Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

REKLAAMI ANALÜÜSI - sarnased materjalid

reklaam, tarbijaid, taimetoitlased, lihatööstuse, viidatud, pöörama, esmalt, otstarbekus, demagoogia, hominem, apelleerimine, mõjutamine
thumbnail
58
pdf

Kolme eesti poliitiku demagoogiavõtete kasutamine valimiseelsel perioodil ajalehe Postimees näitel

Sisukord Sisukord ...................................................................................................................................... 2 Abstract summary ....................................................................................................................... 3 Sissejuhatus ................................................................................................................................ 3 1. Argumenteerimise ja demagoogia erinevus ........................................................................ 6 2. Demagoogiavõtteid ............................................................................................................. 7 2.1. Argumentum ad hominem (lad k, inimesest lähtuv argument) ........................................ 7 2.2. Argumentum ad populum (lad k, enamusele apelleerimine) ............................................ 7 2.3. Emotsionaalne mõjutamine...................

Filosoofia
8 allalaadimist
thumbnail
14
docx

MÕJUMEHHANISMID, PSÜHHOLOOGILISED EFEKTID JA SEADUSPÄRASUSED REKLAAMIS

raamistus reklaamteate ümber, ühe pildi või elemendi asetamine teise pinnale, valge pinna mõistlik kasutamine, kastide, noolte, rastrite, varjundite kasutamine. Selgus ja lihtsus – Mis tahes element, mille saab reklaamist välja jätta ilma reklaamija eesmärke ohvriks toomata, tuleb välja jätta. Isolatsioon – tagatakse tühja ruumi kasutamisega. Tühja ruumiga ümbritsetu torkab silma. Erivõtted – taju köidab kui reklaam paigutada ebatavalisse kohta. Joonise või maalireproga võrreldes on foto veenvam. Värv – on otseselt võimeline inimese psühhofüsioloogilist seisundit muutma. Nt sinine rahustab, punane erutab, teatud roosa toon võtab maha agressiivsust jne. Teiseks mõjub värv inimese isiklike kogemuste ja kultuurifooni kaudu. Kolmandaks mõjub värv esteetilisi elamusi (ilutunnet, meeldivust) tekitavalt, eriti seoses teiste värvidega.

Psühholoogia
7 allalaadimist
thumbnail
66
pdf

Talis Bachmann "Reklaamipsühholoogia"

Reklaamipsühholoogia Talis Bachmann - Reklaam - see, kui õnnestub müüa kaupa, mida inimene tegelikult ei vaja, raha eest, mida tal endal parajasti ei ole. - Reklaam - tegevus, mille eesmärgiks on sisendada inimesele ootusi ja hoiakuid reklaamitavate kaupade või teenuste suhtes, nii et see lõppkokkuvõttes mõjustab ka inimese käitumist nende kaupade või teenuste suhtes. - Reklaamipsühholoogia - psühholoogia oskusteabe ning vaimuelu nähtuste ja inimkäitumise alaste kogemuste kasutamine reklaami tulemuslikkuse suurendamiseks. Reklaami funktsioon - eristada produkti või teenust teiste hulgast ning teha seda toote jaoks soodsalt.

Reklaamipsühholoogia
89 allalaadimist
thumbnail
29
odt

Ettevõtlus

võimalus mitte saada krediiti ja vähenev vaba raha hulk. Oluline on ka inflatsioon ja keskmise palga näitajad. Valitsuse praegune suhtumine väikeettevõtlusse on küllaltki positiivne, seega on seadused siiski pigem ettevõtte-sõbralikud. Meie ettevõttele saab oluliseks pidev kulude kontroll ja turu laiendamine, toodangu mahu suurendamine. Maailmas on umbes 6,6 miljonit inimest, kellest ligikaudu 6% on taimetoitlased. Enim taimetoitlasi leidub Indias, tervelt 40% rahvastikust. Viimane näitab, et taimetoitlus sõltub lisaks tervise ja moraalsusega seonduvatele aspektidele sageli ka kultuurilistest ja religioossetest eelistustest. Hetkel on taimetoitlaste osakaal tõususuunas eelkõige tervislike eluviiside propageerimise tõttu. Eesti taimetoitlaste arvu on raske kindlaks määrata, kuna taimetoitlusega seonduvaid seltse ja ühinguid on väga vähesel määral ning samuti on

Ettevõtlus
70 allalaadimist
thumbnail
50
docx

KRIITILINE LINGVISTIKA ehk kriitiline diskursuse analüüs

REKLAAMIKEEL Reklaamikeel kasutab kõiki teadaolevaid tekstivõtteid. Kasutatakse narratiivseid „soovitusi“ (nt „sain tänu sellele tootele sõpru“ vm hüvesid). Reklaamide määratlemine on keeruline. Tekstidel pole ühtseid eesmärke. Informatiivsed ja kutsuvad eesmärgid on põimunud. Kuigi reklaamid on meid kõnetada püüdvad tekstid, ei saa öelda, et kõik, millele tähelepanu pöörame või mis on meie veenmiseks mõeldud, oleks reklaam. Liigitamine on pigem suhtelise kui absoluutsuse küsimus. Müüma ei pea alati midagi materiaalset, toodet, vaid võib ka ideed müüa (nt poster kiriku uksel). Reklaami seisukohast on oluline, et kampaania toodaks sihtrühmas eesmärgipäraseid reaktsioone. Üldiselt on soovitud eesmärke 3 liiki:  Kognitiivsed ehk infotasandi mõjud  Afektiivsed ehk tundetasandi mõjud  Konatiivsed ehk käitumistasandi mõjud Reklaam ise võib olla väga selgelt suunatud eesmärgile

Foneetika
30 allalaadimist
thumbnail
120
docx

TURUNDUSE ALUSED

Pöördunud rohkem välismaailma Keskendunud sisemaailma Seltsiv, hea suhtleja Tagasihoidlik, kinnin Sõpru palju Sõpru vähe Jagab oma tundeid sõpradega Avameelne vaid heade sõpradega Armastab vaheldust, huumorit Ettevaatlik Pole alati usaldatav On usaldusväärne Ostmise ja tarbimise alusel võib tarbijaid jagada järgmistesse tüüpidesse:  majanduslik ostja – rõhutab hinna-kvaliteedi suhet, ei tunne huvi hea teeninduse suhtes;  sotsiaalne ostja – suhtleb müüjaga, on lojaalne firmale;  apaatne ostja – ostab ainult hädavajalikku;  aktiivne ostja – on suur ostja ja kulutab selleks palju aega, ootab head teenindust;

Turunduse alused
128 allalaadimist
thumbnail
62
doc

Reklaami psühholoogia

kasutatavad ka poliitilises propagandas ja olmelises psühholoogilises mõjustamises. Reklaami ja propagandainformatsioon on mõjustav/informeeriv ning kuulub kellelegi kui autorile. Reklaami edastamise vahendeid on palju ­ Internet, raadio, TV, ajalehed, ajakirjad, plakatid, pakendid, tooted ise, reklaamiprospektid, reklaamkirjad, videokassetid jm. Reklaami esmaseks funktsiooniks on eristada produkti või teenust teiste hulgast ning teha seda toote jaoks soodsalt. Reklaam peab ärgitama tarbijaid kasutama uusi tooteid/teenuseid, kaasa aitama toote/teenuse levikule ning kujundama välja teatud püsivad eelistused mingi kauba või teenuse suhtes, kujundades seega oma kindla tarbijaskonna, kes on sellele firmale või tootele lojaalne. Eduka reklaami üheks aluseks on toote või teenuse erilise nime loomine või kasutuselevõtmine. Laiemas mõttes kujutab reklaamipsühholoogia endast kogu psühholoogia metoodilisteoreetilise arsenali rakendamist reklaami

Meedia
177 allalaadimist
thumbnail
44
doc

Reklaamipsühholoogia

...........................................................8 II Reklaamipsühholoogia lähtealused......................................................................9 2.1 Reklaami psühholoogiline olemus......................................................................9 2.2 Reklaamipsühholoogia ,,kuldreeglid"................................................................11 2.3 Reklaamsõnumi ülesehitusest............................................................................12 2.4 Reklaam, kui protsess.........................................................................................14 2.5 Reklaam ja hoiakute muutmine..........................................................................15 2.6 Margiteadvus......................................................................................................17 III Mõjumehhanismid & psühholoogilised efektid................................................18 3.1 Mõjumehhanismide üldliigitus................................

Psühholoogia
382 allalaadimist
thumbnail
29
doc

Turunduse referaat

Triin Kööp Katriin Mats TH2 REKLAAM JA REKLAAMIKUJUNDAMISE TEGEVUSED NING SELLEGA SEONDUVAD PROBLEEMID Referaat Pärnu 2011 2 SISUKORD SISUKORD....................................................................................................................... 3 SISSEJUHATUS...............................................................................................................4 1. REKLAAM................................................................................................................... 5 1.1. Reklaami mõiste ja ajalugu.....................................................................................5 1.2. Reklaami eri liigid ja reklaamdisain.......................................................................6 1.3. Reklaami hinnakujundus ja strateegia....................................................................9 2

Turunduse alused
94 allalaadimist
thumbnail
20
docx

Reklaamipsühholoogia konspekt

MIS ON REKLAAM? Carl Linnè: Genus proximum – üldtunnus, differencia specifica - spetsiifiline erinevus Reklaam on mitteisiklik infoedastus, mille eest tuleb kanda kulutusi, mis on tavaliselt sisendava (veenva) iseloomuga ja mis edastab teavet toodete, teenuste, juriidiliste isikute või ideede kohta kasutades selleks üht või teist meediakanalit. (C.Bovee, W. Arens. (1989). Contemporary Advertising) • Reklaam on tarbijale suunatud kaupade või teenuste tasuline avalikustamine. (D. McQuail. Massikommunikatsiooni teooria) • Reklaam on levitaja kasule orienteeritud teateedastus, milles formuleeritakse nii probleem kui ka selle lahendus. (L. Priimägi. (2007). Reklaam & imagoloogia, mõistevara) • Reklaam on teave, mis on avalikustatud mis tahes üldtajutaval kujul, tasu eest või tasuta, teenuse

Reklaamipsühholoogia
57 allalaadimist
thumbnail
68
docx

Turunduse juhtimine - eksamikonspekt

turustuskanalite valikut, hinnapoliitikat, müügi toetamist ja müüki ennast. Eesmärgiks on seejuures tarbijate vajaduste tundmaõppimine, nende rahuldamine ja samaaegselt ka ettevõtte enda eesmärkide saavutamine. Turundus on üks juhtimisfunktsioone. Turundustegevus algab ammu enne müügi toimumist ja jätkub ka pärast selle toimumist. Sageli arvatakse ekslikult, et turundus hõlmab vaid toodete reklaami ja müüki. Tegelikkuses on müümine ja reklaam turundusest vaid nagu jäämäe tipp, turundus tervikuna on märksa keerukam elementide kombinatsioon. Turundus on ettevõtte juhtimise väga oluline alustala nii strateegilisel kui taktikalisel tasandil. Konkurentsi tihenedes ja turgude arenedes on turunduse roll muutunud järjest olulisemaks. Seda ka Eesti kontekstis – seoses sisendite (eelkõige tööjõu) hindade tõusuga ei ole üldjuhul enam võimalik oma äri üles ehitada

Turunduse juhtimine
97 allalaadimist
thumbnail
13
doc

Ettekanne turunduses

Kuna aga kõik sama püüavad, ei tee tarbija pakenditel enam praktiliselt üldse vahet, vaid ostab brändi, mis hetkel soodsaima hinnaga. Eesti Rohelise Liikumise korraldatud mitu kuud kestnud uuringu tulemustes selgub, et Eestis toodetav Mayeri pesupulber on suure fosfaadisisalduse tõttu keskkonnaohtlik, Mayerit tootva Tartu ASi Flora juhi sõnul aga Eesti kareda vee tõttu fosfaadivaba pulbriga pestes pesu puhtaks ei saagi. Turunduskommunikatsioon pole ainult reklaam, vaid koosneb mitmete võtete kooslusest. Erinevaid võtteid rakendatakse vastavalt organisatsiooni eesmärkidele ja sihtrühma eripärale. Näiteks masstoodete puhul rakendatakse rohkem imago- ja brändikommunikatsiooni võtteid, ärituru toodete puhul rohkem suhteturunduse võtteid. Mayeri sarja pakendikujunduses välditi agressiivset ,,osta mind" lähenemist, mis domineerib konkurentide puhul. Pakendil on erinevalt konkurentidest lilled ja teised rohelised taimed

Turundus
122 allalaadimist
thumbnail
46
docx

TURUNDUSE KORDAMISKÜSIMUSTE VASTUSED (põhjalikult)

pikaajalises perspektiivis. Samuti on vajalik luua tarbijatega pikaajaline vastastikune kasumlik suhe. Turundusmeetmestik sisaldab 4 P-d: Produkt (toode), Price (hind), Place (koht), Promotion (edustus), mida võib käsitleda ka eraldi strateegiatena. Näited: Toode (sortiment, kvaliteet, disain, lisad, pakend, suurus), Hind (baashind, allahindlus, makseperiood), Jaotus (jaotuskanalid, kindlustus, sortiment), Edustus (müügiedendus, reklaam, suhtekorraldus). 5. Turunduse areng ajas ja põhilised kontseptsioonid: tootmiskontseptsioon, tootekontseptsioon, müügikontseptsioon, turunduskontseptsioon, sotsiaalse turunduse kontseptsioon Ettevõtte turundusfilosoofia väljendub turunduskontseptsioonis. Nende erinevus seisneb ettevõtte, tarbija ja ühiskonna eesmärkide osatähtsustes. Tootmis-, toote ja müügikontseptsioon on passiivsed. Tootmiskontseptsioon - Kaup peaks olema tarbijate jaoks odav ning kättesaadav

Turundus
208 allalaadimist
thumbnail
82
pdf

Interaktiivne Turundus - Rene Arvola - mõisted ja mudelid - kordamisküsimused

INTERAKTIIVNE TURUNDUS    Põhimõisted:   ● Vahetus, tehing (exchange, transaction)  Turundustegevusi ühendab vahetuskonseptsioon. Vahetuse tulemusel saadakse soovitud  toode teiselt subjektilt hüvituse vastu.  Sellist ostja ja müüja vahelist kokkulepet nimetatakse tehinguks.    Eristatakse nelja vahetuse vormi:  ­ Turu vahetus  ­ Suhte vahetus  ­ Ümber jagav vahetus  ­ Vastastikune vahetus    ● Turu vahetus (market exchange)  Lühiajalise orientatsiooniga ja omakasust motiveeritud.   Turu vahetus toimub sellele eelnenud ja sellele järgnevast vahetusest sõltumata.    ● Suhte vahetus (relationship exchange)  Pikaajaline orienteeritus.   Areneb poolte vahel, kes on huvitatud pikaajalise, toetava suhte loomisest.    ● Ümber jagav vahetus (redistribution)  Eksisteerib poolte vahel, kes töötavad kollektiivse üksusena.   Üksuse li

Turundus
39 allalaadimist
thumbnail
32
docx

Mõjutamispsühholoogia iseseisev töö: Põhimõistestik

Kutseõpetaja II aasta Mõjutamispsühholoogia iseseisev töö: Põhimõistestik Sissejuhatus Mis on mõjutamine? Mõjutamine on "tavatrajektoori" muutmine ühe alternatiivi suunas. Mõjutamine on käitumise (mõtete, tunnete ja hoiakute) muutumine kommunikatsiooni abil. Mõjutamine ehk integratsioon (suhtlemine). Näiteks, reklaam. Reklaami eripäraks võrreldes silmast silma mõjutamisega on meediakanalite kasutamine reklaamsõnumite edastamiseks. Reklaami eesmärgiks on sisendada inimesele ootusi ja hoiakuid reklaamitavate kaupade või teenuste suhtes, nii ete see lõppkokkuvõttes mõjutab ka inimese käitumist nende kaupade või teenuste suhtes. Inimene hakkab kas rohkem või vähem tarbima ning soodsamas või ebasoodsamas valguses teistele inimestele nendest rääkima või kirjutama (Gerald de Goot).

Mõjustamisepsühholoogia
51 allalaadimist
thumbnail
64
docx

Positsioneerimine

inimese poolt kujutletud tulevikulisele või ideaalsele minapildile, mis võib olla seotud nt kellegi jäljendamisega. (tahan olla sarnane või kuuluda sarnasesse maailma) Enamus reklaamist apelleerib positiivsele minapildile. 20 sajandi esimeses pooles oli aktuaalseks reklaami toime mudeliks 3 taotuslikku protsessi: - Kognitiive (mõtlemist esilekutsuv) - Afektiivne (emotsioone esilekutsuv) - Konatiivne (reaktsioone esilekutsuv) Mis on reklaam?  Teave, mis on avalikustatud mis tahes üldtajutaval kujul, tasu eest või tasuta, teenuse osutamise või kauba müügi suurendamise, ürituse edendamise või isiku käitumise avalikes huvides suunamise eesmärgil Reklaam on mitteisiklik. See võib näida isiklik. Tegelikult ei ole, kuna reklaam on massikommunikatsiooni osa. Reklaam on kellegi huvides, ta ei ole vaba looming. Reklaamis töötab sõna! Bränd ei pruugigi olla nii oluline.

Reklaamipsühholoogia
19 allalaadimist
thumbnail
110
docx

Turunduse alused konspekt

kujundamist, turustuskanalite valikut, hinnapoliitikat, müügi toetamist ja müüki ennast. Eesmärgiks on seejuures tarbijate vajaduste tundmaõppimine, nende rahuldamine ja samaaegselt ka ettevõtte enda eesmärkide saavutamine. Turundus on üks juhtimisfunktsioone. Turundustegevus algab ammu enne müügi toimumist ja jätkub ka pärast selle toimumist. Sageli arvatakse ekslikult, et turundus hõlmab vaid toodete reklaami ja müüki. Tegelikkuses on müümine ja reklaam turundusest vaid nagu jäämäe tipp, turundus tervikuna on märksa keerukam elementide kombinatsioon. Turundus on ettevõtte juhtimise väga oluline alustala nii strateegilisel kui taktikalisel tasandil. Konkurentsi tihenedes ja turgude arenedes on turunduse roll muutunud järjest olulisemaks. Seda ka Eesti kontekstis – seoses sisendite (eelkõige tööjõu) hindade tõusuga ei ole üldjuhul enam võimalik oma äri üles ehitada kulueelsele ja rahvusvaheliste brändide

Turundus
50 allalaadimist
thumbnail
25
doc

Reklaamiõpetuse eksam

Reklaamiõpetuse eksami küsimused ja vastused. 1.Mida tähendab mõiste reklaam? Termin reklaam tuleb ladinakeelsest sõnast reclamare, mis tähendab karjuma,vastu hüüdma. Reklaam-see on ideede, kaupade või teenuste mitteisiklik tutvustamine ja propaganda tellija ülesandel. Kasutatakse raadiot, televisiooni, ajalehti, müürilehti, postitatavaid prospekte, bussiplakateid, katalooge, tetamikke, programme, ringkirju jms. Reklaamitööd on samastatud tihtipeale kogu turundustegevusega. Tegelikult on reklaam vaid müügitoetuse üks meetmeid, kusjuures toetus on turunduse kui terviku osa

Ökoloogia ja keskkond
45 allalaadimist
thumbnail
24
docx

TURUNDUSE KONSPEKT

pesumasinal puhtad riided 2. Tegelik toode ­ käegakatsutav mida inimesed saavad osta, mida iseloomustavad kvaliteeditase, värvus, stiil, bränd ja pakend. Pesumasina puhul suuruse, võimsuse, värvi ja nime omandanud toode 3. Lisaväärtusega toode ­ lisaks tootele ja põhikasule pakutakse ka teenindust ja muid kasusid pesumasina puhul näiteks hooldus, kauba kohalevedu, järelmaks jne Toote kujundamisel tuleb ettevõttel kõigepealt tundma õppida oma tarbijaid ja nende vajadusi ning soove. Sellest lähtuvalt saab teada milline toode peaks olema. Nt Friendzone põhikasu ­ täiskasvanute ürituse muretu korraldamine piisava ruumi ja mugavusega. Tegelik toode ­ ruumid, teenused ja muud tooted mis on oodatud . ruumide koristus. Lisaväärtusega toode ­ pakkumise elemendid mis eristavad teda konkurentidest näiteks vabaajaveetmine ka vanematele niikaua kuni lapsed mängivad Toote tunnused

Turundus
89 allalaadimist
thumbnail
46
docx

Turunduse alused kordamisküsimused

raamatupidamisandmeid, mille põhjal saaks juhtkond võtta vastu asjakohaseid juhtimisotsuseid. Väiksemas ettevõttes teostab raamatupidaja suure osa klientide, hankijate, maksuameti ja finantsasutustega suhtlemisest. Finantsjuhile olulised etapid on finantsplaneerimine ja eelarvestamine, kuhu tuleb kaasata juba töö alguses ka tootmisjuhid ja personalijuhid ning raamatupidajad. Finantsjuhid peaksid tähelepanu pöörama sellele, et turundusega tegelevatel inimestel oleksid head finantsalased teadmised. 13. Osa inimesi leiab, et teaduse ja tehnoloogia areng lahendab ka ökoloogilised probleemid ja turundus ei peaks sellega tegelema. Milline on Sinu seisukoht? Mina arvan, et ökoloogiliste probleemidega peaks tegelema kõik tegevusvaldkonnad ning ka lõpptarbijad. Turundusega saab üldsuse teadvusesse paremini tuua ökotooted ning öko-eluviisi

Turundus
51 allalaadimist
thumbnail
71
docx

Reklaaamipsühholoogia konspekt

täidetust.Terviklikkust iseloomustab süsteemi jaoks ühtne funktsioon, eesmärk, otstarve jne, mis võimaldab süsteemi vaadelda ka jagamatu tervikuna ja samas ümbrusest eristuvana. Süsteemi põhiomadusteks on struktuuri- ja käitumisomadused. Süsteemid võivad olla füüsikalised, bioloogilised, sotsiaalsed, mõttelised, abstraktsed, algoritmilised jne. http://www.dcc.ttu.ee/automaatika/LAS/SILTERM.html#s Kommunikatsioon on sotsiaalsüsteemi üks algelementidest. MIS ON REKLAAM? ... on mitteisiklik infoedastus, mille eest tuleb kanda kulutusi, mis on tavaliselt sisendava (veenva) iseloomuga ja mis edastab teavet toodete, teenuste, juriidiliste isikute või ideede kohta kasutades selleks üht või teist meediakanalit. C.Bovee, W. Arens (1989). Contemporary Advertising ... On tarbijale suunatud kaupade v teenuste tasuline avalikustamine D. McQuail. Massikommunikatsiooni teooria ..

Reklaamipsühholoogia
31 allalaadimist
thumbnail
24
docx

Reklaamiteooria konspekt

edastatakse mingis meediakanalis. On levitaja kasumile orienteeritud infoedastus, mis sisaldab probleemi ja selle lahendust. Reklaamobjektid: subjektid, äriobjektid, isikud/ühendused, tegevused/väärtused. Reklaami rollid:  majanduslik/turunduskil roll-Eesti elanikud on muutunud reklaami suhtes kriitilisemaks, kuid peavad seda enesestmõistetavaks ja normaalseks nähtuseks, millel on majandust soodustav mõju. Reklaam on ühiskonnale vajalik, sest reklaami kaudu saavad ettevõtted tutvustada oma tooteid ning soodustada seeläbi majanduse arengut. Samuti saab reklaamis edastada ühiskonna seisukohalt vajalikke üksikisikut harivaid ja teavitavaid sõnumeid, näiteks suitsetamisvastaseid kampaaniaid või heategevusprojektide reklaame. Küsitletute jaoks on reklaam informatsiooni allikas ning samapaljud ootavad, et reklaam looks hea

Reklaam
10 allalaadimist
thumbnail
69
doc

Turunduse eksam

rakendab müüki toetavaid ja soodustavaid abinõusid, teeb lisapingutusi kaupade realiseerimiseks ja müügi suurendamiseks. On suunatud müügi, turustustegevuse organiseerimisele. Eeldused: · Teatud müügimahu saavutamine · Kui ei avaldata teatavat mõju, siis tarbijad ei osta kaupu soovitud mahus · Rakendades müüki stimuleerivaid, aktiveerivaid meetodeid, sunnitakse tarbijaid kaupu ostma · Ostjad teevad edaspidi kordousoste või on olemas küllaldane potensiaalne ostjaskond Tuleneb seisukohast, et tarbijatel ei ole selgelt väljakujunenud kavatsust mingit kaupa omandada, mistõttu on vajalik otsida potensiaalseid ostjaid. Eesmärgiks on pakkuda kõikvõimalikke kaupu ja teenuseid, kasutades reklaami- ja müügikunsti olenemata tarbijate

Turundus
430 allalaadimist
thumbnail
15
docx

Reklaamipsühholoogia seaduspärasused

suurt sagedust raadio, selektiivsust ajakirjad - ratsionaalset (mõtlemisele apelleerivat) psühholoogilist mõjustamist või emotsionaalset mõjustamist taotledes valime erinevad meediumid - raadio- ja telereklaam, kus apellatsioone kannab kõne, on sobivam: a) emotsionaalsete protsesside kaudu mõjustamiseks ning b) nende rahvuste ja inimrühmade juures, kus on tunnuseks feminiinsus ja emotsionaalsus (vrdl rootsi ja vene või siis jaapani ja hispaania tarbijaid!). - ratsionaalsele apelleerivate reklaamide meelespidamine on üldjuhul parem kui emotsionaalsete reklaamide meelespidamine TV-reklaami korral Televisioonireklaam. Ajakirjareklaam. Ajalehereklaam. Raadioreklaam. Plakati- ja tänavareklaam. Inimesele saadetud kirjas edastatav reklaam (reklaamkirjad, otsepostitus). Transiitreklaam (reklaam liikuvatel transpordivahenditel). Interneti kaudu reklaamimine. 4

Meedia
26 allalaadimist
thumbnail
69
doc

TURUNDUS

toimuda. Ühiskonnas on aga tootjad ja tarbijad üksteisest eraldatud ning selle lahusoleku tõttu võib vahetus isegi ära jääda. Firma ja tema tarbijate vahel võivad esineda järgmised turubarjäärid: 1) ruumiline ­ vahetuse osapooled ei asu ühes punktis, nad on üksteisest eraldatud geograafiliselt; 2) ajaline ­ toode tuleb toimetada tootja juurest tarbijate asukohta, selleks kulub teatud aeg; 3) tajuline ­ tootja ei pruugi tunda tarbijaid ning tarbijad firmat ja tema toodet; 4) omandiline ­ toode on selle müümiseni tootja omanduses, kui tarbijad selle ära ostavad, saab toode nende omaks; 5) väärtuseline ­ tootja ja tarbija võivad toodet erinevalt väärtustada. Turunduse abiga on võimalik turubarjääridest üle saada. Mida suurem on tootja ja tarbija vahetuslik eraldatus, seda olulisem on turunduse osa turupotentsiaali realiseerimisel.

Turunduse alused
91 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Turunduse alused kordamisküsimused

öelda , et tarbija ja klient on sünonüümid. Siin kohal võin tuua näite. Klient, kes soovib korraldada oma sünnipäeva pöördub ettevõtja poole, kes tegeleb selle alaga ning saab teenuse, mis täidab tema vajaduse. 3.Aga otse loomulikult, kuna kõik need ettevõtted samamoodi konkureerivad oma samasuguste või sama laadsete ettevõtetega ning nende edukus sõltub samamoodi klientidest ja tarbijatest. 4. Ise olles klienditeenindaja söögikohas, siis võiksin välja tuua selle, et reklaam on suur mõjutus vahend, kuna tänu sellele paljud kliendid just selle söögikoha leidnud ja samuti tehtud töö juures küsitlusi, et mis muudatusi menüüs teha ja mille järgi oleks kõige suurem nõudlus. Ning samuti hinnatud ettevõtte siseselt töötajate tugevusi, teadmisi ja nõrkusi, et arendada veelgi paremaks töökollektiivi ja meeskonna tööd ja see läbi anda klientidele parem teenindus ning söögi kogemus ja kindlustada seda , et ikka kliendid

Turundus
32 allalaadimist
thumbnail
15
docx

ckospekt

Võimalus konkureerida: Analüüsida liidri tugevusi ­ mitte kopeerida!Selest ei ole abi. see nõuab nii palju ressursse, liiga palju lausa, + tarbija ei armastaks seda, kuna ta saaks ar, et toimub ebavõrne võitlus. Ründaja jääks igaveseks wannabe'ks. Analüüsida liidri nõrkusi ­ neid peab ründama! Mida ma teen paremini? Nt aspiriin. valitses USAS turgu ning siis tuli turule uus toode Tylenol. Kuidas sa võidad tarbija südame? Reklaam, mida tehti, sisaldas oma 60 sõna aspiriini kohta... Mis tõid välja kõik aspiriini halvad omadused. Lõpus oli vaid üks lihtlabane lause, et õnneks on olemas Tylenol. Tõsteti teksti ühest kontekstist teise konteksti. Wise-Pringles. Pringles pööras väga palju tähelepanu enda pakendile...mis ka töötas. NUMBER KAHE STRATEEGIA Kui number 1 positsioon on hõivatud, võib olla ka ,,teine parim". See annab võimaluse

Reklaamipsühholoogia
19 allalaadimist
thumbnail
21
doc

Turundus

ning formuleeritakse firma eksisteerimise mõtet esiletoov põhi-eesmärk ehk missioon. Kujundatakse firma tulevikunägemus-sõnastatakse võimas eesmärk ning pannakse eesmärgile vastavalt kirja selle saavutamise tulevikupilt ehk visioon. 2.Strateegiliste äriüksuste moodustamine Strateegiline ärivaldkond on firma tegevusvaldkond või allüksus, millel on oma otstarve, eesmärgid ja strateegia. Strateegilise ärivaldkonna tunnused on: 1. tarbijaid ja konkurente saab selgelt eristada, 2. strateegia on orienteeritud firma kasvule ja on kooskõlas üldstrateegiaga, 3. tasuvust saab mõõta kulude ja tuludega, 4. iga üksuse juht vastutab oma tegevuse eest, 5. juhtide ja töötajate vahel on hea koostöö, 6. oma tegevuse korrigeerimine toimub vajadusel kiiresti 3.Turunduseesmärkide püstitamine Turunduseesmärk on mõõdetav ja ajakavaga seotud ülesanne, mida firma püüab täita.

Turundus
732 allalaadimist
thumbnail
21
doc

Turunduse konspekt

ning formuleeritakse firma eksisteerimise mõtet esiletoov põhi-eesmärk ehk missioon. Kujundatakse firma tulevikunägemus-sõnastatakse võimas eesmärk ning pannakse eesmärgile vastavalt kirja selle saavutamise tulevikupilt ehk visioon. 2.Strateegiliste äriüksuste moodustamine Strateegiline ärivaldkond on firma tegevusvaldkond või allüksus, millel on oma otstarve, eesmärgid ja strateegia. Strateegilise ärivaldkonna tunnused on: 1. tarbijaid ja konkurente saab selgelt eristada, 2. strateegia on orienteeritud firma kasvule ja on kooskõlas üldstrateegiaga, 3. tasuvust saab mõõta kulude ja tuludega, 4. iga üksuse juht vastutab oma tegevuse eest, 5. juhtide ja töötajate vahel on hea koostöö, 6. oma tegevuse korrigeerimine toimub vajadusel kiiresti 3.Turunduseesmärkide püstitamine Turunduseesmärk on mõõdetav ja ajakavaga seotud ülesanne, mida firma püüab täita.

Majandusõpetus
39 allalaadimist
thumbnail
60
doc

Tarbija ostukäitumine

LOOGILISED MÕJURID • Motiivid • Tähelepanu • Taju • Õppimine • Mälu • Hoiakud Joonis 17. Tarbija ostukäitumise mõjurid. Järgnevalt vaadeldakse, kuidas loetletud mõjurid toimivad ostukäitumisele. 5.2. Turunduse mõjurid Turundus saab tarbijaid mõjutada turunduskomplekside abil. Et ostustiimulid oleksid tugevad, on vaja õigesti valida nelja turundusinstrumendi kombinatsioon. Esmajärjekorras tuleb määratleda toode, mis vastaks turu vajadustele. “Kui teil pole õiget toodet, siis pole teil mitte midagi,” kõlab üks turunduskompleksi kujundamise aksioome. Tarbija valib toote selles sisalduvate väärtuste järgi. Otsuse langetamisel võrdleb ta tootest saadavat tulu tehtavate kulutustega (vt. joonis 18)

Tarbijakäitumine
47 allalaadimist
thumbnail
20
docx

TURUNDUSE EKSAM

et see pole seotud uue konkurendi ja nende oluliselt odavamate hindadega. Kui aga Forum Cinemas (Coca-Cola Plaza omanik) ostis 2013. aastal ära Solaris Kino, siis hakkasid kinopiletite hinnad taas tõusma. Kulupõhist, väärtuspõhist ja konkurentsipõhist hinnakujundust loetakse traditsiooniliste strateegiate hulka. Nad on lihtsustatud strateegiad ja üldjuhul kasutavad ettevõtted neid kombineeritult. See tähendab, et esmalt vaadatakse, mis hinda pakuvad konkurendid, seejärel liidetakse kokku kõik toote ja teenuse valmistamiseks minevad kulud ning siis püütakse leida ka unikaalset müügiargumenti, mis tõstab toote väärtust. Lisaks mainiks ära veel psühholoogilise hinnakujunduse: hinda muudetakse, et rõhutada toote erilist positsiooni. Nt prestiizhinnad (kallis = kvaliteet), väike hinnavahe (9.90 tundub vähem kui 10), hulgimüük (mitut soodsat toodet koos ostes tundub kliendile, et hoidis raha

Turundus
135 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Majandusarvestuseks

allahinnatud hinnaga ning tema õiget hinda ei tea keegi. 4) Koha valik e. jaotus ­ seisneb kauba kättetoimetamise koha valikus. Toote leviku küsimused taanduvadki koha valiku valdkonda st kuidas teha toode hästi kättesaadavaks. Igal turul osalejal peab olema oma kontseptsioon (nägemus turust), mis on püüe hästi organiseerida turustust. Siin eeldatakse, et kaup ostetakse vajalikus koguses vaid siis kui ettevõte teeb teatud jõupingutusi kauba realiseerimiseks. Tarbijaid sunnitakse kaupu ostma. Turundus, selle etapid Turundus algab turu-uuringutest so vanade ja uute tarbijate soovide kindlaks tegemisest ning oma koha määramisest turul. Turu uurimisel võib eristada nelja etappi: 1) turu üldhinnang 3 Majanduse arvestus 2) turu segmenteerimine 3) sihtturu valik 4) positsioneerimine turul Turu üldhinnang annab meile ettekujutuse turust, selle mahust

Ühiskonnaõpetus
159 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Propaganda mõju Eesti riigis

ongi mõjutamine. Suunamine ja veenmine mõjub kõikjal erinevalt. On inimesi kelle jaoks kehtib poliitpropaganda suhtes nulltolerants, kuid samas on ka peaaegu sama palju inimesi vastupidise arvamusega. See inimeste hulk, mis jääb üle, on enamasti neutraalne mass, kuid vahel panevad poliitikud proovile ka nende tolerantsi.Siinkohal ongi teiseks vaatenurgaks propaganda esitlusviis ning see, millist vastukaja see tekitab. Tihti põhjustab pigem agitatsiooni parameetreid omandav reklaam diskussioone, mis võtted on vastuvõetavad ning mis peaksid olema keelustatud. Ülepingutatud propagandat võib tihti lahterdada populismi leeri. Seega vajavad täpsemat analüüsi ka need valupunktid Eesti poliitmaastikul. 2.1. Suhtumine propagandasse Suhtumine on iga inimese puhul individuaalne. Loomulikult oleneb see inimese algpunktist, kust ta vaatled propagandat ning mis suhtumine on temasse sisendatud varasemalt

Uurimistöö
33 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun