Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Poliitija ja valitsemise alused (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Millised on poliitikale omased sisulised elemendid selles?
  • Miks toimub Ettekirjutused mida peaks tegema?
  • Kes t tasuta?

Lõik failist

Nimi: ______________

KODUÜLESANDED 1 (loengud 1–4)


1. Too näide ühe poliitilise sündmuse kohta ning põhjenda, miks see on poliitiline.
Sündmus: Pronksiöörahutused
Eestis elevad venekeelne elanikkond ja Venemaa kodakonsusega inimesed olid protesteerinud Tallinnas Tõnismäel pronkssõduri monumendi juures, protesteerimise põhjuseks oli mälestusmärgi teisaldamine ja säilmete ümbermatmise vastu.
See sündmus on poliitiline sellepärast, et avaldati meelt Eesti riigi ja valitsuse vastu ja põletati Eesti lippe. Lisaks rünnati politseiüksusi, lõhuti autosid, rebiti maha trammiliine, purustati aknaid ning süüdati ja rööviti kauplusi ulatuslikul alal Tallinna kesklinnas.
Millised on poliitikale omased sisulised elemendid selles?
  • Tegevus oli suunatud valitsuse vastu
  • Rahutused põhjustasid Eesti-Vene suhete jahenemist ja pingestumist.
Rahutused mõjutasid negatiivselt paljudele ettevõttetele, kes tegid koostööd venemaaga. Raskendatud oli kauba eksport venemaale, lisaks sundis venemaa ärimehi mitte kasutama kaubatransiiti läbi Eesti sadamate. Selle tulemusena kahekordistus kaubaveo maht läbi Ust-Luuga sadama. Narvas olid piiriületamise järjekorrad 5-6 päeva.
Kas sündmus seondub pigem a) Politics’iga b) Policy ’ga
Sündmus seondub Politics’iga.
2. Analüüsi mingit elulist poliitilist protsessi Eastoni mudeli alusel
Sisend
Must kast
Väljund
Tagasiside
Eesti rahvastiku moodustavad kaks kõige suuremat rühma venelased ja ukrainlased e. muulased . Paljudel puudub eesti kodakondsus ja kes ei ole Eesti kodanikud. Peale iseseisvumise algusaastail ei olnud muulased Eestisse mingitpidi teretulnud mittekodanikud võiks naasta oma kodumaale , eeskujuks nõukogude sõjaväele. Paljud sõjaväelased jäid eestisse elama tsiviilisikutena.
Eesti inegratsioonipoliitika. Keele omandamine ongi integratsiooni programmis üheks peamiseks põhieesmärgiks, mis ideaalis väljendub kodakondsuse omandamises. Võimalust säilitada oma etniline identiteet. See tähendab seda, et on olemas tingimused ühiskonnas inimestele, kes on huvitatud oma etnilise identiteedi edendamisest. Integratsiooni programm ei eelda assimileerumist ühiskonnaga, vaid pigem „loodab“ ja loob tingimused selleks, et eestlased ja mitte-eestlased saaksid integreeruda neid liitva ühisosa ümber
On omandanud osa Eesti kultuurist ja samas pole täielikult selga pööranud enda omale. Teisisõnu, tahetakse sotsialiseeruda nii eestlaste kui ka emakeelt kõnelevate isikutega. Teiseks „väljundiks“ võiks aga nimetada rahumeelset koos eksisteerimist kahe erineva rahvuse vahel. Oluline, et integreerumine ei ole ainult ühepoolne protsess, vaid on vajalik mõlema rahvuse vaheline koostöö.
Muulased ei taha loobuda oma päritolu kultuuri normidest ega väärtustest, rääkimata emakeelest. Ei väärtustata enamusrahvuse kultuuri ja suhtutakse sellesse pigem ükskõiksusega. Ei väärtustata eesti kultuuri ega keelt. Muulased on omandanud ajaga meie riigi keelt ja muutunud rohkem Eesti-meelsemaks, seda tuleks märgata ja tunnustada, kuna kui inimesed tunnevad ennast tõrjutuna, siis see ei ole eriliseks motivatsiooni stiimuliks, et teha koostööd ühiskonnaga. Teine venekeelne põlvkond on rohkem sulandunud eesti ühiskonda, väärtustavad eesti kultuuri ja tööjõuturul on eestlastega konkurentsivõimelised.
3. Esita mõni poliitiline fakt, kirjelda seda ja too välja selle võimalikult erinevaid seletusi ja neist tulenevaid ettekirjutusi
Poliitiline fakt (kirjeldus)
Seletused, miks toimub?
Ettekirjutused , mida peaks tegema?
Õpetajate palkade küsimust võib pidada poliitiliseks.
Viiakse läbi ulatuslikke
haridusreforme ning surve õpetajate töö tulemustele ja erialasele pädevusele kasvab. Õpetajatel on madal palk ja madal töötasu annab õpetajatele märku, et nende
ametit ei väärtustata piisavalt ühiskonnas. Kui nõutakse õpetajatel magistrikraadi aga millegi pärats palgatase ei vasta spetsialisti tasemel.
Astmeline tulumaks aitaks, kes rohkem palka saab, peaks ka rohkem makse maksma, astmelisest tulumaksust ehitatakse üles heatasemeline ja kõigile kättesaadav haridussüsteem, kvaliteetne meditsiiniabi ja korralikud pensioned. Kindlasti peaks õpetajad saama palka vastavalt oma haridustasemele.Nõutakse õpetajalt ju tipptasemel haridust, nii peaks ta saama ka tipptasemel palka.
4. Too näiteid kapitaliliikide vastastikuse ülekantavuse kohta
Majandus- kapital inimkapitaliks
Majandus-kapital sotsiaalseks kapitaliks
Inimkapital majandus-kapitaliks
Inimkapital sotsiaalseks kapitaliks
Sotsiaalne kapital majandus-kapitaliks
Sotsiaalne kapital inimkapitaliks
Kui tööjõu tootlikkus kasvab
tervikuna siis kiireneb majanduskasv
Otsene: kõrgem tulutase
ja tootlikkus
Kaudne: tervis, ühiskondlik
aktiivsus
Ettevõte osalus ühiskondlikus tegevustes. Aktiivne heaoluriik peaks õhutama inimesi
töötama, kuna tööhõive on kõige parem garantii sotsiaalse tõrjutuse vastu.
Inimkapitali kui investeeringut
tootlikkuse kasvule: algmaterjalist ehk oskusteta tööjõust toodetakse õppimis- ja
koolitusprotsessi kaudu haritud ja oskustega majandusagent ehk töötaja.
Elanike omandatud kasulikud
oskused, mis suurendavad heaolu nii indiviidi kui ka riigi tasandil.Haridustee kestus, kvalifikatsioon,palk
parema
füüsilise ja vaimse tervise ning eluga rahulolu.
Sotsiaalne kapital mõjutab majandusarengut ja majanduskasvu. Sotsiaalne kapital on oluline vaesuse leevendamiseks võimaldades näiteks
paremat ligipääsu tööturuinfole. Sotsiaalne kapital vähendab tehingukulusid,
sest lepingud, juriidiline süsteem ja ametlikud sanktsioonid asendatakse usalduse, maine
ning mitteametlike sanktsioonidega. Mitteametlike sidemete omamine on odavam ja sotsiaalse kapitali majanduslik eesmärk
on vähendada tehingukulusid.
Sotsiaalne kapital on inimkapitali täiend. Piisav hulk sotsiaalset kapitali aitab luua osaleva kodanikuühiskonna, mida nähakse moodsa liberaalse
demokraatia tarviliku tingimusena. Seega kodanikuühiskond tasakaalustab riigivõimu.
5. Leia iga tüübi kohta üks Eesti huvirühm ning analüüsi selle mõjukust lähtuvalt loengus käsitletud faktoritest:
Assotsiatsiooniline huvirühm
Näide:
Riigi tarbijakaitseametil , kohaliku omavalitsuse tarbijakaitseüksustel kui vabatahtlikel tarbijakaitseorganisatsioonidel on üks eesmärk: kaitsta Eesti tarbijate seaduslikke õigusi, tõsta tarbijate teadlikkust pakutavate kaupade ja teenuste hulgast teadliku isikliku valiku tegemiseks ning tarbijate õiguste ja kohustuste realiseerimiseks. Lähtuvalt ühisest eesmärgist täidavad need institutsioonid oma rolli tarbijate seaduslike huvide kaitsmisel ja tehes seda omavahelises koostöös. Tarbijakaitseameti ülesanne on teostada järelevalvet tarbijaturul, kaitsmaks tarbijat ohtliku ja puudustega kauba eest, nõustada ja koolitada tarbijaid , lahendada tarbijate pretensioone, teha ettepanekuid tarbijakaitsealaste õigusaktide vastuvõtmiseks ja muutmiseks.
Mitteassotsiatsiooniline huvirühm
Näide:
Kodanikealgatuslik tegevus-inimeste osalemine oma huvide järgimisel ja avalike küsimuste arutamisel võib aga võtta ka teisi vorme peale ühenduste liikmeks olemise – näiteks esinemine meediakanalites (sealhulgas Internetis) kommentaaridega, allkirjade andmine ja kogumine, osalemine meeleavaldustel, suhtlemine mõne ametkonnaga selleks, et mõne üldisema ühiskondliku probleemi lahendamisel kaasa aidata. Vabatahtlik tegevus ja annetamine on ka kodanikuühiskonna tegevus.
Institutsiooniline huvirühm
Näide:
Institutsioonilised huvirühmad-ülikoolid, sõjavägi, riigiametnikud , kirikud jt.Riik teostab avaliku administratsioonide üle järelevalvet, mille eesmärgiks on haldustoimingute kvaliteedi kindlakstegemine ja vajadusel nende parandamine ning mis kujutab endast erinevate vormide ja institutsioonide ning meetodite kogumit. Siin ei oma tähtsust see, kas avalik administratsioon esineb riigiorganite, kohaliku omavalitsuse või teiste avalik-õiguslike juriidiliste isikute organite süsteemina. Eesmärgiks on tõkestada õigusvastast tegevust (võib seisneda nii pädevuse ületamises, menetluskorra rikkumises, haldustoimingute vormi ja eesmärgi ning valitud vahendite rikkumises)
Anomaalne huvirühm
Näide:
18. aprillil 2006 ilmus ajalehtedes Sakala ja Võrumaa Teataja artikkel, milles ERLi algatajad Ain Saar ja Aavo Savitsch teatasid, et peavad vajalikuks avardada Eesti poliitilist maastikku uue liikumise näol. 14. aprillil oli Internetis avatud loodava liikumise esimene veebileht ja 23. aprillil foorum. 20. mail toimus Tõnismäel Tiit Madissoni ja Aavo Savitschi korraldatud sanktsioneerimata meeleavaldus , millega taotleti pronkssõduri teisaldamist Tallinna kesklinnast. Tipphetkel võis üritusel viibida kuni 1000 inimest.
Viis aastat tagasi pronksiööna rahutused, mis puhkesid Tallinnas ja ka teistes Eesti linnades 26. aprillil 2007. Protestist Tõnismäel asuva pronkssõduri kuju teisaldamisplaanide vastu alanud rahutuste "tipphetkel" rüüstas Tallinna kesklinnas kauplusi, kioskeid ning meelelahutuskohti, kakles ja märatses ligi 1500 inimest. Pärast pronkssõduri kuju teisaldamist samal ööl jätkusid rahutused 27. aprillil ning väiksemate mõõtmetega veel paaril õhtul ja ööl.
1988.a. Tallinna Lauluväljakul alanud nn. öölaulupeod. Spontaanselt kogunesid inimesed vanu ja uusi isamaalisi laule laulma igal õhtul. Kus sajad tuhanded inimesed laulsid rahvuslikke laule ja nõudsid senise parteijuhi Karl Vaino tagasiastumist. Sellest Heinz Valgu poolt “laulvaks revolutsiooniks” nimetatud rahvuslikust meelevaldusest levis rahvusvaim üle kogu maa.
6. Too näiteid erinevatest surverühmadest ja sellest, kuidas nad poliitikat mõjutada on üritanud.
Tüüp
Näide
Kuidas proovinud poliitikat mõjutada
Ärilis-institutsioonilised rühmad
EVEA, Eesti Õliliit, Eesti Piimaliit, Eesti Levaliit, Eesti Põllumeeste Keskliit ,
Põllumehed protestisid Euroopa Liidu ühise põllumajandus- poliitika vastu. Meeleavaldus toimus Euroopa Komisjoni Eesti esinduse ees Tallinnas. põllumajanduspoliitika reformi. ei rahulda Baltimaade põllumehi ning ei järgi Euroopa Liidu solidaarsuspõhimõtet. Ühisel turul ei ole võimalik toota, kui põllumajanduse sisend- ja kokkuostuhinnad on ühenduse riikides sarnased, toetused erinevad aga mitmeid kordi .
Kategooriakaitse rühmad
Memento,Üürnike Ühendus,Tarbijate Keskliit, Inimõiguste teabekeskus,Tööandjate Keskliit.
Tööandjate Keskliit tahab sotsiaalmaksu jätta töötaja maksta. Tööandjad soovitavad muuta sotsiaalmaksu sarnaselt tulumaksuga maksuks, mille tasumise kohustus lasub töövõtjal. Praegu finantseerivad haigekassat tööandjad, kuid teenuseid tarbivad töövõtjad, kellel puudub ravikindlustuse maksemäära ja kogutud ressursside jaotamise vastu otsene huvi, vahendas liit tööandjate seisukohti.
Edendamisrühmad
Naisõiguslaste,Lastekaitseliit,Invaühingud,Karskuseliit,Keskkonnakaitsjad.
Lastekaitse liit saatis avaliku pöördumise, milles nõuab, et Eesti riik realiseeriks põhiseadusega võetud kohustuse tagada iga inimese isikupuutumatus ja väärikus. Riik peab looma vägivalla vähendamise arengukavale ning laste ja perede arengukavale senisest laiema kõlapinna ning rakendama neid tõhusamalt. Riiklikus õppekavas peab inimõiguste teema saama suurema mahu ja selle käsitlus peab olema praktilisem,» seisab avalduses. «Ainult nii tagame hästi toimiva, hooliva ja jätkusuutliku riigi.»
Lastekaitse liit on aastaid edendanud laste teadlikkust oma õigustest, korraldanud vägivaldset käitumist ennetavaid koolitusi lastele, lastevanematele ja pedagoogidele ning juurutanud toimivaid meetodeid, mille abil vähendada koolivägivalda.
7. Vali üks Eesti viimase aja poliitiline algatus (seaduseelnõu, kampaania vms) ja analüüsi järgmises raamistikus
Toetavad erakonnad
Vastustavad erakonnad
Toetavad huvirühmad
Vastustavad huvirühmad
Toetav meedia
Vastustav meedia
Keskerakonna Tallinna linnavõim, korraldas rahva seas tasuta ühistranspordi küsitluse. Küsitlus läks kokku maksma 228 000 eurot. Tasuta ühistranspordi eesmärk on suurendada ühistranspordi kasutajate hulka

 IRLi, Reformierakond ja Sotsiaaldemokraadid.

Küsitlus korraldati Tallinna elanikkonna seas, tasuta transporti pooldasid 75%. Toetavaks huvirühmaks on õpilased, pensionäärid, pereinimesed. Pigem need inimesed kes igapäevaselt kasutavad ühistranspordit.
MTÜ Kodanike hääl, www.facebook.com-„TASUTA“ ühistranspordi vastu hääletamine.www.petitsioon.ee-Tallinn ühistransport tasuta?

Ajaleht Kesknädal-Savisaar: Tasuta ühistranspordi päralt on tulevik. Õhtuleht-tasuta ühistranspordi pollt 75%


Joutube vahendas fideot-Meeleavaldus tasuta ühistranspordi vastu. http://www.youtube.com/watch?v=VfTsTHTijz8 ,
TV3: reformierakondlased hääletasid tasuta ühistranspordi vastu
8. Too tegelikkusest näiteid huvirühma ja erakonna suhetest
Suhetemudel
Näide
Täielik mittesõltuvus
Inimeste tarbimiskäitumine ei sõltu sellest, kas valitsus tõstab makse või finantseerib riigi kulutusi laenu võttes.
Vahelduv toetus
Taastuvenergia tootmismahud Eestis on viimastel aastatel oluliselt kasvanud.Kuna taastuvenergia tootmine on oluliselt kallim kui konventsionaalsetest allikatest tulev elekter , on see muutunud tarbijatele märkimisväärselt koormavaks, moodustades ligi kümnendiku elektriarvest.Tulenevalt sellest, uuest aastast väheneb taastuvenergia toetuste maht 18%.
Eelissuhted
Ettevõtte juhid, nõukogu esimehed ja muud esimehed, toetavad raha annetustega erakondasi mille liikmed nad ise on. Annetustega erinevatele erakondadele on võimalik kindlustada toetust oma huvidele olenemata sellest, kes nendest erakondadest moodustavad valitsuse. Kuna ettevõtted ja üksikisikud loevad oma raha täpselt, saab järeldada, et neil on ühe või teise erakonna tegevuses mängus omahuvid, sest muidu nad ei rahastaks nende valimiskampaaniaid. Annetajal hiljem on raske kontrollida erakonna või tema liikmete tegevust või kas tegutsetakse just tema kasuks, kuid vähemalt on ettevõtted loonud endale selleks teatud eeltingimused.
Huvirühm loob erakonna
Praeguse eesti keskkonda ei ole uut erakonda oodata, on apoliitilised inimesed kes et taha olemasolevate erakondadega liituda, põhimõttelised liidrid, kes on valmis uut erakonda looma, on olemas., kuid uus erakond saab tekkida alles siis, kui ühiskondlikud organisatsioonid ja arvamusliidrid avaldavad selleks soovi. Aga kui see jääb tasemele , et «las keegi teeb», siis ei maksa oodata, et kusagilt tuleb keegi, kes teeb. Inimesed peavad seda tahtma ja selles osalema . Kui on palju «eksperte», kes jälgivad kõike kusagilt kõrgelt ja räägivad, et see on halb ja see on hea, siis miski ei muutu. Erakonna loomine tähendab hulka konkreetseid samme ja kindlaid protseduure, mitte ootamist, et keegi kuskil midagi teeks .
Erakond domineerib
Erakond saab näiteks domineerida valimiste ajal oma reklaam plakatitega, televisioonis reklaamimisega. Erakond annab teada, et just tema erakond on see kõikse parem-domineerivad reklaamis.
Raha domineerimised: Keskerakonna esimees Edgar Savisaar ähvardab viia pärast valimisi riigi raha Ühispangast välja kaupleb valimisvõitu lootev Ühispangalt sponsorraha. Ühispanga kaudu saab mõjutada Keskerakonda ja Keskerakonna kaudu Ühispanka. Ühispangal oleks kasulikum, kui raha oleks nende pangas.
Hindrek Lootus “Poliitika ja valitsemise alused” Koduülesanded 1 Lk 7
Vasakule Paremale
Poliitija ja valitsemise alused #1 Poliitija ja valitsemise alused #2 Poliitija ja valitsemise alused #3 Poliitija ja valitsemise alused #4 Poliitija ja valitsemise alused #5 Poliitija ja valitsemise alused #6 Poliitija ja valitsemise alused #7
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 7 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2013-11-18 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 53 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor jahikoer5 Õppematerjali autor
Poliitija ja valitsemise aluste Koduülessanne 1

Kasutatud allikad

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
3
doc

Poliitika ja valitsemise alused kodutöö 1.

inimkapitaliks sotsiaalseks kapitaliks kapitaliks majandus- inimkapitaliks kapitaliks kapitaliks Riik Raha Tööjõud Inimene Ühendustes investeerib suunatakse kogub riigile osaleb ja Hindrek Lootus "Poliitika ja valitsemise alused" Koduülesanded 1 Lk 1 raha ühiskondlikel majanduskapi aktiivselt organisatsioo- haridusse, e projektidele, -tali kodaniku nides võivad ehk inimesed nt. algatustes inimesed omandavad kampaaniad omandada oskusi ja

Politoloogia
thumbnail
6
doc

Poliitika ja valisemise alused kodutöö

asjaolude tõttu. Poliitilised õigused Kandideerida riigikokku alates 21. aasta vanuselt Sotsiaalsed õigused Igaühel on õigus haridusele. Majanduslikud Eesti kodanikel on õigus tegelda ettevõtlusega ning koonduda õigused tulundusühingutesse ja -liitudesse. Kultuurilised õigused Teadus ja kunst ning nende õpetused on vabad. Hindrek Lootus "Poliitika ja valitsemise alused" Koduülesanded 3 Lk 1 3. Nimeta mõni presidentaalne, parlamentaarne ja poolpresidentaalne riik. Põhjenda, miks kuulub see vastavasse jaotisse. Valitsemissüstee Näide Põhjendus m Presidentaalne USA Obama on riigipea ja valitsusjuht. Peaminister puudub Parlamentaarne Eesti Presidendil on formaalne roll, prlament võtab vastu

Politoloogia
thumbnail
24
doc

Poliitika - ja valitsemise alused - EKSAM

Poliitika ja valitsemise alused Kordamisküsimused 2005 Hindrek Lootus Märkus. Arvestusküsimused erinevad kordamisküsimustest, sest arvestus toimub testi vormis Punase värviga on tähistatud iga teema kesksed küsimused, mis on aine omandamise seisukohalt võtmetähtsusega ja mis tulevad suurema tõenäosusega käsitlusele ka arvestusel. NB! Arvestusel ei

Riigiteadused
thumbnail
31
doc

Riigi ja valitsemise põhialused II

Valimised: idee kujunemine n No taxation without representation n Rahva kujunemine suverääniks n Liberaaldemokraatia mastaabiinnovatsioon: valitsema rahva esindajad n Saadik ja esindaja n Tänapäeva demokraatlikus ja sotsiaalses õigusriigis on valimised keskne meetod, millega inimeste tahe jõuab riigijuhtimisse n Esindusdemokraatia vs otse- ja osalusdemokraatia Valimissüsteemid n Esinduskogu moodustamise alused n ühe-kandidaadi-valimised n struktureeritud esindatus: seisused, kuuriad vm või n üldvalimised n Demokraatlikud valimissüsteemid: n enamusvalimiste süsteem e. majoritaarsüsteem n võrdeline e. proportsionaalne valimissüsteem n Valimis- ja erakonnasüsteemide seos Jagamisreeglid n Ühemandaadilised: kas nõutav on lihtenamus või üle poole häältest n Mitmemandaadilised: kvoot või jagajad (häälteenamus, Imperial,

Riik ja valitsemine
thumbnail
32
docx

Riik, poliitika, valitsemine

 Mitmetasandiline, horisontaalne  Paindlik, mitmekesine  Eneseregulatsioon, koordineeriv riik  Kodanikel mitmeid juurdepääse poliitikale nt valimised, kaasamine  Rõhk pideval protsessil Valitsus e government - võib tähendada riigi valitsemissüsteemi koos kõigi asutuste ja seadustega kui ka valitsuskabinetti, nende võimupiirid ja omavahelised seosed on tavaliselt fikseeritud põhiseaduses, mis on ka poliitika kui valitsemise stabiilsuse üks põhjusi.  Tsentraliseeritud  Hierarhiline  Standardiseeritud  Keskne riiklik kontroll ja juhtimine  Kodanikel üks juurdepääs poliitikale - valimised  Rõhk sisendil ja väljundil Poliitilise mõtlemise algus - Aristoteles Poliitikateadus - keskendub tüüpiliselt sisendipoliitikale ja nn mustale kastile -> inimeste ootused valitsemise suhtes, huvidele ja nende muutumisele poliitikadokumentideks

Poliitika
thumbnail
32
docx

Kordamisküsimused kursuse poliitika ja valitsemise alused eksamiks (sügis 2014)

Kordamisküsimused kursuse poliitika ja valitsemise alused eksamiks (sügis 2014) Poliitika ja valitsemine ning nende uurimine 1. Sisend- ja väljundpoliitika (politics ja policy) tähendus ja erinevus. Politics on poliitika võimuvõitlusena( nn päevapoliitika) Policy on poliitika tegevusalade elluviimine(rakenduspoliitika) 2. Iseloomusta Eastoni poliitilise süsteemi mudelit. Eastoni poliitikamudel koosneb sisendist, mustast kastist ja väljundist. Sisendisse kuuluvad kõik ootused, nõudmised ja toetused,

Poliitika ja valitsemise alused
thumbnail
14
docx

Poliitika ja valitsemise alused eksamiks kordamise konspekt

Kordamisküsimused kursuse poliitika ja valitsemise alused eksamiks (sügis 2014) Politics- sisend. poliitika võimuvõitlusena (nn päevapoliitika). Policy- väljund. poliitika tegevusalade elluviimine (rakenduspoliitika). Eastoni süsteem- Sisend (huvid ja vajadused) must kast (poliitika kujundamine) väljund (otsused, meetemed). Poliitika- kujundamine. Valitsemine- otsuste elluviimine Valitsemine (government) tsentraliseeritud, hierarhiline, keskmine riiklik kontroll ja juhtimine, rõhk sisendil ja väljundil

Poliitika ja valitsemise alused
thumbnail
77
xlsx

POLIITIKA JA VALITSEMIS ALUSED TEST 1 - 12 vastused

ste ja eelistuste muutumisele, nimetatakse 1.Kodanikeühiskond on a. ühiskond, kus inimesed on koondunud kodanikeühendustesse b. ühiskond, kus inimeste põhiõigused ja -vabadused on kaitstud c. Ühiskond, kus kodanikud saavad, tahavad ja oskavad ühiselu korraldamisel osaleda d. Ühiskond, kus erakondi pole, sest poliitikat tehakse kodanikuühenduste ja sotsiaalsete liikumiste kaudu 2.Millised järgnevatest ülesannetest on kodanikuühiskonna toimijate rollid? a. avatud valitsemise tagamine b. Poliitiline sotsialiseerimine c. Argimurede lahendamine d. Riigiinstitutsioonide toimimise tagamine 3.Mis iseloomustab kolmandat sektorit? a. mittetulunduslikkus b. Osaluse vabatahtlikkus c. Institutsionaliseeritus d. Vastutus üldsuse ees 4. Milline järgmistest väidetest on õige? a. Postmarksistliku koolkonna käsitlus kodanikeühiskonnast keskendub viisidele, kuidas maksimeerida erinevate b

Riigiteadused




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun