Baariliigid: 1.kokteilibaar- selles baaris tehakse kokteile, baaris peab olema väga suures valikus erinevaid komonente millest kokteili teha, täidavad ka kliendi erisoovid, töövahendid on hästi kvaliteetsed, kokteilibaar on tipp kuhu baarmen saab jõuda. 2.Laevabaar inimesed on 2 nädalat laeval kruiisi, teenindaja peab kokku suutma panna inimesi nägusid nimed ja nende joogitellimused, seal juuakse hetkel trendikaid jooke ja ka klassikalisi kokteile. 3. Lobby baar Hotelli esimese korruse baar, töötades peab olema kursis ümbruskonnaga ja teadma kus mis asub, võõrkeeled kindlasti kasuks, saab osta jooke toa arvel. 4. Õllebaar ehk pubi Peab väga palju tegema erinevaid õlle kokteile, kuni 40 õllekokteili, ja toidud sellised mis sobivad õlle kõrvale, pubis töötades peab olema huumorisoon teistsugune kui pubis tehakse töötajale kõige rohkem teha. 5
meie riigi baarmene teiste riikide külalised. Palju suhtlust toimub lobbybaaris, baarmen peab oskama suhelda (kus teater on, millal saun lahti tehakse, mis toite menüüs on jne ei puutu baari aga peab oskama vastata). Müügiks põhilised alkohoolsed joogid, piiratud valikus kokteilid, segujoogid, paar sorti õlut ja kuumasid jooke. Mõned kergemad toidud (suupisted, salat). Töö intensiivne, vajalik võõrkeeleoskus (soome, inglise). Päevane avalik baar Töötavad päeval. Antakse ka süüa, toitude valik ei ole eriti suur (kaks suppi 3-4 baari, paar magustoitu). Põhilised alkohoolsed joogid, mõned kokteilid. Tihedam tööaeg 12-14.00 lõunal. Õhtul meelelahutusprogramm. Baarmen peab oskama ettekandja tööd. Töö päevane, ei kesta ööni. Pubi, õllebaar tõlkes õllerestoran, õllebaar. Õlu peab olema tähtsuselt number üks! Vähemalt 10 erinevat õllesorti, vaadiõlu ja pudeliõlu. Toidud on suunatud õlle kõrvale
hindavad meie riigi baarmene teiste riikide külalised. Palju suhtlust toimub lobbybaaris, baarmen peab oskama suhelda (kus teater on, millal saun lahti tehakse, mis toite menüüs on jne ei puutu baari aga peab oskama vastata). Müügiks põhilised alkohoolsed joogid, piiratud valikus kokteilid, segujoogid, paar sorti õlut ja kuumasid jooke. Mõned kergemad toidud (suupisted, salat). Töö intensiivne, vajalik võõrkeeleoskus (soome, inglise). Päevane avalik baar Töötavad päeval. Antakse ka süüa, toitude valik ei ole eriti suur (kaks suppi 3-4 baari, paar magustoitu). Põhilised alkohoolsed joogid, mõned kokteilid. Tihedam tööaeg 12-14.00 lõunal. Õhtul meelelahutusprogramm. Baarmen peab oskama ettekandja tööd. Töö päevane, ei kesta ööni. Pubi, õllebaar tõlkes õllerestoran, õllebaar. Õlu peab olema tähtsuselt number üks! Vähemalt 10 erinevat õllesorti, vaadiõlu ja pudeliõlu. Toidud on suunatud õlle kõrvale
Programm „Kutsehariduse sisuline arendamine 2008-2013“ SIRJE REKKOR ANNE KERSNA ANNE ROOSIPÕLD MAIRE MERITS TOITLUSTUSE ALUSED KOHANDANUD: ANA KONTOR 2013 1 SISUKORD 1. Toitlustusettevõtete ja teenuste liigid 4 Toitlustusettevõtete tüübid ja äriideed 4 Kiirtoiduettevõtted 6 Kohvikud 8 Sööklad ja teised suurköögid 10 Restoranid 13 Baarid 19 Catering-ettevõtted 21 2. Toitumise alused
pakuvad ärge esitage inimestele küsimusi nende isikliku elu kohta, kui, siis ainult meeldivaid rääkige reisimisest, kohalikest kultuuriväärtustest, kultuurist, spordist hoiduge kõnelemast teemal “mina”, ärge kiitke oma vara, tarkust ega rikkust, ärge hoobelge oma prominentsete tuttavatega ärge tüüdake teisi vanade anekdootide ja ammukuuldud lugudega olgu jututeema sissejuhatus lühike, kuid äratagu kohe huvi öelge komplimente, ärge rääkige mitte kellestki halba teisi külalisi pilgates ja haavates satute võõrustaja põlu alla vältige vigade parandusi, kuigi rääkija on kedagi või midagi segamini ajanud; soovides tõepoolest vaielda, tehke seda naeratades ja viisakalt stiilis “Vabandust, kuid julgen olla teisel seisukohal …”
turismiettevõtluse spetsialiseerumise lõpueksami märksõnad Teeninduspsühholoogia 1. Teenindusühiskonna ja majanduse areng Teenindusühiskonna tekke ja kasvu peamised põhjused tulenevad ühiskonna ja töömaailma muutustest: Kasvav jõukus suurem nõudlus teenuste järele nagu kodu koristamine, akende pesemine jm mida varem tehti ise. Vaba aja väärtustamine suurem nõudlus reisi, SPA, toitlustusteenuste järele. Suuremad eluootused suurem nõudlus hooldekodude ja tervishoiuteenuste järele Vajaduse kasv teeninduslike oskuste järele. Toodete suurem kompleksus suurem nõudlus remondi ja parandusteenuste järele. Kasvav komplitseeritus igapäevaelus suurem nõudlus abielunõustajate, advokaatide, maksunõustajate, töönõustajate järele. Kasvav tähelepanu ökoloogiliste ja säästva arengu küsimustele suurem nõudlus. bussiteenuste ja autorendi järele isikliku auto kasutamise a
KAUBAÕPE. TOIDUKAUBAD 1.ÜLDOSA 1.1. Toidukaupade omadused Toidukaubad on toit, mida ostetakse ja müüakse hulgi- või jaekaubanduses, toitlustusettevõtetes või eksporditakse või imporditakse. Toit toiduained ja toiduainete segud on mõeldud inimesele söögiks või joogiks töötlemata või töödeldud kujul. Toidukaupade kaubaõppe aineks on toidukaupade tarbimisomadused ning liigitamine ja sortiment. Toidukaupade tarbimisomadused jagunevad sensoorseteks, füüsilisteks, toitelisteks, funktsionaalseteks ja hügieenilisteks. Sensoorsed ehk organoleptilised omadused on määratletavad meeleorganite abil. Nendeks on maitse, lõhn, kuju, värvus, konsistents (kompimise teel määratletav omadus) jt.. Füüsilised omadused on elastsus, poorsus, lahustuvus, sulamis- ja tahkumistemperatuur jt.. Toitelised omadused tulenevad keemilisest koostisest, mis määravad ära toidu toiteväärtuse. Funktsionaalsed omadused on pakend, säilitamise- ja transpordi
Avinurme Gümnaasium 10.klass Geograafia PORTUGAL Koostaja:Katrin Kõre Juhendaja: Ene Lüüs 2009/2010 1 SISUKORD Sissejuhatus.........................................................................................................................3 Üldandmed........................................................................................................................4-5 Riigivorm.........................................................................................................................6-11 Majandus.........................................................................................................................12-14 Tootmisviis........................................................................................................................15 Asend........................................................................
Kõik kommentaarid