Plaanid puhkusele minna? Võta endale majutus AirBnb kaudu ja saad 37€ kontoraha Tee konto Sulge
Facebook Like


Rasedusaegne rauaaneemia- toidusoovitused, isud, vitamiinid, mineraalid, rauarikas menüü (0)

1 Hindamata
Punktid
 
Säutsu twitteris
Liina Raidoja 
Toitumisnõustaja ja  treener  
Rasedusaegne  rauaaneemia-  toidusoovitused , isud,  vitamiinid
mineraalid , rauarikas menüü  
 
Ideaalses maailmas tulevad kõik meie kehale vajalikud  toitained  toidust. Kuid me teame, et me 
ei ela ideaalses maailmas. Meid mõjutavad lisaks toidule ka välised faktorid,  stress , reostatus, 
tarbitud/tarbitavad   ravimid ,  need  kõik  mõjutavad  seda,  kui  hästi  toiduga   saadavad   toitained 
imenduvad ja kui hästi suudame neid omastada.  
Süsivesikute ainevahetuses toimuvad muutused kindlustavad lapse vajaliku glükoosiga. Loode 
eelistab  seda  kütusena  kasutada.  Raseduse  esimesel  poolel  muutub  glükoos  glükogeeniks  ja 
rasvaks.  Raseduse  teisel  poolel  vajab  loode  glükoosi  arenguks  ja  kasvamiseks.  Kõrge 
kiudainete sisaldusega toit annab palju erinevaid vajalikke fütotoitained ja on heaks  ennetuseks  
kõhukinnisuse tekkeks.  
Liigne naatriumikogus koormab neere, ka seostatakse liigset naatriumikogust vererõhu tõusuga, 
seetõttu on soovitatav päevas Naatriumi tarbida 480 - 2400mg.  
Valgud peaksid moodustama päevases menüüs 10-20%. Ema ja loode vajavad valku rakkude 
ehitamiseks  ja  energiaks.  Valkude  ainevahetuses  on  vaja  sünteesida  uusi  kudesid,  seda  eriti 
teisel ja kolmandal poolel, kui laps kasvab kõige kiiremini. Ema keha ei ladusta valku esimesel 
poolel  selleks,  et  loode  saaks,  seda  teisel  poolel  kasutada.  Loode  saab  valku  ema  toidust, 
mistõttu tuleb kindlustada pidev piisava valgukoguse saamine toiduga.  
Rasvade ainevahetuses toimunud muutuste tõttu   kogub   ema rasva raseduse esimesel  poolel, 
teisel  poolel  suureneb  selle  kasutamine.  Raseduse  edenedes  suureneb  ema  rasvavarude 
kasutamine. Suurenenud kolesterooli varu on vajalik  platsenta  steroidhormoonide sünteesiks ja 
loote närvide ja rakumembraanide moodustamiseks. 
Rasvad  peaksid moodustama päeva jooksul 25 - 35%. Rasvade vähesuse korral võib muutuda 
probleemseks  nõutava  koguse  asendamatute  rasvhapete  ning  rasvlahustuvate  vitamiinide 
saamine,  võib  langeda  organismi  vastupanuvõime  väliskeskkonna  mõjule.   Immuunsus  
nõrgeneb ning organism on vastuvõtlik külmetushaigustele.  
Mineraalide  ainevahetus:  Kaltsiumi  ainevahetus  muutub,  tõuseb  luude   käive   ja  uuesti 
moodustamine.  Ema  vere  kaltsiumi  sisaldus  langeb  nii  loote  suurenenud  vajaduste  kui 
rasedusest tingitud normaalse lahjendusefekti tõttu. D  vitamiin  suurendab hormoonide tootmist, 
mis muudab teise trimestri lõpus kaltsiumi imendumise sooles kahekordseks, mis katab nii loote 
vajaduse kui kaitseb ema luustikku.  
Rauapuudusaneemia  – on kõige tavalisem ja laialtlevinud toitumishäire kogu maailmas. Eesti 
sünniregistri  andmetel  oli  26,6%-l      2010  a  sünnitanud  naistest  raseduse  ajal  aneemia. 
Rauapuudusaneemia on olukord, kus organismis napib rauda, et moodustada piisavas hulgas 
piisava  suuruse  ja   rauasisaldusega   punaseid  vereliblesid.  Rauda  sisaldava  hemoglobiini 
ülesanne on aga kanda organismis hapnikku laiali. 
Liina Raidoja 
Toitumisnõustaja ja treener 
Milline toiduaine sisaldab enim rauda: 
Merekarbid,  loomaliha , veiseliha,  krevetid , sojaoad keedetud,  läätsed  keedetud, herned,  kartul
kana   ,  muna,  lambaliha,   kalkun ,  kõrvitsaseemned,  pähklid,  seesami  seemned,   ingver ,   rukis
tomat , rosinad, küüslauk , metsmaasikad, maasikad  
Raua imendumist soodustavad: 
- Kanaliha / kala / liha; 
Puuviljad : apelsin , apelsinimahl , maasikad, greip jne.; 
Juurviljad : brokkoli, rooskapsas , tomatid, tomatimahl, kartul, roheline ja punane  paprika
 
Raua imendumist takistavad: 
- kohvi ja tee; 
- Juurviljad: spinat , rabarber , peedilehed; 
- Täisterad ja kliid;  
Soja sisaldavad tooted. 
 
NB! Rasedana peetud rauapuudus raskendab imetamist. Tuleb olla  kannatlik
Rauapreparaadid  võivad  põhjustada  ka  kõhukinnisust.  Kõhukinnisust  võivad  põhjustada  ka 
stress,  vähene  füüsiline  aktiivsus  ja  toidu  kõrge  suhkrusisaldus.  Soolestiku  kiirenemist 
soodustab kiudainete rikas toit. Nagu  toored   juur - ja puuviljad (oluline on juur- ja puuviljade 
õige pesemine: 30 min panna vili külma vette ligunema, peale seda pesta hoolikalt sooja 
veega)
,  kaerakliid  ja   riis .  Need   kiudained   on  vees  lahustuvad  ning  aitavad   toidul   soolestiku 
kergemini läbida. Nisuklii on ärritaja ja kuna see pole vees lahustuv, võib see muuta väljaheite 
kõvaks ja kuivaks ning sellel on raske soolt läbida. Teiseks võib hommikusöögile lisada ploome 
80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
Vasakule Paremale
Rasedusaegne rauaaneemia- toidusoovitused-isud-vitamiinid-mineraalid-rauarikas menüü #1 Rasedusaegne rauaaneemia- toidusoovitused-isud-vitamiinid-mineraalid-rauarikas menüü #2 Rasedusaegne rauaaneemia- toidusoovitused-isud-vitamiinid-mineraalid-rauarikas menüü #3 Rasedusaegne rauaaneemia- toidusoovitused-isud-vitamiinid-mineraalid-rauarikas menüü #4 Rasedusaegne rauaaneemia- toidusoovitused-isud-vitamiinid-mineraalid-rauarikas menüü #5 Rasedusaegne rauaaneemia- toidusoovitused-isud-vitamiinid-mineraalid-rauarikas menüü #6 Rasedusaegne rauaaneemia- toidusoovitused-isud-vitamiinid-mineraalid-rauarikas menüü #7 Rasedusaegne rauaaneemia- toidusoovitused-isud-vitamiinid-mineraalid-rauarikas menüü #8 Rasedusaegne rauaaneemia- toidusoovitused-isud-vitamiinid-mineraalid-rauarikas menüü #9 Rasedusaegne rauaaneemia- toidusoovitused-isud-vitamiinid-mineraalid-rauarikas menüü #10
Punktid 100 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 100 punkti.
Leheküljed ~ 10 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2015-02-23 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 3 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor AnnaAbi Õppematerjali autor

Lisainfo

Sellest materjalist leiad vastuseid, soovitusi, retsepte rauaaneemiaga toime tulekuks.
Tervislikud ja rauarikkad hommiku-, lõuna- ja õhtusöökide näited koos valmistamisviisiga.

Tervislikud ja rauarikkad hommiku- , lõuna- ja õhtusöökide näited koos valmistamisviisiga , rauaaneemia , toidusoovitused , isud , vitamiinid , mineraalid , rasvad , valgud , süsivesikud , tomat , kapsas , täistera , vitamiin , kana , vahepala , toitaine

Mõisted


Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


Sarnased materjalid

45
docx
KÕIK OLULINE TERVISLIKUST TOITUMISEST
35
docx
Eritoitumine diabeetikule
652
pdf
Asjaajamise alused
62
doc
Toiduained
80
docx
Toidukauba õpimapp
32
docx
Tervislik toitumine
29
doc
Rasedate ja imetavate emade toitumissoovitused
144
xlsx
Tervislik toitumine





Faili allalaadimiseks, pead sisse logima

Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
Pole kasutajat?

Tee tasuta konto

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun