Suhtlemispsühholoogia (0)

5 Hindamata
 
SUHTLEMISPSÜHHOLOOGIA ÜLDKURSUSE LOENGUTE
MATERJALID
SUHTLEMISE OLEMUS, PROTSESSID, FUNKTSIOONID
Kursuse eesmärk: anda teadmisi suhtlemispsühholoogiast, mõista iseenda kui suhtleja
iseärasusi, seostada õpitu tulevase erialase tegevuse vajadustega. Seostub teistest ainetest
sotsioloogia, juhtimispsühholoogia, ka filosoofiaga. Gümnaasiumis õpitust toetub
psühholoogiaalastele teadmistele ja perekonnaõpetusele.
Suhtlemise definitsioon
Käesolevas kursuses defineeritakse suhtlemist kui inimestevahelist infovahetusprotsessi, mille
käigus toimub partnerite vastastikune tajumine, vastastikune mõjutamine ja suhete loomine.
Lisaks eeltoodule esineb ka teisi suhtlemise määratlusi sõltuvalt sellest, milliseid aspekte
inimese käitumises tähtsustatakse.
Kursuses pöörame peatähelepanu suhtlemise järgmistele allstruktuuridele:
1) teabevahetus ehk kommunikatsioon
2) sotsiaalne pertseptsioon- suhtlejate vastastikune tajumine, tunnetamine,
tundmaõppimine, mõistmine ja hindamine
3) sotsiaalne interaktsioon- suhtlejate vastastikune mõjutamine, partneri üle kontrolli
kehtestamine ja initsiatiivi saavutamine, vastastikuse sõltuvuse ja koostöö probleemid
4) inimestevahelised sotsiaalsed suhted ja isiksuslikud seosed; suhtlemise individuaalsed
iseärasused
5) suhtlemissituatsioonide analüüs
Kõiki nimetatud probleeme käsitletakse seostatult suhtlemiskompetentsusega kui ühe olulise
osaga inimese sotsiaalsest kompetentsusest.
Suhtlemisvajadused ja nende rahuldamise põhiteed.
Suhtlemisvajadus kui inimese üks põhivajadusi.
Suhtlemine kui teiste vajaduste rahuldamise vahend.
Suhtlemise funktsioonid
Suhtlemise funktsioonid isiksuse tasandil:
1) informatsioonivahetus
2) regulatiivne funktsioon
3) afektiivne funktsioon
4) sotsialiseerimise funktsioon
5) enesehinnangu kujunemine
Suhtlemise funktsioonid grupi tasandil:
1) grupi tekkimine
2) grupi struktuuri väljakujunemine ja inimeste kohad selles
3) grupi toimimine- infovahetus, regulatsioon
4) grupi suhted teiste gruppidega
5) grupi lagunemine
Suhtlemise funktsioonid ühiskonnas.
Suhtlemise olulisus ja eripära kaasajal.
Suhtlemisprobleemide olulisus kuulajatele
SUHTLEMISKOMPETENTSUS JA SELLE ARENDAMISE VÕIMALUSED
Suhtlemisoskuse kaks põhiprobleemi:
· kuidas olla konventsionaalne minetamata spontaanust
· kuidas olla sensitiivne kui ka mõjuv ja edukas
Suhtlemiskompetentsus
Suhtlemiskompetentsus kui võimete kogum, mis
1) toetub arukusele, välimusele, tervisele, reageerimiskiirusele, meeleelundite
92% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
Suhtlemispsühholoogia #1 Suhtlemispsühholoogia #2 Suhtlemispsühholoogia #3 Suhtlemispsühholoogia #4 Suhtlemispsühholoogia #5 Suhtlemispsühholoogia #6 Suhtlemispsühholoogia #7 Suhtlemispsühholoogia #8 Suhtlemispsühholoogia #9 Suhtlemispsühholoogia #10 Suhtlemispsühholoogia #11 Suhtlemispsühholoogia #12 Suhtlemispsühholoogia #13 Suhtlemispsühholoogia #14 Suhtlemispsühholoogia #15 Suhtlemispsühholoogia #16 Suhtlemispsühholoogia #17
50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
~ 17 lehte Lehekülgede arv dokumendis
2011-11-15 Kuupäev, millal dokument üles laeti
135 laadimist Kokku alla laetud
0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
cata21 Õppematerjali autor

Lisainfo

anda teadmisi suhtlemispsühholoogiast, mõista iseenda kui suhtleja iseärasusi, seostada õpitu tulevase erialase tegevuse vajadustega. Seostub teistest ainetest sotsioloogia, juhtimispsühholoogia, ka filosoofiaga. Gümnaasiumis õpitust toetub psühholoogiaalastele teadmistele ja perekonnaõpetusele
suhtlemiskompetentsus , suhtlemise olemus , protsessid , funktsioonid , suhtlemisvahendid

Mõisted

Sisukord

  • SUHTLEMISPSÜHHOLOOGIA ÜLDKURSUSE LOENGUTE
  • MATERJALID
  • SUHTLEMISE OLEMUS, PROTSESSID, FUNKTSIOONID
  • SUHTLEMISKOMPETENTSUS JA SELLE ARENDAMISE VÕIMALUSED
  • SUHTLEMINE KUI KOMMUNIKATSIOONIPROTSESS
  • SUHTLEMISVAHENDID
  • KUULAMINE
  • KUULAMISTEHNIKAD
  • HEA KUULAJA MEELESPEA
  • TAGASISIDE SUHTLEMISEL
  • SUHTLEMISAKTI ETAPID
  • PARTNERITE VASTASTIKUNE MÕJUTAMINE EHK SOTSIAALNE
  • INTERAKTSIOON
  • MÕJUTAMISE OLEMUS JA MÕJUJÕU ALLIKAD
  • KONFLIKTID
  • ISIKUTAJU
  • SOTSIAALNE ROLL
  • ISIKSUSLIKUD ISEÄRASUSED SUHTLEMISEL
  • SOTSIAALSED GRUPID JA GRUPIKARAKTERISTIKUD
  • MATERJALE

Teemad

  • Kursuses pöörame peatähelepanu suhtlemise järgmistele allstruktuuridele
  • Suhtlemise funktsioonid isiksuse tasandil
  • Suhtlemise funktsioonid grupi tasandil
  • Suhtlemisoskuse kaks põhiprobleemi
  • Suhtlemiskompetentsus kui võimete kogum, mis
  • Eeldused
  • Soodustavad
  • Otsesed
  • Kaudsed
  • Infovahetuse põhiskeem
  • Suhtlemisprotsessis osalejad
  • Märk- tähenduslikku sisu omav
  • Semiootikas eristatakse kolme erinevat tähendusliiki
  • Konteksti tegurid
  • Kommunikatsiooni liigid
  • Mittesõnaliste suhtlemisvahendite funktsioonid
  • Mitteverbaalsete suhtlemisvahendite hulka kuuluvad
  • Carl Rogus rõhutas kuulamisoskusega seoses kolme partnerisse suhtumise aspekti
  • Partneri ärakuulamise tingib kuulaja soov
  • Pseudokuulamine ehk osaline kuulamine on tingitud kuulaja vajadustest
  • Kuulamistõkked- barjääri loomine kuulaja poolt
  • Vaikset kuulamist tuleb kasutada kui vestluspartner
  • Vaikne kuulamine on vähetõhus või ebaotstarbekas
  • Empaatiline kuulamine = peegeldav kuulamine + positiivne hoiak + eneseaustus
  • Kui ma sinust õieti aru sain, siis …
  • Te arvate siis, et …
  • Mulle näib, et Te tunnete
  • Sinu hääletoon peegeldab, et
  • Tagasiside andmise reeglid
  • Tagasiside vastuvõtmise reeglid
  • Transaktsioonide analüüs võimaldab
  • Partneri juures on vahetul suhtlemisel võimalik mõjutada
  • Sõltuvuse vähendamiseks on
  • kaks võimalust
  • Erinevatest sõltuvuseliikidest võib esile tuua
  • Mõjutamisvahendid on
  • Konfliktide liigid
  • Konfliktsed isiksused- inimesed, kes satuvad ülejäänutest sagedamini konfliktidesse teiste
  • inimestega oma isiksuslikest omadustest tingitult
  • Konfliktide liigitus põhjuste järgi
  • Probleemi lahendamise astmed
  • Inimeste vastastikune tajumine hõlmab järgmisi tunnetustasandeid
  • Tajumehhanismid
  • Meie võimuses on
  • Hea suhtlemisoskus eeldab
  • Nende omaduste kombineerimisel saab 5 suhtlemisstiili
  • Partnerisse suhtumist ja oma vajaduste arvestamisest lähtudes võime rääkida ka
  • Gruppide klassifikatsioon
  • Grupiomadused
  • Grupisuhete kujunemisel eristatakse 4 põhifaasi

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


Sarnased materjalid

17
docx
10
doc
82
docx
14
doc
6
docx
133
pdf
56
doc
22
docx





30 päevane VIP +50% ROHKEM

Telli VIP ja ole 30+14 päeva mureta

5.85€

3.9€

Oled juba kasutaja? Logi sisse

Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

Pole kasutajat?

Tee tasuta konto