Plaanid puhkusele minna? Võta endale majutus AirBnb kaudu ja saad 37€ kontoraha Tee konto Sulge
Facebook Like


Reklaami tajumine, mäletamine, tähelepanuprotsessid, õppimine, kujutlus, imago. Talis Bachmann - Reklaamipsühholoogia (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Millest sõltuvad reklaami ja toote mäletamine ?
  • Millised on konkreetsusuurimuse järelmid ?
 
Säutsu twitteris
REKLAAMI TAJUMINE
Kontrast
  • Et olla märgatav, peab objekt olema: Teistest esile tõusev
  • Värvuskontrast ja kontrastisuhted (nt kollased ja oranzid toonid- suuremad pilgupüüdjad)
  • Hallikad /Pastelsed toonid – elegantsus(soliidsus
  • Vastand värvid – optilise taskaalu saamiseks
  • Kahemõttelisus (ehk pilt, või lause mida saab võtta kahemõtteliselt nii metafoorina kui ka otse) nt Put your tiger in the tank – bensiinijaamareklaam
  • Intensiivsus – Eredad objektid, valjud helid, tugevama valguse all olevad objektid. Kõne kompositsioon ( pausid ,täishäälikute pikem hääldamine)
  • Liikuvad elemendid liikumatute taustal (nt vaateaknad)
Tajuorganisatsioon
(gestaltfaktoritemõju)
  • FiGUUR + reklaamielemendid = TERVIK
  • Figuur – nim. Seda mis esile tungib ehk tähtsaim juhtiv üksus
  • Foon - nim. See mis tahaplaanile jääb
  • Figuuri tunnused: esileulatuvus, hea reaalne/näiv kontuur ja läheduse ja tervikluse mulje
Fooni tunnused:
  • Kauguse/tahaplaanile jäämise mulje
  • Ebaterviklikkus
ALALÄVINE MÕJU
  • Kui reklaamis sisalduvad ärritajad või reklaamteade on esitatud nõrgalt (väheintensiivselt, ülikiiresti , väljaspool inimese tähelepanu, uimasele subjektile) – siis on reklaam MÕJUTA/MITTETEADVUSTATAV
  • Alalävistel mõjuritel on HARV MÕJU
  • Alalävine mõjustus on võimalik vaid siis, kui mõjutatav isik on vastavas motivatsiooniseisundis (Nt jänune isik tahab ikka juua)
VISUAALITAJU SPETSIIFIKA REKLAAMIS
  • Tasakaal- visuaalse reklaami võtmetunnus
  • Vormiväline tasakaal : erinev suurus, tasakaal ja intensiivsus. Huvitavam, ergutavam, ootamatuim reklaamteade
  • Vormitasakaal: Täiuslik sümmeetria optilise kekskpunkti ümber (väärikas,stabiilne, konservatiivne )

ELEMENDID REKLAAMIS:
  • LIIKUMINE – modelli liikumine, kaamerate liikumine, kaadrite järgnevus
  • PROPORTSIONAALSUS
  • JÄRJEPIDEVUS (nt sama formaadi,stiili, logo vms kasutamine)
  • ÜHTSUS/ TERVIKLIKKUS
  • SELGUS
  • ISOLATSIOON (NT tühja ruumi kasutus – tühi taust)
  • ERIVÕTTED – (nt reklaam ebatavalises kohas)
  • VÄRV (sinine rahustab, punane erutab jne. Valge – puhtus, Roheline- loodus, Soojad toonid- soojalt maalt pärit inimeste elemendid.

Reklaamisobilikkus:
Punane – supid, liha, külmutatud toit
Kollane – mais, sidrun, päiksega seotud teenused/tooted
Sinine - külmutatud tooted, talvega seonduv . Meelisvärv.
Must – Kõrge klass
Pruun – Mugavus (mööbel)
*Reklaamis peaks üks värvitoon domineerima teistest üle.
*Tänavareklaam – Soovitatav kontrastsed toonid
*AEG/AJASTU – mis värvid on hetkel moes.
TÄHELEPANU PROTSESSID
80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
Vasakule Paremale
Reklaami tajumine-mäletamine-tähelepanuprotsessid-õppimine-kujutlus-imago-Talis Bachmann - Reklaamipsühholoogia #1 Reklaami tajumine-mäletamine-tähelepanuprotsessid-õppimine-kujutlus-imago-Talis Bachmann - Reklaamipsühholoogia #2 Reklaami tajumine-mäletamine-tähelepanuprotsessid-õppimine-kujutlus-imago-Talis Bachmann - Reklaamipsühholoogia #3 Reklaami tajumine-mäletamine-tähelepanuprotsessid-õppimine-kujutlus-imago-Talis Bachmann - Reklaamipsühholoogia #4 Reklaami tajumine-mäletamine-tähelepanuprotsessid-õppimine-kujutlus-imago-Talis Bachmann - Reklaamipsühholoogia #5 Reklaami tajumine-mäletamine-tähelepanuprotsessid-õppimine-kujutlus-imago-Talis Bachmann - Reklaamipsühholoogia #6
Punktid 10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
Leheküljed ~ 6 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2015-03-24 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 65 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor marleenjeanette Õppematerjali autor

Lisainfo

Reklaamikorralduse teemad:
Rekmaami tajumine (kontrast, tajuorganisatsioon, alalävine mõju, visuaaltaju spetsiifika reklaamis), Tähelepanu protsessid, Reklaami mäletamine, Kujutluse osa reklaami vastuvõtul (Pildistrateegiad), Imago (brändi imago, imago definitsioonid, imago tugevuse allikad) .
Talis Bachmann - Reklaamipsühholoogia

Reklaam , reklaami tajumine , kontrast , taju , tähelepanu protsessid , imago , imidž , reklaamipsühholoogia , talis bachmann , reklaami mäletamine

Mõisted


Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


Sarnased materjalid

14
docx
MÕJUMEHHANISMID-PSÜHHOLOOGILISED EFEKTID JA SEADUSPÄRASUSED REKLAAMIS
66
pdf
Talis Bachmann-Reklaamipsühholoogia
62
doc
Reklaami psühholoogia
1072
pdf
Logistika õpik
71
docx
Reklaaamipsühholoogia konspekt
107
docx
Õigusdeaduskonna sissejuhatus psühholoogiasse
193
docx
Turismiettevõtluse lõpueksami märksõnade konspekt
69
doc
Turunduse eksam





Faili allalaadimiseks, pead sisse logima

Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
Pole kasutajat?

Tee tasuta konto

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun