Plaanid puhkusele minna? Võta endale majutus AirBnb kaudu ja saad 37€ kontoraha Tee konto Sulge
Facebook Like


Referaat - Johannes Käis, sissejuhatus kasvatusteadusesse II (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Kuidas õppeprotsess kasvatab ?
 
Säutsu twitteris
TALLINNA ÜLIKOOLI PEDAGOOGILINE SEMINAR
Alushariduse ja täiendusõppe osakond
JOHANNES KÄIS’I ÜLDÕPPE PÕHIMÕTTED JA TÄNAPÄEVA ALUSHARIDUS
Referaat
Juhendaja : Evelyn Neudorf, MA
Tallinn 2013

SISUKORD


SISUKORD 1
SISSEJUHATUS 3
1.ELULUGU 4
2.ÜLDÕPETUSE PÕHIMÕTTED 6
1.1Lõimimine kui üldõpetuse alus 7
2.1.1Individuaalsuse printsiip 8
2. 2Vaateõpetus ehk kodulugu 8
2.3Loodusõpetus 9
3.J. KÄIS’I ÜLDÕPETUSE RAKENDAMINE TÄNAPÄEVA ALUS-HARIDUSES 10
3.1Õuesõpe 10
3.2Lapsest lähtuv kasvatus 11
4.KOKKUVÕTE 13
5.KASUTATUD KIRJANDUS 14

SISSEJUHATUS


Üldõppe põhimõtted jõudsid Eestisse 20. sajandi algul eeskätt Johannes Käisi ja Jüri Parijõgi kirjutiste ja kooliuuendusliku tegevuse kaudu. J. Käis oli omas ajas progressiivse pedagoogilise mõtte kandja ja kooli demokratiseerimise eest võitlev publitsist . Oma töödes, mis ilmusid, pidi ta arvestama koolis kehtivaid õppeplaane ja aineprogrammide sisu. ( Eisen , 1985)
1919 aasta algul võeti kodulugu kui õppeaine algkooli õppeplaani ning selle kaudu pidid lapsed õppima oma lähima ümbruse nähtusi vaatlema ja neid mõistma. Algastme õppematerjal püüti koondada teatud koduloolisteks kompleksteemadeks, mis ühendasid senised õppeained . Kuna puudusid vastavad käsiraamatud, õppekirjandus ja –vahendid, siis uuenduslik algus oli tagasihoidlik . Seejärel töötas J. Käis läbi koduloo ja üldõpetuse teoreetilised ja rakenduslikud küsimused ning soetas juurde käsiraamatuid ja õppekirjandust. (samas, 1985)
J. Käis töötas välja algõpetuse metoodika alused, üldõpetuse ja koduloo printsiibid , loodusõpetuse metoodika ja vaatlusõpetuse alused. (Eisen, 1985) Tema üldõpetuse, koduloo ja loodusõpetuse käsituse põhimõtted on kaasajal lasteasutustes rakendatavad ja viidatud ka Koolieelse lasteasutuse riiklikus õppekavas (2008), kus on nimetatud üldõpetust ühe õppe- ja kasvatustegevuse põhimõttena.
Üldõpetuse all mõistis J. Käis kogu õpetuse keskustust (ühtlust) lapse igapäevaste tähelduste, kogemuste ja huvide vallast valitud ainel ehk koduloolise vaateõpetuse asialadel. Üldõpetus on õppekorralduse printsiip ning kasutatakse õpilaste isetegevusele rajatud õppeviise. Üldõpetuse põhimõtteks on, et kõik õpetusalad seotakse ühtseks tervikuks ning õpetuse keskuseks on vaateõpetus ehk kodulugu, mille teemad valitakse lapse kodukoha elust ja loodusest, kooskõlas aastaaegade vahetusega (Eisen, 1989). Õppimise tähtsaim motivatsioon on huvi.
  • ELULUGU


    Johannes Käis sündis Põlvas 26.detsembril 1885 aastal. Temast sai oma aja silmapaistvaim eesti koolimees. J.Käisi pedagoogiliste vaadete kujunemisele tema õpetajatöö algusaastatel avaldasid mõju Peterburi ülikooli bioloogilis-ökoloogilise suuna teadlased. Edasist kujunemist mõjutasid kooli põhjalikud ümberkorraldused Nõukogude Venemaa algusaastatel, kui J.Käis töötas Vologdas ja Pihkvas. (Eisen, 1985)
    Koolitöö sisuline uuendamine algas tasapidi 1920.aastate algul. Üks esimesi algõpetuse sisulisi uuendusi oli koduloo kui õppeaine võtmine algkooli õppeplaani 1919.aasta algul. Kodulugu pidi õpetama lapsi oma lähima ümbruse nähtusi vaatlema ning neid mõistma. Üldõpetuses püüti kogu õppematerjal algastmel koondada teatud koduloolisteks kompleksteemadeks, mis ühendasid seniseid õppeaineid. Ideed tulid siia Lääne reformpedagoogika mõjutusena, peamiselt Austriast (samas, 1985). Uuendused levisid üsna tagasihoidlikult, sest ei mõistetud veel koduloo kui õpetamise printsiibi olemust. Puudusid vastavad käsiraamatud ning õppekirjandus, samuti kõige hädavajalikumad õppevahendid. Olulise pöörde tõi sinna aga Käis ise, kes järgnevatel aastatel töötas läbi koduloo ja üldõpetuse teoreetilised ja rakenduslikud küsimused ning soetas juurde vastavaid käsiraamatuid ja õppekirjandust. (samas, 1985)
    Uute teede otsinguid alustas Käis kõigepealt algõpetuses, mille jaoks valmistas seminar juba ette ka õpetajaid. Keskmeks nooremates klassides pidi kujunema kodulugu. Käisi mõtte järgi polnud mitte kui uus aine, vaid kui uus õppemeetod , mis arendab õpilaste vaatlusvõimet, iseseisvat tööd ja harjutab mõtlemist. Laps õpib tundma kodukoha loodust ja inimese tööd. Käis rõhutas, et lapsi tuleb õpetada mitte niipalju tõsiasju teadma, kui neid otsima ja leidma. (samas, 1985)
    J.Käisi toimetusel ja kooliuuendusrühma liikmete kaastööl ilmus aastatel 1931 -1936 13 metoodilisest käsiraamatust koosnev sari neljas jaos „Uusi teid algõpetuses”, mis käsitlesid peaaegu kõiki algkooli õppeplaanis olevaid aineid. Tema pedagoogilised ideed ja tööd leidsid suurt tähelepanu ka väljaspool kodumaad . (samas, 1985)
    Johannes Käis rakendas kooliuuenduslikke põhimõtteid ja korraldas õpetajate koolitust uuenduspedagoogika alusel, ta oli viljakas kooliuuenduslike ideede propageerija. 1930. aastail juhtis Käis kooliuuendusrühma, kuhu kuulus üle 400 õpetaja. 1938-1940 juhtis õpetajate kolmeaastasi täienduskursusi, mis said tuntuks suveülikooli nime all. (samas, 1985)
    Rajas Eesti loodusõpetuse metoodika ja koolifenoloogia, propageeris kooliaedade kujundamist ning looduskaitset. Käis oli viljakas publitsist, kirjutas hariduspoliitilisi ja metoodikaartikleid, taotles ühtluskooli demokraatlikku korraldust. Johannes Käisi trükis ilmunud põhiteosed "Isetegevus ja individuaalne tööviis" (1935,
  • 80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla

    Logi sisse ja saadame uutele kasutajatele faili TASUTA e-mailile

    Vasakule Paremale
    Referaat - Johannes Käis-sissejuhatus kasvatusteadusesse II #1 Referaat - Johannes Käis-sissejuhatus kasvatusteadusesse II #2 Referaat - Johannes Käis-sissejuhatus kasvatusteadusesse II #3 Referaat - Johannes Käis-sissejuhatus kasvatusteadusesse II #4 Referaat - Johannes Käis-sissejuhatus kasvatusteadusesse II #5 Referaat - Johannes Käis-sissejuhatus kasvatusteadusesse II #6 Referaat - Johannes Käis-sissejuhatus kasvatusteadusesse II #7 Referaat - Johannes Käis-sissejuhatus kasvatusteadusesse II #8 Referaat - Johannes Käis-sissejuhatus kasvatusteadusesse II #9 Referaat - Johannes Käis-sissejuhatus kasvatusteadusesse II #10 Referaat - Johannes Käis-sissejuhatus kasvatusteadusesse II #11 Referaat - Johannes Käis-sissejuhatus kasvatusteadusesse II #12 Referaat - Johannes Käis-sissejuhatus kasvatusteadusesse II #13 Referaat - Johannes Käis-sissejuhatus kasvatusteadusesse II #14
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 14 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2015-03-07 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 49 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor Elise1988 Õppematerjali autor

    Lisainfo

    SISUKORD

    SISSEJUHATUS 3
    1. ELULUGU 4
    2. ÜLDÕPETUSE PÕHIMÕTTED 6
    1.1 Lõimimine kui üldõpetuse alus 7
    2.1.1 Individuaalsuse printsiip 8
    2.2 Vaateõpetus ehk kodulugu 8
    2.3 Loodusõpetus 9
    3. J. KÄIS’I ÜLDÕPETUSE RAKENDAMINE TÄNAPÄEVA ALUS-HARIDUSES 10
    3.1 Õuesõpe 10
    3.2 Lapsest lähtuv kasvatus 11
    4. KOKKUVÕTE 13
    5. KASUTATUD KIRJANDUS 14

    Johannes Käis , üldõpetus , loodusõpetus , kodulugu , õuesõpe , lapsest lähtuv kasvatus

    Mõisted


    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


    Sarnased materjalid

    343
    pdf
    Maailmataju uusversioon
    132
    doc
    Massikommunikatsiooni ja Eesti ajakirjanduse ajalugu
    152
    docx
    KASVATUSE KLASSIKA
    990
    pdf
    Maailmataju ehk maailmapilt 2015
    168
    pdf
    KOGUKONDLIKU JA JÄTKUSUUTLIKU ELUVIISI ÕPETAMISE METOODILINE MATERJAL 6 -7 -AASTASTELE LASTELE
    161
    pdf
    Juhtimise alused
    32
    doc
    Kasvatus eri kultuurides
    50
    pdf
    Pedagoogiline psühholoogia





    Logi sisse ja saadame uutele kasutajatele
    faili e-mailile TASUTA

    Faili allalaadimiseks, pead sisse logima

    Kasutajanimi / Email
    Parool

    Unustasid parooli?

    UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
    Pole kasutajat?

    Tee tasuta konto

    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun