Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Organisatsiooniteooria konspekt (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Mis on organisatsioon ?
  • Milleks struktuur?

Lõik failist


Mis on organisatsioon ?
  • Organisatsioonid on keerukad sotsiaalsed süsteemid (Ott).
  • Organisatsioonid on instrumendid, mida inimesed kasutavad ühiskondlike, poliitiliste, majanduslike ja ka isiklike eesmärkide saavutamiseks (Heffron).
  • Ühe grupi inimeste koordineeritud tegevuste süsteem, mis töötab mingi ühise eesmärgi nimel alluvussuhete võrgustikus (Scott ja Mitchell ).
  • Organisatsioonid on indiviidide poolt loodud sotsiaalsed struktuurid , mille abil taotletakse mingeid kindlaksmääratud eesmärke (Scott).
  • Organisatsioon on mehhanism, mille abil on võimalik „asju ära teha” (get things done), saavutada eesmärke, mida indiviid üksi ei suudaks eales saavutada (Parson).
Organisatsiooni tunnused:
  • Liikmed (vähemalt kaks inimest)
  • Ühine eesmärk
  • Teadlik tegevus ja koordineerimine
  • Eristavad tunnused
  • Pidev toimimine
Tüpoloogia :
  • Sektor – avalik/era/ mittetulundus
  • Formaat – formaalne vs mitteformaalne
  • Vanus
  • Väljund – tootmine vs teenindus
  • Suurus – väike/keskmine/suur

Organisatsiooni suurus
Töötajate arv
Aasta käive /
aasta bilanss (Euro)
Mikroettevõtted
kuni 10
2 miljonit
Väikeettevõtted
kuni 49
Keskmised ettevõtted
50 kuni 249
50 miljonit/
43 miljonit
Suured ettevõtted
üle 250
Klassikaline koolkond - 1.Teaduslik juhtimine: Frederick Taylor ( 1856 -1915) – Frank Gilbreth (1868-1924) – Henry Gantt (1861-1919)
2. Administratiivkoolkond: - Henri Fayol ( 1841 -1925), - Luther Gulick (1892-1992), - Max Weber (1864-1920)
Taylor ja teaduslik juhtimine – tunnusjooned. Eesmärk: leida maksimaalselt efektiivne töö tegemise viis, tõsta organisatsiooni efektiivsust tööviljakuse kasvu kaudu
Leida “The One Best Way” töö tegemiseks: Töö analüüs = mõõtmine (sh planeerimine , arvepidamine, spetsialiseerumine) Personali valik, Töötajate arendamine ja koolitus, Tööjaotus : juhid ja
Vasakule Paremale
Organisatsiooniteooria konspekt #1 Organisatsiooniteooria konspekt #2 Organisatsiooniteooria konspekt #3 Organisatsiooniteooria konspekt #4 Organisatsiooniteooria konspekt #5 Organisatsiooniteooria konspekt #6 Organisatsiooniteooria konspekt #7 Organisatsiooniteooria konspekt #8 Organisatsiooniteooria konspekt #9 Organisatsiooniteooria konspekt #10
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 10 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2014-11-12 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 105 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor kksister Õppematerjali autor
Konspekt tehtud loenguslaididest. Teemad: Mis on organisatsioon?
Organisatsiooni tunnused:
Klassikaline koolkond
Taylor ja teaduslik juhtimine
Teadusliku juhtimise kriitika
Teaduslik juhtimine- panus tänapäeva
Juhtimise põhifunktsioonid
Panus tänapäeva
Administratiivkoolkond II (Weber
Administratiivkoolkond I (Henry Fayol
Neoklassikaline koolkond
Avatud süsteemide teooria
Burns

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
13
docx

Juhtimise alused konspekt

neg) JUHTIMISE ALUSED II OSA Juhtimine- Protsess, kus inimene mõjutab gruppi, et saavutada eesmärk. Aktiivne suhtlemine inimeste vahel, kus töötatakse ühise eesmärgi nimel. Juhtum, mis nõuab inimese mõjutamist või koostööd grupiga, et saavutada ühine eesmärk. Juhtimimise alused konspekt II Organisatsiooni kommunikatsioon Kommunikatsioon- protsess, milles osalejad loovad ja jagavad üksteisega informatsiooni vastastikuse arusaamise eesmärgil. Kommunikatsiooni barjäärid: Keel, kultuur, taju selektiivsus, emotsioonid, informatsiooni küllus, kaitsepositsioon. Daft: kom'i barjäärid org'i tasandil: Staatus ja võimu paiknemine, osakondade vajadused ja eesmärgid, ametlike infokanalite vähesus, kom'i võrgustik ei ole sobiv ülesande täitmiseks, vilets töökorraldus.

Juhtimise alused
thumbnail
74
docx

Organisatsiooniõpetuse konspekt

Organisatsiooniõpetuse konspekt Organisatsiooni mõiste Organisatsioon on kindla inimrühma ühiste eesmärkide taotlemiseks moodustatud ja terviklikult korraldatud ühendus Organisatsiooni tunnused  Eesmärgid  Formaalne struktuur ja rollide jaotus, teadlikkus  Koosneb vähemalt kahest inimesest  Erandiks on ajutine organisatsioon (idufirma), millel ei pruugi kõiki nimetatud tunnuseid olla Organisatsiooni kontsptuaalne mudel Keskkond sisaldab sotsiaalset struktuuri, kultuuri, füüsilist struktuuri ja tehnoloogiat Keskkond  Sotsiaalne sektor – klassistruktuur, demograafia, elustiilid, haridussüsteem, migratsioon  Kultuurisektor – ajalugu, traditsioonid, väärtused, normid, uskumused  Legaalne sektor – seadused ja legaalne praktika

Organisatsiooniõpetus
thumbnail
21
doc

Juhtimise alused eksamiks õppimise konspekt

Juhtimise alused EKSAMIKÜSIMUSTE TEEMAD Sissejuhatus juhtimise kursusesse Organisatsioon: o Org on ühiste eesmärkide nimel tegutsev inimeste grupp. Inimrühm, kellel on kindlad strateegiad, struktuur ja tehnoloogia ühise eesmärgi nimel. o Organisatsiooni koostisosad: Inimesed Varad Materiaalsed = Ettevõtte rahaline ja füüsiline kapital Immateriaalsed = Intellektuaalne kapital

Organisatsioon ja juhtimine
thumbnail
14
doc

JUHTIMISALUSTE II KT

3) sisemiste ressursside kasutamisega saavutatav mastaabiökonoomika. Näiteks vajadus ühendada tehnoloogiline ekspertiis paindlikkusega klientuuri soovide suhtes viib maatriksstruktuuri tekkimiseni. Mitmete erinevate spetsialistide ühistöö rakendamine kliendi vajaduste rahuldamiseks viib samuti maatriksi kasutamisele. TUGEVUSED: · koordineerituse kõrge aste · organisatsioonisisene tööturg · ebastabiilses ja muutlikus keskkonnas kohanemisvõime · keskmise suurusega organisatsioon, kus rohkem kui kaks toodet · kompleksselt arendatav nii funktsionaalselt kui ka toodete/turgudega seotud ülesanded NÕRKUSED : · kahene alluvus · raske ennustada karjääri · nõuab erilist organisatsiooni-kultuuri ja oskuslikku juhti · kulukas ja aeganõudev · konflikt funktsionaalsuse ja toodete/turgude vahel · ülesanded ebaselged ja palju bürokraatiat 10. Meeskondlik struktuur Meeskondlikul struktuuril on samad eelised, mis maatriks struktuuril, kuid kulud on

Juhtimis alused ja organisatsiooni käitumine
thumbnail
10
docx

Organisatsiooniõpetus. Eksam 2016

• Koordinatsioon – ametlik ja vabatahtlik • Kontroll – varjatud • Juhtimisulatus – suur • Otsustamine – delegeeritud 8.Situat.käsitlus: • Keskmeks organisatsiooni struktuur • Ei ole üht universaalselt tõhusat süsteemi • Kõige olulisem mõju on situatsioonil (keskkond ja tehnoloogia) • On rohkem kui üks viis eesmärgile jõudmiseks • Juhid peavad kohanema situatsiooniga • Mida ebakindlam ja heterogeensem keskkond,seda enam peab olema organisatsioon diferentseeritud (jagatud osavaldkondadeks) ja integreeritud 9.Süsteemiteor.mõjud: • Organisatsioon kui avatud süsteem oma allsüsteemidega (eelmise saj 50-ndad aastad) • Organisatsioon kui avatud ja iseorganiseeruv süsteem, mis püüdleb arengule 10.Kõrge ja lameda org.tunnus: Tüüp A (mehhanistlik) • kõrge astmelisus • madal hargnevus • väike juhtimisulatus • kõrge formaliseeritus • kõrge tsentraliseeritus • selge käsusüsteem • enam vertikaalne kommunikatsioon

Organisatsioonikäitumine
thumbnail
94
docx

Juhtimise alused - slaidid piltidega ja kahed eksamiküsimused

• Suletud ja avatud süsteemid • Kui süsteem ei saa keskkonnast sisendit, siis lõppeb töö iseenesest Juhtimisteooriate areng 5 • OLUKORRALINE KOOLKOND 1970ndad! • Mõjutajad: ärikeskkond,tehnoloogia, organisatsiooni suurus • Võtmesõna: paindlikus • Esmane on ühendada olemasolev (mitte luua uut) • Tööd hästi teha on palju viise • Iga olukord on unikaalne • Kindlate reeglite asemel välis- ja sisemõjutuste analüüs Juhtimisteooriate areng 6 • ÕPPIV ORGANISATSIOON 1990ndad • Peter Senge “Viies distsipliin” (1990) • Keskkonna muutused tingivad muutuse organisatsioonis • Oskused, hoiakud, käitumine- kõik õpitakse jooksvalt • Eluaegne õpe • Vajalik õppimistingimuste olemasolu. • Organisatsiooni areng teatud faasini, kui õppimise eeltingimus • Iga organisatsioon õpib oma moodi • Suurendatakse võimet saada tulemusi • Üksikute liikmete õpitulemused on kõigele organisatsioonis kättesaadavad ÕPPIV ORGANISATSIOON

Juhtimispsühholoogia
thumbnail
23
docx

Organisatsiooni Juhtimine - Kontrolltöö I kordamisküsimused

Kindel kord ja õigused ei ole maha salatud ja neid vajadusel ka muudetakse Inimestele suunatud - arvestab esimesena töötajate huve ja arvestab nende vajadustega. 2. Mis on organisatsiooni edukuse eelduseks? Kõige tähtsam ülesanne on tulemuste andmine. Igal organisatsioonil on vähemalt neli põhilist koostisosa: Inimesed Tegevused Siseehitus Ainelised ja rahalised varad Lisaks sellele peab organisatsioon olema suunatud pidevale arengule, tähtis on ka loovus, uuendused, muudatused. Ta peab jälgima ja arvestama väliskeskkonda ja sellele baseerudes tegema muudatusi ja uuendusi. Uuendusel on mõte ainult siis, kui väliskeskkond selle omaks võtab. 3. Mida nimetatakse juhtimiseks? Juhtimine - on inimeste tegevuse ja käitumise sihipärane suunamine, mille eesmärk on saavutada organisatsiooni eesmärgid ja hoida organisatsiooni liikmed õnnelikuna. Tulemuste

Organisatsiooni juhtimine
thumbnail
4
doc

Kokkuvõtvad küsimused - Juhtimise alused 2012

strateegia, struktuuri ja tehnoloogiaga. b. Millestesse tüüpidesse saab organisatsioone jagada? Äriühing, mittetulundusühing, Liit, Avalik-õiguslik asutus c. Mis on juhtimine? Juhtimine on protsess, mis võimaldab saavutada organisatsiooni eesmärke oma ressursside planeerimise, organiseerimise ja kontrollimise kaudu. d. Kes on juht? Isik organisatsioonis, kes vastutab ühe või enama inimese töö tulemuse eest. 2. Organisatsiooni toimimise mudel a. Kuidas organisatsioon töötab? Klientide vajadused (mida?kus?millal?) täidavad tooted/teenused, inimesed, tehnoloogia,struktuur; mis eesmärgi kohase kasutuse tulemusena moodustavad kõrge kvaliteedi, madala omahinna ja õigeagse jaotumise. b. Efektiivsus ja säästlikkus organisatsioonis? Efektiivsus kõrge Efektiivne, kuid mittetootlik Efektiivne ja tootlik (raiskab, saavutab eesmärgi) (saavutab eesmärgi, ressursse

Juhtimine




Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun