Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

TARBIJAÕIGUS (1)

3 KEHV
Punktid
Vasakule Paremale
TARBIJAÕIGUS #1 TARBIJAÕIGUS #2 TARBIJAÕIGUS #3 TARBIJAÕIGUS #4 TARBIJAÕIGUS #5 TARBIJAÕIGUS #6 TARBIJAÕIGUS #7 TARBIJAÕIGUS #8 TARBIJAÕIGUS #9 TARBIJAÕIGUS #10 TARBIJAÕIGUS #11 TARBIJAÕIGUS #12 TARBIJAÕIGUS #13 TARBIJAÕIGUS #14 TARBIJAÕIGUS #15 TARBIJAÕIGUS #16 TARBIJAÕIGUS #17 TARBIJAÕIGUS #18 TARBIJAÕIGUS #19 TARBIJAÕIGUS #20 TARBIJAÕIGUS #21 TARBIJAÕIGUS #22 TARBIJAÕIGUS #23 TARBIJAÕIGUS #24 TARBIJAÕIGUS #25 TARBIJAÕIGUS #26 TARBIJAÕIGUS #27 TARBIJAÕIGUS #28 TARBIJAÕIGUS #29 TARBIJAÕIGUS #30 TARBIJAÕIGUS #31 TARBIJAÕIGUS #32 TARBIJAÕIGUS #33 TARBIJAÕIGUS #34 TARBIJAÕIGUS #35 TARBIJAÕIGUS #36 TARBIJAÕIGUS #37
Punktid 100 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 100 punkti.
Leheküljed ~ 37 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2013-05-02 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 52 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor minaolenliisu Õppematerjali autor
Lühikokkuvõte Mart Kingisepa õpikust "Tarbijaõigus"

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
13
docx

Tarbijakaitse I KT

Tootja kohustuste eest vastutab mis tahes füüsiline või juriidiline isik, kes paneb kokku, pakendab, töötleb või märgistab toodet eesmärgiga lasta see oma nimel turule. Universaalteenus- on üldistes huvides osutatav ja valdava osa riigi või paikkonna elanike poolt kasutatav teenus. ( gaas,eleketer,vesi) Tarbijat eksitav reklaam ­ ebatõeste admete esitamine mis eksitab ostjat. 2.Tarbijakaitse korraldus Eestis Tarbijakaitset korraldavad: Riiklikul tasemel teostab Eestis tarbija huvide ja õiguste kaitset igapäevaselt Tarbijakaitseamet. Tarbijakaitseamet kuulub riigivalitsemisasutusena Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi valitsemisalasse. Põhiülesanded on sätestatud ameti põhimääruse §-s 13. Põhimäärusest lähtuvalt teostab Tarbijakaitseamet nii nõustamis-, esindus-, teavitus- kui ka järelevalvefunktsiooni. Põhimääruse § 14 p 10 annab ametile õiguse oma pädevuse piires välja anda haldusakte ja soovituslikke juhendeid õigusaktidest tulenevate

Teenindus
thumbnail
35
docx

TEENUSTE OSUTAMISE LEPINGUD

(635) Eeldatakse, et töövõtja ei pea täitma lepingust tulenevaid kohustusi isiklikult. Juhul kui töövõtulepingu esemeks on tehingu tegemine, kohaldatakse lepingule täiendavalt VÕS § des 620­626, § 628 lg 2 ja 3, §s 629 ja §des 631­634 sätestatut. 3 Tarbijatöövõtuleping on oma majandus või kutsetegevuses tegutseva töövõtja ja tarbijast tellija vaheline töövõtuleping, mille esemeks on teenuse osutamine tarbija vallasasja suhtes, samuti tarbijale vallasasja valmistamine või tootmine. Asja üleandmise kohustus Töövõtja peab tööna valmistatud asja tellijale üle andma. Kui asi on valmistatud töövõtja materjalist, peab töövõtja tegema võimalikuks omandi ülemineku tellijale. Kui valmistada tuleb asendatav asi, kohaldatakse asja üleandmise kohustusele vastavalt müügi kohta sätestatut

Riigiõpe
thumbnail
8
docx

Tarbijakaitse II KT

1. Asja vastavus lepingutingimustele. Õiguslik puudus Ostjale üleantav asi peab vastama lepingutingimustele, eelkõige koguse, kvaliteedi, liigi, kirjelduse ja pakendi osas. Lepingutingimustele peab vastama ka asja juurde kuuluvad dokumendid. Tarbijamüügi puhul on tarbija põhiliseks ootuseks, et müüdud asja saab kasutada sihtotstarbeliselt. Asja vastavust lepingutingimustele reguleerib võlaõigusseadustik. Tarbijamüügi puhul vastutab müüja asja puuduse eest. Puuduse hindamisel tuleb arvestada,millised olid asja omadused selle ostjale üleandmise ajal. Müüja vastutab ka varjatud puuduste eest, mis ilmnevad pärast ostu sooritamist. Varjatud puudused on sellised puudused, mida pooltel ei olnud võimalik avastada asja väliselt üle vaadates.

Tarbijakäitumine
thumbnail
4
doc

Tarbijakaitse kaasuste lahendamine

Kodutöö Aine - Tarbijakaitse Õpilase nimi Alljärgnevalt on esitatud probleemsituatsioonid, millele tuleb leida lahendus tuginedes tarbijakaitseseadusele. Vastuses esitada kindlasti ka konkreetne seadusesäte (-sätted), millele lahendus tugineb. 1. Tarbija ostis kauplusest DVD-mängija. Koju jõudes avastas, et tootel puudub eestikeelne kasutusjuhend, lisatud oli vaid inglisekeelne. Tarbija pöördus poodi tagasi, kuid müüja teatas talle, et antud kaubal ei käi järelikult eestikeelset kasutusjuhendit kaasas, kuna maaletooja ei ole seda tootele lisanud. Müüja keeldus vastutusest. Kellel on õigus? Lahendus: Õigus on tarbijal. TKS § 6 lg 1 kohaselt peab Tehniliselt keerukale, ohtlikke aineid sisaldavale või kasutamisel erioskust nõudvale kaubale tootja lisama kasutusjuhendi. Kuna tegemist on DVD mängijaga, siis võib eeldada, et on tegemist

Tarbijakaitseõigus
thumbnail
20
docx

Kliendiinfo stend

KLIENDIINFO STEND!!!  Kaupleja – isik või asutus, kes majandus- või kutsetegevuse raames pakub ja müüb kaupa või pakub ja osutab teenust.  Müüja – kaupleja nimel klienti teenindav füüsiline isik või isik, kes müüb kaupa või osutab teenust väljaspool majandus- või kutsetegevust tänava- või turukaubanduse korras.  Kaup – müügiks pakutav või müüdav vallasasi.  Klient – tarbija tarbijakaitseseaduse tähenduses ja tarbijaks mitteolev isik, kes soovib teha või teeb tehingu kauplejaga.  Müügikoht – koht, kus kaupleja vahetult pakub ja müüb kaupa või pakub ja osutab teenust.  Hind- kauba või teenuse eest makstav summa  Hind peab avalduma kirjalikult ning selgelt ja loetavalt.  Kaupleja või teenusepakkuja peab sind kauba või teenuse hinnast teavitama enne ostutehingu sõlmimist.  Kui kauba hind kassas ja müügisaalis ei ühti, siis

Kliendisuhete juhtimine
thumbnail
56
docx

KAUBANDUSÕIGUS

1) Sidevahendi abil sõlmitud lepinguks loetakse lepingut eseme üleandmiseks või teenuse osutamiseks seda eset või teenust oma majandus- või kutsetegevuses pakkuva isiku (pakkuja) ja tarbija vahel, kui: 1) leping sõlmitakse pakkuja poolt selliste lepingute sõlmimiseks kasutatavas turustus- või teenindussüsteemis ja 2) leping sõlmitakse pärast seda, kui pakkuja on teinud pakkumuse või on teinud tarbijale ettepaneku teha pakkumus (pakkumine) ja 3) pakkuja ja tarbija ei viibi lepingu sõlmimisel üheaegselt koos samas kohas ja 4) pakkumine ja tarbija tahteavaldus võtta endale lepingulised kohustused (tellimus) edastatakse sidevahendi abil. (2) Sidevahendi kasutamiseks loetakse iga viisi, mis võimaldab teineteisest eemalviibival tarbijal ja pakkujal korraldada läbirääkimisteks ja lepingu sõlmimiseks vajalikku teabevahetust, eelkõige telefoni, raadio, arvuti, faksi või televisiooni kasutamist, adresseerimata või adresseeritud trükise,

Õigus
thumbnail
6
doc

Võlaõigus

jõustumise eeldatav aeg, pakkumise või pakutava hinna kehtimise tähtaeg, maksmise kord, hinna sisse arvesatamata posti- või veokulud jne (VÕS § 54 lg 1). Arvutivõrguabil sõlmitud lepingute puhul peab pakkuja tegema kliendile teatavaks ka lepingu sõlmimise tehnilised etapid. Tarbija võib sidevahendi abil sõlmitud lepingust taganeda 14 päeva jooksul. Kauba ostu puhul algab see tähtaeg asja üleandmisest ostjale ja teenuse puhul algab tähtaeg lepingu sõlmimisest.Tagastamisel ei pea tarbija põhjendama, miks ta kaupa ei soovi. Kui tarbija lepingust taganeb, tuleb talle tema poolt tasutu tagastada viivitamata, kuid mitte hiljem kui 30 päeva jooksul lepingust taganemise teate jõudmisest pakkujani. Tarbija peab pakkujalt saadud raha ja muud esemed tagastama viivitamata, kuid mitte hiljem kui 30 päeva jooksul taganemisavalduse ärasaatmisest. 14 päevane tagastamisõigus ei kehti: · kauba puhul, mis on valmistatud tellija isiklikke vajadusi arvestades (nt tarbija

Kategoriseerimata
thumbnail
5
odt

Tarbija õigused ja kohustused .

§ 4. Tarbija põhiõigused Tarbija põhiõigused on: [RT I 2002, 53, 336 - jõust. 01.07.2002] 1) nõuda vähemalt kohustuslikele nõuetele vastavat kaupa või teenust; 2) olla kaitstud oma elule, tervisele, varale ja keskkonnale ohtliku ning kasutamiseks või omamiseks keelatud kauba või teenuse eest; 3) saada vajalikku ja tõest teavet pakutavate kaupade ja teenuste hulgast teadliku valiku tegemiseks; 4) taotleda oma huvide arvestamist ja olla esindatud oma liitude ja ühingute kaudu otsuste tegemisel

Õigus alused




Kommentaarid (1)

vaabel profiilipilt
Jaan Vaabel: super!
16:34 15-12-2013



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun