Puisniidud (0)

5 VÄGA HEA
 
Bioloogia
10.klass
PUISNIIDUD
Referaat

Tallinn 2009
Sisukord
Sisukord.................................................................................................................................. 2
Sissejuhatus ........................................................................................................................... 4
Puisniidud on eesti looduse üks silmapaistvamaid näiteid, ometigi unustuse hõlma vajunud.
Kui eelmise sajandi alguses olid need kooslused meie riigis väga levinud ning ka mujal
läänemeremaades, siis nüüd hoolitakse nendest aina vähem. Vahepealse tööstus- ja
põllumajandusbuumi käigus Nõukogude Liidu ajal ei pööratud looduse kaitsmisele just kuigi
palju tähelepanu, märksa rohkem oli tähtsam kasum..............................................................4
Siiski ei ole puisniidud meie maalt täielikult kadunud ja meie töö ongi nende säilitamine ka
edasisteks põlvedeks, et ka tulevased eestlased saaksid nautida liigirikkust, mis kohati 1
ruutmeetri kohta ületab ka troopiliste metsade oma. Puisniitudel on väga mitmekülgsed
tingimused, nii varju kui valgust ning tekib piisavalt huumust, et taimed saaksid edukalt meid
oma kohalolekuga õnnistada. Kliima on seal sama heitlik, kui eesti suvi. Aastaajad
vahelduvad ja kunagi ei või teada, et järgmine talv võib meenutada hoopis kevadet või suvi
hoopis sügist. ......................................................................................................................... 4
Sama liigirikas, kui on taimestik on ka loomastik, just meie riigi mõistes. Puisniitudel
elutsevad loomad kõikidest lähematest ökosüsteemidest, mis muudavad sealse toiduahela
vägagi mitmekülgseks............................................................................................................. 4
Selles referaadis teengi ma täpsema kokkuvõtte puisniitude erinevatest külgedest ­
abiootlilised tegurid, biootilised tegurid, toidupüramiid jms. Lisaks keskendun ka natuke
lähemalt ühele puisniitude levinud imetajale metskitsele. .......................................................4
Lisaks tänan oma juhendajat Kaisa-Helena Luhta...................................................................4
Kaunist lugemist!..................................................................................................................... 4
............................................................................................................................................... 4
Üldiseloomustus...................................................................................................................... 5
,,Pärandkoosluste harimise käsiraamat"..................................................................................7
Abiootilised tegurid.................................................................................................................. 8
,,Bioloogia XI klassile" Külli Kalamees....................................................................................10
http://www.ut.ee/BGZH/looduskaitse/2003/Puisniidud.pdf.....................................................10
Kasutatud kirjandus:.............................................................................................................. 11
http://www.lzuu.lt/tracoecobalt/files/outgrowth/books/est_est/Chapter_4/chapter_4.3.htm....11
http://et.wikipedia.org/wiki/Hunt.............................................................................................11
Biootilised tegurid ehk organismidevahelised suhted ..........................................................12
Energia liikumine (muundumine) toitumistasemetel .............................................................14
,,Bioloogia XI klassile" Külli Kalamees....................................................................................14
Ökosüsteem kui tervik...........................................................................................................15
Kasutatud kirjandus:.............................................................................................................. 16
,,Bioloogia XI klassile" Külli Kalamees....................................................................................16
http://www.ut.ee/BGZH/looduskaitse/2003/Puisniidud.pdf.....................................................16
Metskitsede populatsiooni iseloomustus...............................................................................17
Kokkuvõte............................................................................................................................. 20
Peale pikka ja põhjalikku uurimist, on teadmisi ühtäkki päris palju kogunenud. Nüüd ma saan
90% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
Puisniidud #1 Puisniidud #2 Puisniidud #3 Puisniidud #4 Puisniidud #5 Puisniidud #6 Puisniidud #7 Puisniidud #8 Puisniidud #9 Puisniidud #10 Puisniidud #11 Puisniidud #12 Puisniidud #13 Puisniidud #14 Puisniidud #15 Puisniidud #16 Puisniidud #17 Puisniidud #18 Puisniidud #19 Puisniidud #20 Puisniidud #21 Puisniidud #22
50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
~ 22 lehte Lehekülgede arv dokumendis
2009-05-31 Kuupäev, millal dokument üles laeti
75 laadimist Kokku alla laetud
0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
annikannika Õppematerjali autor

Lisainfo

Mõisted

Sisukord

  • PUISNIIDUD
  • Sisukord
  • Sissejuhatus
  • Üldiseloomustus
  • Taimestik
  • Loomastik
  • Abiootilised tegurid
  • Kasutatud kirjandus
  • Kitsa ökoamplituudiga liigi näide
  • Lepavahelik
  • Laia ökoamplituudiga liigi näide
  • Hallhunt
  • Biootilised tegurid ehk organismidevahelised suhted
  • Sümbioos
  • Parasitism
  • Kisklus
  • Konkurents
  • Taimtoidulisus
  • Energia liikumine (muundumine) toitumistasemetel
  • Tootjad ehk produtsendid
  • Teisesed tarbijad ehk karnivoorid
  • Tipptarbijad
  • Ökosüsteem kui tervik
  • Toiduahelad
  • Toiduahelate võrgustik
  • karu
  • Toiduahelate katkemine
  • Metskitsede populatsiooni iseloomustus
  • Ökoloogilised globaalprobleemid, mis mõjutavad vaadeldavat ökosüsteemi
  • Kokkuvõte
  • Kasutatud kirjandus

Teemad

  • Valgus
  • Ultraviolettkiirgus
  • Infrapunane kiirgus
  • Õhuniiskus
  • Happelisus
  • Canis lupus
  • http://www.lzuu.lt/tracoecobalt/files/outgrowth/books/est_est/Chapter_4/chapter_
  • htm
  • http://et.wikipedia.org/wiki/Hunt
  • Esmased tarbijad ehk herbivoorid
  • Rebane – sööb konna
  • lootoiduline, tipptarbija
  • Konn – sööb lehetäi, loomtoiduline
  • Lehetäi – tarbib saare poolt toodetud orgaaniliste
  • ainet, selle lehti, taimtoiduline
  • Saar – toodab orgaanilist ainet, kasutades mineraalseid
  • toitaineid, vett ja päikesekiirguse energiat

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


Sarnased materjalid

11
ppt
44
pptx
1
odt
27
ppt
40
docx
528
doc
58
doc
14
pptx





30 päevane VIP +50% ROHKEM

Telli VIP ja ole 30+14 päeva mureta

5.85€

3.9€

Oled juba kasutaja? Logi sisse

Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

Pole kasutajat?

Tee tasuta konto