ARTIKLID 7. Kasutades mingi ettevõtte/asutuse kohta artiklit internetist tooge selle alusel välja: a. Miks on „big data“ äride jaoks nii huvitav? b. Milliseid väljakutseid see endaga kaasa toob? c. Milliseid tehnoloogiaid „big data“ haldamiseks kasutatakse? A. Big Data on äride jaoks huvitav, sest otseselt selle üle neil kontrolli ei ole. Big Data puhul on tavaliselt tegu väga suurte andmemahtudega. Näiteks sotsiaalmeedia postitused, võrguliikluse ja sisselogimiste logid jms. Big Data erineb klassikalisest ärianalüüsist. Big Data-s kasutatakse Discovery- lähenemist, otsitakse seoseid sealt, kus need esmapilgul puuduvad. Ehk sisuliselt loodetakse komistada huvitavate seoste otsa. Big Data abil saavad ärid paremini mõista klientide ostukäitumist. C. Analüüsiks on enamasti hädavajalik spetsiaalne tarkvaraplatvorm nagu näiteks QlikView või Sense. Big Datas kasutatakse järgmisi tehnoloogiaid: 1) SAS Grid Computing 2) SAS In-D
TARTU ÜLIKOOL ÕIGUSTEADUSKOND TALLINNAS Eraõiguse instituut Pilveteenuse pakkuja sekundaarvastutus autoriõiguste rikkumise korral Referaat Juhendaja: Aleksei Kelli Tallinn 2012 SISUKORD SISUKORD.................................................................................................................................2 SISSEJUHATUS.........................................................................................................................3 1.ÜLDISELT PILVETEENUSTEST..........................................................................................4 2.SEKUNDAARVASTUTUSE OLEMUS.................................................................................8 2.1.TEISELE ISIKULE KANDUV VASTUTUS.................................................................11 2.2.KAASAAITAJA VASTUTUS......
CSF: protsess on korratav; arusaamine äririskidest; vajadus kaitsta teenust KPI: %tagasisaadetud muudatusi; % RfC-dest, mis õigeaegselt implementeeritud; %mitteaktsepteeritud RfC-sid; erakorraliste muudatuste vähenemise %; juhtumeid põhjustavate muudatuste vähenemise %; teenuse käideldavuse suurenemise %. Tegevused: 1. Planeerimine 2. Filtreerimine 3.Prioritiseerimine 4.Kategoriseerimine 5.CAB koosolek 6.Mõju+ressursivajaduse analüüs, 7.Kinnitamine, 8.Ajatamine ja koordineerimine, 9.Ehitamine, testimine ja implementeerimine, 10.Lõplik autoriseerimine, 11.Ülevaatus Sisendid: SLM muudatused ja äriprotsess, RfC-d, CMDB-d, FC? Väljundid: Mahuhalduse mõju hindamine, CfM uuenenud info, RfC/CAB koosolekute protokollid, ITSCM muutused plaanis 3) Seleta lahti mõisted/lühendid: TCO, SMTP, PCI-X, DAS, SSH
Pilvetehnoloogia Mis on pilv? · Pilvetehnoloogia on virtuaalsed serverid, mis on saadaval interneti vahendusel. · Interneti vahendusel IT-põhiste teenuste pakkumine on toonud turule uued ärimudelid, mille eesmärk on jagada veebi kaudu ressurssi (tarkvara, riistvara või nende kombinatsioon). Sellist lahendust nimetatakse pilvetehnoloogiaks. Nimetus tuleb algselt telefonivõrke kirjeldavatelt skeemidelt, kus teenusepakkuja vastutusalasse jäävat võrgu osa oli tavaks kujutada pilvena (ka internetti kujutatakse võrguskeemidel sageli pilvena). Pilvetehnoloogia on juba hoogsalt levimas ja toob kohati kaasa küllalt järske muutusi ning võimalusi mitte ainult IT-ettevõtetele. · Kui kasutad tavakasutajana mingi teenusepakkuja (näiteks Google või Microsofti) veebile või Internetile baseeruvat veebipõhist rakendust (tarkvara), siis juba reaalselt kasutad ka pilvetehnoloogiat - oled "pilve sees" Miks on
INFOSÜSTEEMID Loeng1 Rahaliste IT vahendite kasutamine pole põhjendatud ettevõtte eesmärgil. ITIL CoBit 2002-2003 tekkis infosüst. metoodika. Kujunes välja tarkvarade kasutamis metoodika. 4 võimast ülemaailmset muutust ettevõtetes 1. Globaliseerumine ka majanduslik. Ebay,amazon,alibaba. Turg on globaliseerunud. Konkurents maailmaturul. Tekkisid globaal tarnimissüst.-d. 2. Tootmise automatiseerimine võimaldab kiiresti toota piiramatu arvu tooteid. Vaja spetsialiste. Tootmine on muutunud teadmistepõhiseks. Tootmine alguses ja hiljem on hinnapoolest sama. Arendus ja reklaam on tasutud ja poole aasta pärast toode poole odavam. Eluiga lühike. 3. Ettevõtete toote turuletoomine. Toote turuletoomine kiirendab uue toote arenduse ja turule toomist. Produkt vananeb moraalselt juba valmistamiseajal 4. E-firmade rajamised Intranet- ettevõtte siseseks kasutamiseks.
13. Nimeta privaatsusega seotud küsimusi/probleeme organisatsioonis. Privaatsus kas ja milliseid andmeid kogutakse ja talletatakse üksikisikute kohta - Millist infot endast teistele jagada? - Millist informatsiooni peaksid inimesed enda teada hoidma, mitte teistele avaldama? - Millist infot inimeste kohta peaks hoidma andmebaasides ja kui kaitstud see info seal on? Elektrooniline järelevalve töötajate poolt külastatud veebilehtede kaardistamine ja analüüs, töötajate kirjavahetuse jälgimine. Vastumeetmetena kasut nt veebilehtede külastuse keelamist tarkvara abil. Andmete hoidmine andmebaasis paljud organisatsioonid salvestavad personaalseid andmeid (panga, mobiilside ja TV- teenuste pakkujad, haiglad, koolid, valitsus, tööandjad). Kas need andmed on adekvaatsed, kaua neid andmeid hoitakse, milleks neid kasutatakse, kellele jagatakse, kas need on kaitstud volitamata juurdepääsu eest, jne 14
Eriolukord(critical incident) - cloud, mida kasutame, on kõigi töötajate jaoks maas; turvarikkumine Kriis, hädaolukord(crisis) -kliendi andmete kadumine; kliendile suunatud teenus on kõigi klientide jaoks maas 2) Ticketi juhtimishalduse tööriistas võiksid olla järgnevad väljad suvalises järjekorras: *kategooria (määrata, mis valdkonna probleemiga on tegu, nt tellimus, maksed, etc) *osakond (automatiseeritud, info tuleb välja töötatud süsteemist vastavalt kliendi poolt öeldud probleemi sisule/kategooriale) *kasutaja nimi (osaliselt automatiseeritud), (kui oled varem mingeid välju oma kasutaja nimega täitnud, siis täidab automaatselt ära, aga saab vajadusel muuta. Info tuleb süsteemist) *probleemi lühikirjeldus, (kast, kuhu kirjutada mõne sõnaline kirjeldus probleemi kohta) *detailid (kast, kuhu saab kirjutada detailselt probleemi olemusest) *lisa fail (saab panna nt pildi kindlast probleemist)
ühenduse võtmine mitme äripartneri vahel. 27. Millega tegelevad IKT hooldus ja kasutajatugi? töökohade paigaldamine, nende hooldus, viiruskaitse, töökohtade andmete varundus, tarkvara uuendamine töökohtadel. Kasutajatugi IT probleemide lahendaja, või suuremates organisatsioonides terve osakond (HelpDesk, peer-to-peer), kelle üldisteks ülesanneteks on: veasituatsioonide registreerimine, veasituatsiooni andmete edastamine teistele spetsialistidele, vigade analüüs. 28. Mida nimetatakse IKT platvormiks? Too näiteid. 29. Mida annab ettevõttele VPN teenus, konkreetsed lahendusvariandid? VPN ehk Virtual private Network. Eesti keelde tõlgituna tähendab see virtuaalset privaatvõrku, mis on võrguteenus. See on võrguteenus mis kasutab peamiselt avalikku telekommunikatsiooni infrastruktuuri, nagu internet. Selle ülesandeks on pakkuda juurdepääsu kaugserveri kontoritele või palju
Kõik kommentaarid