Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Poiste ja tüdrukute arengu ja õppimise eripärad (0)

1 Hindamata
Punktid
Elu - Luuletused, mis räägivad elus olemisest, kuid ka elust pärast surma ja enne sündi.

Lõik failist

Vasakule Paremale
Poiste ja tüdrukute arengu ja õppimise eripärad #1 Poiste ja tüdrukute arengu ja õppimise eripärad #2 Poiste ja tüdrukute arengu ja õppimise eripärad #3 Poiste ja tüdrukute arengu ja õppimise eripärad #4 Poiste ja tüdrukute arengu ja õppimise eripärad #5 Poiste ja tüdrukute arengu ja õppimise eripärad #6 Poiste ja tüdrukute arengu ja õppimise eripärad #7 Poiste ja tüdrukute arengu ja õppimise eripärad #8 Poiste ja tüdrukute arengu ja õppimise eripärad #9 Poiste ja tüdrukute arengu ja õppimise eripärad #10 Poiste ja tüdrukute arengu ja õppimise eripärad #11
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 11 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2016-10-23 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 32 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor selburaator Õppematerjali autor
Sissejuhatus
Tüdrukute ja poiste erinevused saavad alguse juba sündides. Üldjuhul kestab poiste sünd tüdrukute omast poolteist tundi kauem, mis võib olla seotud sellega, et poiste kaal on ka enamasti suurem kui tüdrukutel. Vastsündinud tüdrukud erinevad vastsündinud poistest füüsiliselt ning mõned neist erinevustest muutuvad suuremaks paari esimese elukuuga: tüdrukud soovivad tõenäoliselt puudutamist rohkem kui poisid, paljud suudavad iseseisvalt mängida ja end varem lohutada kui poisid, nad hakkavad sageli poistest varem roomama. Sündides on tüdrukud juba neli kuni kuus nädalat poistest arengus ees.

Kasutatud allikad

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
9
doc

Nimetu

........................................6 KOKKUVÕTE....................................................................................8 KASUTATUD ALLIKAD.....................................................................9 2 SISSEJUHATUS Poisslastele reageeritakse teisiti kui tüdruklapsele ning see on normaalne, sest nad on erinevad. Mitte ainult bioloogiliselt, vaid ka ühiskondlikult. Tüdrukute ja poiste erinevused ei tähenda, et üks sugu oleks teisest parem. On asju, milles on poisid tugevamad kui tüdrukud ja vastupidi. Loomulikult on ka erandeid. M. Gurian (2004) märgib oma raamatus, et on ka lapsi, kellel on mõlemale soole omaseid tunnuseid. Nende ajud on n-ö mõlemasoolised. Esimestel nädalatel, kui embrüod on identsed, ei eristata neid suguelundite alusel, vaid sugukromosoomide kaudu: poistel XY ja tüdrukutel XX. Ema munarakust pärinevad X-

Kategoriseerimata
thumbnail
8
docx

Sootundlik pedagoogika

sugudele omistatud iseloomujooned ja käitumismustrid paika pidada. Sellistel juhtudel ei ole lastel lihtne endid sellesse kahesoolisesse süsteemi paigutada. Sellest tulenevalt on sootundliku pedagoogika juures oluline õpetada lapsi teadvustama, et ei ole olemas universaalselt kehtivaid naiste ja meeste stereotüüpe, vaid tegelikult esineb väga suur soosisene mitmekesisus (Krabel & Cremers, 2008). Juba imikueast peale esinevad tüdrukute ja poiste vahel erinevusi. Näiteks eelistavad poisid mängida mehaaniliste ja struktureeritud mänguasjadega, seevastu tüdrukud mängivad meelsamini pehmete mänguasjadega. Poisid vaatavad objekte lühema perioodi vältel, kuid teevad seda aktiivsemalt, tüdrukud teevad seda pikema perioodi vältel, kuid vähem aktiivselt. Samuti on leitud, et tüdrukud hakkavad varem rääkima ning neil on suurem sõnavara. See on

Haridusteaduskond
thumbnail
2
docx

Poisid ja tüdrukud õpivad erinevalt.

Essee Poisid ja tüdrukud õpivad erinevalt. Poisid ja tüdrukud on erinevad ja nad õpivad ka erinevalt. Õppimise näol on tegemist keerulise psüühilise protsessiga, mida on püütud aegade jooksul korduvalt seletada. Õppimine on võime, mis on evolutsiooni käigus loomadel ja inimestel kujunenud kohanemiseks keskkonnaga. Õppimise edukust mõjutavad väga tugevasti lapse varase arengu tingimused (alates esimestest elupäevadest). Paari viimase aastakümne uuringud maailmas on tõestanud, et just koolieelsetel aastatel luuakse vundament lapse edasiseks arenguks. Alates 11. ­ 12. eluaastast toimub lapse õppimises oluline murrang ­ laps hakkab mõtlema abstraktselt, peegeldades maailmas toimuvat üldistavalt. Ta suudab püstitada hüpoteese. Õppimise eesmärk ei saa olla ainult teadmiste ja oskuste omandamine, kuigi see on laialt levinud lähenemine

Pedagoogika
thumbnail
3
docx

Laste vanuseline, sooline ja individuaalne eripära

I seminar: Laste vanuseline, sooline ja individuaalne eripära Antud kodutöö puhul kasutasin E.Kikase raamatutut ,,Õppimine ja õpetamine koolieelses eas" Laste sooliste erinevuste tundmine on vajalik nende arengu, laste ja keskkonna suhete mõistmiseks ning laste arengu toetamiseks. Lapse sooline areng algab juba emaihus geneetilise determineerituse ja hormoonide mõjul. Sünnihetkest vastavalt koheldakse lapsi vastavalt nende soole. Mõju avaldavad vanemate poolt valitud soole tüüpilised mänguasjad, eeskujud ning sooline sildistamine. Juba varases lapsepõlves on poisse ja tüdrukuid lihtne eristada, sest neid riietatakse ja nende soengud lõigatakse erinevalt. Maccoby eristab bioloogilist ja sotsiaalset sugu, eesti keeles ei ole kahte erinevat sõna

Ühiskond
thumbnail
4
odt

Soorollid muutuvas maailmas

Poisid peavad end tüdrukutest ülimuslikumaks juba lasteaias, selgus Tallinna lasteaedades korraldatud soorollide tekke uuringust. Eesti naisuurimusja teabekeskuse teadlased Kadri Aavik ja Kirsti Kajak uurisid möödunud aastal soo konstrueerimist ehk soorollide teket seitsmes Tallinna lasteaias. Feministlikust sotsiaalkonstruktivistlikust perspektiivist lähtuvas uurimuses jõuti järeldusele, et vaadeldud 56 aastaste laste rühmades tajuvad poisid ennast olevat tüdrukute suhtes võimupositsioonil, samas kui nii tüdrukud kui poisid näevad tüdrukuid poiste suhtes nõrgemate ja abitumatena. Uurijad leidsid, et sellele aitavad kaasa mitmed tegurid. Näiteks ka juba lasteaiaruumide füüsiline paigutus on soolistatud - on "tüdrukute nurk" vs "poiste nurk", mille läbi luuakse ja kinnistatakse kahte teineteisele vastanduvat ja eraldiseisvat soopõhist sfääri. Kuigi tüdrukutel ja poistel ei ole otseselt keelatud vastassoo

Inimese õpetus
thumbnail
5
docx

Poiste ja tüdrukute erinevused

Mistõttu vajuvad mehed mõnikord niimoodi mõttesse, et nad eemalduvad ja lülitavad ennast ülejäänud maailmast täielikult välja. Kõik probleemid, mis peaks nende elu ette tulema tahavad kõik ise ära teha, ilma selleks mingisugust kõrval abi kasutamata Matemaatilised võimed Poisid: Piirkond ajus nimetusega alaväärsuse kiirluu on tüüpiliselt suurem meesterahvastel. See on siis piirkond, mis tegeleb matemaatilise võimekusega, mis seletab ära ka poiste sagedasemad kõrgemad tulemused matemaatilistes ülesannetes, kui tüdrukud. Tüdrukud: Kuid mis on tüdrukutel vastu tuua poiste suhtes, on nende tohutu eelis empaatia osas. Hormonaalne erinemine Hormoonidest domineerib meestel siis hormoon testosteroon ja tüdrukutes östrogeen ja progresteroon. Poisid: Poistele on omane, et tahetakse olla teistest tugevam, kiirem ja osavam. Poisid hakkavad juba varajases eluetapis hakkavad asju välja kuulutama nii, nagu nad

Alusharidus
thumbnail
10
docx

Teismelised ja suhted

......................................11 KASUTATUD KIRJANDUS .................................................................12 SISSEJUHATUS Käesoleva referaadi teemaks on anda lühike ülevaade muutustest, mis toimuvad lapsega, kes jõuab teismelise ikka. Sellel etapil on noore inimese arengus väga suur roll ja tähtsus. Just sellel ajal kujuneb välja õige minapilt ja suhted nii omasooliste kui ka vastassugupoolega. Tähtsaks saavad ka seksuaalsed suhted. Lühiülevaates on räägitud nii tüdrukute kui ka poiste sekundaarsete sugutunnuste kujunemisest kui ka suhetest vanemate ja ka eakaaslastega. Samas on ära seletatud, kuidas murdeealine avastab nii enda seksuaalsust kui ka hakkab tajuma tõmmet kas siis vastas ­ või omasooliste poole. See on aeg, kus noorest inimesest saab täiskasvanu, ehk siis toimub nii-öelda murdumine. Kehaliste tunnuste poolest võime teda lugeda nüüd justkui täiskasvanuks, aga emotsionaalselt ja vaimselt ei ole ta veel samaväärne täiskasvanutega

Areng ja õppimine
thumbnail
9
docx

Murdeiga

..............................................................................................8 Kokkuvõte...................................................................................................................................8 Allikad.........................................................................................................................................9 SISSEJUHATUS Murdeiga nimetatakse puberteediks ehk puberteedieaks, inimese üks elukaare intensiivsema kehalise arengu perioode, mille ajal saavutatakse suguküpsus, jäädes lapseea ja täiskasvanu-ea perioodi vahele (Haridussõnastik, n.dbutt). Füsioloogilise puberteedi algus on enamjaolt samal ajal, selle perioodi lõpuks võib pidada kõigi sugutunnuste väljakujunemist, samas mõningatel käsitlustel esimese seksuaalvahekorraga, abiellumisega või regulaarse seksuaaleluga. Murdeeas toimub inimese kehas palju muutusi, nii väliselt kui sisemiselt. Lapsest kujuneb välja täiskasvanu

perekonnaõpetus




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun