eelset kunsti. Iga uus on vana ületamine. Postmodernism- modernismist arenes välja post-modernism. Üks keskne kunstnike liit. Sallimatus ja vägivald sest vene- saksamaa soovutub modernsuse läbi vägivalla.kadus respect kultuuri akadeemilisuse vastu. Tööstusühiskond. Ühiskond püüab taas läheneda elule, tuuakse sisse bonaalsus. Kunstis- ajaloo ja fantasia segu, ei püütagi olla originaalsed, kõik on juba varem olnud. Rene Magritte.Man Ray-mood ja eros. Majanduses: vabaomand, tõestusprotsess valmis ,,Tõe" asemel, suvjektiivne tõde, poliitika: ,,demokraatia ,võrdus jne," postModernse fotograafia :1. Fotograaf peab oma pildi leidma, mitte leiutama. 2. Pildi motiiviks valitud reaalsuse osa kallal ei tohi toime panna mingisuguseid muudatusi. 3. Pildistatavaid esemeid tuleb kujutada voimalikult "asjalikult", selgelt ja teravalt, samavord vormi- kui ka detailitruult. 4
Kuressaare Gümnaasium Navitrolla referaat Kuressaare 2008 1 Sisukord Sissejuhatus................................................................................................................................................3 Navitrolla enda eluloo kirjeldus.................................................................................................................4 Navitrolla elu ....................................................................................................................................................................7 Looming.............................................................................................
1.impressionism ja moodne maailma IMPRESSIONISM 1860-ndatel ei olnud osa noori Prantsuse kunstnikest rahul ametliku, akademistliku kunstiga. Nad arvasid, et see on liialt kuiv ega anna reaalselt edasi tegelikkust. Eelkõige olid nad huvitatud hetkemuljete ja vahelduvate valgusefektide jäädvustamisest. Otse looduses maalides oli tarvis valguse tabamiseks sageli kiiresti töötada, mis tõi kaasa ka hoopis teistsuguse maalimisviisi. Maaliti väikeste kiirete pintslilöökidega. Tekkinud erineva pikkuse ja laiusega pintslijoontest sündis värvikontrastidega natuke mosaiigitaoline pind. Selline maalimisviis aga välistas detailide esiletoomise ja pilt tundus harjumatule silmale visandlik. Impressionistid hakkasid kasutama juba Delacoix 1840. aastatel kasutusele võetud nippi, kus värviefekti tugevamaks muutmiseks hele-tumeduse kontrasti asemel võeti kasutusele tugevad värvuskontrastid. Vastandvärvused kõrvuti lasevad üksteisel veel erksamatena paista. Ka visati värvikarbist must
METACHOREOLOGICAL PERSPECTIVES (hõlmab kogu tantsukunsti uurimist tervikuna) ETHNOCHOREOLOGY (etnose, rahvaga seotud tantsuloome) ARCHCIOHOREOLOGY (koreograafilised nn.väljakaevamised, vanade tööde taastamine, n. ,,Kevadpühitsus", ,,Fauni pärastlõuna" taastamine säilinud kirjutiste või muude materjalide alusel jne., ka folkloorne materjal) Grammar and Synthax (art of forms, mental, emotional contact, ideas)- grammatika ja lauseõpetus, uurib tantsuvorme, vaimset ja emotsionaalset sidet loomingu ja selle autoritevahel, loojate ideid. CHOREUTICS (spacial forms, grammar on what they are based of) EUKENETICS (study of rythms, dynamics, frazing) Polyrythmic movements (rythmic in the legs, the other rythm in the arms) Body is not just a flesh political, gender etc. Cathegories TRIADIE PERCEPTION tekib - performer, choreographer, audience suhtest. In post-modern world CREATIVE PERFORMER PROCESS versus PRODUCT (post-moderni ajastul tõuseb esiplaanile protsess, selle
GEORGES BRAQUE (1882-1963) Tegelikult on Braque kubismi tekkes ja arengus sama oluline kui Picasso. 1907. aastal tutvus Braque Picassoga, see kohtumine oli otsustav kubismi käekäigule. Sellest sündis väga tihe koostöö ja sõprus, milles nad üksteist väga osavalt täiendasid. 1907.a. lõpus reageeris Braque looming Picasso avastustele. Ta maalis samas laadis ,,Suure akti", mille ta eksponeeris 1908. aastal Sõltumatute Salongis. Braque omalt poolt süvendas Picasso huvi Cézanne'i loomingu vastu. Braque liikus täpselt samasugust kubismi arengu teed pidi nagu Picassogi, maalides aastal 1909-1912 analüütilisi maale, (nt. ,,Kann ja viiul" 1910). Nii analüütilise ku sünteetilises kubismis oli just Beaque see, kes esimesena hakkas sisse tooma uuendusi, kuid nagu nende kahe kunstniku puhul tüüpiline, haaras Picasso uuendustest kohe kinni, arendades sõbra leiutist edasi. Teoseid: ,,Suur akt" (1908), ,,Vaikelu viiuliga" (1911), ,,Puuviljanõu ja kaardid" (1913),
Sünged, grotesksed. puhuti lausa karikatuursed pildid väljendavad jõuliselt maailmavalu, ängistust ja leina, põlgust ühiskonna vastu. Rindesõdurina sõja üle elanud Otto Dixi (1891-1969) töödes kajastuvad võimsalt kaevikute õudused ja sõjajärgsel Saksamaal valitsenud kaos. Suurlinna paineid kajastas oma töödes Max Beckmann (1870-1938). Jõuliselt ühiskonnakriitilised on Käthe Kollwitzi (1967-1945) graafilised lehed. Ekspressionism jõudis Ernst Barlachi (1870-1938) loomingu näol ka skulptuuri. Ränga paine alla sattusid ekspressionistid natsismi (1933-1945) ajal. Läbikukkunud maalijana oli Hitler avalikult vaenulik palju edukamate avangardistlike kunstnike vastu, olulisem on aga see, et moodsa kunsti vaba vaim ei sobinud kuidagi kokku totalitaarse ideoloogiaga. Ekspressioniste (aga ka teisi moderniste mujal Hitleri poolt vallutatud Euroopas) kiusati julmalt taga, paljud neist põgenesid üle ookeani Ameerikasse
väga ilmekad, tema figuurides on mingi eriline sügav sisemine dramaatilisus. Väga haaravalt on Rodin osanud oma töödes kujutada ininmhinge kõige mitmekesisemaid liigutusi. Siiski on Rodinile, erinevalt impressionistidest, väga oluline mitte ainult kuidas, vaid ka see, mida on kujutatud. Rodinile on oma tegelaste hingeelu avamine väga oluline ja mõne tema suurteose sisu võib pidada lausa literatuurseks (,,Calais` kodanikud", ,,Põrguväravad"). Oma loomingu selle küljega sobib Rodin seetõttu kokku teise 19. ja 20. sajandi vahetuse suuna sümbolismiga. Rodini eeskujudest oli mõjutatud peaaegu kogu sajandivahetuse Euroopa plastika. Teoseid: ,,Pronksiaja inimene e. ärkamine" (1876), ,,Igavene kevad" (1884), ,,Suudlus" (1886), ,,Calais` kodanikud" (1886-1895), Balzaci monument (1898), Hugo monument (1901), ,,Põrguväravad" (1880-1917), ,,Mõtleja" (1904). NEOIMPRESSIONISM
Mead arvas, et kui pildi peal näidata, siis see on piisavaks tõestusmaterjaliks (oli oma töödes alguses saanud palju kriitikat jm). Filmiti ja pildistati spontaanset käitumist. Bateson viis läbi rutiinset pildistamist ja filmimist, kõike seda tehti ilma lavastuseta. Mead samal ajal tegeles lastega, kirjeldas nende suhteid täiskasvanutega (kuidas interaktsioon toimus – kuidas ja millega lapsi suunatakse). Meetodiks oli piltide omavaheline võrdlemine ja analüüs. Eeldati, et fotodelt nähakse detaile ja emotsioone, mida kohe ei jõua märgata, saab avastada ka sarnaseid motiive. Uuritavate enda tõlgendust ei küsitud. Tulemuseks oli raamat Balinese Character: A Photographic Analysis 1942. Püüti seletada fotode fenomeni. Leiti, et lastega mängimine lõpetatakse nt järsult, emotsionaalselt on Bali rahvas vaoshoitud. Täheldasid ka kehalist käitumist, seda oli võimalik avaldada ainult jälgides
Kõik kommentaarid