Plaanid puhkusele minna? Võta endale majutus AirBnb kaudu ja saad 37€ kontoraha Tee konto Sulge
Facebook Like


Sadamate areng Eestis (0)

1 Hindamata
Punktid
 
Säutsu twitteris
TTÜ EESTI MEREAKADEEMIA
Sadamate areng Eestis
Referaat
Juhendaja : Rein Albri
Tallinn 2014
SISUKORD
Sissejuhatus 3
1.Parvlaevasadamad 4
1.1. Roomassaare sadam Saaremaal 4
1.2. Ringsu sadam 5
2. Tallinna sadam 6
2.1. Tallinna sadam 1800- 1910 6
2.2. 1929.aasta Tallinna sadama tueviku plaan 7
3. Sõjaaeg Tallinna sadamas 8
3.1. Sõjapurustuste taastustööd ja Tallinna sadama ülesehitamine 8
Kokkuvõte 10
Kasutatud kirjandus 11

Sissejuhatus

Eesti on läbi aegade olnud mereriik ja tihedalt seotud meresõidu ning kaubandusega. Tallinn kui soodne sadamakoht oli tundud juba 10.sajandil. Esimesi tunnistusi meresõitjast on pärit kogunisti 7.sajandist e.Kr. Tallinna linna areng on otseselt sõltunud sadama arengust ja vastupidi. Referaadis käsitletakse Eesti sadamate arengut läbi aegade, kuidas soodne geograafiline asend ja maailma merekaubanduse areng mõjutasid sadamate infrastruktuuri arengu kiirust. Tuuakse välja Balti raudtee tekkimisega tingitud Tallinna sadama areng ja Tallinna sadama taastamine ning ülesehitamine sõjajärgsetest kahjustustest.

1.Parvlaevasadamad

Parvlaevasadamaid on Eestis kolmteist: Kuivastu, Virtsu, Heltermaa, Rohuküla, Sviby, Sõru, Triigi, Kihnu, Munalaid, Manilaid, Abruka, Laaksaare ja Piirissaare. Suuremates sadamates nagu näiteks Roomassaare nimet on tingimused ka kaubalaevade vastuvõtuks. Roomassaare sadam on Saaremaa suurim kaubasadam, kus on välja ehitatud kaid ka reisilaevadele, naftatankerile, kalalaevadele ja purjejahtidele. Üks väiksematest sadamates on aga Ringsu sadam, mis on võimeline teenindama laevu, mis tagavad saare elanikele ühenduse mandriga.

1.1. Roomassaare sadam Saaremaal

Saaremaal, Kuressaare linna piirkonnas arvatakse sadam olnud juba aastatuhande algusest, kuigi ta asukoht pole teada. Seoses linnas majanduselu elavnemise ja hea maavara mudaravi arenguga tekkis vajadus uue sadama rajamiseks. Sellest sõltuvalt alustati sadama ehitamist ning 1894. aastal jõuti ehitustöödega lõpule. Sadama "lipulaevaks" oli põhiliselt Riia ja Kuressaare vahel kurseerinud aurulaev "Konstantin". Tulu andis linnale sadamasse minev maksustatav maantee.
Eesti Vabariigi ajal sadama käive suurenes, avati uued laevaliinid. Kahekümnendatel aastatel tekkis vajadus kaitsemuuli järele, lahtisesse merre ehitatuna ei pakkunud sadam kaitset ja põhjustas sadamasildadel purustusi. Roomassaare sadama saja-aastases ajaloos on kõige muudatusterikkamad aastad alates Eesti taasiseseisvumisest s.o. 1991.aastast. Tänu riigiettevõtte Tallinna Sadam finantseerimisele valmis jahisadam ja kaubasadama rekonstrueerimise I etapp. AS-le Saarte Liinid kuuluva Roomassaare sadama põhiülesanne on töödelda kaubalaevu, kuid selle kõrval on jahisadam kujunenud Eesti üheks külastatavamaks jahisadamaks.


1.2. Ringsu sadam

Aastakümneid tagasi puudus Ruhnus kindel laevade randumise koht. Vastavalt tuultele peatusid laevad saare tuulevaikses küljes. Erandina oli ainukese kohana väljaehitatud puukai Limo randa , kuid sealgi pidid suuremad purjekad ja aurikud seisma eemal reidil. Reisijad ja kaup toodi randa ruhnlaste sõudepaatidega.
Ringsu neemel oli väike randumiskoht tõenäoliselt olemas juba 1949 aastal, kui aprillis
80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla

Logi sisse ja saadame uutele kasutajatele faili TASUTA e-mailile

Vasakule Paremale
Sadamate areng Eestis #1 Sadamate areng Eestis #2 Sadamate areng Eestis #3 Sadamate areng Eestis #4 Sadamate areng Eestis #5 Sadamate areng Eestis #6 Sadamate areng Eestis #7 Sadamate areng Eestis #8 Sadamate areng Eestis #9 Sadamate areng Eestis #10 Sadamate areng Eestis #11
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 11 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2014-12-15 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 2 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Itii Õppematerjali autor

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


Sarnased materjalid

204
pdf
Eesti uusima aja ajalugu
1072
pdf
Logistika õpik
70
docx
Eesti Uusaeg
414
pdf
Tiit Lauk humanitaar
51
doc
Eesti ajalugu - konspekt
56
doc
Eesti ajalugu
147
docx
Eesti XX sajandi algul
18
doc
Eesti ajalugu





Logi sisse ja saadame uutele kasutajatele
faili e-mailile TASUTA

Faili allalaadimiseks, pead sisse logima

Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
Pole kasutajat?

Tee tasuta konto

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun