Psühholoogia koolieksami kordamisküsimused (2)

5 VÄGA HEA
 
1. Kirjelda psühhoanalüütilist paradigmat. (Looja, idee, kuidas uuritakse inimest,
esindajad)
Looja- Sigmund freud
Idee- Inimese käitumine on ajendatud mitmete seesmiste jõudude poolt. Varajaste
eluaastate mõju isiksusele ja alateadvuse mõju käitumisele. Inimeste teadvustatud
kogemus moodustab vaid jäämäe veepealse osa, vee all toimuvad protsessid, mida
inimene ei saa välja elada moraalinõuete tõttu, aga otsivad väljendusvõimalust.
Uuritakse- alateadlikkust ei saa uurida otse, seega kasutas Freud kaudset võtet: vabade
assotsiatsioonide meetodit. Patsient ütles, mis tal parajasti pähe tuli, ilma loogikata. Freud
kuulas ja lõi seoseid. Teine uurimise võimalus oli läbi unenägude, seetõttu arendas Freud
välja unenägude analüüsi.
Esindajad- C.G Jung ?
2. Humanistlik paradigma
Looja- Abraham Maslow
Idee- Rõhutab inimlikkuse olulisust ja neid omadus, mis eristavad inimest loomast.
Kriitikud ei olnud psühhoanalüütilise teooriaga nõus, et inimese käitumine on eelkõige
mõjutatud tema alateadvusest, ega ka biheiviorismiga, et inimene ei erine käitumiselt
mitte kuidagi loomadest. Humanistid toonitasid eelkõige inimkogemuse erilisust ja tema
erinevust loomast- näiteks inimlikud tunded, kogemused. Carl Rogersi arvates peaks
uurima ka selliseid valdkondi, nagu inimese eesmärgid, väärtused, valiku tegemine, enese
ja teiste tajumine, rõhuasetus on inimese sisemisel, subjektiivsel minal, vabal tahtel.
Humanistid on veendunud, et inimloovus on positiivne ja loov, arengut taotlev.
Uuritakse- Teraapia tugineb inimloomuse positiivsetele külgedele. Üritatakse panna
patsient ise leidma lahendusi, tahetakse, et ta ei hakkaks sõltuma terapeudist. Rõhutades,
et inimesel on vaba tahe valida oma käitumisviis ja teha selle kohta otsuseid, vaatlevad
humanistid oma patsiente kui kordumatuid isiksusi.
Esindajad-Carl Rogers
91% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
Psühholoogia koolieksami kordamisküsimused #1 Psühholoogia koolieksami kordamisküsimused #2 Psühholoogia koolieksami kordamisküsimused #3 Psühholoogia koolieksami kordamisküsimused #4 Psühholoogia koolieksami kordamisküsimused #5 Psühholoogia koolieksami kordamisküsimused #6 Psühholoogia koolieksami kordamisküsimused #7 Psühholoogia koolieksami kordamisküsimused #8
50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
~ 8 lehte Lehekülgede arv dokumendis
2009-05-24 Kuupäev, millal dokument üles laeti
170 laadimist Kokku alla laetud
2 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
sanni Õppematerjali autor

Lisainfo

Kaheteistkümnenda klassi psühholoogia koolieksa kordamisküsimused. Lahti on seletatud psühhoanalüütiline paradigma, humanistlik paradigma, biheiviorism, psühholoogia uurimismeetodid, psühholoogi tööeetika ja probleemid, arengupsühholoogia, NS, kliiniline psühholoogia, taju, tunnetusprotsessid jne.
psühhoanalüütiline paradigma , humanistlik paradigma , biheiviorism , psühholoogia uurimismeetodid , psühholoogi tööeetika ja probleemid , arengupsühholoogia , kliiniline psühholoogia , taju , tunnetusprotsessid , mälu

Mõisted

Sisukord

  • Kirjelda psühhoanalüütilist paradigmat
  • Looja
  • Uuritakse
  • Esindajad
  • Humanistlik paradigma
  • Biheiviorism
  • Kirjelda kognitiivset ja psühhobioloogilist paradigmat
  • Psühholoogia uurimismeetodid
  • Juhtumi analüüs
  • Vaatlus
  • Küsitlused
  • Testid
  • Psühholoogi tööeetika ja probleemid
  • Arengupsühholoogia
  • Spartalik kasvatus
  • Preformatsiooniteooria
  • J.J Rousseau
  • John Locke
  • Arengupsühholoogia- Sigmund Freudi psühhoseksuaalne arenguteooria
  • Oraalne faas
  • Anaalne faas
  • Falliline faas
  • Latentne faas
  • Genitaalne arengufaas
  • Närvisüsteem, ehitus, talitlus (neuron, närvisüsteemi ülesanded, jaotus ja kirjeldused)
  • Närvisüsteemi ülesanne
  • Neuron
  • Dendriidid
  • Akson
  • Müeliinkest
  • Sünaps
  • Rakukeha
  • Kesknärvisüsteem (pea- ja seljaaju, nende ülesanded)
  • Kliiniline psühholoogia- söömishäired
  • Ennetus
  • Sümptomid
  • Ennetus
  • Sotsiaalpsühholoogia- motivatsioon
  • Sotsiaalpsühholoogia- hoiakud
  • Kognitiivsel infol põhinevad
  • Afektiivsel infol põhinevad
  • Käitumuslikul infol põhinevad
  • Sotsiaalpsühholoogia- prokseemika ja kehakeel
  • Prokseemika
  • Intiimne distants
  • Sotsiaalset distantsi
  • Avalik distants
  • Kehakeel
  • Sotsiaalpsühholoogia- sõpruse- ja armastuseteooriad
  • Tunnetusprotsessid- taju ja tähelepanu
  • Lähedus
  • Suletus
  • Sarnasus
  • Hea jätk
  • Taju omadused
  • Püsivus ehk konstantsus
  • Valivus ehk selektiivsus
  • Mõtestatus
  • Kogemuste, hoiakute ja emotsioonide mõju
  • Taju liigid
  • Tunnetusprotsessid- aistingud
  • Mälu
  • Protsessid
  • Liigid
  • Amneesia
  • Liigmälu ehk hüperamneesia
  • Vaegmälu
  • Joobe mälulünk
  • Hüsteeriline amneesia
  • Afektiivne mälulünk
  • Õppimine
  • Intelligentsus
  • Uurimise ajalugu
  • Pärilikkuse küsimus
  • Esimesed testid ja nende autorid
  • Intelligentsuse testid- näited testidest ja autoritest

Teemad

  • Kirjelda psühhoanalüütilist paradigmat
  • Looja
  • Idee
  • Uuritakse
  • Esindajad
  • Humanistlik paradigma
  • Looja
  • Idee
  • Uuritakse
  • Biheiviorism
  • Kirjelda kognitiivset ja psühhobioloogilist paradigmat
  • Esindajad
  • Psühholoogia uurimismeetodid
  • Kirjeldavad uurimused
  • Korrelativsed uurimused
  • Eksperiment
  • Psühholoogi tööeetika ja probleemid
  • privaatsus
  • vabatahtlik
  • informeeritud nõusolekul
  • kestvat häda
  • Arengupsühholoogia
  • Spartalik kasvatus
  • Preformatsiooniteooria
  • J.J Rousseau
  • John Locke
  • Arengupsühholoogia- Sigmund Freudi psühhoseksuaalne arenguteooria
  • Falliline faas
  • Närvisüsteem, ehitus, talitlus (neuron, närvisüsteemi ülesanded, jaotus ja kirjeldused)
  • Närvisüsteemi ülesanne
  • Neuron
  • Dendriidid
  • dendron- kr. keeles puu ; rododendron
  • Akson
  • akson
  • Müeliinkest
  • Sünaps
  • Rakukeha
  • Kesknärvisüsteem (pea- ja seljaaju, nende ülesanded)
  • Kliiniline psühholoogia- söömishäired
  • anorexia nervosa sümptomid
  • bulimia nervosa sümptomid
  • Ravi
  • Kliiniline psühholoogia- Depressioon
  • Sümptomid
  • Ravi
  • Sotsiaalpsühholoogia- motivatsioon
  • Lk. 126!
  • Sotsiaalpsühholoogia- hoiakud
  • Kognitiivsel infol põhinevad
  • vanemad, kool teabekanalid
  • Afektiivsel infol põhinevad
  • Käitumuslikul infol põhinevad
  • Sotsiaalpsühholoogia- prokseemika ja kehakeel
  • Prokseemika
  • Personaalne distants
  • Kehakeel
  • Sotsiaalpsühholoogia- sõpruse- ja armastuseteooriad
  • Tunnetusprotsessid- taju ja tähelepanu
  • Taju
  • Lähedus
  • Suletus
  • Sarnasus
  • Hea jätk
  • Taju omadused
  • Püsivus ehk konstantsus
  • nt. tajume järve ikka veekoguna, olgu ta jääs või mitte
  • Valivus ehk selektiivsus
  • nt. inimese puhul satub meie tähelepanu rohkem silmadele ja
  • suule
  • Mõtestatus
  • Kogemuste, hoiakute ja emotsioonide mõju
  • Taju liigid
  • Isikutaju
  • Ruumitaju
  • Liikumistaju
  • Ajataju
  • nt. heade sõpradega koosviidetud aeg läheb kiiremini, noortel on
  • aega küll
  • Tunnetusprotsessid- aistingud
  • Mälu
  • Protsessid
  • Liigid
  • häired
  • Amneesia
  • Liigmälu ehk hüperamneesia
  • Vaegmälu
  • Hüsteeriline amneesia
  • Afektiivne mälulünk
  • Õppimine
  • klassikaline tingimine
  • sotsiaalne õppimine
  • Intelligentsus
  • Uurimise ajalugu
  • Pärilikkuse küsimus
  • Esimesed testid ja nende autorid
  • Intelligentsuse testid- näited testidest ja autoritest

Kommentaarid (2)


Jana69: Hea materjal.
13:00 24-12-2012

Kelly O: lkjgl khk
14:28 31-05-2011


Sarnased materjalid

12
docx
26
docx
44
docx
21
doc
25
doc
27
doc
44
odt
5
odt





30 päevane VIP +50% ROHKEM

Telli VIP ja ole 30+14 päeva mureta

5.85€

3.9€

Oled juba kasutaja? Logi sisse

Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

Pole kasutajat?

Tee tasuta konto