11,1%, ateiste 66,7%, kristlasi 11,1% ning muu usu esindajaid 11,1%.(tabel lisades) Koostasin ka lisaküsitluse teemal ,,Satanism kui elustiil", mille viisin läbi oma 11.b klassis. Küsitlus leidis aset 14.04.2012. Selle mõte oli uurida, kas on levinud kindel 3 satanisti stereotüüp ning kui on, siis milline on minuealiste inimeste ettekujutus satanistidest. Ühtlasi soovisin täpsustavalt uurida, kui palju teavad minu klassikaaslased satanistidest üldiselt. 4 1. Mida satanistid usuvad? Eesti satanistliku kiriku eestvedaja Jason on öelnud, et kristlaste jaoks on satanism kindlasti kurjus. Ta väidab, et paljude jaoks on see maailm, kus kehtivad reeglid. Jason ütleb, et ühe seletuse järgi on saatan see, kes meile peeglist vastu vaatab. Eesti saatana kiriku eestvedaja usub, et Saatan on kõigest üks võimalikest nimedest, mida kõiksusele on antud. Satanism ülistab inimest, kõige olulisem tähtpäev on satanistile tema sünnipäev
5 Satanismi müüti ja fakti 1. Müüt: Satanistid ohverdavad loomi ja inimesi Fakt: Satanistid ei ohverda mitte midagi. Nende reeglid keelavad rangelt millegile elavale liiga tegemast. Erandeid saab teha kui sa tapad loomi toidu saamise eesmärgil või kui sa tapad enesekaitseks. Anton Szandor LaVey kes on saatana kiriku rajaja tegi satanistide jaoks reeglid mida nad teha ei tohi ja üks neist on: "Ära tapa inimesi,loomi kui just sind pole rünnatud või kui on loomi vaja tappa söögi eesmärgil" 2. Müüt: Satanistid teevad lastele liiga
Satanismi ajalugu 1 Saatana kuju tekkimise pöhjused, ajalugu. Saatan ja Iisrael "Saatan" on sündinud Israeliitide religioossest maailmapildist. Ta kuju arenes koos Iisraeli kultuuri arenguga ja polnud kohe selline, nagu me teda täna tunneme. Alguses polnud JHWH ("Jahwe", heebrea:”Olen See Kes Olen”) ainuke israeliitide jumal. Poliitilistel pöhjustel sulavad nad kokku ja tekkinud monoteism stimuleerib israeliitide identiteedi tekkimist. Nähakse rahva ja jumala vahelist püha sidet ja seetöttu nähakse endid nüüd ka kui väljavalitud rahvast. Samas nad ei näe ennast eliidina, kuna see side pole kindel ja nad on seda ainult Jumala armust, mida tuleb pidevalt vöita, omada, aga igaveseks ei saa. Jumala valik on äraseletamatu, seepärast ripub Iisrael pidevalt Jumala küljes ja hoolitseb selle eest, et see side ei katkeks. Ja see tähendab eelköige seda, et hoolitsetakse ajaloo eest. St nad näevad en
eksiarvamus järgneb teisele, siis aja jooksu neist kuhjunud mull lõhkeb. Neile kes juba kahtlevad oletatavates Tõdedes, on see raamat ilmutuseks. Lucifer tõuseb. Nüüd ja praegu on aeg kahtlusteks! Valelikkuse mull on lõhkemas ja see on kogu maailmale märgiks, et igaühe lunastus sõltub tema ennastsalgavusest. Ja saab teadmiseks, et maailmas elatud aeg on suurim ettevalmistus kõigiks igavesteks naudinguteks. - TAGAOTSITAV! JUMAL ELUSALT VÕI SURNULT Üsna tihti arvatakse, et satanistid ei usu Jumalasse. Jumala mõiste on aegade jooksul nii palju muutunud, et satanist valib neist endale sellise, mis talle enim meeldib. Rohkem, kui jumalad on loonud inimesi, on inimesed loonud enda jaoks jumalaid. Ühtede jaoks on Jumal lahke, teiste jaoks hirmuäratav. Satanisti jumal (ükskõik, mis nimega teda ka ei kutsutaks) on looduse tasakaalustavaks jõuks ning pole seotud kannatustega. See võimas jõud, mis läbib ja
Peter Howard Gilmore Peter Howard Gilmore on ameerika helilooja, maalija ja saatana kiriku (Church of Satan) juht. Peter H. Gilmore sündis 24 Mai 1958 New Yorgi põhjaosas Juba 9 aastaselt saadik ta pidas end ateistiks. Ta hakkas juba noorest põlvest huvituma raamatutest, täpsemalt näiteks nagu Teadus -ja arhealoogia raamatud - Teda huvitas ajalugu, vanad kombed, sõjad jms. Tema esimene kokkupuude 13 aastasena oligi raamatu poes kus ta parasjagu raamatuid lugemiseks otsis, ta nägi tumedate kaantega kummalise sümboliga raamatut, ta sirvis seda veidikene ja otsustas sellega tutvuda. Ta sai kohe aru et see on just temale. Olles tutvunud Satanistliku piibliga (Satanic Bible) ta otsustas kirjutada saatana kirikule kirja, kus oli kirjas et ta sooviks liikmeks hakata. Läks tükk aega, umbes 5-6 kuud enne kuni ta kirjale vasta
1. Sumeri ja Vana Egiptuse kultuuride võrdlus sarnasused ja erinevused. Sarnasused: · Kirja olemasolu (u 4 at-st). Sumeris kiilkiri, Egiptuses hieroglüüfid. · geograafiline asetus (elukorraldust juhivad jõed, inimeste elu sõltub jõgedest, üleujutuste tagajärjel jääb jõe kallastele palju viljakat muda, mis aitab kasvatada erinevaid taimekultuure) · Mõlemal väga keeruline surnute kultus. Arusaam, et eksisteerib teispoolsus (parem, igavene), kuhu pääseb surma kaudu. Palju reegleid ja rituaale. Surnutega käiakse väga austavalt ümber. · Mõlemas kultuuris suured sakraalehitised (templid, püramiidid). Sumeris tsikuraat e astmikpüramiid (3st astmest koosnev). Egiptuse templites palju sambaid ning suured ja massiivsed jumalakujud. · Nii Sumeris kui Egiptuses teatud esteetiline kultuur. Töötasid välja arusaamad, mis on ilus, kaunis (kunst) ja mis on argimaailm. Sumerid kasutasid kunstis abstraktseid kujutisi. Kunst on seotud erinev
ÜLDINE USUNDILUGU Õppejõud Ringo Ringvee 11. sept 2007 C. Partridge ,,Maailma usundid" T. Kulmar ,,Üldine usundilugu: religiooniteaduse põhimõisted. Maailmausundid. Seletussõnastik" Rudolf Bultmann arvas, et usundeid tuleb uurida demütologiseerimise teel. Usundeid uuris 3. saj ema Euhemeros, kes leidis, et jumalad on jumalikustatud kuningad. Euhemistlikud religiooniteooriad: Ed.B.Taylor animism: unenägudes hing liigub inimekehast välja; S.Freud, Erich von Däniken jumalad on tulnukad, tulnud muudest universumitest maa peale; Plutarchos religiooni algus on inimlikus hirmus. Usu-uuringud jagunevad mitmeks erinevaks kategooriaks. Usundifilosoofia: · Jumalatõestused · Usundist kõnelemine kasutades filosoofia ,,vahendeid" Usundi dimensioonid: Õpetuslik ja filosoofiline monoteism, polüteism, dogma Filosoofiline/teoloogiline apologeetika Müüt lugu,
Kui teadlikud me oleme maailma eksistensiaalsetes küsimustes ja loomingu hindamises. Eksistensialism on filosoofiline ja kirjanduslik vool, mis lähtub inimese mõistmisel tema eksistensist. Eksistensialism rõhutab vajadust rakendada mõtlemist isiklikus ja ühiskondlikus elus. Läbi aegade on inimesi konstantselt vaevanud mitmed tähtsana kõlavad küsimused, sellised, mis käsitlevad selliseid probleeme nagu: elu, surm ja armastus. Näiteks: Miks enne surmamõistetule surmava süsti tegemist see süstal steliseeritakse. See on selline küsimus millele õiget ega vastust ei ole olemas. Samamoodi on näide tuua Bulgakovi teosest "Meister ja Margaritast", kui teose alguses arutavad Mihhail Berlioz ja Ivan Nikolajevits jumala olemasolu pärast. Nemad on arvamusel, et pigem ei kui kui nende vestlusesse sekkub tundmatu, kes räägib kõik võimalikud teooriad ja võimalused ja üldse räägib maailmaelust palju asju, siis Berlioz ja Nikolajevits sa
Kõik kommentaarid