Po s tmo de rnis m Triin Sõro 12b J PG Ajalooline taust 1973 USA väljub Vietnami sõjast 1979 NSV Liidu väed tungivad Afganistani 1979-1990 Margaret Thatcher Suurbritannia peaminister 1981-1989 Ronald Reagan USA president 1985 Mihhail Gorbatsov saab NLKP juhiks. Perestroika algus 1989 Berliini müüri langemine 1990 Saksamaa ühendamine 1991 NSV Liidu lagunemine Miks postmodernism sündis? Põhjuseks laiemad ühiskondlikud probleemid, mõjutused poliitikas mõjutas kõik maailmas toimuv Postmodernismi mõiste üks ja kõige selgem tähendus sündis arhitektuuriteoorias. Eelnenud modernism oli olnud hoolimatu kohaliku ajaloo, arhitektuuri sümboolse tähenduse ja ehitusliku konteksti suhtes tüdimus labastunud funktsionalistlikust arhitektuurist Rahulolematus kunstiga, mis enam teoseid ei loonud Inglise arhitektuuriajaloolane avaldas 1977 aastal raamatu
............................................................................... 31 23.Inglise kunst. Popkunsti tekkimine.................................................................................................. 32 24.Popkunst USA-s.............................................................................................................................. 33 25.Abstraktsionism 1960. aastatel. Minimalism. OP-kunst. Kineetiline kunst..................................... 35 26.Sündmused ja etendused.................................................................................................................. 37 27.Antivormiline kunst, maakunst, kontseptualism, kehakunst............................................................ 38 28.Postmodernism................................................................................................................................ 40 30.Hüperrealism. Neoekspressionism............................................................................
Mida näitab see tema elu kohta? Peamiselt kõrtsi ja pidude teemad. Oma piltidel kujutas ta rahvariides gruusia talupoegi mägede taustal ning pidutsejaid rikkalikult kaetud söögilaua taga. 12. Kunst maailmasõja ajal. Dada ja metafüüsiline kunst. 1.Kuidas reageerisid paljud kunstnikud I ms puhkemisele? Paljudele kunstiinimestele tähendas sõda pettumust kogu ühiskonnas ja selle väärtuses. Tekkisid mässumeelsed ja anarhistlikud rühmitused. 2.Kus asus Voltare'i kabaree? Mis laadi etendused seal toimusid? Šveitsis, Zürichis. Seal šokeeriti külalisi absurdiga: müramuusika, seosetute poeemide ja solvangutega. Naeruvääristati kõiki väärtusi- ilu, häid kombeid, poliitilisi ideaale. Näidati kaose ja pimeda juhuse kõikvõimsust. 3.Mida püüdsid dadaistid maailmale öelda? Nad põlgasid „korralikku kodanikku“, kes oli sõja puhkemises kaasosaline. 4.Mis laadi teoseid eelistasid dadaistid luua? Võimalikult rabav uudsus
teostega. Nende loomine on plaanipärane ja süsteemne ning lähedane inseneriloomingule. Kineetiline kunst sai alguse ,,Bauhausis''. Põhimõte on liikuva valguse ühendamine skulptuuiga ja ka vaatajal on võimalus aktiivselt sekkuda teose funktsioneerimisse. Kineetilise kunsti teosed esitavad reaalset liikumist, mille allikas on näiteks elektrimootor või magnet. Liikumist reguleeritakse vahel arvutiga ning kasutatakse ka muid kõrgtehnoloogia saavutusi. 22) SÜNDMUSED JA ETENDUSED (HAPPENING'ID JA PERFORMANCE'ID) 1960. aastatel levisid Lääne-Euroopas ja USA-s mitmesugused ühiskonnakriitilised meeleolud ja ideed. Nende üheks lähtekohaks oli paljude noorte loobumine eelmise põlvkonna eluväärtuste tunnustamisest. Läänemaailm oli oluliselt rikastunud ja igapäevaste aineliste vajaduste rahuldamine oli muutunud enamikule inimestest niisama endastmõistetavaks nagu õhu hingamine. Tulemuseks oli näiteks hipide liikumine, sukeldumine rokikultuuri ja alternatiivsete
Max Ernst/Joan Miro (sürrealism)
Paul Gauguin (pi)
Gerhard Richter
/raamatuid: Haftmann; Lucie-Smith; Peusner; Arnason; Art since 1900
20. SAJANDI KUNST 1. IMPRESSIONISM. NEOIMPRESSIONISM. POSTIMPRESSIONISM 2. SÜMBOLISM. JUUGEND 3. FOVISM 4. EKSPRESSIONISM JA ,,DIE BRÜCKE" 5. KUBISM 6. FUTURISM 7. ABSTRAKTSIONISM 8. DADAISM 9. SÜRREALISM 10. ,,DE STIJL" 11. KAZIMIR MALEVITS ja SUPREMATISM 12. KUNST KAHE MAAILMASÕJA VAHEL 13. ABSTRAKTNE EKSPRESSIONISM USA-s 14. INFORMALISM 15. NEODADA 16. POPKUNST 17. MAALILISEJÄRGNE ABSTRAKTSIONISM 18. OP-KUNST JA KINEETILINE KUNST 19. POSTPOP JA HÜPERREALISM 20. MINIMALISM 21. POSTMINIMAALKUNST arte povera, antivorm, maakunst, protsessikunst 22. KONTSEPTUAALKUNST ideekunst, kontseptualism 23. KEHAKUNST JA PERFORMANCE 24. VIDEOKUNST JA FOTOGRAAFIA 25. TRANSAVANGARDISM JA NEOEKSPESSIONISM "Ma võiks oma muusikat võrrelda valge valgusega, mis sisaldab kõiki värve. Ainult prisma võib jagada värvid ja teha nad nähtavaks; see prisma võiks olla kuulaja hing." (Arvo Pärt) IMPRESSIONISM Realistid muutsid lõplikult reegliks kaasaegse elu kuju
7. minimalism 8. kohaspetsiifiline maakunst 9. feministlik kunst 10. kehakunst - performance 11. modernism – postmodernism 1.Impressionism ja moodne maailm Realistid muutsid lõplikult reegliks kaasaegse elu kujutamise põhimõtte. Impressionismi võib vaadelda realismi edasiarendusena. Kui realist COURBET maalis ainult seda, mida nägi, siis 1860- ndail aastail hakkasid mõned noored prantsuse kunstnikud seda põhimõtet rakendama rangemalt kui Courbet ise. 1874. aastal jõudsid need kunstnikud esimese grupinäituseni. Näitusel
20. SAJANDI KUNST 1. IMPRESSIONISM. NEOIMPRESSIONISM. POSTIMPRESSIONISM 2. SÜMBOLISM. JUUGEND 3. FOVISM 4. EKSPRESSIONISM JA ,,DIE BRÜCKE" 5. KUBISM 6. FUTURISM 7. ABSTRAKTSIONISM 8. DADAISM 9. SÜRREALISM 10. ,,DE STIJL" 11. KAZIMIR MALEVITS ja SUPREMATISM 12. KUNST KAHE MAAILMASÕJA VAHEL 13. ABSTRAKTNE EKSPRESSIONISM USA-s 14. INFORMALISM 15. NEODADA 16. POPKUNST 17. MAALILISEJÄRGNE ABSTRAKTSIONISM 18. OP-KUNST JA KINEETILINE KUNST 19. POSTPOP JA HÜPERREALISM 20. MINIMALISM 21. POSTMINIMAALKUNST arte povera, antivorm, maakunst, protsessikunst 22. KONTSEPTUAALKUNST ideekunst, kontseptualism 23. KEHAKUNST JA PERFORMANCE 24. VIDEOKUNST JA FOTOGRAAFIA 25. TRANSAVANGARDISM JA NEOEKSPESSIONISM "Ma võiks oma muusikat võrrelda valge valgusega, mis sisaldab kõiki värve. Ainult prisma võib jagada värvid ja teha nad nähtavaks; see prisma võiks olla kuulaja hing." (Arvo Pärt) IMPRESSIONISM R
Kõik kommentaarid