Plaanid puhkusele minna? Võta endale majutus AirBnb kaudu ja saad 37€ kontoraha Tee konto Sulge
Facebook Like

Postkommunistlik kust, postmodernistlikus olukorras (0)

1 Hindamata
Punktid
 
Säutsu twitteris




POSTKOMMUNISTLIK KUNST POSTMODERNISTLIKUS OLUKORRAS
Referaat
Õppeaines: Kunstiõpetus







Klass: 11
Õpilane:
Juhendaja :




Keila 2005
Täpselt nii nagu kogu meie ühiskond, elab ka kunst läbi küllaltki unikaalset ajaloolist hetke, kus vanad paradigmad kaovad, uued aga pole veel formeerunud. See kehtib mitte ainult kunsti enda, vaid ka tema institutsionaalse ja materiaalse baasi kohta. Siin võib leida palju analoogiaid Moskva , Baltikumi ja Ida- ning Kesk – Euroopa maade situatsiooni vahel. Teiselt poolt on ka erinevusi, mis on tingitud ajaloolisest taustast , traditsioonidest ja erinevate maade erinevast staatusest kommunistliku impeeriumi raames.
Seepärast alustaksin ajaloost. Kui 1950ndate aastate keskel algas nn sotsialistliku realismi doktriini mõranemine, sõltus liberaliseerimisprotsess just sellestsamast ajaloolisest taustast ja staatusest Moskva mõjusfääris. Kergem oli olukord Ida – Saksamaal, Tšehhoslovakkias, Poolas ja Ungaris, kus hakati kiiresti tasa tegema Stalini režiimi kõige karmimatel aastatel muu maailmaga kunstiga tekkinud vahet.
Eesti kunstnikud meenutavad siiamaani, millist rolli etendasid siinse suletud ühiskonna infoblokaadi ajal sellised „vennalike sotsialismimaade“ kunstiajakirjad nagu „Bildende Kunst“, „Vytvarne Umeni“, „Projekt“ jt, mida oli vabalt saada meie raamatukogudes. Teisalt oli eesti kunstil omalt poolt suundaandev mõju mitte ainult Balti vabariikides, vaid ka Moskvas. Juba 1950. aastate lõpul loodi sild „Tallinn – Moskva“. 1970. ja 1980. aastatel mängiti läbi mitmeid selliseid kunstiajaloolisi sildu – meenutagem näitusi „Pariis – New York “, „Pariis – Berliin “ või „Pariis – Moskva“. Need on muidugi metropolide sillad , mille ilmselt kõige suurejoonelisemaks finaaliks näis kujunevat 1995. aastasse planeeritud 6 miljoni dollarilise eelarvega näitus „Berliin – Moskva“, millega tähistati II maailmasõja lõppemise 50ndat aastapäeva.
Eesti kunstile oli sama tähtis „Tallinn – Moskva“ sild, mis töötas sõltumatus kunstielus efektiivselt kuni perestroikani välja. Selle silla alusepanijaks oli eesti kunstnik Ülo Sooster , kes sündis 1924. aastal Eestis Hiiumaal
80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
Postkommunistlik kust-postmodernistlikus olukorras #1 Postkommunistlik kust-postmodernistlikus olukorras #2 Postkommunistlik kust-postmodernistlikus olukorras #3 Postkommunistlik kust-postmodernistlikus olukorras #4 Postkommunistlik kust-postmodernistlikus olukorras #5 Postkommunistlik kust-postmodernistlikus olukorras #6
Punktid 10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
Leheküljed ~ 6 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2008-11-21 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 16 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor mutukene Õppematerjali autor

Lisainfo

Mõisted


Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


Sarnased materjalid

120
docx
20 -21-sajandi kunst
5
doc
20-sajandi kunst-suunad ja kunstnikud-Kangilasiki
20
docx
20 -21 sajandi kunst
19
doc
12-klassi terve kunstikultuuri ajaloo õpiku kokkuvõte
11
docx
Barokk-impressionism-klassitsism-Ameerika kunst-Eesti kunst-Vene kunst-postimpressionism-juugent-romantism ja realism
119
doc
20 SAJANDI KUNST
40
pdf
Eesti kunstiajalugu 18-sajand kuni 1990ndad
20
docx
10-klass kunstikultuuri ajalugu





Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
Pole kasutajat?

Tee tasuta konto

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun