Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Paul Cezanne (7)

4 HEA
Punktid
Elu - Luuletused, mis räägivad elus olemisest, kuid ka elust pärast surma ja enne sündi.

Lõik failist

Vasakule Paremale
Paul Cezanne #1 Paul Cezanne #2 Paul Cezanne #3 Paul Cezanne #4 Paul Cezanne #5 Paul Cezanne #6 Paul Cezanne #7 Paul Cezanne #8 Paul Cezanne #9 Paul Cezanne #10
Punktid 10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
Leheküljed ~ 10 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2009-04-26 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 76 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 7 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor tp18 Õppematerjali autor
Paul Cezanne'i elu ja looming

Kasutatud allikad

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
13
ppt

Paul Cezanne elulugu

Ristiti vanaema ning onu poolt Cezannide perekond tuli Cesana linnast Isa aitas finantseerida ta loomingut terve ta elu vältel Sillaks impresionismi ja kubismi vahel Aix-en-Provence'i ülikoolis õigusteadusõpinguid 1861 siirdus Pariisi, kus õppis Académie Suisse'is ja täiendas Louvre'is. Töötas Lõuna-Prantsusmaal oma sünnilinnas Aixis. Cezanne perekond Tema isa Varasemad eluaastad Kaks nooremat õde Paul Saint Joseph'i internaatkool Bourboni kolledz Isa vastuväited Pauli kunsti arendamisele Cezanne kunstnikuna Camille Pisarro Varajased tööd Erinevad perioodid - Tume ajajärk Pariisis 1861-1870 - Impressionistlik periood, Provences ja Pariisis 1870-1878 - Küps periood, Provences 1878-1890 - Viimane, lõplik periood Provences 1890-1905 Looming ,,Kolm suplejat" Küps periood

Kunstiajalugu
thumbnail
3
doc

Sümbolism ja juugend

Juugend oli viimane kõike haarav kunstistiil. Pildid ja kujud ruumis pidid seostuma sisekujundusega. Maal ei tohtinud olla ruumiline (,,auk seinas"), kõik mõjuvad tasapinnalisena. Juugendis kasutatavad värvid on ebatavalised ja arvestavad pigem sisekujundust, kui looduses esinevaid värve. Baltikumi ilmus juugend 1890. aastate paiku. Juugendist olid haaratud Kristjan Raud, Konrad Mägi, Jaan Koort, Oskar Kallis. Postimpressionism Olulisimad esindajad: Paul Cezanne, Vincent van Gogh, Paul Gauguin. Nad on 20. sajandi kunsti väga tugevalt mõjutanud a) Paul Cezanne ­ geomeetriline vormiarendus, kubism b) Vincent van Gogh ­ väljenduslik (ekspressionistlik) suund c) Paul Gauguin ­ monumentaalne stilisatioon ja puhta värvi vallandumine. Postimpressionisti ­ impressionismiga kokku puutunud kunstnikud, kes pettusid impressionismis ja valisid sellest erinevat loomingusuunda. Valitud suund oli igaühel aga erinev

Kunstiajalugu
thumbnail
2
doc

POSTIMPRESSIONISM I

Valitud suund oli aga igal kunstnikul erinev ning seetõttu ei saa postimpressionismi pidada stiiliks ega isegi mitte vooluks. Seepärast on õigem rääkida erinevatest postimpressionistidest, mitte aga postimpressionismist kui stiilist või voolust. Postimpressionistide poolt impressionismile vastandatud kunstiprogrammid avaldasid suurt mõju 20.sajandi kunstisuundadele. Eriti murrangulise tähendusega oli kolme suure postimpressionisti--Vincent van Goghi, Paul Gauguini ja Paul Cezanne'i looming. Vincent van Gogh ja Paul Gauguin olid õppinud impressionismi lähedaselt maalima Camille Pissarro juhendamisel. 1880.aastate lõpus hakkas mõlema kunstniku looming impressionismist eemalduma. Hollandlane VINCENT van GOGH (18531890) oli enne Pissarroga kohtumist maalinud rahutute pintslilöökidega ja tumeda, isegi porise koloriidiga pilte lihtrahva elust või tavalistest esemetest. Hoolimata lihtsatest motiividest on neis teostes

Kunstiajalugu
thumbnail
4
docx

Impressionism, Postimpressionism 11. klass

tundeväljendust, mis lubab temas näha ekspressionismi üht eelkäijat. 11:)Vincent van Gogh oli hollandlane .Miks eksponeeritakse tema töid koos prantsuse kunstnikega ?Vincent van Gogh oli rahvuselt hollandlane. Prantsusmaal elas ta pidevalt ainult oma elu lõpuaastad. Teda tuleb siiski paratamatult vaadelda ühenduses prantsuse kunstiga, sest tema looming saavutas oma täiuslikkuse alles tänu prantsuse kunsti mõjudele ja tänu kontaktile Prantsusmaa loodusega 12:) Iseloomusta Paul Cezanne loomingut.Paljud Cezanne'i varasemad tööd olid maalitud tumedates toonides, mis iseloomustas varasemate generatsioonide romantilist ekspressionismi. Mitmeteks aastateks oli Cezanne maalide teemaks vaikelu ja maastik. Ta maalis üle 200 vaikelu ja vallutas nendega Pariisi alternatiivkunsti maastiku 1872. aastal. Samal aastal vahetas Cezanne ka oma tumedad toonid hoopis heledate vastu ja alustas talude ja külade maailmist. Cezanne jättis

Kunstiajalugu
thumbnail
15
ppt

Paul Cézanne

Olles kümme aastat vana lõpetas ta Saint Josephi kooli. Peale seda läks ta Bourbon'i kolledzisse, kus ta kohtas kahte enda tulevikuks vajalikku sõpra. Émile Zola, Baptistin Baille. Lõpetades kolledzi, suri tema isa. Isalt saadud pärandus(400 000franki) kattis kõik tema kooliga seotud kulud. CÉZANNE, KUI KUNSTNIK... Olles Pariisi, kohtas ta impressionisti Camille Pissarrot. Algul olid nad vaid sõbrad, kuid hiljem avaldas Pissarro Cezanne elus väga suur mõju. Ta hakkas tööle juba väga noorelt. Peamisteks maali teemaks alguses oli loodus, mis oli talle väga armsaks saanud. Maastiku oli kujutatud raskelt, kuid väga värvide rohkelt, mis mõjutas impressionismi tohutult. JAS DE BOUFFAN TUME PERIOOD Pariis 1861­1870 Tema piltide näitamine keelati Académie des BeauxArtsi salongis, kuna noore kunstniku teoseid peeti revolutsioonilisteks. Tema stiil sai sellest mõjutatud.Ta muutus

Kunstiajalugu
thumbnail
7
docx

Impressionism ja Postimpressionism

Peagi Renoir tõdes: "Mina loobun. Käimine viib kogu mu tahtejõu ning maalimisele ei jää midagi. Kui mul on valida nende kahe vahel, valin maalimise." Renoir pööras valu energiaks. Loovus sai tema elutingimuseks. Ta valuline karjäär jätkus veel 19 aastat. Kui pintsel ei püsinud enam ta käes, kinnitas ta selle käele sidemega. POSTIMPRESSIONISM 19. sajandi lõpukümnenditel töötas kolm suurt maalijat, kellest said 20. sajandi moodsa kunsti eelkäijad. Need olid Vincent van Gogh, Paul Gauguin ja Paul Cezanne. Kuigi nad alustasid tegevust koos impressionistidega, lõid nad neist peagi lahku. Kolm suurt moodsa kunsti eelkäijat olid omavahel vägagi erinevad, ometi tavatsetakse neid ning mõnesid nende mõttekaaslasi ja kaasaegseid nimetada postimpressionistideks - nendeks, kes tulid pärast impressioniste (post = pärast). Postimpressionism oli puhtprantsuslik nähtus, kuid mõju avaldas ta hiljem kogu Euroopa kunstile.

Kunst
thumbnail
14
doc

Impressionism

Impressionismi teke Impressionism tekkis eelkõige maalikunstis, Prantsusmaal 1870-ndate lõpus. See on seotud grupi kunstnikega, kelle maale juba aastaid Pariisi ametlik Salong tagasi lükkas. Esimene näitus korraldati 1874.aasta kevadel, Pariisi keskuses. Nendeks tollel ajal vähetuntud kunstnikeks olid: Claude Manet, Auguste Renoir, Camille Pisarro, Alfred Sisley, Edgar Degas, Paul Cezanne, Berthe Morisot, kelle töödest ka hiljem tutvustus. See esimene näitus panigi alguse uuele suunale. Need samad, juba keskealised kunstnikud, alustasid võitlust ametliku silmakirjatsemise vastu kunstis, et leida tõde raskustele vaatamata. Neil olid seljataga pikad üksinda võitlemise aastad täis visa tööd ja puudust. Akadeemiale orienteeruv kriitika nimetas väljapandud teoseid ,,nõdrameelseks

Kunstiajalugu
thumbnail
8
rtf

"Impressionism" Paul Smith

Maali pind on vahend kujuteldava maailma edasiandmiseks Impressionism ja impressionistid 1874. a esitas Claude Monet maali "Impressioon. Tõusev päike" (sealt sai alguse impressionism ja paljude jaoks see maal sümboliseerib impressionismi üldse) Kriitik Theo-dore Duret ütles et Monet' maalid tõepoolest annavad edasi aistinguid, lühiajalisi ilminguid vaadeldavast stseenist. oli esimene omataoline. Impressionistlike kunstnike rühmitus: Claude Monet, Camille Pissarro, Paul Cezanne, Auguste Renoir, Alfred Sisley, Frederic Bazille. Nende eesmärk oli seista vastu konservatiivsele, klassikalisele õpetusele ning hakata maalima vabas õhus, kasutades uudset, julget ja "visandlikku" laadi. Neile ei meeldinud tollase kunstikooli range õpetuskord, kus nad pidid jälgima klassikuid, kui nad tahtsid olla edukad. See mõjutas nende edukust näitustel, kui nad tahtsid saada kriitikute tunnustust või ametlikku toetust. Erinevad tõlgendustraditsioonid 1

Kunstiajalugu




Kommentaarid (7)

Ahviperse profiilipilt
Ahviperse: Suur aitäh Sulle :)
20:44 25-09-2010
veinberg93 profiilipilt
Marko Veinberg: jah väga hea oli :)
22:34 19-12-2011
muuring profiilipilt
muuring: väga kasulik

17:50 24-11-2011



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun