Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Organisatsioonipsühholoogia (2)

1 HALB
Punktid

Esitatud küsimused

  • Missugune oleks heaparim juhtimisstiil?
  • Miks inimesed töösituatsioonides erinevalt käituvad?
  • Kuidas inimesed mõjutavad ja on mõjutatud ümbritsevatest inimestest?
  • Kuidas inimesi mõjutab töö mida nad teevad?
  • Kuidas inimesi mõjutavad töötingimused?
  • Miks ma võtan alati nii palju tööd?
  • Miks minu kodune elu on segamini?
  • Miks mul pole õiget tuju?
  • Miks ma kogu aeg pingul olen?
  • Miks ma alati nii hilja töötan?
  • Midagi lõpuni teha?

Lõik failist


ORGANISATSIOONIPSÜHHOLOOGIA ALAVALDKONNAD
  • Personalipsühholoogia (personnel psychology)- indiviid
  • Organisatsioonipsühholoogia ( organizational psychology). Inimene ja organisatsioon .
  • Inimfaktori ( inseneri ) psühholoogia (human factorspsychology or engineering psychology)- on tehnilsem valdkond . Räägib inimese ja töövahendi suhtetst. Kuidas toota töövahendeid, millsed need peaks olema ja sobiksid võimalikult hästi inimesega. Töövahendite disain . Tegeleja peab hästi tundma isimene tunnetuslikke protsesse. Milline om müra mõju inimese keskendumis võiml. Kuidas valgus ja õhk mõjutavadfüüsiline ja vaimne tervis. Kuidas erinevad ajatsükklid mõjutavad sooritust ja tööga rahulolu. Elektroonika ja mehaanikatööstuse teema.

TÄNAPÄEVASED ORGANISATSIOONIPSÜHHOLOOGIA VALDKONNAD
  • Personali valik ja paigutus - hindame inimesi sellejärgi, missugusele tööle nad kõige paremini sobiks. Mis kõige paremini temale vastab.
  • Koolitus ja areng- töö ja tööülesanded muutuvad kiiresti ja varem omandatud ei ole enam piisav. Peame leidma võimalused ja võtted selleks, t iniesd selle arenguga kaasa viia.
  • Organisatsiooni areng- kuhu ta äriliselt tahab liikuda ja jõuda, kuidas töötajaskond selle sihiga kaasa tuleb. Kuhupoole organistasioon tahab liikuda ja kas ja kes need on, kes sellega kaasa suudavad tulla.
  • Saavutuste (soorituse) mõõtmine- kuidas hinnata, kas töö on hästi thtud ja mida tehaa et ta veel praem olks.
  • Tööelu kvaliteet (rahulolu ja stress )- mis motiveerib inimest töötama ja tekitab rahulolu. Uue töötaja kohanemine jne. Kuidas stressi ennetada ja mis on selle tagajärjed.
  • Kommunikatsioon ja grupitöö- töötajad ei ole kunagi infoga rahul. Alati arenguruumi. Kuidaas korraldad kommunikatsiioni võimalikult kõrge rahulolu suunas. Kõiki ei saa kõigest teavitada.
  • Liiderlus/juhtimine ja võim- missugused juhtimistiilid ja võimustruktuur on toimimise seisukohast parim. Missugune oleks hea/parim juhtimisstiil? Ei ole sellist stiili. Hea juht suudab vastavalt olukorrale kasutada vastavat stiili.
  • Tarbija psühholoogia-
  • Inseneri (inimfaktori) psühholoogia

ORGNISATSIOONIPSÜHHOLOOGIA ÜLDISED ARENGUSUUNAD
  • Kognitiivne plahvatus- kognitiivse psühholoogia kiiret arengut. Väga kiiresti on hakanud arenema valdkond, mis uurib inimese aju ja tunnetsuprotsesse. Taju, tähelepanu, mälu, mõtlemine. Otsusest sõltub, kui hästi läheb.
  • Professionalismi suurendamine juhtimises- järjest ena kasut juhtidena profesiionaalseid juhte. Juhid, kes on väljaõppinud elukutselised juhid. Teine variant onm kasutada edutatud spetsialiste. Juhtimine on omaette kompetents. Sama inimene võib juhtida nii haiglat kui teatrit. Pole vahet.
  • Empiiriline lähenemine töökäitumise analüüsimisele- kunagi ei saa olla kindel, eet minu pähe tulnud üksikmõtte on tegelikkusele vastav. Kui ma lahendamises teen vea, siis see läheb kalliks maksma.
  • Suureneb inimressursiga tegelemine- väärtustatakse järjest rohkem, intellektuuaalne kapital . Ükskõik, kui hästi on org varustatud tehnoloogiaga ja vahenditega jne on oluline siiki inimene, kes seal töötab. Ilma heade peadeta ei ole edu. Rohkem on rõhku pandud tööjõule kui tehnikale.
  • Rahvusvahelistumine-
  • Tehnoloogia arengu mõjutused- on kiie. Kui ei käi ajaga piisavalt kiirsti kaasa, võib see mõjutada sinu karjääri ja muud. Me võime jääda konkurentsist kõrvale.

ORGANISATSIOONI PSÜHHOLOOG:
Töötajate aus kohtlemine
  • Värbamisel ja valikul - et tööle võtmise kriteeruimid oleks ausad. Võiks olla usaldsuväärne isstrument, mille järgi me töölesoovijat mõõdame. Hidama kanditaate.
  • Koolitamisel - kuidas koolitada õigeid kompetenste ja millise meetodiga.
  • Edutamisel- keda edutada, et oleks õige inimene. Võibolalk ui edutamisel funktsioonid muutuvad ei pruugi ta nii hea olla ja vastupidi. Kellele mis sobib.
  • Tunnustamisel- mida inimesed tegelikult väärtustavad.
  • Soorituse hindamisel- aus kohtlemine ja hidamine.

Töö huvitavamaks ja rahuldust pakkuvamaks muutmine
  • Rahulolu suurendamine- mis võtted rahulolu suuenddavad. Uued ülesaanded, tunnustus.
  • Töökeskkonna turvalisus, töövahendid-
  • Töötajate motiveerimine
  • Toimivate meeskondade kujundamine

Töö produktiivsuse tõstmine
  • Efektiivsuse suurendamine- korraldada töö tesitmoodi.
  • Oskuste arendamine-
  • Väljakutsete ja konkurentsiga toimetulek - selleks, et tulla toim peame olema koguaeg produktiivsed või veel produktiivsemab.

MOTIVATSIOON JA TÖÖGA RAHULOLU
Motivatsioon on jõudude kogum, mis paneb inimesed kindlal
viisil käituma. Kõrge sooritustasemeni jõudmiseks peab töötaja
tahtma seda tööd teha, ta peab olema võimeline seda tööd
tegema ja tal peavad olema selleks tööks vajalikud materjalid ja
varustus.
SOORITUS = ƒ(MOTIVATSIOON + SUUTELISUS + KESKKOND)
Motivatsiooni käivitavaks teguriks on vajadus
Vajadused võivad aja jooksul muutuda.
Motiiv peegeldab individuaalseid põhjuseid, miks valitakse
vajaduse rahuldamiseks üks konkreetne käitumisviis mitmete
võimalike hulgast. Motiiv on tunnetatud vajadus. Tegevus
suunatakse motiivi poolt loodud eesmärgile.
Vajaduse rahuldamise tsükkel
KAITSEMEHHANISMID
Kui eesmärgi saavutamine on blokeeritud võib kergesti tekkida
frustratsioon
  • Konstruktiivsed reageerimisviisid:

Probleemi lahendamine
Ümberstruktureerimine
  • Frustratsioon:

Rünnak, agressioon
  • Regressioon
  • Fiksatsioon
  • Eemaldumine

Sisemine ja välimine
Vasakule Paremale
Organisatsioonipsühholoogia #1 Organisatsioonipsühholoogia #2 Organisatsioonipsühholoogia #3 Organisatsioonipsühholoogia #4 Organisatsioonipsühholoogia #5 Organisatsioonipsühholoogia #6 Organisatsioonipsühholoogia #7 Organisatsioonipsühholoogia #8 Organisatsioonipsühholoogia #9 Organisatsioonipsühholoogia #10 Organisatsioonipsühholoogia #11 Organisatsioonipsühholoogia #12 Organisatsioonipsühholoogia #13 Organisatsioonipsühholoogia #14 Organisatsioonipsühholoogia #15 Organisatsioonipsühholoogia #16 Organisatsioonipsühholoogia #17 Organisatsioonipsühholoogia #18 Organisatsioonipsühholoogia #19 Organisatsioonipsühholoogia #20 Organisatsioonipsühholoogia #21
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 21 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2012-03-12 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 264 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 2 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor alpicort Õppematerjali autor
ORGANISATSIOONIPSÜHHOLOOGIA ALAVALDKONNAD, TÄNAPÄEVASED ORGANISATSIOONIPSÜHHOLOOGIA VALDKONNAD,
ORGNISATSIOONIPSÜHHOLOOGIA ÜLDISED ARENGUSUUNAD,
ORGANISATSIOONI PSÜHHOLOOG:

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
10
doc

Organisatsioonipsuhholoog ia Konspekt

Organisatsioonipsühholoogia rõhutab: · individuaalsete erinevuste olulisust · et tööalast käitumist mõjutavaid tegureid on palju ja need on komplekssed ja vastastikku sõltuvad · tööga seotud probleem tuleb lahendada teaduslikult · erinevate teoreetiliste lähenemiste kombineerimine tuleb kasuks · teooria, uurimused ja praktika on tihedalt seotud. ORGANISATSIOONIPSÜHHOLOOGIA ALAVALDKONNAD · Personalipsühholoogia (personnel psychology) · Organisatsioonipsühholoogia (organizational) · psychology) · Inimfaktori (inseneri) psühholoogia (human factors psychology or engineering psychology ORGNISATSIOONIPSÜHHOLOOGIA ÜLDISED ARENGUSUUNAD · Kognitiivne plahvatus · Professionalismi suurendamine juhtimises · Empiiriline lähenemine töökäitumise analüüsimisele · Suureneb inimressursiga tegelemine · Rahvusvahelistumine · Tehnoloogia arengu mõjutused PSÜHHOLOOG ORGANISATSIOONIS : Töötajate aus kohtlemine

Organisatsioonipsühholoogia
thumbnail
132
docx

Organisatsioonipsühooloog ia loengud

.............6 uurimused töötajate heaolust USA-s 2013....................................................................6 1500 töötaja küsitlus 9.-12.01.2013...............................................................................6 Stress ja tervis......................................................................................... 6 Töö vs eraelu............................................................................................ 7 Organisatsioonipsühholoogia rõhutab:..........................................................................7 Organisatsioonipsühholoogia alavaldkonnad................................................................8 Orgnisatsioonipsühholoogia üldised arengusuunad......................................................8 Psühholoog organisatsioonis:........................................................................................9 MOTIVATSIOON JA TÖÖGA RAHULOLU..........................................

Organisatsioonipsühholoogia
thumbnail
40
docx

Organisatsioonipsühholoog ia

järgi infot kogudes ja uurides on lihtsam probleeme lahendada, kuklatundega võime eksida) 4) erinevate teoreetiliste lähenemiste kombineerimine tuleb kasuks, ükski teooria ei suuda kõike seletada. Rohkemate teooriate teadmisel on lihtsam probleeme lahendada 5) teooria, uurimused ja praktika on tihedalt seotud Alavaldkonnad: 1) personalipsühholoogia: üksikisiku probleemid (värbamine ja valikud), üksikisiku hindamine 2) inimfaktori (inseneri) psühholoogia: eksperimendid, tunnetusprotsesse peab tundma ( mida suudab inimene kui üksikisik teha, inimestega arvestamine. Töö/töövahendite disain 3) org.psüh: heaolu probleemid (töötaja motivatsioon, rahulolu, samas stress ja muu halb), grupiprotsessid, inimeste juhtimine, töökorraldus Üldised arengusuunad: 1) kognitiivne plahvatus: viimastel kümnenditel on neuroteaduste valdkond arenenud ja otsustusprotsesse suudetakse paremini mõista

Organisatsioonipsühholoogia
thumbnail
9
doc

Edu põhjuste omistamine (osa eksamimaterjalist)

Kohusetunne. Ei lähe ära, sest muidu tulevad probleemid. (vean teisi alt) Alalhoidlik: on organisatsioonis, sest nende lahkumisega kaasnevad kulud võivad olla suuremad, kui lahkumisest kaasnevad tulud. Ei ole kindlad , kas neil mujal läheks hästi. Võib sõltuda sellest, mil määral näeb alternatiive. In on investeerinud millessegi, mida saab kasut ainult selles organisatsioonis. (spetsiifilised teadmised) Organisatsiooni toetuse tunnetamine Sotsiaalse vahetuse teeooria: niipalju kui organisatsioon mulle annab, niipalju annan mina talle. Vastastikune toetus, kohustumine. Töötajatel kuj välja , kuidas organisatsioon neisse suhtub. 1.töötaja tahab , et teda tunnustatakse (et temast hoolitakse, et teda vajatakse); 2. tavapärasest erinevat tööd tunnustatakse (kiidetakse, ekstratasu) Vahetu juhi kaudu tõlgitakse organisatsiooni toetust töötajale. Vabatahtlikkus ­ tegevused, mis on organisatsiooni vabadest otsustest tehtud. Õiglus

Organisatsioonipsühholoogia
thumbnail
3
pdf

Motivatsioon ja rahulolu

muutmine). Töö motivatsiooni aitab tõsta see, et töötaja tunneb, et ta töö on oluline, vastust oma töö eest, teadma oma pingutuste tulemusi. Sisemine ja välimine motivatsioon ­ sisemise puhul on südames lause ,,ma tahan seda teha" ning motivatsiooniküsimust tavaliselt ei tekigi, sest me ise tahame neid asju teha. Välimise motivatsiooni puhul aga südames ,,ma pean seda tegema" see on mingil muul põhjusel tegemist vajava asjaga, nt töökohustused, raha, edevus jne. Raha psühholoogia ­ käsitleb seda kuidas uskumused, lootused ja tunded mõjutavad finantskäitumust, - tulemusi ja ­pühendumist. Raha on oluline motivaator neile, kes seda väga väärtustavad, eriti kui annab märgatava efekti. Vastandprotsesside teooria ­ ehk oponentse teooria kohaselt stiimulid, mis algselt kutsusid esile närvisüsteemis ärrituse tõusu, tekitavad hiljem vastupidise, rahunemise reaktisooni. Veelgi enam, stiimuli iga

Psühholoogia
thumbnail
10
docx

Motivatsioon ja rahulolu kokkuvõte

Töö motivatsiooni aitab tõsta see, et töötaja tunneb, et ta töö on oluline, vastust oma töö eest, teadma oma pingutuste tulemusi. Sisemine ja välimine motivatsioon – sisemise puhul on südames lause „ma tahan seda teha“ ning motivatsiooniküsimust tavaliselt ei tekigi, sest me ise tahame neid asju teha. Välimise motivatsiooni puhul aga südames „ma pean seda tegema“ see on mingil muul põhjusel tegemist vajava asjaga, nt töökohustused, raha, edevus jne. Raha psühholoogia – käsitleb seda kuidas uskumused, lootused ja tunded mõjutavad finantskäitumust, -tulemusi ja –pühendumist. Raha on oluline motivaator neile, kes seda väga väärtustavad, eriti kui annab märgatava efekti. Vastandprotsesside teooria – ehk oponentse teooria kohaselt stiimulid, mis algselt kutsusid esile närvisüsteemis ärrituse tõusu, tekitavad hiljem vastupidise, rahunemise reaktisooni. Veelgi enam, stiimuli iga ekspositsiooniga jääb selle

Motivatsioon ja tööga rahulolu
thumbnail
5
doc

Tööalase probleemisituatsioonide analüüs

väga kiiresti. Neid näiteid võrreldes tuleb välja, et põhjusi võib olla erinevaid ja põhjustajateks nii juhtkond, üldine töökeskkond või töötaja ise. Usume, et efektiivseima tulemuse ja organisatsiooni heaolu nimel on oluline tegeleda töötajate motiveerituse ja rahuloluga. Kasutatud allikad Liik, K. (2014). Organisatsioonipsuhholoogia PSP6048. [Loengumaterjalid]. Tallinna Ülikooli Psühholoogia Instituut. Schultz, D. ja Schultz, S. E. (2006). Psychology & work today. Prentice Hall.

Organisatsioonipsühholoogia
thumbnail
7
doc

Motivatsioon jaotusmaterjal

Motivatsioonist _ majanduskool MOTIVATSIOON Motivatsioon ­ inimese tegutsemist suunavad või energiaga varustav ajendid, põhjused, jõud - ,,miski" mis mõjutab inimese jõupingutuste püsivust ja eesmärki ning tema teotahet. Motivatsioon annab vastused küsimustele ­ miks inimene midagi teeb, miks ta eelistab ühte tegevust teisele jne. Motivatsiooni tuleb arvestada ka seletamaks, kuidas inimesed ühte või teist nähtust enda jaoks seletavad st. kuidas tekivad/muudetavad on nende hoiakud. Motivatsioon on põhjapaneva tähtsusega üldise teadmise/hüpoteeside omaks võtmisel. NB! Uskumuste muutumine sõltub suuresti sellest, kui osav on inimene alternatiivseid seletusi välja mõtlema ja kui kõrgelt motiveeritud on ta seda tegema. Motiveeritud inimene: saavutab häid tulemusi; näitab üles entusiasmi ning energiat; on valmis vaeva nägema probleemidest ja takistustest ülesaamiseks; on valmis võtma vastutust; lepib kergemalt organisatsiooni siseste muutus

Enesejuhtimine




Meedia

Kommentaarid (2)

mikkokarita profiilipilt
mikkokarita: põhiliselt märksõnad, mõisted vähe lahti seletatud
19:04 03-06-2012
CuccuRuccu profiilipilt
CuccuRuccu: Vanad loenguslaidid
00:20 20-05-2015



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun