Plaanid puhkusele minna? Võta endale majutus AirBnb kaudu ja saad 37€ kontoraha Tee konto Sulge
Facebook Like

Renessanss väljaspool itaaliat (0)

1 Hindamata
Punktid
 
Säutsu twitteris
Madalmaade renessanss 15.sajandil
Jätkub hilisgootika õitseng nii skulptuuris kui arhitektuuris. Ei levi uuestisünni teooriad. Erines Itaaliast iseseivuse puudumise tõttu, kuulus hispaaniale (kunstiga anti edasi rahvuslikkust, majanduslikult kiire areng – linnakodanluse rikkus). Kunsti tellisid linnakodanikud, ehk siis kunstnikud olid linnakodanluse teenistuses. Ei otsita ideaalproportsioone antiigist. Kunst oli väga maalähedane. Tähtsal kohal inimeste võrdsus ja õigus. Levivad ketserlikud ideed ja seega usulised pildid on olmelisemad ja õpetlikud. Palju on moraalitsemist, inimese hingeelu on oluline, keha on teisejärguline. Puudub itaalialik toretsemine ja elegants . Esimesel kohal on hingeelu avamine . Tõuseb tahvelmaali osatähtsus, kunst on privaatne ja kuulub kodanlusele. Itaallastel on ranged matemaatilised reeglid, Madalmaade kunstnikud lähtuvad kogemusest.
Madalmaade kunstnikud kasutavad kogu 15.sajandi õlivärve- eredamad värvid ja saab maalida kiht-kihilt. See anna võimaluse maalida ülipeeneid detaile, kujuneb välja peenmaal .
Jan van Eyck - Tegutses Hollandis. Tema tähtsaim teos on Genti tiibaltar. Tegi selle aastal 1432 koos oma vennaga. Piiblitemaatikat on reaalselt kujutatud läbi peenmaali tehnika. Säravad, puhtad ja kristalsed värvid.Kasutab värviperspektiivi- kaugemad motiivid on tumedamad. Kesksel kohal on talle(lamba) kummardamine, ümber selle on ristisõdijad, pühakud, inglid. See on väga skulpturaalselt maalitud.
„Arnolfi kihlus“( 1434 ) - selle tellis Itaalia kaupmees . Palju sümboleid, mis sümboliseerivad abielu pühadust, nt kingad,küünal, palvehelmed. Peeglis on kujutanud ennast.
Kantsler Rolini madonna“- tavaliselt maaliti pildile ka tellija . Sel maalil on kaugemad asjad küll pisemad, aga siiski väga detailsed.
„Mees punase turbaniga“
Rogier van der Weyden - oli kuulus lõuna-madalmaades ehk flandrias.Pole huvitunud detailidest, oluline oli dramaatiline tunnete väljendamine läbi värvide.
„Kristuse ristilt võtmine“ Isegi anatoomilist õigsust pole, oluline on sisu.
Hugo van der Goes - „Portinari altar see tekitas Itaalias sensatsioone. Neid hämmastas peenmaal ja uudnsem usuline käsitlus.
80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
Renessanss väljaspool itaaliat #1 Renessanss väljaspool itaaliat #2 Renessanss väljaspool itaaliat #3
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 3 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2012-01-03 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 6 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor roosinomm Õppematerjali autor

Mõisted


Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


Sarnased materjalid

2
docx
Kunstiajalugu - Renesanss väljaspool Itaaliat
46
doc
Renessanss ajastu
1
doc
Renessanss ja Humanism
32
doc
Kordamine kunstiajaloo eksamiks
23
doc
Romaani stiilist Flandria kunstini
39
doc
Kunstiajalugu 13-18 sajand
16
doc
Üldkunstiajalugu - I ÕA - II semester
9
doc
Renessans-Barokk



Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
Pole kasutajat?

Tee tasuta konto

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun