Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

REFERAAT- SUHTLEMISOSKUS (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Kuidas seda muuta?
  • Mille järgi tehakse järeldusi tema kohta?
  • Kuidas luua endast selline mulje nagu vaja?
  • Kes ma tahan olla ja millist signaali välja saata?
  • Mis mängib minu jaoks olulist rolli mis on minus erilist?
  • Milline on minu kõnestiil?
  • Milline on minu kõnnak?
  • Mida räägib minu riietumisstiil ja soeng?
  • Mida saaksin veel teha selleks et anda endast edasi just seda sõnumit mida soovin?
  • Mis on konflikt?
  • Kus nende huvid kokku puutuvad Mis on arusaamatuste taga?
  • Kuidas konfliktidega toime tulla?
  • Millised võimalused selleks on?
  • Kui keegi teine või sa ise oled vihane?
  • Kellegagi või keegi temaga?
  • Kuidas ta seda teeb?
  • Millele keskenduda?
  • Mida ma peaksin tegema et sa mind ei kritiseeriks?
  • Mida me peaksime tegema et me saaksime koos töötada?
  • Kui palju jõudu sul kulub et enda tööst rõõmu tunda?

Lõik failist


REFERAAT
SUHTLEMISOSKUS
PILLE EEVARDI
SEKRETÄRITÖÖ
II KURSUS
NORAX KOOLITUSKESKUS
05.2006

SISUKORD


SISUKORD 2
SUHTLEMISOSKUS 3
Imagost ja edust suhtlemisel 6
SUHTLEMIST SOODUSTAVAD TEGURID 9
SUHTLEMIST TAKISTAVAD TEGURID 16
VERBAALNE JA MITTEVERBAALNE SUHTLEMINE 23
KASUTATUD KIRJANDUS 25

SUHTLEMISOSKUS


Sotsiaalpsühholoogia põhimõisted on hoiak, normid, võimustruktuurid, rollid, rühmadünaamika ja etalongrupp.
Hoiakud on õpitud kalduvused reageerida teatud isiku või objekti suhtes pooldavalt või mittepooldavalt.
Normid on ühiskonna või mingi grupi reeglid, mis kujundavad ja suunavad selle liikmete käitumist. Normide hulka kuuluvad ametlikud seadused ja seisukohad, traditsioonideks kujunenud tavad ja grupisisesed tegevusreeglid. Normide tekkimine peegeldab ühiskonna või grupi võimu suhteid, taotlusi ja vahekorda teiste gruppidega.
Võimustruktuurid ja -suhted tähendavad kollektiivi või grupi käsu- e alluvussuhteist moodustuvat tervikut . Käsutamisõigus tugineb eri olukordades erisugustele asjadele, mistõttu selle tähenduski on väga muutuv. Võimu aluseks võib olla formaalne positsioon või võimukasutaja isiklik autoriteet.
Rolli all mõistame ühiskonna või grupi poolt normatiivselt heakskiidetud käitumisviisi, mida oodatakse teatud kindlal positsioonil olevalt indiviidilt.
Grupidünaamika tähendab toimuvaid vastastikuse mõjutamise protsesse, mis üheskoos määravad grupi ja selle liikmete tegevuse. Grupiprotsessidel on alati kaks poolt: ühest küljest grupi tervikuks sidumine  ja teisest küljest liikmete isiklikud vajadused ja soovid.
Etalon- ehk referentgrupiks nimetatakse neid sotsiaalseid rühmi, mille liikmeks olemine vastab kõige paremini inimese sotsiaalsele identsusele. Ühel inimesel on mitu eri tüüpi etalongruppi.
Suhtlemine
Üks tähtsamaid tegevust suunavaid tegureid on tagasiside, sest meile kõigile on oluline, kuidas teised inimesed meie tegevusele reageerivad. Seda tagasisidet saame me eelkõige teistega vahetult
Vasakule Paremale
REFERAAT- SUHTLEMISOSKUS #1 REFERAAT- SUHTLEMISOSKUS #2 REFERAAT- SUHTLEMISOSKUS #3 REFERAAT- SUHTLEMISOSKUS #4 REFERAAT- SUHTLEMISOSKUS #5 REFERAAT- SUHTLEMISOSKUS #6 REFERAAT- SUHTLEMISOSKUS #7 REFERAAT- SUHTLEMISOSKUS #8 REFERAAT- SUHTLEMISOSKUS #9 REFERAAT- SUHTLEMISOSKUS #10 REFERAAT- SUHTLEMISOSKUS #11 REFERAAT- SUHTLEMISOSKUS #12 REFERAAT- SUHTLEMISOSKUS #13 REFERAAT- SUHTLEMISOSKUS #14 REFERAAT- SUHTLEMISOSKUS #15 REFERAAT- SUHTLEMISOSKUS #16 REFERAAT- SUHTLEMISOSKUS #17 REFERAAT- SUHTLEMISOSKUS #18 REFERAAT- SUHTLEMISOSKUS #19 REFERAAT- SUHTLEMISOSKUS #20 REFERAAT- SUHTLEMISOSKUS #21 REFERAAT- SUHTLEMISOSKUS #22 REFERAAT- SUHTLEMISOSKUS #23 REFERAAT- SUHTLEMISOSKUS #24 REFERAAT- SUHTLEMISOSKUS #25
Punktid 10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
Leheküljed ~ 25 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2014-03-05 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 54 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor pille33 Õppematerjali autor

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
13
doc

Suhtlemise lühikontspekt

Suhtlemise lühikonspekt Edda Sõõru SUHTLEMISE LÜHIKONSPEKT Suhtlemine on info edastamine ühelt inimeselt teisele ja sellest arusaamine. Suhtlemise eesmärgiks on: panna partner (vastuvõtja) aru saama edastatava teabe sisust. Mõiste "suhtlemine" on oma sisult märksa laiem kui lihtsalt informatsiooni liikumine, sest see haarab nii inimpsüühikat kui ka sotsioloogiat. Suhtlemine on inimestevaheline teabevahetuse protsess, mille käigus toimub vastastikune tajumine ja tundmaõppimine ning sotsiaalsete suhete jaluleseadmine. Üks tähtsamaid tegevust suunavaid tegureid on tagasiside, sest meile kõigile on oluline, kuidas teised inimesed meie tegevusele reageerivad. Tagasisidet saame me eelkõige teistega vahetult suheldes. Suhete jaluleseadmisel püütakse oma suhtlemispartnereid mõjutada endale sobivas suunas. Seega pole suhtlemine ainult info edastamine ja vastuvõtt. Informatsiooniks võivad olla teated, ideed, fa

Suhtlemisõpetus
thumbnail
23
doc

Kursusetöö: KONFLIKT SEKRETÄRITÖÖS JA ORGANISATSIOONIS

TALLINNA MAJANDUSKOOL Sekretäri- ja ametnikutöö osakond SR091 KONFLIKT SEKRETÄRITÖÖS JA ORGANISATSIOONIS Kursusetöö Juhendaja : Anne Muusik Tallinn 2011 SISUKORD SISUKORD................................................................................................................................2 SISSEJUHATUS....................................................................................................................... 3 1. Konflikt................................................................................................................................... 4 1.1 Konflikti liigid...................................................................................................................5 1.2 Mis põhjustel konflikt tekib...................................................................

Organisatsiooniline käitumine
thumbnail
22
docx

Suhtlemispsühholoogia teemad kordamiseks

psüühika üldisi seaduspärasusi. 2. Suhtlemise olemus. Kommunikatsioon laiemas tähenduses. Teabevahetuse põhiskeemid. Suhtlemine kui semnatiline probleem. Suhtlemine: on inimestevaheline infovahetusprotsess, mille käigus toimub vastastikune tajumine, mõjutamine ja suhete loomine. Samuti on suhtlemine ka märgiline käitumine: ehk märke kasutav, vahendav ja tõlgendav teadvus. Hea suhtlemisoskus eeldab: 1. Head orienteeriumist rollides, mida ümbritsevad inimesed täidavad. 2. Oma rollide valdamist. 3. Oskust paindlikult siseneda rolli ja rollist väljuda situatsiooni muutudes. 4. Oskust kujutleda ennast partneri rolli. 5. Oskust nii iseenda, kui teiste juures teha vahet rollikäitumise ja isikupärase käitumise vahel. Kommunikatsioon laiemas tähenduses: suhtlemine kui kommunikatsiooniprotsessi eesmärgiks on info edastamine ja vahetamine suhtluspartnerite vahel

Suhtlemispsühholoogia
thumbnail
133
pdf

Suhtlemispsühholoogia - Sotsiaalpsühholoogia 1

2001 / 2006 Sisukord Sirje Pree Suhtlemispsühholoogia 2 Sisukord SISUKORD Sisukord ............................................................................................... 3 Sissejuhatus ......................................................................................... 5 Kas suhtlemisoskus on vajalik? ............................................................. 7 Kontakt ............................................................................................... 12 Pertseptsioon ehk isikutaju ................................................................. 15 Välistunnuste taju ........................................................................... 24 Tundeseisundi taju .......................................................................... 26 Kommunikatsioon ..

Suhtlemis psühholoogia
thumbnail
7
doc

Organisatsiooni käitumise eksam

1. Organisatsioonikäitumise olemus ja eesmärgid`?Organisatsioonikäitumine uurib inimkäitumist organisatsiooni kontekstis, keskendudes üksikisikut ja rühma puudutavatele protsessidele ja tegevustele. Sel põhjusel hõlmab OK ka organisatsiooni ja juhtimisprotsesside uurimist organisatsiooni pidevalt muutuvas kontekstis ning huvitub eelkõige inimeste mõjust nendele. OK on rakenduslik käitumisteadus, mille eesmärk on kaardistada laialdased teoreetilised ja praktilised teadmised, et avardada meie käitumist inimkäitumise keerukusest organisatsioonis ning anda teadmisi juhtimise mõtteviisist ja tegutsemisest. 2. Organisatsioonikäitumise uurimismeetodid?vaatlus, küsitlus ja intervjuu Organisatsioonikäitumise analüüsobjektiks on situatsioonid, erinevad sotsiaalsed grupid, isiksuse tegevus, eksperimendid laboratoorses tingimustes või reaalsetes olukordades. Andmete kogumiseks kasutatakse intervjuusid, küsitlusi, vaatlusi, mõõtmisi. Organisatsioonikäitumise uurimise teadu

Organisatsiooniline käitumine
thumbnail
50
docx

Konfliktid ja nende lahendamine

LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL Ettevõtluse ja majandusarvestuse õppetool JA12KÕ Maarja Kiisk KONFLIKTID, LAHENDAMISE VÕIMALUSED Õpimapp Õppejõud: Anu Leuska, MA Mõdriku 2014 SISUKOR Igapäeva elus tuleb meil kokku puutuda paljude erinevate inimestega ning oleks naiivne arvata, et meie suhted on alati pilvitud. Mõned konfliktid võivad olla piisavalt tõsised ohustamaks suhte püsimist vähemalt seni kuni neid pole lahendatud. Kahjuks ei ole mingeid võlunippe, mis probleemid olematuks muudaks. Küll on aga meil endil hea tahte puhul võimalik konfliktid tulemusrikkalt lahendada. Käesoleva õpimapi eesmärgiks on välja selgitada mis on täpsemalt konflikt ja millised on konfliktide peamised tekkimispõhjused. Millised on need kõige levinumad lah

Sotsiaalpsühholoogia
thumbnail
11
doc

Konfliktid

LÄÄNE ­ VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL KONFLIKTID Referaat Juhendaja: K. Altermann Mõdriku 2008 SISUKORD SISSEJUHATUS........................................................................................................................3 KOKKUVÕTE..........................................................................................................................10 2 SISSEJUHATUS Konfliktid on meie elu paratamatu osa. Olenemata sellest, kas tüli on suur või väike, mõjutab see osalisi igal juhul, tekitades ärritumist ning sageli ka verbaalset või isegi füüsilist vägivalda. Palju oleneb konfliktisituatsioonis osalevate inimeste iseloomust, kultuurilisest taustast ning kasvatusest, kuidas tüli laheneb. Oma töö otsustasin teha sellel teemal, kuna olles ise suhteliselt emotsionaalne inimene, satun aeg-ajalt konf

Ajakasutuse juhtimine
thumbnail
17
doc

Suhtlemispsühholoogia

ainult üksikjuhtudel. Vastuoluliste ootustega rollide täitmine võib tuua kaasa rolli konflikti. Igas situatsioonis tõuseb esiplaanile üks rollidest, toimub rollivalik. Suhtlemisel toimub see valik partneriga kohtumisel, psühholoogilise kontakti loomise ajal. Partnerite vahel võib rollivaliku ajal tekkida võitlus situatsioonimääratluse alusel. Võidab see, kes kiiremini reageerib, paremini valdab suhtlemisvahendeid, kellele tema roll on harjumuspärasem, kes on paindlikum. Hea suhtlemisoskus eeldab: 1. Head orienteerumist rollides, mida ümbritsevad inimesed täidavad. 2. Oma põhirollide valdamist. 3. Oskust paindlikult siseneda rolli ja rollist väljuda kui muutub situatsioon. 4. Oskust kujutleda ennast partneri rolli. 5. Oskust nii iseenda kui teiste juures teha vahet rollikäitumise ja isikupärase käitumise vahel. ISIKSUSLIKUD ISEÄRASUSED SUHTLEMISEL Suhtlemisstiil on üks inimest iseloomustavaid komplekse, mis kujuneb tema tõekspidamiste, huvide ja võimete koostoimes

Suhtlemispsühholoogia




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun