Situatsiooniülesanne ADIDAS vs NIKE 1960-ndatel ja 1970-ndate algus oli jooksjatel ainult üks sportjalatsi valik: Adidas. Saksa firma Adidas valmistas võistlussportlastele kergeid ja vastupidavaid jooksukingi. 1972.a.Montreali olümpiamängudel kandis Adidase varustust üle 82% individuaalsetest kergejõustiku medalivõitjatest. Adidase tugevaks küljeks olid katsetused uute materjalidega ja tehnoloogia alal, et muuta jalatseid veelgi kergemaks ja vastupidavamaks. Kingakülgede tugevdamiseks hakati kasutama kängurunahka, täiustati naelkingade nailonvoodrit ning jooksukingadele võeti kasutusele vahetatavad naeltallad
probleem ka teatud inimesi. Tugevus: Probleem on tugev, sest nad ei võta midagi ette oma jalatsite uuendamiseks ja täiustamiseks. Samuti ei paista nad olevat huvitataud uutest turgudest (ehk nad võiksid ju teha tooteid ka teistele spordialadele mitte ainult kergejõustikule). Sagedus: Probleem on kestev. Kuna tooted ei arene väheneb ka toodete müük eesotsas käibe ja turupositsiooniga, mis ajal jooksul langenud 82%-lt 4%-ni. Probleemi tunnused, põhjused, tagajärg Tunnused: Adidas ei loonud teiste spordialade jaoks jalatseid ega viinud läbi uuendusi ja arendusi oma tootes. Keskenduti põhiliselt vaid kergejõustikule, kuigi oleks võinud minna ka sörkjooksukingade turule nagu seda tegi Puma, Brooks Tiger. ,,Olles kindel oma turu-liidri positsioonis ei hakanud Adidas sörkjooksukingade turule aktiivselt püüdlema." Põhjused: Adidas oli kindel oma turu-positsioonis. ,,Miljoneid aktiivse spordiga mittetegelenud inimesed hakkasid äkki huvi tundma enda treenimise vastu
LÄÄNE VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL Ettevõtluse ja majandusarvestuse õppetool IIÄ JUHTIMINE ADIDAS VS NIKE Situatsiooniülesanne Üliõpilane: Marko Aunapuu Õppejõud: Virve Transtok Mõdriku 2009 ADIDAS versus NIKE Situatsiooniülesanne 1960-ndatel ja 1970-ndate algus oli jooksjatel ainult üks sportjalatsi valik: Adidas. Saksa firma Adidas valmistas võistlussportlastele kergeid ja vastupidavaid jooksukingi. 1972.a.Montreali olümpiamängudel kandis Adidase varustust üle 82% individuaalsetest kergejõustiku medalivõitjatest. Adidase tugevaks küljeks olid katsetused uute materjalidega ja tehnoloogia alal, et muuta jalatseid veelgi kergemaks ja vastupidavamaks
ADIDAS versus NIKE Situatsiooniülesanne 1960-ndatel ja 1970-ndate algus oli jooksjatel ainult üks sportjalatsi valik: Adidas. Saksa firma Adidas valmistas võistlussportlastele kergeid ja vastupidavaid jooksukingi. 1972.a.Montreali olümpiamängudel kandis Adidase varustust üle 82% individuaalsetest kergejõustiku medalivõitjatest. Adidase tugevaks küljeks olid katsetused uute materjalidega ja tehnoloogia alal, et muuta jalatseid veelgi kergemaks ja vastupidavamaks. Kingakülgede tugevdamiseks hakati kasutama kängurunahka, täiustati naelkingade nailonvoodrit ning jooksukingadele võeti kasutusele vahetatavad naeltallad
LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL Ettevõtluse ja majandusarvestuse õppetool Ä14KÕ Kristi Kaaremäe ADIDAS VERSUS NIKE Analüüs Õppejõud: Virve Transtok, MA Mõdriku 2015 SITUATSIOONIÜLESANNE 1960-ndatel ja 1970-ndate algus oli jooksjatel ainult üks sportjalatsi valik: Adidas. Saksa firma Adidas valmistas võistlussportlastele kergeid ja vastupidavaid jooksukingi. 1972.a.Montreali olümpiamängudel kandis Adidase varustust üle 82% individuaalsetest kergejõustiku medalivõitjatest. Adidase tugevaks küljeks olid katsetused uute materjalidega ja tehnoloogia alal, et muuta jalatseid veelgi kergemaks ja vastupidavamaks. Kingakülgede tugevdamiseks hakati kasutama kängurunahka, täiustati naelkingade nailonvoodrit ning jooksukingadele võeti kasutusele vahetatavad naeltallad
LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL Ettevõtluse ja majandusearvestuse õppetool Ä16KÕ Taimi Pent ADIDAS VERSUS NIKE Situatsiooniülesanne Õppejõud: Virve Transtok, MA Mõdriku 2017 1960-ndatel ja 1970-ndate algus oli jooksjatel ainult üks sportjalatsi valik: Adidas. Saksa firma Adidas valmistas võistlussportlastele kergeid ja vastupidavaid jooksukingi. 1972.a.Montreali olümpiamängudel kandis Adidase varustust üle 82% individuaalsetest kergejõustiku medalivõitjatest. Adidase tugevaks küljeks olid katsetused uute materjalidega ja tehnoloogia alal, et muuta jalatseid veelgi kergemaks ja vastupidavamaks. Kingakülgede tugevdamiseks hakati kasutama kängurunahka, täiustati naelkingade nailonvoodrit ning jooksukingadele võeti kasutusele vahetatavad naeltallad
ettevõtluse koolkonda ka visionaarseks strateegia koolkonnaks nimetatud. x Kognitiivne (tunnetuslik) koolkond - Kognitiivne koolkond näeb strateegia formeerimist kui vaimset, tunnetuslikku protsessi ja uurib strateegi mõistuses toimuvat. See koolkond ei ole väga selgelt eristuv. x Õppimise koolkond - Õppimise koolkonna käsitluses on strateegia õppimise tulemus ja strateegia kujuneb välja, kui inimesed, tegutsedes individuaalselt või kollektiivselt, õpivad tundma nii situatsiooni kui ka oma organisatsiooni võimet sellega toime tulla. x Võimu koolkond - Võimu koolkond näeb strateegia kujundamist kui läbirääkimiste protsessi. Võimu on kirjeldatud kui mõjuvõimu rakendamist ja võimusuhteid saab leida nii organisatsiooni sees kui ka väljaspool seda. Esimesel juhul käsitletakse suhteid indiviidide ja gruppide vahel organisatsiooni sees. Teisel juhul on vaatluse all organisatsiooni ja tema keskkonna vastastikune sõltuvus.
positiivne. Teisalt, reklaami kasutatakse sageli just firma tuntuse suurendamiseks, tema kuvandi kujundamiseks, ja selleks tuleb tingimata teha lisakulusid. Firma kuvand ja reklaam põimuvad järgmistel asjaoludel: 1) firma kuvand luuakse reklaamiga; 2) reklaami usutavus ja päralejõudmine on suurem, kui ühiskonnal, st tarbijatel, konkurentidel, massikommunikatsioonil on firmast hea kuvand; 3) reklaami ülesanne on diferentseeritult läheneda tarbijatele, arvestada eraldi neid, kellele firma kuvand seostub eelkõige moodsat või eriotstarbelist tehnikat ja tehnoloogiat rakendava ettevõttega või kõrgekvaliteedilisi tooteid, teenuseid pakkuva firmaga või madalate hindadega kaupleva äriga jne. Organisatsiooniturundus hõlmab: 1) eesmärkide määratlemist; 2) sõnumite ja nende esitajate valikut; 3) tegevusplaani koostamist, teostamist ning tulemuste analüüsi.
Kõik kommentaarid