Plaanid puhkusele minna? Võta endale majutus AirBnb kaudu ja saad 37€ kontoraha Tee konto Sulge
Facebook Like

Sissejuhatus filosoofiasse (1)

5 VÄGA HEA
Punktid
 
Säutsu twitteris
Küsimused CamusSisyphose müüdi kohta:
Kuidas kirjeldab Camus absurditunde avaldusi ?-
Maailma tihkus ja võõrus on absurd . Kõhedus, mida meis tekitab inimese enda ebainimlikkus on absurd. See võõras, kes meile aegajalt peeglis vastu tuleb, kelle me enda fotode järgi ära tunneme on absurd. Niipea kui absurdi tunnistatakse muutub ta kireks mis on piinavam kui ükski teine kirg .
Absurditunde avaldused väljenduvad erinevates, kuid sugulaslikes maailmates ja nimelt aru, elukunsti ja lihtsalt kunstimaailmas . Alguses on absurdi atmosfäär, lõpuks on absurdi universum ja vaimne hoiak, mis heidab maailmale eripärast valgust ja näitab tema eesõigustatud ja halastuseta nägu, mida teisiti pole võimalik ära tunda .
Mis on absurditunde põhjuseks Camus järgi?
Camuse arvates on kõigi suurte tegude ja mõtete algus naeruväärselt tühine. Suurteosed sünnivad sageli tänavanurgal või restoranifuajees, samuti ka absurd. Ja rohkem kui miski muu ammutab absurdi maailm oma ülevuse just sellest madalast sünnipärast. Absurd tekib irratsionaalsuse ja meeletu selguseiha vastandamisest, millele inimene oma sisimas alati kaasa heliseb. Absurd sõltub samavõrd inimesest kui maailmast. Ta on esialgu ainus side nende vahel. Absurditunde alguseks on lihtne "rahutus" . Rohkem kui miski muu ammutab absurdimaailm oma ülevuse just madalast sünnipärast . Veel üheks põhjuseks on tülpimus, mis tähendab juba iseenesest midagi tülgastavat . Siinkohal peab aga tunnistama, et ta on tegelikult hea, sest kõik algab teadvusest ja saab väärtuse vaid selle läbi . Neist piisab absurdi lähtealuste kokkuvõtlikuks ülevaateks .
Küsimused Cioran'i Lagunemise lühikursuse kohta:
Kuidas Cioran kirjeldab inimest?
Inimesed tahavad tühiste ning mõistetamatute sihtpunktide poole. Igaüks tahab midagi. Inimesed hüsteeritsevad tihti pisiasjade pärast, tekitavad paanika kui mõnd mõttetut asja ei saa. Neil pole süümepiinu, tarkust. Miski ei hoia neid nende rumalalt tegevuselt tagasi.
  • Mida arvab Cioran inimese elust?

Cioran ei suuda ära kiruda reaalset maailma. Kõik tundub talle kas patt või rämps. Teotus on tema arust nii rõõm kui ka kannatamine. Nii armastus kui surm tunduvad mõttetud. Cioran kartis , et kiindumine võib ta põhimõtteid muuta. Hoidus kiindumistest.
  • Peatükis "Minu kangelased" ülistab Cioran enesetappu . Millega ta seda õigustab?

Cioranil oli inimestest kõrini: tema arvates oli inimestel vähe ülevaid otsuseid. Raske oli tal ka leppida vananemisega. Ta tundis, et aastad läksid, kuid ta ei suut elu mõtet leida. Iga päev oli tema jaoks nagu koorem, ei olnud midagi head, mida väärtustada. Ta ei suutnud unistusi täide viia. Arvas , et ainus õige tegu on enesetapp: ainus tegu, mille pärast ei pea häbi tundma. Iga päev oli tema silmis aga alandusega õppetund.
Miks Cioran võitleb elu vastu?
Elu tundub talle mõttetu: mõttetu on isegi loota , absoluutselt kõigel puudub mõte. Naudingud ei kaalu elust võõrandumist üles.
Küsimused Bibihhini Maailma kohta:
Mis on maailm Bibihhini arvates?
Maailm on kõik mis on ja ei ole ka meie ümber
Miks on maailma määratlemine Bibihhini arvates probleem?
Sest maailm on suur ja lai. Sinna ei kuulu ainult see mida näeme vaid ka see, mis potentsiaalselt võib olla.
Kuidas Bibihhin kirjeldab inimese ja maailma suhet?
Inimene on kui pisike liivatera universumis, kuid kõigel on sela oma koht et universum täiuslik oleks. Moskva paistab maailma silmis suure sipelgapesana ja inimesed sipelgatena
Küsimus edasijõudnumatele: Kuidas määratleb Bibihhin terviklikkust?
Terviklikkus on siis, kui kõik on omal kohal ja olemas. Mitte midagi ei tohi olla puudu. Olgu asi nii väike kui tahes ning nii tähtsusetu kui tahes, ta peab olemas olema, muidu on osake puudu ning asi pole terviklik
Mis teeb maailma mõistmise tänapäeva inimesele raskeks?
See et nad ei usu enam mitte millessegi
Küsimused Pascali Mõtete kohta:
 Pascal käsitleb inimese eksistentsiaalset situatsiooni kui keskmist seisundit kahe äärmuse
vahel (looduse, teadmiste ja muude võimete suhtes). Selgitage!
Kaks äärmust, mille vahel inimene justkui asetseb, on lõputus ja olematus. Asjade lõputusest saame aimu siis, kui mõtleme päikesele, mille kõrval meie oleme nii väikesed ja tühised ning seejärel mõtleme päikesele, mis on võrreldes universumiga nii tühine. Asjade olematuseni jõuame, kui mõtleme kasvõi pisilestale, mis on meie jaoks peaaegu olematu, ometi asub selle pisilesta sees suur maailm, mis koosneb aatomitest ning nende aatomite sees on omakorda täiesti omaette maailm, mis meie jaoks on olematu. Nii on ka näiteks teadmistega – iga teadmine lähtub mingisugusest printsiibist ja see omakorda printsiibist jne – mingit lõplikku printsiipi ei saagi olla. Inimene on lõpmatusega võrreldes olematus, olematusega võrreldes kõiksus – keskpunkt ei millegi ja kõige vahel.
Mida peab Pascal inimese loomuseks? Millega ta seda põhjendab?
Esimene harjumus on meie loomus. Kes harjub usuga, jääb sellele truuks ega saa enam lakata põrgut kartmast. Meie loomulikud põhimõttedki on lihtsalt harjumuspärased põhimõtted, mille me oleme omandanud vanematelt. Kui me olene harjunud kasutama mingeid valesid põhjendusi (näiteks loodusnähtuste tõestamisel), siis ei tahagi me õigeid põhjendusi omaks võtta, see ongi meie loomus.
On siiski hetki , kus loomus laseb inimesel oma vaistule truuks jääda, vaatamata kõigile harjumustele.
Fragmendis 100 ütleb Pascal, et inimesed muud ei teegi kui petavad üksteist. Mida ta sellega
silmas peab?
Pascal peab silmas seda, kuidas me keeldume enda vigu tunnistamast. Me ei taha kuulda, kuidas teised inimesed meile meie vigadest räägivad, olgugi, et need vead on meis igaühes olemas ja me seda ka teame. Samas ei taha me, et mõnele inimesele jääks endast parem arvamus, kui ta tegelikult väärt on, ometi ei taha me, et inimesed meile tõtt räägiksid. Kui inimene on meile lähedane, kasvõi sõber, ei taha me talle kunagi tema pahesid ette heita, sest me ei taha tema sõprust kaotada. Tõe rääkimine on kasulik sellele, kellele seda räägitakse, ent kahjulik sellele, kes seda räägib, sest teda hakatakse tõe rääkimise eest vihkama. Inimestevahelised suhted on rajatud vastastikusele petmisele, sest nii üritatakse hoida sõprussuhteid.
Milles on meelelahutuse mõte Pascali arvates?
Milles seisneb mõtlemise väärikus Pascali järgi?
Mõtlemine määrab
80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
Vasakule Paremale
Sissejuhatus filosoofiasse #1 Sissejuhatus filosoofiasse #2 Sissejuhatus filosoofiasse #3 Sissejuhatus filosoofiasse #4 Sissejuhatus filosoofiasse #5 Sissejuhatus filosoofiasse #6 Sissejuhatus filosoofiasse #7 Sissejuhatus filosoofiasse #8 Sissejuhatus filosoofiasse #9 Sissejuhatus filosoofiasse #10
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 10 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2012-01-22 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 134 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor MerilinM Õppematerjali autor

Lisainfo

Sissejuhatus filosoofiasse kodutööde tekstide vastused
filosoofia , tõnu viik , camus , pascal , nietzsche , bibihhin , platon , herakleitos , descartes , aristoteles

Mõisted


Kommentaarid (1)

MetalMessiah profiilipilt
MetalMessiah: Nice
01:05 12-12-2013


Sarnased materjalid

13
docx
Sissejuhatus filosoofiasse
42
docx
Sissejuhatus filosoofiasse kõik kodused tööd
37
docx
Sissejuhatus filosoofiasse
27
docx
Põhjalik sissejuhatus filosoofiasse
6
docx
Sissjuhatus filosoofiasse
34
docx
Sissejuhatus filosoofiasse
18
docx
Sissejuhatus filosoofiasse tekstid 2015
4
docx
Sissejuhatus filosoofiasse



Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
Pole kasutajat?

Tee tasuta konto

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun