PIIRKONNA TURISMIARENGUKAVA ANALÜÜS (0)

1 Hindamata
Punktid
 
Säutsu twitteris
VÕRUMAA KUTSEHARIDUSKESKUS
Turismi õppetool
TT-
PIIRKONNA TURISMIARENGUKAVA ANALÜÜS
Hindeline arvestustöö õppeaines „Turismi planeerimine”
Juhendaja  õpetaja Eda Veeroja
Väimela 20
SISUKORD
SISSEJUHATUS
Valisin sihtkohaks  Hiiumaa , kuna see tundus olevat huvitav ning soovin sihtkohta paremini 
tundma õppida. Varjatud põhjuseks on see, et soovin ise Hiiumaad lähitulevikus külastada – 
tööd   tehes   tutvusin   erinevate   Hiiumaad   tutvustavate   saitide,   huviväärsuste,   teenuste   ja 
sihtkoha kättesaadavusega.
Töö koosneb kuuest peatükist, kus võrreldakse erinevaid näitajaid kolmel tasandil - valitud 
sihtkoht , riik ja maailm. Sihtkohaks maailmas valisin Gotlandi, kuna välisel vaatlusel on ta 
vägagi   sarnane   Hiiumaale.   Esimeses   kahes   peatükis   tutvustan   sihtkohta   ja   turismisektori 
olukorda   Maailmas,   Euroopas   ja   Eestis.   Järgnevas    kolmes    peatükis   on   analüüsitud 
külastusstatistika   muutumist,   tootevalikut   ja   sihtkonna   turundust   vastavalt   sihtkohtade 
visioonidele.   Viimases   peatükis   on   toodud   mõned   ettepanekud   piirkonna    arendamiseks  
lähtuvalt   piirkondade   visioonidest/   turismiarengukavadest.   Eesti   ja   Hiiumaa   puhul   on 
kasutatud   nii   visiooni   kui   ka   vastavaid   arengukavasid,   kuid   Gotlandi   puhul   on   kasutatud 
ainult visiooni ja erinevaid sektorit tutvustavaid materjale. Gotlandi turismiarengukava on 
rootsi keelne, seetõttu otsustasingi kasutada teisi kättesaadavaid  allikaid .
Töö eesmärgiks on rakendada praktiliselt teadmisi ülemaailmsest, riiklikust ja regionaalsest 
turismipoliitikast,   Eesti   riiklikust   ja   piirkondlikest   turismi   arengukavadest,   piirkonna 
analüüsist ja planeerimisest. Töö tulemusena valmis terviklik kolmetasandiline  analüüs.
Töö    koostamiseks    on   kasutatud   erinevaid   interneti   allikaid   nii   Eesti   keelseid   kui   ka 
võõrkeelseid. Tutvusin ka natukene rootsikeelsete  allikatega , kuid ebapiisava keele oskuse 
tõttu ei refereerinud ma töösse ühtegi.
1. LÜHITUTVUSTUS
Hiiumaa   on   suuruselt   teine   Eesti   saar   (989   km²),   mis   on   tekkinud   meteoriiditabamuse 
tagajärjel. Hiiumaal on lennuühendus Tallinnaga, kuid talviti pääseb saarele  ka mööda jääteed. 
Mandri   ja   Hiiumaa   vaheline   laevaliiklus   toimub   Rohuküla   ja   Heltermaa   sadamate   vahel. 
Laevareis kestab poolteist tundi. [1]
Hiiumaad tuntakse tema  majakate , rikkumata looduse, Ristimäe ning kohalike huumorimeele 
järgi. [2]
Hiiumaa asub Läänemeres Saaremaast põhja pool ning selle suurim linn on Kärdla. Hiiumaa 
tekkis   455   miljonit   aastat   tagasi   meteoriidiplahvatuse   tagajärjel,   seega   on   tegemist   ühe 
maailma vanima  saarega . [2]
Hiiumaa sobib ideaalselt loodusesõpradele matkamiseks, purjetamiseks või lihtsalt rahulikuks 
puhkuseks . Suviti korraldatakse seal hulganisti muusikafestivale, näiteks juulikuus toimuvad 
Hiiumaa Kammermuusikapäevad ja Hiiu Folk. [2]
Hiiumaa on tuntud ka rohkete majakate poolest. Kui sul pole aega neid kõiki külastada, siis 
proovi ära vaadata vähemalt Kõpu, Ristna ja Tahkuna majakad. [2]
2. TURISMISEKTORI   HETKEOLUKORD   MAAILMAS, 
EUROOPAS JA EESTIS
Maailma   Turismiorganisatsiooni   ( UNWTO )   prognoosi   kohaselt   kasvab   ööbimisega 
välisreiside arv kogu maailmas 763 miljonilt 2004. aastal 1,006 miljardini 2010. aastaks ja 
1,561 miljardini aastaks 2020. Euroopa riikidesse tehtud reiside arv kasvab 415 miljonilt 
2004. aastal 527 miljonini 2010. aastal ja 717 miljonini 2020. aastal. Välisreiside kasvule 
aitab kaasa uute sihtkohtade avanemine ja väljaarendamine teistes maailma regioonides ning 
Aasia  riikide elanike reisimisaktiivsuse kasv regioonisiseselt. [3]
Maailma   Turismiorganisatsiooni   prognoosi   kohaselt   kasvab   aastani   2020   Kesk-   ja   Ida-
Euroopa   riikidesse   tehtavate   reiside   arv   kiiremini   kui    reisimine    teistesse   Euroopa 
piirkondadesse (perioodil 1995–2020 kasvab reiside arv Euroopa riikidesse keskmiselt 3,1% 
aastas, Kesk- ja Ida-Euroopa riikidesse aga 4,6% aastas). Seega kasvab reiside arv Kesk- ja 
Ida-Euroopa   riikidesse   kokku   77   miljonilt   2004.   aastal   223   miljonini   2020.aastal,   mis 
tähendab   seda,   et   Kesk-   ja   Ida-Euroopa   osatähtsus   Euroopa   turismiturul   kasvab   samal 
perioodil 19%-lt 31%-ni. Nii kiire kasvu peamise põhjusena näeb UNWTO Kesk- ja Ida-
Euroopa riikide soodsat asukohta Lääne-Euroopa ja Venemaa vahel, mille elanikud kokku 
teevad   valdava   osa   välisreisidest   Euroopas.   Kasvu   teiseks    eelduseks    on   regiooni 
turismitoodete ja -teenuste 
80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
Vasakule Paremale
PIIRKONNA TURISMIARENGUKAVA ANALÜÜS #1 PIIRKONNA TURISMIARENGUKAVA ANALÜÜS #2 PIIRKONNA TURISMIARENGUKAVA ANALÜÜS #3 PIIRKONNA TURISMIARENGUKAVA ANALÜÜS #4 PIIRKONNA TURISMIARENGUKAVA ANALÜÜS #5 PIIRKONNA TURISMIARENGUKAVA ANALÜÜS #6 PIIRKONNA TURISMIARENGUKAVA ANALÜÜS #7 PIIRKONNA TURISMIARENGUKAVA ANALÜÜS #8 PIIRKONNA TURISMIARENGUKAVA ANALÜÜS #9 PIIRKONNA TURISMIARENGUKAVA ANALÜÜS #10 PIIRKONNA TURISMIARENGUKAVA ANALÜÜS #11 PIIRKONNA TURISMIARENGUKAVA ANALÜÜS #12 PIIRKONNA TURISMIARENGUKAVA ANALÜÜS #13 PIIRKONNA TURISMIARENGUKAVA ANALÜÜS #14 PIIRKONNA TURISMIARENGUKAVA ANALÜÜS #15
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 15 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2014-02-06 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 10 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Mari Mets Õppematerjali autor

Mõisted

Sisukord

  • VÕRUMAA KUTSEHARIDUSKESKUS
  • Turismi õppetool
  • PIIRKONNA TURISMIARENGUKAVA ANALÜÜS
  • Hindeline arvestustöö õppeaines „Turismi planeerimine”
  • Juhendaja õpetaja Eda Veeroja
  • Väimela 20
  • Näitaja
  • Hiiumaa
  • Eesti
  • Gotland
  • Pindala
  • Elanike
  • Turismis
  • Külastaja
  • EESTI ELANIKE ÖÖBIMISEGA SISEREISID --- Sihtkoht, Aasta ning Kvartal
  • Aasta
  • Märkus
  • Visioon
  • Tootevalik
  • Sihtkohaturund
  • Ettepanekud
  • Suurendada Hiiumaa
  • Püsiühenduse parandamine
  • Sotsiaalvõrgustike parem
  • Koostada uus arengukava
  • Sotsiaalvõrgustike
  • Hiiumaa
  • Hiiumaa
  • Eesti riikliku turismiarengukava aastateks 2007–2013 kinnitamine
  • Gotland
  • Eesti rahvastik väheneb ja vananeb. Visuaalne statistiline vaade
  • Hiiumaa majandusülevaade
  • Hõivatud tegevusala järgi, aasta
  • Gotland in figuures 2009
  • Hiiumaa turismiarengukava
  • Lääne-Eesti turism
  • Eesti ja maailma turism 2010 (uuendatud 16.03.2011)
  • Viimase saja aasta jooksul on Eesti peamised turismipartnerid olnud Soome, Läti
  • Visti Giotland
  • Rahvaarv, 1. jaanuar, aasta
  • Eestit lihtsalt peab nägema
  • Tere tulemast Hiiumaale!
  • Tere tulemast Hiiumaale!

Teemad

  • SISUKORD
  • SISSEJUHATUS
  • LÜHITUTVUSTUS
  • TURISMISEKTORI HETKEOLUKORD MAAILMAS
  • EUROOPAS JA EESTIS
  • KÜLASTUSSTATISTIKA MUUTUMINE 2004-2011
  • töötavate
  • inimeste
  • Hiiumaad külastavate siseturistide arvu muutumine 2006-2011
  • Märkus
  • TOOTEVALIKU ANALÜÜS LÄHTUVALT PIIRKONNA
  • VISIOONIST
  • vastavalt
  • visioonile
  • SIHTKOHATURUNDUSE ANALÜÜS LÄHTUVALT
  • PIIRKONNA VISIOONIST
  • use analüüs
  • ETTEPANEKUD PIIRKONNA ARENDAMISEKS
  • LÄHTUVALT ANALÜÜSIDEST, EESTI RTAK-ST JA
  • PIIRKONNA VISIOONIST/ TURISMIARENGUKAVAST
  • piirkonna
  • arendamiseks
  • KOKKUVÕTE
  • VIIDATUD ALLIKAD
  • Hiiumaa
  • Hiiumaa
  • Eesti riikliku turismiarengukava aastateks 2007–2013 kinnitamine
  • Gotland
  • Eesti rahvastik väheneb ja vananeb. Visuaalne statistiline vaade
  • Hiiumaa majandusülevaade
  • Hõivatud tegevusala järgi, aasta
  • Gotland in figuures 2009
  • Hiiumaa turismiarengukava
  • Lääne-Eesti turism
  • Eesti ja maailma turism 2010 (uuendatud 16.03.2011)
  • Viimase saja aasta jooksul on Eesti peamised turismipartnerid olnud Soome, Läti
  • ja Venemaa
  • Visti Giotland
  • Rahvaarv, 1. jaanuar, aasta
  • Eestit lihtsalt peab nägema
  • Tere tulemast Hiiumaale!
  • Tere tulemast Hiiumaale!

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


Sarnased materjalid

193
docx
Turismiettevõtluse lõpueksami märksõnade konspekt
95
doc
KUURORDIKONTSEPTSIOONI DISAINIMINE PÄRNU LINNA NÄITEL
1072
pdf
Logistika õpik



Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

Pole kasutajat?

Tee tasuta konto

UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !