Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Süvendreljeef (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Lõik failist

Vasakule Paremale
Süvendreljeef #1 Süvendreljeef #2 Süvendreljeef #3 Süvendreljeef #4 Süvendreljeef #5 Süvendreljeef #6 Süvendreljeef #7 Süvendreljeef #8 Süvendreljeef #9 Süvendreljeef #10 Süvendreljeef #11 Süvendreljeef #12
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 12 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2013-01-08 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 8 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Andre Lepik Õppematerjali autor

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
9
doc

Vana-Egiptuse skulptuur

Sellele vaatamata võib konstateerida imetlusväärset tähelepanu- ja iseloomustamisvõimet, samuti suurt maitset, joonte peenust ja nüansirikkust. Väga hästi oskavad Vana riigi meistrid kujutada loomi ja selgelt esile tuua võõraste rahvaste rassilisi iseärasusi. Vana riigi paremad reljeefid ja maalid leiduvad Ptahhotepi ja Ti hauas, rejeefid ja maalid Sakkaras ning hauatemplis Abusiris. Lõputuis stseenides möödub siin meie silmade ees surnu elu. Esineb ka jumalate kujutisi. Egiptuse reljeef oli enamasti madalreljeef, aga sageli olid kujutiste kontuurid kivisse süvendatud (süvendreljeef). Üheks kõige vanemaks Egiptuse skulptuurteoseks peetaksegi väikest reljeefplaati, mis kannab nime Narmeri pallett. See on umbes 3000 aastast e.Kr., kujutised on kahel pool, umbes 60 cm kõrge. Reljeefil on kujutatud vaarao Narmerit (arvatavasti Menese vanem nimi) Egiptust ühendamas. Lõunamaises rikkalikus päikesevalguses mõjuvad just süvend- ja madalreljeefis

Kunstiajalugu
thumbnail
25
docx

Kunstiajaloo konspekt 10.klassile

Kunstiajaloo arvestus 1. Kunstiliigid 8-10 1. ARHITEKTUUR ­ visuaalselt kõige silmapaistvam. Eriliselt väljendusrikkad usuga seotud ehitised. *Sakraalarhitektuur (püha ­ usuga seotud) ­ kirikud, kabelid, kloostrid, moseed, templid. *Porfaanarhitektuur (ilmalik) ­ lossid, paleed, linnused, raekojad, elamud. 2. SKULPTUUR ­ kõvast materjalist loodud mahuline kujund *Reljeefid ­ kõrgreljeef, madalreljeef, süvendreljeef *Ümarplastika Skulptuur võib jaguneda ka: 1. Vabaplastika 2. Monumentaalplastika 3. Ehitusplastika 3. MAALIKUNST ­ unikaalne värviline kujund tasapinnal *Seina- e. monumentaalmaal (freskotehnika ­ maalitakse märjale temperavärvidega; sekotehnika ­ maalitakse kuivale pinnale) *Tahvelmaal *Raamatu e. miniatuurmaal *Mosaiikmaal (kuigi pole loodud pintsli ja värvide abil) *Klaasimaal e. vitraazikunst 4

Kunstiajalugu
thumbnail
24
doc

Mahukas konspekt

Kunstivaldkonnad Arhitektuur Jaguneb: 1) profaanarhitektuur ­ ilmalik 2) sakraalarhitektuur ­ kõik usuga seotud (kirik, kabel, tempel) 3) kindlustusarhitektuur ­ müüritornid, väravad Skulptuur Ristiusu tekkimise aegu skulptuure ei ole, sest ristiusk keelas neid. Skulptuur jaguneb: 1) plastika ­ voolitakse 2) raidkunst ­ marmor põhiline (karara, nn. suhkrumarmor) 3) reljeef ­ seina küljes kinni ühest otsast Maalikunst 1) monumentaalmaal ­ seinamaalid 2) tahvelmaal ­ enamus maalid (alates ikoonidest) 3) miniatuurmaal ­ köidetud käsitsikirjutatud raamatute vahele Lõuend tuleb 14. ­ 15. sajandil. Vanim värv on guassvärv. Temperavärv sarnaneb guassvärviga, aga läbipaistev nagu akvarell. Segatakse munavalgega. Graafika Trükitud töö, reljeefsed. (joonia vihikus) Monotüüpia ­ pildilt paberile trükkimine

Kunst
thumbnail
27
doc

Kunsti arvestus

Vaaraode täisfiguurid: · Tardunud poosis, käed kindlalt kõrval rusikas/vahel üks käsi rinnal, vasak jalg samm eespool (Mykerinos) · Pilk suunatud kaugusesse üle vaataja pea · Ka istuvad vaaraofiguurid(Chefren troonil) Skulptorid valdasid inimkeha looduslähedast kujutamist, proportsioonid paigas Kujunes välja kaanon, mis kasutas moodulina nn väikest küünart ­ kaugust küünarnukist pöidla tipuni Reljeefkunstis: · Enamasti madal- või süvendreljeef · Tihti eredalt värvilised · Hieroglüüfid täiendasid reljeefe · Reljeefid ja hieroglüüfid katsid templite seinu, sambaid, obeliske, skulptuure ja ka tarbeesemeid Hieroglüüfid on piltkiri, mis koosneb mitmesugustest figuuridest, pole aru saada vahest reljeefide ja hieroglüüfide vahel Narmeri palett · Narmeri palett on väike reljeefplaat, mis tuletab väliselt meelde paletti · Narmeri paletil on kujutised kahel pool ning see on u. 60 cm kõrge

Kunstiajalugu
thumbnail
22
doc

Kunstiajalugu 10. Klass põhjalik kokkuvõte

Ühendamiskunst. 20. sajandil on levinud ka skulptuuriga seostuv kunst mis ei valmista kujusid, vaid abstraktseid mahulisi kompositsioone. Sel puhul kasutatakse sageli mitmesuguste materjalide ja juhuslike esemete ühendamist (assamblaaz). Paljudel juhtudel on eesmärgiks ruumi liigendamine ja ruumielamuse pakkumine (installatsioon). Traditsioonilises skulptuuris võib vahet teha reljeefikunstil ja ümarplastikal. Reljeefi puhul eendub kujutis taustplaadist ainult osaliselt, seega on reljeef vaadeldav ainult ühest küljest. Lamereljeefi puhul on eendumine väike, süvendreljeefi puhul on kujutis taustpinna sisse uuristatud. Kõrgreljeefi puhul on figuurid ümarplastiliselt välja töötatud. Ümarplastika puhul on tegemist kõigist külgedest vaadeldava skulptuuriga. Paigutusviisi järgi eristatakse vabaplastikat, mille puhul on kuju vabalt ümber paigutatav ja ehitusplastikat, mis on mõeldud mingi kindla hoone kaunistamiseks. Omaette valdkond on

Kunstiajalugu
thumbnail
14
doc

Kunstiajalugu 11 klassi materjal, eksamiks

Klassikalised 5 kunstiliiki on: ARHITEKTUUR e. ehituskunst: 1. Sakraalarhitektuur ­ religioossed ehitised: kirik, kabel, klooster, mosee, tempel 2. Profaanarhitektuur ­ ilmalikud ehitised: loss, palee, linnus, raekoda, elamu SKULPTUUR on tavaliselt mingist kõvast materjalist loodud mahuline kujund: 1. Ümarplastika ( asja saad igalt poolt vaadata) ( vabaplastika- saab skulptuuri tõsta, monumentaalplastika- sambad, triumfikaared) 2. Reljeef ­ kujutatu eendub tasapinnast, kuid on sellega seotud, vaadeldav ainult ühest küljest. Jaguneb: · Kõrgreljeef ­ peaaegu ümarplastiline töötlus · Madalreljeef ­ üsna tasapinnaline töötlus · Süvendreljeef ­ esineb peamiselt Egiptuse kunstis Skulptuur jaguneb ka otstarbe järgi: 1. vabaplastika ­ asukohast sõltumatu 2. ehitusplastika ­ seotud ehitisega või pargikujundusega(pargiskulptuurid) 3. monumentaalplastika ­ kindla asukohaga, kuuluvad arhitektuursesse

Kunstiajalugu
thumbnail
11
doc

Üldine kunstiajalugu eksamiküsimuste vastused

papüürus ja palm). Kogu kompleks koosneb erineval ajal paigutatud pühamutest, ümbritsevad massiivsed sambad. Karnaki tempel on ühenduses sfinkside alleega. Tempel: sissekäik, sammashoov (kuhu lasti ka tavainimesi) ja kinnised tagumised ruumid (ainult preestritele). Üldmulje templitest oli monotoonne, erkust lisasid sinu kaunistavad reljeefid ja hieroglüüfid. Ainus arhitektuurne lahendus oli sammas ja tala. KUJUTAV KUNST: Egiptuse maali- ja reljeefkunst on väga lähedased, kuna reljeef sel ajal on väga madal ja enamasti värviline. Neid võib üheselt nimetada pinnakunstiks. Iseloomulik on äärmine selgus ja ülevaatlikkus kujutistes. Tihedalt seotud hieroglüüfkirjaga ­ piltkiri ju. Perspektiivi ei tunne Egiptuse kunst üldse. Plastikas nagu ka kirjas võib eristada kaht suurt gruppi: esimesse kuuluvad vaaraode ja ülikute portreekujud (tüüpide ja pooside valik on piiratud), teise

Kunstiajalugu
thumbnail
14
doc

Kunstiajaloo I kursus

toredale mosaiikpõrandale langeb ere valgusvoog. Nimeta Rooma kuulsaim ratsamonument! keiser Marcus Aureliuse ratsamonument. See skulptuuriliik tekkis Roomas. On ainus terviklikult säilinud näide antiikajast. Seisab (koopia) Kapitooliumi väljakul. Keisri käsi on välja sirutatud, et anda armu vangilangenutele. Keiser veidi idealiseeritud, puine. Hobune parem, elavam. Millised kaks suunda valitsesid Rooma portreeskulptuuris? Portree ja ajaloo-teemaline reljeef Kus saab kõige paremini tutvuda Rooma seinamaalidega? Pompejis Kirjelda Rooma aatriumiga elamut! Omapärane oli roomlaste elamu. Selle keskne ruum oli aatrium. Selle laes oli suur nelinurkne ava, mille all oli bassein. Sisuliselt siseõu. Hästisäilinud elamud on Pompejis (seal oli vulkaanipurse aastal 79). Nimeta Vana-Kreeka või Vana-Rooma kunstist üks skulptuur ja üks ehitis, mis Sulle kõige rohkem meeldisid! Põhjenda, miks just need valisid! Skulptuur ­ ,,Caracalla portree"

Kunstiajalugu




Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun