Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Suurimad kasutatavad autokütused (0)

1 Hindamata
Punktid

Lõik failist


Autokütused
Martin  Kalm
Mootorid
 Suurimad kasutused:
1.
Diisel
2.
Otto
3.
Elektri
Bensiin
 Omase lõhnaga. 
  Keeb  30–200 °C
 Enamasti värvusetu
  Nafta  töötlemisel
 76, 80, 93
 EL – S  sisaldada  ei tohi
Diisel
 Diisel – kollaka värvusega
 Keeb 200-300 °C juures
 Nafta töötlemisel
  
Biodiisel
 rasvhapete metüülesterite segu
 Tooraineks taimeõli, loomne  rasv
 Kütteväärtus, võimsus madalam
 Saaste väike
 Maailmas 80% rapsiõlist.
Toiduõli?
 Taaskasutus
  Volkswagen , Mercedez
 Toidu lõhn (friikartulid,
   pannkoogid)
LPG  gaas  - Liqufied  Petrol  
Gas
 Säästad oma raha
 Sõidad puhtalt ja keskkonnasõbralikult
 45% soodsamalt (10€ - 5,5€ )
 Paigaldus  varieerub  500- 2300

Document Outline

    Vasakule Paremale
    Suurimad kasutatavad autokütused #1 Suurimad kasutatavad autokütused #2 Suurimad kasutatavad autokütused #3 Suurimad kasutatavad autokütused #4 Suurimad kasutatavad autokütused #5 Suurimad kasutatavad autokütused #6 Suurimad kasutatavad autokütused #7
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 7 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2017-05-24 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 6 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor Martin Kalm Õppematerjali autor
    Slaidiprogramm suuremate auto kütuste kasutamise kohta.

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    15
    docx

    Materjaliõpetus

    Põltsamaa Ametikool Materjaliõpetus A2 Kim Martin Kaarlimõisa 2010 Sisukord 1. Autokütused ..................................................................................................... 3 1.1 Bensiin ........................................................................................................... 3 1.2 Diiselkütus ..................................................................................................... 3 1.3 Gaasikütus ..................................................................................................... 5 2. Määrdeõlid ...............

    Auto õpetus
    thumbnail
    9
    docx

    Materjaliõpetus

    ....................................... 3 1.1 Bensiin .................................................................................3 1.2 Füüsikalised ja keemilised omadused .............................................5 2. DIISLIKÜTUS .........................................................................5 2.1 Autokütuste liigid .....................................................................7 2.2 Kütuseväärtus 2.3 Viskoossus 2.4 Kütusekoostis 3.GAASIKÜTUS 4.MÄÄRDEÕLID 1. Autokütused 1.1 Bensiin AUTOBENSIINIDELE 91 / 95 / 98 standardiga kehtestatud nõuded Näitaja Mõõtühik Nõue Katsemetoodika EN ISO 12185 Tihedus 15 °C juures kg/m3 720...775 EN ISO 3675 Oktaaniarv EN ISO 5163 mootorimeetodil 98 min 88

    Auto õpetus
    thumbnail
    7
    doc

    Keemia referaat: Nafta

    Märjamaa Gümnaasium Referaat Nafta Koostaja: Marii-Heleen Raidmets Märjamaa 2013 1 Sisukord 2 Nafta 1)Mis on nafta? Nafta on looduslik maakoores leiduv peamiselt vedelate süsivesinike segu. Nafta on looduslik maakoores leiduv peamiselt vedelate süsivesinike segu. KOOSTIS põhiliselt süsinik (82.87%) vesinik (12.15%) väävel (1,5%) lämmastik (0,5%) hapnik (0,5%) 1.1Kütused: · Bensiin- on peamiselt mootorikütusena kasutatav kergetesüsivesinike segu keeb temperatuurivahemikus 30­200°C, kergesti süttiv, enamasti värvusetu vedelik. Saadakse peamiselt nafta töötlemisel. · Diisel- Diiselkütus on hele , kollaka värvusega , veidi õline vedelik. Diislikütust saadakse mitme nafta segamisel teatud vahekorraga. Diislikütused koosnevad põhiliselt küllastunud süsivesinikest(alkaanid ja tsükloalkaanid), vähesel

    Keemia
    thumbnail
    8
    odt

    Soojusnähtused autos

    Soojusnähtused autos 1. Soojunähtused autos Soojusfüüsika aluseks on atomaarsushüpotees: kõik kehad koosnevad üliväikestest, silmale eristumatutest ning pidevas korrapäratus liikumises olevatest kehakestest- aatomitest ja molekulidest. Auto on soojusmasin. Soojusmasinaid on võimalik ehitada väga erinevaid. Neil kõigil on aga midagi ühist: soojendi, töötav keha ja jahuti. Kuna teisi autos toimuvaid soojusnähtusi käsitletakse teistes töödes keskendus mina auto mootorile, selle jahutusele ja erinevatele autokütustele. 2. Mis on auto? Auto on vähemalt kolmerattaline ja kaheteljeline mootoriga sõiduk kehade vedamiseks rööpasteta maastikul. Kuigi autode kered on väga erinevad koosnevad nad peamiselt samadest seadmetest. Auto aku ja generaator tagavad ühtlase pinge auto mootori töös hoidmiseks, mugavusseadiste (raadio, navigatsioonisedmed) ja turvaseadiste töötamiseks. Tänapäevastel autodel on jõuallikaks sisepõlemismootor,

    Auto õpetus
    thumbnail
    333
    xlsx

    Andmetöötlus 2. kodutöö (loogika- ja otsingufunktsioonid)

    Liiklusregistris seisuga 31.05.2018 aasta arvel olevad veoautod [1] NB! Sisaldab peatatud registrikandega sõidukeid. Määramata- mittetöödeldaval kujul või puuduvad andmed Kategooria Mark Mudel N1 ANTONELLI CONDOR 72VA N1 AUDI 90 N1 AUDI A4 AVANT N1 AUDI A4 AVANT N1 AUDI A6 ALLROAD N1 AUDI A6 ALLROAD QUATTRO N1 AUDI A6 ALLROAD QUATTRO N1 AUDI A6 AVANT N1 AUDI A6 AVANT N1 AUDI Q7 N1 AUDI Q7 N1 AUDI

    Andmetöötlus
    thumbnail
    12
    pdf

    Biodiisel

    html 3) Energiasedus, RTI 1997, 52, 833 4) Energiaseaduse ja sellega seonduvate õigusaktide muutmise seadus, RTI 1998, 60, 951 5) Teadus ja seadus kütuste klassifitseerimisest, Rein Veski, Keskkonnatehnika, 2/2001 6) http://www.biodiesel-intel.com/standards_e/haupt.htm 10 Lisa 2. Energiaseaduses esitatavad nõuded kütusetootjale § 5. Tehnilised ja ohutusnõuded (1) Kasutatavad kütuse- ja energiaseadmed ning kütuse- ja energiaehitised peavad vastama tehnilistele ja ohutusnõuetele. (2) Kütuse- ja energiaseadmete ning kütuse- ja energiaehitiste tehnilised ja ohutusnõuded kehtestatakse majandusministri määrusega. (3) Käesoleva paragrahvi nõuetele mittevastavaid seadmeid ja ehitisi on keelatud kasutada, paigaldada, ehitada, importida, müüa või muul viisil võõrandada kasutamiseks kütuse- või energiaseadmete või kütuse- ja energiaehitistena.

    Kategoriseerimata
    thumbnail
    19
    docx

    Vastused mootorikütused

    Vastused: 1. Mootorikütuste mõiste, liigitus. Kemomotoloogia mõiste. Kemomotoloogia- rakenduslik tehnikateadus kütuste, määrdeainete ja tehniliste vedelikkude omadustest, kvaliteedist ning optimaalsest kasutamisest tehnikas. Mootorikütused- sisepõlemismootorites, s.t gaasi-, karburaator-, pritse- ja diiselmootorites, gaasiturbiiniseadmetes, otsevoolu- või turboreaktiivmootorites kasutatavad vedel- või gaasikütused eripõlemissoojusega tavaliselt 36,5 ...45,5 MJ/kg ehk 8700...10900 kcal/kg. Mootorikütuseid liigitakse: 1. Toormelt ja selle töötlemisviisilt(6): · Nafta töötlemise saadustest toodetud · Tahkekütustest · Maagaasist · Biokütused · Veest · Suure eripõlemisesoojusega ühenditest toodetud mootorikütused 2. Agregaatolekult(3) · Tahke-, vedel-, gaaskütused 3

    Füüsika
    thumbnail
    3
    docx

    Keemiatehnoloogia 3 K.T

    1)Toornafta puhastamine liivast ja sooladest 5)Nafta ja gasoilide termiline krakkimine Eelpool esitatud struktuurvalemitest järeldub, et nende Toornafta sisaldab märkimisväärses koguses vett, muda, Termilist krakkimist kasutatakse tänapaeval ainult kõige toksiliste ainete tekke üheks eeltingimuseks on hapniku liiva ja mineraalsooli. Viimased põhjustaks rafineerimise lihtsamates refinerites, kus bensiini palju pole vaja ja kloori aatomite üheaegne esinemine gaasifaasis või seadmete ummistust ja korrosiooni. Kasutatakse kahte toota. Gasoili aur kuumutatakse üles kuni 500-600 C vees. soolärastuse meetodit. Esimese meetodi järgi lisatakse rõhul ca 34 at ning lahutatakse fraktsioonideks Keemiatööstus toodab ja kasutab ülemaailmselt umbes tooraftale ca 10% vett ja väävelhapet või leelist p

    Keemia ja säästev tehnoloogia




    Meedia

    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun