Plaanid puhkusele minna? Võta endale majutus AirBnb kaudu ja saad 37€ kontoraha Tee konto Sulge
Facebook Like

Statistika konspekt (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Millist testi kasutate ja millised eeldused peavad olema selleks täidetud ?
 
Säutsu twitteris
Tunnus on iseloomulik omadus, mille poolest nähtused üksteisega sarnanevad või üksteisest erinevad.
  • arvulised ehk kvantitatiivsed : Pidev tunnus – võib omada kõiki reaalarvulisi väärtusi
    Diskreetne tunnus – saavad omada väärtusi ainult kindlate vahemike järel
  • mittearvulised ehk kvalitatiivsed : Järjestustunnus –loogiliselt järjestatavad (haridustasemed)
    Nominaaltunnus - vastusevariantide jaoks ei leidu sisulist järjestust (rahvus)
    Binaarne tunnus – tunnus, millel on ainult kaks võimalikku väärtust (sugu)
    Kogumi maht (liikmete arv)
    Moodustatavate rühmade arv
    40 – 60
    6 – 8
    60 – 100
    7 – 10
    100 – 200
    9 – 12
    200 – 500
    12 – 15
    Intervalli laiuse saame, kui valimi suurima ja vähima väärtuse vahe jagame valitud intervallide
    arvuga.
    Sagedusjaotus – näitab kui palju vaatlusi langeb igasse intervalli.
    Mahukeskmised – aritmeetiline keskmine, harmooniline keskmine, geomeetriline keskmine jt.
    Asendi- ehk struktuurikeskmised – mediaan, mood, kvantiilid (kvartiilid, detsiilid jt)
    Mood – kõige sagedamini esinev liige kogumis
    Kvartiilid jagavad kogumi neljaks võrdseks osaks, detsiilid 10-ks.
    Hajuvuskarakteristikud jagunevad: Absoluutsed variatsiooninäitarvudvariatsiooniamplituud , keskmine lineaarhälve, dispersioon, standardhälve jt. Suhtelised variatsiooninäitarvud – erinevad variatsioonikoefitsiendid
    Variatsiooniamplituud - Näitab variatsiooni ulatust kogumis (R = Xmax – Xmin)
    Struktuurisuhtarv – osakogumimaht / üldkogumi maht
    Koordinatsioonisuhtarv – osakogumi i maht / osakogumi j maht
    Dünaamikasuhtarv – tunnuse väärtus ajaperioodil / tunnuse väärtus eelmisel perioodil
    Hälbimissuhtarv – tunnuse individuaalväärtus / tunnuse “normaalväärtus”
    Võrdlussuhtarv – osakogumi x maht kogumis N / osakogumi x maht kogumis Y
    Intensiivsussuhtarv – üldkogum X / Üldkogum Y
    Aritmeetilise keskmise omadus - Harmooniline keskmine -
    Geomeetriline keskmine -
    Ruutkeskmine -
    Standardhälve – ruutkeskmine hälve, mis on hajuvuse statistiline mõõt.
    Variatsioonikoefitsient – mõõdab suhtelist varieeruvust kogumi aritm. keskmisest. Väljendus %-des.
    Keskmine lineaarhälve - rea liikmete väär­tuste keskmine kaugus aritmeetili­sest keskmisest
    Dispersioon - Iseloomustab hajuvust aritm. Keskmisest.
    Asümmeetria näitaja – kirjeldab andmete jaotuvust. Suhteline:
    Paremkaldelistes ridades kasvavad variantide sagedused suhteliselt aegla­selt, lange­vad aga järsult. Nende ridade puhul on paiknevuse karakteristi­kute vahelised seosed vastupi­dised, s.o
    Vasakkaldelistes ridades on keskmistest kõige väiksem mood, sest maksi­mum on va­sa­kule "nihutatud". Vasakule poole ebasümmeetrilistele ridadele on iseloomulik väik­sema väärtusega variantide rohkus. Sellises reas valitseb paiknevuse karakteristikute vahel järgmine seos:
    Asümmeetrilisuse absoluutseks mõõt - jaotuse asümmeetrilisuse iseloomustamiseks
    Ekstses­siivseks ehk positiivse ekstsessiga kõveraiks nimetatakse selli­seid, mis on normaalsest tunduvalt püstakamad. Laugja­maid käsitatakse ne­gatiivse ekstsessiga kõveraina.
    Vahet üldkogumi ja valimi analoogiliste näitarvude arvväär­tuste vahel nimetatakse esindus-, väljavõtu- ehk represen­tatiivsusveaks.
    Keskmise esindusvea arvutamine -
    üldkogumis
    Etteantud tõenäosusega esindusviga nimetatakse valimi piiresindusveaks ehk väljavõtu piirveaks
    Piiresindusviga - , üldkogumi teadmisel
    Valmi suuruse määramine -
    Kui üldkogum on teada -
    Dispersioonanalüüs (DA) – Uuritav tunnus peab olema arvtunnus. Tunnused on normaaljaotusega. Rohkem kui 2 võrreldavat kogumit.
    Analüüsitakse reklaami asukoha mõju toote ostmisele. Valitakse 30 sarnast kauplust, kus ühe ja sama kauba reklaam paigutatakse erinevalt:
    10 kaupluses aknale ,
    10 poe sissekäigu juurde,
    10 vahetult kauba müügileti juurde.
    Tulemusi fikseeritakse müüdud kauba koguse (tükkide) järgi. Meie näites müügikogus on tulemus ehk funktsioonitunnus, millele oletuste kohaselt avaldab mõju reklaami asukoht kui argumenttunnus.
    DA käigus
  • 80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
    Vasakule Paremale
    Statistika konspekt #1 Statistika konspekt #2 Statistika konspekt #3 Statistika konspekt #4 Statistika konspekt #5 Statistika konspekt #6 Statistika konspekt #7 Statistika konspekt #8 Statistika konspekt #9 Statistika konspekt #10
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 10 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2011-12-13 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 211 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor OmaKodu Õppematerjali autor

    Mõisted


    Meedia

    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


    Sarnased materjalid

    10
    docx
    STATISTIKA konspekt
    15
    docx
    Rakendusstatistika konspekt
    13
    docx
    Statistika testid
    19
    doc
    Statistika konspekt
    8
    docx
    Rakendusstatistika kokkuvõte
    19
    doc
    RAKENDUSSTATISTIKA KONSPEKT
    14
    docx
    Statistika konspekt
    86
    doc
    Statistika eksamiks



    Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
    Kasutajanimi / Email
    Parool

    Unustasid parooli?

    UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
    Pole kasutajat?

    Tee tasuta konto

    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun