajalugu 2 SISUKORD 1. Mis on levimuusika. lk. 3 2. Lööklaul ehk hit, evergreen . lk. 5 3. Folkmuusika. lk. 6 4. County ja western. lk. 7 5. Tin Pan Alley popmuusika. lk. 9 6. Muusika ja äri. lk. 11 7. Rhythm and blues. lk. 12 8. R ock’n’roll. lk. 14 9. 50-ndate aastate lõpp Ameerika popmuusikas. lk. 17 10. 60-ndate aastate mustade popmuusika- soul lk. 18 11. Briti 60-ndate aastate pop- ja rockmuusika. lk. 19 12. 1960-ndate aastate psühhedeeliline rockmuusika. lk. 21 13

Muusika
thumbnail
32
docx

Visuaalne antropoloogia

Arvamus tekitas vastukaja USAs, hipiliikumise ajal muidugi muutusid tema raamatud popiks (teised raamatud räägivad ka seksuaalteemadel). Põhiliselt kasutatakse ikkagi info edastamiseks sõnu. Vis antr on paljudes kohtades kasutusel mitte ainult akadeemiliselt/teadustes on laialivalguv ja interdistsiplinaarne. Määratlemine on keeruline. Antr on väga sõnakeskne, tavaliselt tehakse raamatud/artiklid, tekst on abstraktne, seal saab spekuleerida, tulla välja teooriatega. Foto ja film on konkreetsed (spetsiifilised), see ei ole abstraktne, vaid reaalne elu ja konkreetne ajahetk. Kuigi see tuleb samuti tõlkida tekstiks. Klassikaliselt kuuluvad filmid, aga ka koduvideod jm tarbefilmid. Algelt mõeldi visuaalse antropoloogia all filmi eksootilistest rahvastest. Fotograafia osakaal oli algselt minimaalne. Paljud olid uurimusfilmid, nt uuriti näoilmeid või kuidas inimesed kasutavad ruumi jne. Visual Anthropology räägitakse

Visuaalne antropoloogia
thumbnail
27
doc

Kaasaegsed pop-ja rockmuusika stiilid ja nende eelistused koolinoorte seas

19 3.3 Esmane kokkupuude lemmikstiiliga..........................................................................20 3.3.1 Muusikamaitse tekkimise mõjutajad.......................................................................21 3.4 Suhtumine teiste muusikastiilide kuulajaskonda........................................................22 3.5 Kuulamiseelistused.....................................................................................................23 3.6 Helikvaliteet ja selle tähtsus.......................................................................................24 3.7 Helilooming noorte seas.............................................................................................25 Kokkuvõte............................................................................................................................26 Kasutatud kirjandus..............................................................................................................27

Muusika
thumbnail
44
doc

Muusika mõjust inimese meeleolu kujundamisel

ORISSAARE GÜMNAASIUM Muusika mõjust inimese meeleolu kujundamisel Uurimistöö Autor: Keili Simastel 12. klass Juhendaja-metoodik: Anne Kann ORISSAARE 2011 2 ANNOTATSIOON Orissaare Gümnaasium Töö pealkiri Muusika mõjust inimese meeleolu kujundamisel Kuu ja aasta: mai 2011 Lehekülgede arv: 43, jooniste arv: 25, lisade arv: 2 Referaat Töö koostaja valis uurimistöö teema ,,Muusika mõjust inimese meeleolu kujundamisel", kuna muusika osatähtsust meeleolu kujundamisel pole alati peetud väga oluliseks. Tegelikult mõjutab muusika kuulajate meeleolu väga, seda kinnitavad mitmed uuringud, mida on tehtud erinevate

Muusika
thumbnail
33
docx

Visuaalne antropoloogia loengud

Visuaalne antropoloogia 17.11.2014 5-7 lk lühiuurimus, ühe kursusel nähtud filmi ja selle autori kohta, oodatakse ka endapoolset analüüsi ja arutlust. Hinnatakse õpilase iseseisva töö oskust (allikate ja kirjanduse kasutamine, arutluse põhjendatus ning originaalsus). Eksamil on 10 visuaalse antropoloogia põhimõistet ja isikunime ning peab analüüsima eksami käigus nähtud etnograafilist filmi. 40% eksami vastused, 20% filmianalüüs, 40% essee Visuaalse antropoloogia alusepanija Visuaalne antropoloogia on antropoloogia aladistsipliin

Visuaalne antropoloogia
thumbnail
414
pdf

Tiit Lauk humanitaar

TALLINNA ÜLIKOOL HUMANITAARTEADUSTE DISSERTATSIOONID TIIT LAUK Džäss Eestis 1918–1945 ƒ DOKTORIVÄITEKIRI Kaitsmine toimub 20. novembril 2008. aastal kell 10.00 Tallinna Ülikooli Kunstide Instituudi saalis, Lai 13, Tallinn, Eesti. Tallinn 2008 2 TALLINNA ÜLIKOOL HUMANITAARTEADUSTE DISSERTATSIOONID TIIT LAUK Džäss Eestis 1918–1945 Muusika osakond, Kunstide Instituut, Tallinna Ülikool, Tallinn, Eesti. Doktoriväitekiri on lubatud kaitsmisele filosoofiadoktori kraadi taotlemiseks kultuuriajaloo alal 13. oktoobril 2008

Muusika ajalugu
thumbnail
42
docx

Saue linna aiandusteemalise kaupluse vajalikkus online version

aianduskaupluse vajalikkus. 4 Sissejuhatus Teema valiti kuna Saue linnas puudub aiandus-ja haljastuteenuseid pakkuv kauplus. Pakkumust sellel alal ei ole. Taolise kaupluse järele on aga vajadus, sest paljudel elanikel on Sauel eramaja koos krundiga mida tuleb hooldada. Kuna Saue on dituleeritud kui roheline linn (haljastusrohke), on aiandus teema asjakohane (Saue vald, 2019). Esimene aiandus tooteid ja taimi pakkuv kauplus on Tallinna sissesõidul, Hortes 7,5 km. Nurmiko kauplus on Sakus ning Juhani puukool Pääskülas. Nimetatud kauplused jäävad ebamugavalt kaugele näiteks pensionäridele või noortele peredele. Probleemi lahendamiseks on plaan rajada Saue linna aiandus teemaline kauplus, mis pakuks ka kergemaid haljastus töid. Antud teemat ei ole keegi varasemalt käsitlenud. Seetõttu ei ole võimalik koostada analüüsivat võrdlust.

Kategoriseerimata
thumbnail
32
doc

KULTUURITEOORIA

nietzsche jaoks on need kaks printsiipi tasakaaluliselt olulised inimese arengus apollooniline üldises plaanis tähendab kõigi analüütiliste eristuste alust kogu asjade kord on apollooniline, kui me anname asjadele kuju, me teostame seda printsiipi. nietzsche pidas kõige apolloonilisemaks skulptuuri. ka homerose eepilist luulet pidas nietzsche korrastatud kunsti mudeliks. kõige dionüüsilisemaks kunstiks nietzsche pidas muusikat. muusika mõjub otse kehale, inimese individuaalsus lahustub muusikas, mõistusele see aga ei mõju. tuletame meelde hamleni rotipüüdjat, või lugu sellest, kuidas vihane pillimees, pärast külarahvaga tülliminekut, mängis nii, et külarahvas tantsis ennast surnuks milline oleks tolleaegne muusikaesteetika? klassikalise muusika ideaal oli visuaalne ideaal : muusika on parim partituuris. kant väitis, et muusika on kasvatamatu : hästikasvatatud on ta ainult partituuris,

Kultuur




Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun