Plaanid puhkusele minna? Võta endale majutus AirBnb kaudu ja saad 37€ kontoraha Tee konto Sulge
Facebook Like

Põhimõisted (3)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Mitu protsenti klientidest ostavad leiba ja õlut koos ?
  • Mida üritatakse sellega saavutada, mis on selle eesmärk ?
  • Kes tegutsejatest käivitavad kasutusloo ?
  • Milliseid objekte süsteemis kasutatakse või muudetakse ?
  • Mida süsteem teeb ühe või mitme tegutseja jaoks ?
  • Milliseid sõnumeid tegutseja ja süsteem omavahel vahetavad ?
  • Millal kasutuslugu loetakse lõpetatuks ja milline väärtus edastatakse tegutsejale ?
  • Milliseid väärtusi ta omab ?
 
Säutsu twitteris
Sissejuhatus infosüsteemidesse IDU3530 © Karin Rava
  • Erialagrupid
    infojuht ( Chief Information Officer)
    infotehnoloogia juht (Chief Technology Officer)
    infosüsteemi projektijuht
    infosüsteemi rühmajuht
    süsteemianalüütik
    süsteemiarhitekt ja -disainer
    süsteemi administraator
    andmebaaside spetsialist / administraator
    programmeerija
  • Süsteem
    on omavahel seotud osade (komponentide) organiseeritud kogum
    mis töötab ühise eesmärgi nimel
    teisendades süsteemi sisendeid väljunditeks
    millega toimub süsteemi soovitud eesmärgi saavutamine
    tervik, mis on midagi enamat kui selle elemendid eraldi võetuna
    Ntx:
    bioloogilised süsteemid: taim, loom, inimene, vereringe
    mehhaanilised süsteemid: auto, mootor
    ökoloogilised süsteemid: loodus
    sotsiaalsed süsteemid: organisatsioon , grupp, sõprus, pakkumine-nõudlus
  • Süsteemi üldine mudel
    organiseeritud ja koordineeritud inimeste grupp koos vastavate tööviiside, rutiinide ja vastastike ootustega, kes koos töötades üritavad saavutada ühiseid eesmärke
    omab formaalset ülesehitust struktuuriüksustest
    osakonnad, programmid , divisjonid, meeskonnad jne
    millel on tavaliselt funktsionaalsed eesmärgid ja ülesanded tervikorganisatsiooni toimimise huvides
  • Süsteemi iseloomustavad omadused
    Vt 3.
  • Organisatsiooni üldine mudel
  • Organisatsiooni definitsioonid
    organisatsioon on toimimissüsteem, mis koosneb:
    ülesehitusest (osakonnad/ametikohad/rollid)
    inimestest, kes ressursse kasutades töötavad kindlate reeglite ja protseduuride alusel teisendades sisendeid väljunditeks
  • Organisatsiooni üldine eesmärk
    oma huvirühmade vajaduste rahuldamine: omanikud , kliendid, juhid, töötajad
    omanike huvid: raha vm mõõdetava väärtuse teenimine
    klientide huvid: madalam hind, parem teenindus, kõrgem kvaliteet, toote/teenuse unikaalsus
    juhtide huvid: minimaalsete kuludega maksimaalsete tulemuste saavutamine
    töötajate huvid: töötajatele turvalise ja rahuldust pakkuva töökeskkonna loomine ja hoidmine
  • Organisatsiooni eesmärgi täitmine
    teostades protsesse
    omavahel seotud ja struktureeritud tegevuste kogumit – sündmuste jada
    vastates protsessi käivitavale sündmusele
    luues etteantud ajaliste ja kvaliteedi tingimuste juures defineeritud tulemusi
    täites funktsioone
    toetamaks protsesside teostamist
  • Organisatsiooni peamised funktsioonid
    tootmine
    toodete loomiseks, ladustamiseks, nende üle arvestuse pidamiseks
    turundus
    toodete ja teenuste müügiks ja arvestuse pidamiseks
    ressursihaldus
    töötajate, vahendite, materjalide hankimiseks ja kasutamiseks ning nende üle arvestuse pidamiseks
    finantsarvestus
    organisatsiooni toimimise jaoks raha hankimiseks ja selle kasutamise planeerimiseks
    raamatupidamine
    organisatsiooni toimimisest rahalise ülevaate saamiseks, rahalise arvestuse pidamiseks
    arendus
    uute toodete – teenuste väljatöötamiseks ja uuringuteks
    organisatsiooni muutmiseks
  • Organisatsiooni protsesside teostamise ja funktsioonide täitmise jaoks vajalikud tingimused
    informatsiooni
    milliseid tooteid toota
    mis asju on tellitud
    millal on vaja materjali hankida
    kust osta toormaterjali jne
    informatsioon liigub protsessis osalevate inimeste vahel
    protsessi tegevuste teostamise eeltingimus
  • Juhtimine
    Henry Fayol
    prognoosimine ja planeerimine ,
    organiseerimine ja ülesannete kätteandmine,
    koordineerimine ja kontrollimine
    Paul Hersey
    töötamine koos ja läbi inimeste ja gruppide ning teiste ressursside (vahendid, kapital ja tehnoloogia ), et täita organisatsiooni eesmärke
    Juhtimiseks on vaja
    informatsiooni
    kõikide tegevuste jaoks, mis on seotud otsustamisega, kuidas organisatsioonis tegutseda
    otsustamine
    erinevate tegutsemisviiside vahel valiku tegemine
    informatsioon vähendab juhi ebakindlust ja riski
  • Juhtimistasemed ja nende iseloomustus
    eristub üksteisest vastutuse ja volituste suurusega
    vastutust võib eristada info töötlusastme järgi, mida on vaja ülesannete täitmiseks ja aja järgi, mille vältel info on veel aktuaalne (“värske”)
    täpsemalt:
    millised on infoallikad, mis on vajalikud ametikohale
    milline on ajavahemik, mil peetakse infot kõlbulikuks otsuste tegemisel
    milline on tehtavate otsuste ajaline ulatus
  • Traditsiooniline juhtimishierarhia
    Esimese astme juhid
    on vastutavad organisatsiooni igapäevase tegevuse eest planeerides homse päeva tegevusi
    nende teenistuses olev info on töötlemata kujul faktidena
    sellisel infol on väärtust ainult suhteliselt lühikese aja jooksul mõõdetuna tundides või päevades ning vajab suhteliselt vähest otsustust, n:
    tellimuse sisu, täitmata tellimused
    väljakutse sündmuskohale
    konkreetse semestri ainele deklareerinud tudengid
    Keskastme juhid
    tegelevad organisatsiooni toimimise jälgimise, eelarvete kontrollimise, ressursside hankimise ja poliitika loomisega , st taktikaga
    taktikalisel tasemel tehtud otsused puudutavad keskmise ulatusega (0,5 – 1 aasta) eesmärke
    taktikalised eesmärgid on organisatsiooni strateegiliste eesmärkide alameesmärgid (kuidas organisatsiooni eesmärke kõige paremini ellu viia), n:
    millised on kvartali müügitulemused võrreldes eelmise aasta sama perioodiga
    milline on tööjõu voolavuse näitaja
    ülikooli lõpetanute arv
    Kõrgema astme (tipp-) juhtkond
    jälgib pikemaajalist perspektiivi planeerides järgmisteks aastateks
    tippjuhi jaoks vajalik info omab väärtust pikema perioodi vältel (1-st 5 aastani või rohkem) ning otustamine nõuab kõrge taseme kogemust ja teadmisi
    millises suunas peaks organisatsioon arenema (milliseid tegevusvaldkondi muutma , juurde tooma )
    milline on prognoositav klientidehulga kasv protsentuaalselt
  • Info kättesaamine organisatsioonis
    läbi infotöötlustegevuste
    lähteandmete kogumine
    vajalikul viisil töötlemine
    tuleviku töötluse jaoks salvestamine
    info loomine – info töötlemise tulemuse saamine
    info kättesaadavaks tegemine - liigutamine
  • Organisatsiooni liikmete jagunemine
    organisatsiooni liikmed jagunevad
    tööprotsessides osalejateks ja väljundite loojateks - sisulise töö tegijateks
    organisatsiooni eesmärkide, sisendite ja protsesside planeerijateks, organiseerijateks - erineva vastutuse ja volituse suurusega juhtideks
    kõikide liikmete, eelkõige aga juhtide töö, seisneb
    otsuste tegemises, kuidas organisatsioon kõige paremini saaks tegutseda
    otsuste elluviimises ja nende täitmise kontrollimises
  • Andmed
    mittejuhuslike sümbolite, numbrite, väärtuste
  • 80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
    Vasakule Paremale
    Põhimõisted #1 Põhimõisted #2 Põhimõisted #3 Põhimõisted #4 Põhimõisted #5 Põhimõisted #6 Põhimõisted #7 Põhimõisted #8 Põhimõisted #9 Põhimõisted #10 Põhimõisted #11 Põhimõisted #12 Põhimõisted #13 Põhimõisted #14 Põhimõisted #15 Põhimõisted #16 Põhimõisted #17
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 17 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2008-10-30 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 179 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 3 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor Margoshenka Õppematerjali autor

    Mõisted


    Kommentaarid (3)

    fuckurself profiilipilt
    H L: fkcin sitt aine on, material on normaalne, aitäh
    19:45 01-12-2011
    sulev8 profiilipilt
    sulev8: põhjalik kogum
    22:49 28-10-2009
    jkaspar profiilipilt
    jkaspar: abiks ikka
    18:13 17-03-2013


    Sarnased materjalid

    52
    docx
    Sissejuhatus infosüsteemidesse kontrolltöö teooria
    41
    docx
    IKT põhimõisted
    1072
    pdf
    Logistika õpik
    20
    docx
    Põhimõisted asjaajamises
    92
    pdf
    Infosüsteemide ülalhoid - konspekt
    161
    pdf
    Juhtimise alused
    42
    docx
    Sissejuhatus infosüsteemidesse
    204
    docx
    Süsteemianalüüsi kontrolltöö 1





    Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
    Kasutajanimi / Email
    Parool

    Unustasid parooli?

    UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
    Pole kasutajat?

    Tee tasuta konto

    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun