....................................................................................12 Strateegia väljatöötamine ja täiustamine....................................................................................13 Strateegia eripära väikeettevõtetes.............................................................................................13 Tegevuskeskkonna, haru- ja konkurentsianalüüs...........................................................................13 Makrokeskkonna analüüs...........................................................................................................14 PEST analüüs...........................................................................................................................14 Tegevusharu olukorra analüüs....................................................................................................15 Kriitilised edutegurid.......................................................................................
3. Passiivne lojaalsus: pole vajadust teha kordusostu 4. Pseudolojaalsus: teeb taasoste, kuid mõtleb brändi vahetamisele 5. Alistumislojaalsus: ei soovi alternatiive võrrelda Turu s ja toote positsioonimine (06.10) Segmentimine on tarbijate rühmitamise meetod. Jagatakse mingite kindlate tunnuste alusel rühmadesse. Segmentide tasemed lk 62 1) Kogu turg, 2) segment 3) nišš 4) rakk 5) klient Segmentimise protsess Kvaliteetne/kvantitatiivne uuring Analüüs Realistlik hindamine Profileerimine-klastrite nimetamine Segmentimisstrateegiad Diferentseerimata turundus (turg on väike, kaalukad ostjad, toode on elutsükli langusfaasis) Diferentseeritud turundus Kontsentreeritud turundus Positsioonimine- toote koht tarbija teadvuses. ERISTU V SURE Väärtuste positsioonimine Turu tüübid: Äriturg B2B(ärilt ärile) tunnused: ostjaid vähe, ostukogused on suured, ostja-müüja pikaajalised suhted, ostjad on
o Kes on Teie klient ja tarbija? o Millised on klientide vajadused ja milles seisneb turunõudlus? o Missuguseid väärtusi loob ettevõte klientidele? o Missuguse kauba/teenusega ettevõte rahuldab kliendi vajadusi? o Miks peaks klient ostma just Teilt? 6 6. Äriidee defineerimine ja analüüs (lk ?, Aeriidee_otsimine) · Defineerida selgelt äriidee: toode/teenus arvestades ka Teie soovi, millega tahaksite tegeleda: o Miks see on hea idee? o Millisele oletusele see arvamus tugineb? o Kas võite tõestada, et see oletus on õige? o Loetlege 5 põhjust, miks see idee võiks sobida ja 5 põhjust, miks ei peaks sobima? o Kuhu/kuidas ta sobib tulevikus? · Vajadusel idee otsimise protsessi korrata
o Kes on Teie klient ja tarbija? o Millised on klientide vajadused ja milles seisneb turunõudlus? o Missuguseid väärtusi loob ettevõte klientidele? o Missuguse kauba/teenusega ettevõte rahuldab kliendi vajadusi? o Miks peaks klient ostma just Teilt? 6 6. Äriidee defineerimine ja analüüs (lk ?, Aeriidee_otsimine) · Defineerida selgelt äriidee: toode/teenus arvestades ka Teie soovi, millega tahaksite tegeleda: o Miks see on hea idee? o Millisele oletusele see arvamus tugineb? o Kas võite tõestada, et see oletus on õige? o Loetlege 5 põhjust, miks see idee võiks sobida ja 5 põhjust, miks ei peaks sobima? o Kuhu/kuidas ta sobib tulevikus? · Vajadusel idee otsimise protsessi korrata
o Kes on Teie klient ja tarbija? o Millised on klientide vajadused ja milles seisneb turunõudlus? o Missuguseid väärtusi loob ettevõte klientidele? o Missuguse kauba/teenusega ettevõte rahuldab kliendi vajadusi? o Miks peaks klient ostma just Teilt? 6 6. Äriidee defineerimine ja analüüs (lk ?, Aeriidee_otsimine) Defineerida selgelt äriidee: toode/teenus arvestades ka Teie soovi, millega tahaksite tegeleda: o Miks see on hea idee? o Millisele oletusele see arvamus tugineb? o Kas võite tõestada, et see oletus on õige? o Loetlege 5 põhjust, miks see idee võiks sobida ja 5 põhjust, miks ei peaks sobima? o Kuhu/kuidas ta sobib tulevikus? Vajadusel idee otsimise protsessi korrata
RESURSID PARTNERID MINE SUHTED UPID VÕTME- MÜÜGI- TEGEVUSED KANALID VÕTMEKULUD TULUM UDEL 4 7. Äriidee teostatavuse analüüs, ärimudel kõige üldisemalt nende roll ja koht uue ettevõtte rajamise protsessis. Teostatavuse analüüs kontrollib äriidee elujõulisust. Püütakse määratleda potentsiaalseid probleeme ja vastata küsimusele: Kas see idee hakkab tööle ja kas sellega tasub edasi minna? Leidub väga erinevaid metoodikaid. Teostatavuse analüüsiga kontrollitakse, kas äriidee on elujõuline.
RESURSID PARTNERID MINE SUHTED UPID VÕTME- MÜÜGI- TEGEVUSED KANALID VÕTMEKULUD TULUM UDEL 4 7. Äriidee teostatavuse analüüs, ärimudel kõige üldisemalt nende roll ja koht uue ettevõtte rajamise protsessis. Teostatavuse analüüs kontrollib äriidee elujõulisust. Püütakse määratleda potentsiaalseid probleeme ja vastata küsimusele: Kas see idee hakkab tööle ja kas sellega tasub edasi minna? Leidub väga erinevaid metoodikaid. Teostatavuse analüüsiga kontrollitakse, kas äriidee on elujõuline.
....................................................................................................................16 2.2 Situatsiooniülesanded...................................................................................................17 3.TURUNDUSE PLANEERIMINE....................................................................................... 19 3.1 Turunduse planeerimisetapp..........................................................................................19 3.2 SWOT analüüs...............................................................................................................19 3.3 Bostoni maatriks............................................................................................................21 3.4 Kasvustrateegiad (Ansoffi maatriks).............................................................................22 3.5 Küsimused....................................................................................................................
Kõik kommentaarid