Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Statistika kodutöö 2 .xls (2)

2 HALB
Punktid

Esitatud küsimused

  • Kui teist gruppi?

Lõik failist

Ülesanne 1


Ülesanne 1








On arvutatud kahe erineva tudengite grupi keskmine testi punktisumma ning standardhälve.




Esimeses grups oli 57 tudengit ning keskmine tulemus 50 punkti standardhälbega 10,3 punkti,




teises grupis oli 28 tudengit ning keskmine tulemus oli 46 punkti standardhälbega 11,5 punkti.




Kas on alust väitel, et õppejõud hindas esimest gruppi kõrgemate punktidega kui teist gruppi?








xa 50
xb 46



sa 10.3
sb 11.5



na 57
nb 28








H0: µa=µb
(tulemused ei erine, õppejõud hindas võrdselt.)








H1: µa≠µb
(tulemused erinevad, õppejõud hindas esimest gruppi kõrgemate punktidega kui teist.)












SE*=√SE12+SE22
SE1 1.3642683278
SE2 2.1732957198







SE*=√1,3642682 +2,1732962




SE* 2.5660168269











temp= x2-x1/SE*







Temp -1.5588362313






Tkr= 2,01












VASTUS: Statistiliselt erinevad tulemused oluliselt. Õppejõud oli hinnanud esimest gruppi kõrgemate punktidega kui teist

















Ülesanne 2








Põllumees soovib kindlaks teha, kas tankla tankimisseade väljastab täpse kütusekoguse.




Selleks teostab ta viis tankimist, tellides iga kord täpselt 20 liitrit kütust.




Kodus mõõdab ta saadud kütusekoguse täpse mõõtmisvahendiga üle ning saab viie katse keskmiseks kütusekoguseks 19,4 liitrit standardhälbega 0,25.




Kas on alust väita, et tanklast saadav kütusekogus ei vasta tellitule?








x- 19.4




s- 0.25




n- 5




µ- 20








H0: µ = 20l
(Kütusekogus vastab tellitule)



H1: µ ≠20l
(Kütusekogus ei vasta tellitule)








SE= s/√n




SE= 0.1118033989








Temp= x-µ/ SE



Temp= -5.366563146






Tkr=2,78











VASTUS: Statistiliselt erineb tellitud kütusekogus oluliselt.

















Ülesanne 3








Firma on huvitatud, kas müra mõjutab raamatupidajate töövõimet.




Selleks korraldatakse kümne raamatupidajaga katse töövõime hindamiseks nii vaikuses kui ka müras.




Tulemusena saadi keskmiseks töövõime erinevuseks 2,6 ja standardhälbeks 2,8 (vaikuses oli keskmine töövõime näitaja 18,9 ning müras 16,3 palli).




Oletatakse, et vaikuses on töövõime parem. Kontrollige oletuse paikapidavust olulisuse nivool 0,05.








x- 2.6




s- 2.8




n- 10








H0: µ= 0
(Müra ei mõjuta raamatupidajate töövõimet)



H1: µ≠ 0
(Müra mõjutab raamatupidajate töövõimet)












SE= s/√n




SE= 0.8854377448







Temp= x/ SE



Temp= 2.9364006844






Tkr= 2,26















VASTUS: Statistiliselt ei erine vastused oluliselt. Müra mõjutab raamatupidajate töövõimet.

Vasakule Paremale
Statistika kodutöö 2-xls #1 Statistika kodutöö 2-xls #2 Statistika kodutöö 2-xls #3 Statistika kodutöö 2-xls #4 Statistika kodutöö 2-xls #5 Statistika kodutöö 2-xls #6 Statistika kodutöö 2-xls #7 Statistika kodutöö 2-xls #8 Statistika kodutöö 2-xls #9 Statistika kodutöö 2-xls #10
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 10 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2010-04-15 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 403 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 2 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor hleenu Õppematerjali autor
3 ülesannet exelis

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
6
xlsx

Statistika kodutöö

Ül. 1 On arvutatud kahe erineva tudengite grupi keskmine testi punktisumma ning standardhälve Esimeses grups oli 57 tudengit ning keskmine tulemus 50 punkti standardhälbega 10,3 pun teises grupis oli 28 tudengit ning keskmine tulemus oli 46 punkti standardhälbega 11,5 pun Kas on alust väitel, et õppejõud hindas esimest gruppi kõrgemate punktidega kui teist grup xa 50 xb 46 sa 10,3 sb 11,5 na 57 nb 28 H0: µa=µb (tulemused ei erine, õppejõud hindas võrdselt.) H1: µaµb (tulemused erinevad, õppejõud hindas esimest gruppi kõrgemate pun SE*=SE12+SE22 SE1 1,364268 SE*=1,3642682 +2,1732962 SE* 2,566017 temp= x2-x1/SE* Temp -1,558836 Tkr= 2,01 VASTUS: Statistiliselt erinevad tulemused oluliselt. Õppejõud oli hinn umma ning sta

Statistika
thumbnail
2
docx

Admeanalüüs sotisaalteadustes - Kodune ülesanne 4

4. kodune ülesanne Ülesanne 1 On arvutatud kahe erineva tudengite grupi keskmine testi punktisumma ning standardhälve. Esimeses grups oli 57 tudengit ning keskmine tulemus 50 punkti standardhälbega 10,3 punkti, teises grupis oli 28 tudengit ning keskmine tulemus oli 46 punkti standardhälbega 11,5 punkti. Kas on alust väitel, et õppejõud hindas esimest gruppi kõrgemate punktidega kui teist gruppi? H0: µ1µ2 (1. ja 2. grupi keskmised punktisummad ei erine oluliselt, õppejõud hindas gruppe sarnaselt) H1: µ1>µ2 (1. ja 2. grupi keskmised punktisummad erinevad, õppejõud hindas 1. gruppi kõrgemate punktidega kui 2.) n1=57 n2=28 µ1=50 µ2=46 1=10,3 2=11,5 SE=/n SE1=10,3/57=1,36 SE2=11,5/28=2,17 SE*=SE12+SE22 SE*=1,85+4,71=2,56 temp=(µ1-µ2)/SE* temp=(50-46):2,56=1,56 =0,95 tkriitiline2 temp ei jää kriitilisse piirkonda, järelikult aksepteerin H0. Vastus: 1. Ja 2. Grupi keskmised punktisummad ei erine oluliselt. Väitel, et

Andmeanalüüs sotsiaalteadustes
thumbnail
6
xlsx

Statistika kodutöö keskväärtuste hindamine

Ülesanne 1 On arvutatud kahe erineva tudengite grupi keskmine testi punktisumma ning standardh Esimeses grupis oli 57 tudengit ning keskmine tulemus 50 punkti standardhälbega 10,3 teises grupis oli 30 tudengit ning keskmine tulemus oli 45 punkti standardhälbega 12,5 Kas on alust väitel, et õppejõud hindas esimest gruppi kõrgemate punktidega kui teist g H: µµ I ja II grupi keskmised punktisummad ei erine oluliselt, õppejõud hindas g H: µ>µ I ja II grupi punktisummad erinevad, õppejõud hindas I gruppi kõrgemate n= 57 n= 30 µ= 50 µ= 45 = 10.3 = 12.5 sqrt n= 7.55 sqrt n= 5.48 SE=/sqrt n SE= 1.36 SE= 2.28 SE*=sqrt SE^2+SE^2 temp=(µ-µ)/SE* SE*= 7.07 temp= 1.88 2.6

Statistika
thumbnail
12
xlsx

Keskväärtuste võrdlemine

Ülesanne 1 On arvutatud kahe erineva tudengite grupi keskmine testi punktisumma ning standardhälve. Esim tudengit ning keskmine tulemus 50 punkti standardhälbega 10,3 punkti, teises grupis oli 30 tuden tulemus oli 45 punkti standardhälbega 12,5 punkti. Kas on alust väitel, et õppejõud hindas es kõrgemate punktidega kui teist gruppi? I grupp II grupp n 57 n 30 xx 50 xx 45 s 10.3 s 12.5 H₀: μ I grupp = μ II grupp H₁: μ I grupp ≠ μ II grupp SE*=√SE²₁+SE₂² SE*=√10,3²/57+12,5²/30 SE*= 2.66 t=xx ₂-xx ₁/SE* t=(45-50)/2,66 t=

Matemaatika
thumbnail
25
pdf

Uurmismeetodid psühholoogias

Uurimismeetodid psühholoogias (SOPH.00.282; 6 EAP) Kokku käsitletakse loengutes/seminarides/praktikumides seitset suuremat teemat, lisaks tuleb lugeda ka õpikust Kõigi teemade kohta on õppejõud koostanud lühikonspektid, mida auditoorse töö käigus pikemalt kommenteeritakse (koos näidetega). Mõnede teemadega kaasnevad praktilised tööd, kokku 5. Iga töö kohta tuleb vormistada aruanne/protokoll (tähtaeg määratakse iga töö kohta eraldi). Kuna on tegemist võimalikult praktilise kursusega, siis on auditoorsel tööl kohalolek kohustuslik. Aine lõpeb kirjaliku eksamiga. Eelduseks eksamile pääsemiseks on kontrolltöö sooritamine (9. aprill 2012) ja praktiliste tööde tegemine ning esitamine. Lisaks on vaja osaleda mõnes psühholoogilises uurimuses aineväliselt (2h). Teemad: · Eksperimentaalne meetod psühholoogias · Uurimistöö allikad. Uurimustöö eetika (praktiline töö nr. 1; Ch 6-7) · Mõõtmine ja mõõtmisskaalad (praktiline töö nr 2; Ch 8) ·

Psühholoogia
thumbnail
352
pdf

Andekusest ja andekatest lastest

Viire Sepp Andekusest ja andekatest lastest Tartu 2010 Toimetanud Kairit Henno Kaane kujundanud Maarja Roosi Küljendanud Kairi Kullasepp Autoriõigus: AS Atlex ja autorid, 2010 Kõik õigused kaitstud. Igasugune autoriõigusega kaitstud materjali ebaseaduslik paljundamine ja levitamine toob kaasa seaduses ette nähtud vastutuse. Käsikirja valmimist on toetanud Euroopa Liit ja Euroopa Sotsiaalfond AS Atlex Kivi 23 51009 Tartu Tel 734 9099 Faks 734 8915 [email protected] www.atlex.ee ISBN: 978-9949-441-73-0 Sisukord 3 Sisukord Eessõna 5 Mis on andekus 7 Intelligentsus ja erivõimed 14 Kuidas andekad lapsed mõtlevad 25 Andekus ja loovus 31 Motivatsioon 40 Eesmärgi ja tasu mõju motivatsioonile

Psühholoogia
thumbnail
32
doc

õiguspsühholoogia

1.küsimus Õiguspsühholoogia aine,objekt,meetodid Õiguspsühholoogia ühte ossa kuulub kriminaalpsühholoogia. Keerulised on õiguse ja psühholoogia vahekorrad.On väidetud,et õigus ja psühholoogia tegelevad paljuski ühiste asjadega,sest mõlemad distsipliinid püüavad mõista(seletada),ennustada ja reguleerida inimeste käitumist sotsiaalses keskkonnas.Nende vahel on mitmeid erinevusi: Õigus rõhutab konservatiivsust,psühholoogia rõhutab arengut,muutlikkust; Õigus on autoriteedile tuginev,psühholoogia empiiriline; Õigus põhineb poolte vastandumisel,psühholoogia tugineb ekspereminteerimisele; Õigus on ettekirjutav,psühholoogia kirjeldav; Õigus on reaktiivne,psühholoogia proaktiivne; Õigus on operatiivne,psühholoogia akadeemiline Defineerime kriminaalpsühholoogiat kui psühholoogiliste lähenemiste,teooriate ja meetodite kasutamist kriminaalse käitumise mõistmisel,selgitamisel,prognoosimisel ja kontrollimisel.Kriminaalpsühhol

Psühholoogia
thumbnail
126
doc

Lõpueksami küsimused ja vastused(2008)

1 MIKRO-MAKRO 1.1 Mikroökonoomika uurimissuund ja tähtsus. Mikroökonoomika uurib, kuidas kodumajapidamised ja ettevõtted teevad majanduslikke valikuid nappivate ressursside tingimustes, maksimeerimaks rahulolu või kasumit. 1.2 Majanduse põhiküsimused Iga ühiskonna ressursid on piiratud ja see ei sõltu ei ühiskonna arengutasemest ega ka valitsevast ühiskonna korraldusest. Iga majandussüsteem peab enda jaoks lahendama kolm põhiküsimust: mida toota, missuguseid tootmistegureid kasutada ja kuidas toodetuid hüviseid jaotada. Peaaegu igat hüvist saab toota erinevatel viisidel, milline neist valida sõltub taotletavast efektiivsusest. Harilikult mõeldakse efektiivsuse all tootmise efektiivsust. Majandusteadlased kasutavad sageli aga mõistet majanduslik efektiivsus. Majanduslikust efektiivsusest saame rääkida siis, kui ei ole võimalik suurendada ühegi inimese heaolu, vähendamata samal ajal mõne teise inimese heaolu. Selline efektiivsuse määratlemine on

Finantsjuhtimine ja finantsanalüüs




Meedia

Kommentaarid (2)

branxa profiilipilt
branxa: täitsa hea, sain abi oma ülesannete lahendamisel.
07:38 06-04-2011
lMikil profiilipilt
lMikil: Hetkel teistsugused kodutööd juba
15:56 16-01-2011



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun