Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Otsustusprotsessi kordamisküsimused (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Millised nõudmised esitatakse alternatiivide kompleksile selle kvaliteedi tagamiseks?
  • Milliste tingimuste täitmisel saab juht otsustaja langetada ratsionaalse otsuse?
  • Millal on selline kõrvalekalle õigustatud?
  • Millistes tingimustes intuitiivne lähenemine otsusele?

Lõik failist

OTSUSTUSPROTSESSI ALUSED EKSAMI KORDAMISKÜSIMUSED
LK 70
14. Selgitage alternatiivide elluviimise „tulemuste välja“ olemust. Kui palju neid väljasid peaks otsuse ettevalmitusprotsessis koostama ?
Alternatiivsed tegevusvariandid, väliskeskkonna võimalikud seisundid, erinevate väliskeskkonna seisundite tekkimise tõenäosused ja alternatiivide kasulikkusehinnangud konkreetsete väliskeskkonna seisundite korral on need otsuse ettevalmistusprotsessi põhielemendid, mis kajastuvad baasmudelis. Otsuse ettevalmistamise baasmudelit iseloomustatakse kui tegutsemise tulemuste välja riski oludes. Alternatiivide elluviimise tulemused (Yij) on otsuse ettevalmistamise informatsiooniliseks aluseks. Neid tuleb hinnata kasulikkuse alusel, st vastavuse alusel probleemsituatsiooni lahendamise eesmärksüsteemile.
Alternatiivide elluviimise tulemuste väli on põhimõtteliselt tabel, kus on iga võimaliku alternatiivi (Xi) kohta toodud selle alternatiivi elluviimise tulemus (Yij) erinevate väliskeskkonna seisundite (Si) ja nende seisundite esinemise tõenäosusete (Pi) korral. 
Väliskeskkonna seisundid
S1
S2
S3
...
Sn
Väliskeskkonna seisundite tekkimise tõenäosus
P1
P2
P3
...
Pn
Alternatiivid
Alternatiivide elluviimise tulemuste väli
X1
Y11
Y12
Y13
...
Y1m
X2
Y21
Y22
Y23
...
Y2m
X3
Y31
Y32
Y33
...
Y3m
...
...
...
...
...
...
Xn
Yn1
Yn2
Yn3
...
Ynm
Neid väljasid tuleks koostada vastavalt alternatiivide ja väliskeskkonna seisundite arvule: Alternatiivide arv (X) * väliskeskkonnaseisundite
Vasakule Paremale
Otsustusprotsessi kordamisküsimused #1 Otsustusprotsessi kordamisküsimused #2 Otsustusprotsessi kordamisküsimused #3 Otsustusprotsessi kordamisküsimused #4 Otsustusprotsessi kordamisküsimused #5 Otsustusprotsessi kordamisküsimused #6 Otsustusprotsessi kordamisküsimused #7 Otsustusprotsessi kordamisküsimused #8 Otsustusprotsessi kordamisküsimused #9 Otsustusprotsessi kordamisküsimused #10 Otsustusprotsessi kordamisküsimused #11 Otsustusprotsessi kordamisküsimused #12 Otsustusprotsessi kordamisküsimused #13 Otsustusprotsessi kordamisküsimused #14 Otsustusprotsessi kordamisküsimused #15 Otsustusprotsessi kordamisküsimused #16 Otsustusprotsessi kordamisküsimused #17 Otsustusprotsessi kordamisküsimused #18 Otsustusprotsessi kordamisküsimused #19 Otsustusprotsessi kordamisküsimused #20 Otsustusprotsessi kordamisküsimused #21 Otsustusprotsessi kordamisküsimused #22 Otsustusprotsessi kordamisküsimused #23 Otsustusprotsessi kordamisküsimused #24 Otsustusprotsessi kordamisküsimused #25 Otsustusprotsessi kordamisküsimused #26 Otsustusprotsessi kordamisküsimused #27 Otsustusprotsessi kordamisküsimused #28 Otsustusprotsessi kordamisküsimused #29 Otsustusprotsessi kordamisküsimused #30
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 30 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2014-01-19 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 32 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Katuuu Õppematerjali autor

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
116
pdf

Otsustusprotsesside alused kordamisküsimuste vastused alternatiiv

abstraktsiooniastmega infot tuleb juhtimisel kasutada. Tuleb appi võtta isegi statistilised ja matemaatilised meetodid. 4. Kuidas iseloomustada juhte (otsustajaid) lähtudes analüütiliste ülesannete tähtsuse ja pakilisuse mõistmisest? 5. Selgitage infotöötlussüsteemis lahendatavate ülesannete olemust majandusprotsesside juhtimisel ning juhitava protsessi mudeli kohta selles süsteemis. - Otsustusprotsessi lähtepunktiks on juhtimisülesande püstitus, millega määratakse majandustegevuse taotletav lõppeesmärk, selle saavutamiseks kasutada olevad aeg ja materiaalsed ressursid. Infotöötluse aluseks on püstitatud ülesande seisukohalt tähtsaid elemente ja seoseid kajastav juhitava protsessi mudel, mis hõlmab ka otsuse elluviimise tulemustele olulist mõju avaldavaid väliskeskkonna tegureid. Infotöötlusprotsessis võetakse vajadusel kasutusele

Majandus
thumbnail
24
pdf

Analüüsimeetodid äriuuringutes loengukonspekt

1. KVANTITATIIVSED JA KVALITATIIVSED ANALÜÜSI MEETODID 1.1. Analüütiliste mudelite liigitamine, eripära ja kasutusvõimalused ärikorralduses 1. Sihipärase kasutuse järgi: teoreetilis-analüütilised mudelid (teooria mudelid, kirjeldused, pigem doktoritöö), rakenduslikud mudelid (kvantitatiivset laadi, ei välista eelnevat teoreetilist käsitlust) 2. Tasandi ja problemaatika järgi: makromudelid (regioon); mikromudelid (ettevõte või selle allosa); problemaatikamudelid (rahandus, logistika v muu valdkond) 3. Matemaatiliste seoste järgi: funktsionaalsed (determineeritud) mudelid; stohhastilised (juhuslikkust arvestavad); lineaarsed mudelid; mittelineaarsed; aditiivsed ja multiplikatiivsed 4. Aja arvestamise järgi: staatilised mudelid (konkreetse hetke sisu); dünaamilised mudelid. Staatilisest võib tekitada dünaamilise kui lisada aegrida 5. Kasutatavate mõõtühikute järgi: naturaalsed mudelid (töökoha tasand); väärtuselised; segamudel

Analüüsimeetodid äriuuringutes
thumbnail
17
doc

Operatsioonijuhtimise kordamisküsimused ja vastused

Küsimused ja vastused 1. Ratsionaalne otsustusprotsess Otsustamise olemus ja otsustusprotsessi elemendid ning etapid. Otsustamise all mõistame tegutsemisviisi leidmist, probleemi lahendamise protsessi ennast ja tegevuse tulemust. Mõiste sisaldab omavahel seotud aspekti. Esiteks, otsustamine on tegevus, mis toimub juhtimissüsteemis ja on seotud probleemi lahendamiseks vajalike tegutsemisvariantide ettevalmistamise, leidmise, soodsaima variandi väljavalimise ja rakendamise otsusega. Seega on tegemist juhtimisaparaadi tööga ja juhtimisprotsessi teatud etapiga.

Operatsioonijuhtimine
thumbnail
2
doc

Operatsioonijuhtimine

§ 1. Ratsionaalne otsustusprotsess §2. Simulatsioon (modelleerimine) Modelleerimine on laiem mõiste kui simulatsioon. 4. Asukoha valimine. 1.1. Otsustamise olemus ja otsustusprotsessi elemendid Modelleerimine ­ mudelite koostamine ja uurimine(analüüs). Mudel on töövahend. 4.1.Asukoha valimise strateegiad ja etapid Asukohavaliku ees seistakse siis, kui tootmine Otsustamise-tegutsemisviisi leidmine, probleemi lahendamise protsess ja tegevuse tulemus

Operatsioonisüsteemid
thumbnail
4
docx

Ökoloogia ja keskkonnakaitse - Keskkonnaseisundi ja -mõjude hindamine

Ökoloogia ja keskkonnakaitse: KSH ja KMH (konspekt) · Keskkonnamõju hindamise ja keskkonnajuhtimissüsteemi seadus (Riigi Teataja) - https://www.riigiteataja.ee/akt/12808274 · Keskkonnamõju hindamisest Keskkonnaministeeriumi lehel - http://www.envir.ee/91537 1. Keskkonnaseisundi hinnang Mõiste Keskkonnaseisundi hinnang (edaspidi KSH) ei ole defineeritud üheski seadusandlikus aktis, ega juhendis, samuti nagu ei ole kirjeldatud ka nõudeid ei selle koostajale ega koosseisule. Seega juriidilisest aspektist selline mõiste puudub ning KSH-d ei ole ka kellelgi juriidiliselt õigus nõuda. Keskkonnaseisundi hinnang võib kuuluda ühe osana detailplaneeringu koosseisu. Tallinnas on KSH koostamise nõue detailplaneeringu koosseisus muutunud reegliks, teistes omavalitsustes lepitakse tihtipeale ka ainult sellele teemale peatüki pühendamisega detailplaneeringu seletuskirjas. Seadusandlikult ei ole KSH olemust, vajadust ega kohustuslikkust formuleeritud ja tänasel p

Ökoloogia ja keskkonnakaitse
thumbnail
40
pdf

Keskkonnamõju hindamise protsessi sammud

miinuseid; läbirääkimised ; Alternatiivide sõelumine; Tasakaalustades majanduslikke, sotsiaalseid ja keskkonnategureid; Otsustajad Peavad Aru Saama: KMH eesmärkidest ja kontseptsioonist; KMH seadusandlusest, protseduurist ja juhistest; KMH praktika tõhususest; KMH informatsiooni limiteeritusest ; Kuidas KMH protsess ja praktika toimub rahvusvaheliselt ; Üldsuse kaasamise teemadest. KMH otsustus protsessi tulemused: Taotlus saab heakskiidu; Taotlus kiidetakse heaks tingimustega; Taotlus vajab edasist täiendavat uuringut; Taotlus tuleb tagasi läbivaatusele suunata; Taotlus tagasi lükata. KMH PIIRITLEMINE: • Varases staadiumis – alustatakse kui sõelumine on tehtud; • Avatud, interaktiivne protsess – hõlmab ka avalikkust; • Paneb paika KMH aluse, määrates: - KMH uuringu piirid; - otsustuseks vajalik informatsioon; - võtmeprobleemid ja olulised mõjud, mida peab arvestama

Keskkonnamõjude hindamine ja audit
thumbnail
25
pdf

Operatsioonijuhtimine konspekt

1. Tootmis(teenindus)süsteem ja operatsioonijuhtimise meetodid 1.1. Tootmis(teenindus)süsteem, selle sisendid, väljundid ja mõjurid Operatsioonisüsteem ­ organisatsiooni kogu tootmis- või teenindustegevuse süsteem. Väljund ­ eesmärk, kuhu peame jõudma. Väljunditeks on tooted ja teenused. Sisend ­ ressurss. Näiteks: y kapital y materjal y tööjõud y energia y tooraine. Mõjuriteks on näiteks: y teave väliskeskkonnast ­ teave toote või teenuse kohta, ressursside maksumus, tehnoloogia arengusuunad, valitsuse normatiivaktid jne. y teave sisekeskkonnast ­ organisatsiooni eesmärgid, poliitika, arengusuunad jne. y teave süsteemi seisundi kohta. Erinevus tootmis- ja teenindussüsteemi vahel Ehe toode on käega katsutav, seda võib varuda, transportida, osta ja hiljem kasutada. Teenus seevastu ei ole käega katsetav nagu tarbekaup, teenuse too

Operatsioonijuhtimine
thumbnail
10
doc

Ettevõttete ja asutuste edukas juhtimine ja selle mõjurid

Ettevõttete ja asutuste edukas juhtimine ja selle mõjurid. Juhtimine on inimeste ja kollektiivi püüdluste teadlik suunamine ja kooskõlastamine, et tagada organisatsiooni või selle osa käsutuses olevate ressursside otstarbekat ühendamist eelnevalt kavandatud eesmärkide saavutamisel, arvestades nii sisemisi, kui ka väliseid mõjureid. Üks tähtsaim mõjur on ettevõtte juht ise. Juhtimise edukus sõltub palju juhi kompetentsusest millest tähtsamad on eelkõige meeskonna juhtimise oskus ja mõjutamisvõime. Pole vähem olulised ka juhi intellektuaalsed omadused näiteks nagu loogiline mõtlemine, teooria tundmine ja selle praktikasse rakendamis oskus. Juhi edukus on seotud paljude erinevate aspektidega. Edukusega on seostatud inimese üldvõimekust kui ka isikuomadusi, kuid kindlat seost nende vahel ei ole suudetud leida. Kompetentsid on omaduste kompleksid, avalduvad inimeste mõtetes ja hoiakutes, kuid ka käitumises. Ainult mõtlemisest ei piisa, et soovitut saavutada. L

Majandus




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun