1. Faktiline materjal: Autor Roy Lichtenstein Valmimisaasta 1961 Valitud teose pealkiri Look Mickey / Vaata, Miki, millise puraka ma püüdsin Tehnika, materjal lõuend, õlivärvid, Ben-Day dots Suurus 121.9 x 175,3 cm Asukoht National Gallery of Art, Washington DC Vool popkunst (pop-art) Kunstiliik graafika-maal (ben-day dots) Žanr portree 2. Sisuline analüüs: Teose sisu –Tegelasteks on Bov Granti ja Bob Totteni koomiksitest tuntud Mickey Mouse ja Donald Duck. Mickey Mouse on üllatunud ja naerab Donald Duck-i üle, sest too on oma arvates saanud suure kala kätte (Look Mickey, I´ve hooked a big one!!), kuid tegelikult on ta haakinud oma õnge külge iseennast. Tegevus toimub sillal, vee peal. Esiplaanil on mõlemad tegelased samas suuruses, sest mõlema tegelase ilmed, olek ja hoiak on tähtsad. Donald Duck on paigutatud silla äärde, justkui nii nag
valiku määras seejuures ära üksnes kunstniku suva. Juba aastal 1911 hakkas Braque oma piltidele maalima kirjatähti, seejärel kasutama uudset tehnikat - kollaazi e. liimitud pilti. Veel samm edasi abstraktsionismi suunas oli hispaanlase JUAN GRIS' looming, mida nimetatakse sünteetiliseks kubismiks: kunstnik kombineeris pildile enne vormid ja värvid ning alles seejärel viis sisse mingi motiivi, tavaliselt natüürmordi. Sünteetiliseks nimetatakse ka Picasso ja Braque'i kubismi pärast 1912. aastat. Sünteetilist kubismi iseloomustab sageli suuremate geomeetriliste pindade ja erksamate ning puhtamate värvitoonide kasutamine. KUNSTNIKUD PABLO PICASSO (1881-1973) Picasso oli joonistusõpetaja pojana varakult kunstitehnikatega tutvunud ja juba noorukina kunstielus tähelepanu äratanud. Tema selleaegne looming oli veel täiesti traditsioonitruu ja ka
nende valiku määras seejuures ära üksnes kunstniku suva. Juba aastal 1911 hakkas Braque oma piltidele maalima kirjatähti, seejärel kasutama uudset tehnikat - kollaaži e. liimitud pilti. Veel samm edasi abstraktsionismi suunas oli hispaanlase JUAN GRIS’ looming, mida nimetatakse sünteetiliseks kubismiks: kunstnik kombineeris pildile enne vormid ja värvid ning alles seejärel viis sisse mingi motiivi, tavaliselt natüürmordi. Sünteetiliseks nimetatakse ka Picasso ja Braque’i kubismi pärast 1912. aastat. Sünteetilist kubismi iseloomustab sageli suuremate geomeetriliste pindade ja erksamate ning puhtamate värvitoonide kasutamine. KUNSTNIKUD ● PABLO PICASSO (1881-1973) Picasso oli joonistusõpetaja pojana varakult kunstitehnikatega tutvunud ja juba noorukina kunstielus tähelepanu äratanud. Tema selleaegne looming oli veel täiesti traditsioonitruu ja ka hiljem, kui Picassost oli saanud suurim traditsioonide trotsija, säilitas ta selle kõrval
nende valiku määras seejuures ära üksnes kunstniku suva. Juba aastal 1911 hakkas Braque oma piltidele maalima kirjatähti, seejärel kasutama uudset tehnikat - kollaazi e. liimitud pilti. Veel samm edasi abstraktsionismi suunas oli hispaanlase JUAN GRIS' looming, mida nimetatakse sünteetiliseks kubismiks: kunstnik kombineeris pildile enne vormid ja värvid ning alles seejärel viis sisse mingi motiivi, tavaliselt natüürmordi. Sünteetiliseks nimetatakse ka Picasso ja Braque'i kubismi pärast 1912. aastat. Sünteetilist kubismi iseloomustab sageli suuremate geomeetriliste pindade ja erksamate ning puhtamate värvitoonide kasutamine. KUNSTNIKUD PABLO PICASSO (1881-1973) Picasso oli joonistusõpetaja pojana varakult kunstitehnikatega tutvunud ja juba noorukina kunstielus tähelepanu äratanud. Tema selleaegne looming oli veel täiesti traditsioonitruu ja ka hiljem, kui Picassost oli saanud suurim traditsioonide trotsija, säilitas ta selle kõrval
VÄRVUSÕPETUS JA KOMPOSITSIOON VALGUS Mida Päike kiirgab? Päikesekiirgus koosneb elektromagnetlainetest, neutriinovoost ja nn päikesetuulest. Elektromagnetlainetest on meile nähtavad need, mille lainepikkus on vahemikus 380-780 nanomeetrit (kr nannos kääbus). See ongi valgus. Mis on päikesetuul? Päikesetuul on põhiliselt elektronide ja prootonite voog (lisaks õige veidi ka teisi osakesi) ja see on tore selles mõttes, et tekitab kauneid virmalisi, mis külmadel talveõhtutel on üks vägev vaatepilt. Kui räägitakse valguse kiirusest, kas see on ainult nähtava valguse kiirus või liduvad need neutriinod ja gammad samamoodi? Kõik elektromagnetlained (ka röntgen ja gamma) ja ka neutriinod liduvad tõesti valguse kiirusega. Rangem oleks öelda, et elektromagnetlainete kiirusega, ent omal ajal mõõdeti see just nähtava valguse jaoks ära ja nii nüüd räägitaksegi. 1
20. SAJANDI KUNST 1. IMPRESSIONISM. NEOIMPRESSIONISM. POSTIMPRESSIONISM 2. SÜMBOLISM. JUUGEND 3. FOVISM 4. EKSPRESSIONISM JA ,,DIE BRÜCKE" 5. KUBISM 6. FUTURISM 7. ABSTRAKTSIONISM 8. DADAISM 9. SÜRREALISM 10. ,,DE STIJL" 11. KAZIMIR MALEVITS ja SUPREMATISM 12. KUNST KAHE MAAILMASÕJA VAHEL 13. ABSTRAKTNE EKSPRESSIONISM USA-s 14. INFORMALISM 15. NEODADA 16. POPKUNST 17. MAALILISEJÄRGNE ABSTRAKTSIONISM 18. OP-KUNST JA KINEETILINE KUNST 19. POSTPOP JA HÜPERREALISM 20. MINIMALISM 21. POSTMINIMAALKUNST arte povera, antivorm, maakunst, protsessikunst 22. KONTSEPTUAALKUNST ideekunst, kontseptualism 23. KEHAKUNST JA PERFORMANCE 24. VIDEOKUNST JA FOTOGRAAFIA 25. TRANSAVANGARDISM JA NEOEKSPESSIONISM "Ma võiks oma muusikat võrrelda valge valgusega, mis sisaldab kõiki värve. Ainult prisma võib jagada värvid ja teha nad nähtavaks; see prisma võiks olla kuulaja hing." (Arvo Pärt) IMPRESSIONISM R
Dada ei seadnudki oma eesmärgiks uue kunsti loomist, dada eitas senist kunsti, irvitas selle üle, seejuures oli dadaistide viha suunatud mitte ainult klassikale, vaid ka moodsa kunsti vooludele ,eriti kubismile ja futurismile. Ometi oli rida dadaiste otseselt välja kasvanud futuristlikkust pinnasest. Dadaistide looming lähtus eelkõige kubistide ja futuristide pärandist, milles oli püütud arendada abstraktset laadi ja kollaazi. Nt Jean Arp, olles algselt vaimustuses Picasso ja Delauney töödest 1915 hävitas kõik vanad maalid ning alustas täiesti uue, abstraktselt geomeetrilistel kujunditel põhineva laadiga. Maalikunsti vahendite kõrval kasutas kollaazi, vahel aga saagis kujundi välja puust. Arp"i iseäralik kollazitehnika oli aga käristatud paberitükkidest. M.Duchampile uus võte-nn ready-made, mis sisuliselt polnud midagi muud kui valmiobjektide, tavapäraste igapäevaste esemete eksponeerimine kunstiteostena.
Claude Monet. Impressioon. Päikesetõus. 1872. Impressionistid oli omas ajas shokeerivad. „Impressionist“ kui sõimusõna. Matisse. „Abikaasa portree“. Vabastas värvid realistlikust kujutamisest. Temast said alguse foovid (fauvism, fovism). Värvid ei kopeeri loodust! Picasso, Avignoni neiud. 1907 Vormi revolutsioon! Naiste vormide tõlkimine geomeetria keelde. Analüütiline ja sünteesil põhinev kubism. Leger – purism. Puhtusel põhinev. Puhtuse kategooria äärmuslik vorm.
Kõik kommentaarid